Anonym bruker Skrevet 19. desember 2021 #1 Skrevet 19. desember 2021 Fastlegen min er super vaksinefan. Han har mast om koronavaksinen lenge. Jeg tok en dose i mai, men vil ikke ta mer da jeg fikk voldsomme blødninger. Han insisterer på at de er normalt, og at det ikke har noe med vaksinen å gjøre. Kan han se at jeg ikke har tatt dose to? Kan jeg lyve og late som? Orker ikke å måtte forklare meg og prøve og overbevise han mer. Anonymkode: 0932d...c6a
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2021 #2 Skrevet 19. desember 2021 Ja, det kan han.. Anonymkode: b1dbe...03c
Hengebukksvinet Skrevet 19. desember 2021 #3 Skrevet 19. desember 2021 Skal du lyve til legen din? Er du seriøs? Blir flaut for deg når han ser at du ikke har tatt andre dose og du sitter der som et voksent? menneske og lyver han rett i fjeset🙈
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 19. desember 2021 #4 Skrevet 19. desember 2021 Anonym bruker skrev (37 minutter siden): Fastlegen min er super vaksinefan. Han har mast om koronavaksinen lenge. Jeg tok en dose i mai, men vil ikke ta mer da jeg fikk voldsomme blødninger. Han insisterer på at de er normalt, og at det ikke har noe med vaksinen å gjøre. Kan han se at jeg ikke har tatt dose to? Kan jeg lyve og late som? Orker ikke å måtte forklare meg og prøve og overbevise han mer. Anonymkode: 0932d...c6a Nå er vel blødninger omsider anerkjent som vanlig bivirkning, så han kan jo ha endret oppfatning. Om han ellers prøver å presse deg til helsehjelp ville jeg minnet han om at det er frivillig, påklaget han til fylkeslegen og byttet fastlege.
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2021 #5 Skrevet 19. desember 2021 Den perfekte mor, påan igjen skrev (11 minutter siden): Nå er vel blødninger omsider anerkjent som vanlig bivirkning, så han kan jo ha endret oppfatning. Om han ellers prøver å presse deg til helsehjelp ville jeg minnet han om at det er frivillig, påklaget han til fylkeslegen og byttet fastlege. Det er tre uker siden jeg var der sist, og da maste han på meg. Jeg bare vil ikke ha mer. Blir jeg da å regne som uvaksinert? 🤷♀️ Anonymkode: 0932d...c6a
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2021 #6 Skrevet 19. desember 2021 Ja det kan han. Men for idiot lege du har da som ikke tror blødningene har noe med vaksinen å gjøre! Jeg har tatt dose en og 2 og etter det har jeg hatt store blødninger annenhver uke. Ikke kom å si at det er tilfeldig! Var aldri sånn før jeg tok vaksinen Anonymkode: e6554...e0c
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 19. desember 2021 #7 Skrevet 19. desember 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Det er tre uker siden jeg var der sist, og da maste han på meg. Jeg bare vil ikke ha mer. Blir jeg da å regne som uvaksinert? 🤷♀️ Anonymkode: 0932d...c6a Ikke uvaksinert, men heller ikke fullvaksinert.
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2021 #8 Skrevet 19. desember 2021 Den perfekte mor, påan igjen skrev (18 minutter siden): Ikke uvaksinert, men heller ikke fullvaksinert. Delvaksinert Anonymkode: c29d4...485
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2021 #9 Skrevet 19. desember 2021 Jeg ville byttet fastlege om jeg var deg. Anonymkode: edbb5...642
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2021 #10 Skrevet 19. desember 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg ville byttet fastlege om jeg var deg. Anonymkode: edbb5...642 Samme tenker jeg! Hi, en slik lege har det ikke store hensikten å beholde. Bytter du på nett har du ny lege fra nyttår, eller du har i hvert fall fått plass på venteliste til en annen. Må du beholde ham i en venteperiode, så ville jeg sagt klart og tydelig til ham: "Jeg har hørt alt du har sagt om vaksiner, men dette er min kropp, det er jeg som har måttet kjenne og leve med bivirkningene jeg har fått etter vaksinen, bivirkninger som utallig andre kvinner også har fått etter vaksinen. Så jeg vil ikke ta flere vaksinedoser og risikere å få enda større problemer. Jeg er nå delvaksinert, og da har jeg en viss immunitet likevel. Minner på at det å ta disse vaksinene er frivillig, og jeg forventer at du som lege respekterer mitt valg nå!" Anonymkode: eb637...c5e
sug lut Skrevet 19. desember 2021 #11 Skrevet 19. desember 2021 Er alle helsegærningene på lufting i kveld? Det neste blir vel et spørsmål om man kan gå til legen uten å ta med seg kroppen, for den ønsker man ikke at helsepersonell skal se.
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2021 #12 Skrevet 19. desember 2021 sug lut skrev (46 minutter siden): Er alle helsegærningene på lufting i kveld? Det neste blir vel et spørsmål om man kan gå til legen uten å ta med seg kroppen, for den ønsker man ikke at helsepersonell skal se. Men det kan man jo med en telefontime 😁 Anonymkode: 58a9b...d81
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2021 #13 Skrevet 19. desember 2021 sug lut skrev (1 time siden): Er alle helsegærningene på lufting i kveld? Det neste blir vel et spørsmål om man kan gå til legen uten å ta med seg kroppen, for den ønsker man ikke at helsepersonell skal se. Nja... vet ikke jeg. Har brukt veldig mye tid på å minne sykehuset om at nei, det er faktisk ikke nok med en telefonkonsultasjon når de må ta fysiske tester av meg for å se status. Og at hvis vi bare skal sitte og snakke så kan vi like godt la være, fordi vi da ikke vet hvordan status er før tester er tatt og at disse må tas før time hos spesialisten, og uten er det ikke noe for legen å vurdere, siden min subjektive opplevelse har lite med saken å gjøre og dette er noe som kun kan sjekkes ved fysiske tester. Så "helsegærningene", de forekommer på de merkeligste steder i dag. Og skal vi gå etter denne spesialisten så trenger han tydeligvis ikke min fysiske kropp for å ta fysiske tester... Hi fremstår ikke som en "helsegærning", bare som en som er lei av at legen bagatelliserer bivirkningene av vaksinen, og at legen enda ikke har fått med seg at mange med nettopp de bivirkningene frarådes å ta flere doser (kan være individuelle vurderinger). Anonymkode: eb637...c5e
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2021 #14 Skrevet 19. desember 2021 fastleger skal være der for deg ikke motsatt! ja de kan se vaksine status, men å drive propoganda for vaksinen har faktisk ingen leger lov til. Man kan lever info om vaksinen så skal man la det være opp til pasienten om hva den ønsker å gjør! personlige propoganda blandt leger har begynt å bli "vanlig" og de må settes hardt ned på! Din kropp, ditt valg! Jeg er ikke vaksinert, mitt valg! Anonymkode: cf5fc...891
sug lut Skrevet 19. desember 2021 #15 Skrevet 19. desember 2021 (endret) Anonym bruker skrev (4 minutter siden): fastleger skal være der for deg ikke motsatt! ja de kan se vaksine status, men å drive propoganda for vaksinen har faktisk ingen leger lov til. Man kan lever info om vaksinen så skal man la det være opp til pasienten om hva den ønsker å gjør! personlige propoganda blandt leger har begynt å bli "vanlig" og de må settes hardt ned på! Din kropp, ditt valg! Jeg er ikke vaksinert, mitt valg! Anonymkode: cf5fc...891 Tror du noen bryr seg om dine "valg"? Det er det skjære sprøyt. Og tror du fastlegen er i servicebransjen? Endret 19. desember 2021 av sug lut
Hengebukksvinet Skrevet 19. desember 2021 #16 Skrevet 19. desember 2021 (endret) Anonym bruker skrev (23 minutter siden): fastleger skal være der for deg ikke motsatt! ja de kan se vaksine status, men å drive propoganda for vaksinen har faktisk ingen leger lov til. Man kan lever info om vaksinen så skal man la det være opp til pasienten om hva den ønsker å gjør! personlige propoganda blandt leger har begynt å bli "vanlig" og de må settes hardt ned på! Din kropp, ditt valg! Jeg er ikke vaksinert, mitt valg! Anonymkode: cf5fc...891 Altså…det er ikke propaganda å sterkt oppfordre pasientene sine til å ta vaksina. Legen vil pasientens beste og for de aller fleste er det beste å la seg vaksinere. Og «personlig propaganda blandt leger»? Det gir jo ikke en gang mening. Vet du i det hele tatt hva propaganda er? Endret 19. desember 2021 av Hengebukksvinet
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2021 #17 Skrevet 19. desember 2021 sug lut skrev (16 minutter siden): Tror du noen bryr seg om dine "valg"? Det er det skjære sprøyt. Og tror du fastlegen er i servicebransjen? Jeg driter i om du bryr deg eller ei men en fastlege skal det! Du kan faktisk kalle det en form for servise bransje jah! en lege skal vær der for deg, ikke noen andre. er du ikke fornøyd med legen, så bytter du. Enkelt å greit! Hvorfor trur du privat praktiserende har eksplodert de siste årene?? for det vanlige helsesystemet virker? Du for vær godtroende du Anonymkode: cf5fc...891
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2021 #18 Skrevet 19. desember 2021 Hengebukksvinet skrev (2 minutter siden): Altså…det er ikke propaganda å sterkt oppfordre pasientene sine til å ta vaksina. Legen vil pasientens beste og for de aller fleste er det beste å la seg vaksinere. Og «personlig propaganda blandt leger»?🙈 Vet du i det hele tatt hva propaganda er? Å sterkt oppfordre og presse pasienter er 2 forskjellige ting! ja jeg vet veldig godt hva propaganda er! Propaganda er påvirkningsarbeid for å utbre ideologiske idéer, ofte gjennom massemedier eller institusjoner. ... Før kommunismens og nazismens tid hadde begrepet propaganda ikke noen negativ ladning, men ble oppfattet mer i samsvar med grunnordets leksikalske betydning, utbredelse, spredning. At leger velger å bruke sine personlige synspunkt på enkelte områder er ikke grei! de skal vær profesjonelle og holde seg for gode til å hive ut påstander. Leger velger og å ikke ta bivirkninger fra vaksinen alvorlig og feier det fort vekk på noe annet. Anonymkode: cf5fc...891
Hengebukksvinet Skrevet 19. desember 2021 #19 Skrevet 19. desember 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Å sterkt oppfordre og presse pasienter er 2 forskjellige ting! ja jeg vet veldig godt hva propaganda er! Propaganda er påvirkningsarbeid for å utbre ideologiske idéer, ofte gjennom massemedier eller institusjoner. ... Før kommunismens og nazismens tid hadde begrepet propaganda ikke noen negativ ladning, men ble oppfattet mer i samsvar med grunnordets leksikalske betydning, utbredelse, spredning. At leger velger å bruke sine personlige synspunkt på enkelte områder er ikke grei! de skal vær profesjonelle og holde seg for gode til å hive ut påstander. Leger velger og å ikke ta bivirkninger fra vaksinen alvorlig og feier det fort vekk på noe annet. Anonymkode: cf5fc...891 Leger kommuniserer ikke sin personlige mening og «hiver ut påstander» når de anbefaler vaksine. De støtter seg på forskning fra medisinske fagmiljøer og eksperter på feltet. De sitter ikke å dikter fritt!
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2021 #20 Skrevet 20. desember 2021 Vi er en haug damer som har fått blødningsforstyrrelser. Det er ikke funnet at dette er farlig men snarere forbigående. Synes du skal ta en for laget, som de fleste av oss andre, og ta siste sprøyte til tross for blødningsforstyrrelser. At fastlegen ikke kan noe om det handler mye om at det er en spesialistoppgave. Om det vedvarer etter stikk nr 2, kommer du deg til en gynekolog. Mensen er noe møkk men covid-19 er langt mere truende for dem rundt deg enn dine blødninger. Anonymkode: 8cb8f...011
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2021 #21 Skrevet 20. desember 2021 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Å sterkt oppfordre og presse pasienter er 2 forskjellige ting! ja jeg vet veldig godt hva propaganda er! Propaganda er påvirkningsarbeid for å utbre ideologiske idéer, ofte gjennom massemedier eller institusjoner. ... Før kommunismens og nazismens tid hadde begrepet propaganda ikke noen negativ ladning, men ble oppfattet mer i samsvar med grunnordets leksikalske betydning, utbredelse, spredning. At leger velger å bruke sine personlige synspunkt på enkelte områder er ikke grei! de skal vær profesjonelle og holde seg for gode til å hive ut påstander. Leger velger og å ikke ta bivirkninger fra vaksinen alvorlig og feier det fort vekk på noe annet. Anonymkode: cf5fc...891 Du vet ikke, du googler, klipper og limer. Ikke lat som. Anonymkode: af846...ea1
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2021 #22 Skrevet 20. desember 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Vi er en haug damer som har fått blødningsforstyrrelser. Det er ikke funnet at dette er farlig men snarere forbigående. Synes du skal ta en for laget, som de fleste av oss andre, og ta siste sprøyte til tross for blødningsforstyrrelser. At fastlegen ikke kan noe om det handler mye om at det er en spesialistoppgave. Om det vedvarer etter stikk nr 2, kommer du deg til en gynekolog. Mensen er noe møkk men covid-19 er langt mere truende for dem rundt deg enn dine blødninger. Anonymkode: 8cb8f...011 Blødningsforstyrrelser med påfølgende anemi er ikke "mensen". Det er ikke noe rart forskerne driter i kvinnehelse når kvinnene selv driter i det. Anonymkode: 34e12...b37
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2021 #23 Skrevet 20. desember 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Vi er en haug damer som har fått blødningsforstyrrelser. Det er ikke funnet at dette er farlig men snarere forbigående. Synes du skal ta en for laget, som de fleste av oss andre, og ta siste sprøyte til tross for blødningsforstyrrelser. At fastlegen ikke kan noe om det handler mye om at det er en spesialistoppgave. Om det vedvarer etter stikk nr 2, kommer du deg til en gynekolog. Mensen er noe møkk men covid-19 er langt mere truende for dem rundt deg enn dine blødninger. Anonymkode: 8cb8f...011 Vet du? Nei. Hele poenget med å ta vaksinen er å ikke være en belastning for helsevesenet. Jeg har allerede opptatt utallige timer hos fastlege, vært hos gynekolog og hatt flere ukers fravær fra jobben. Det er belastende. Nå sier jeg stopp. Min kropp, mitt valg. Jeg ofrer ikje meg selv for å «ta en for laget.» HI Anonymkode: 0932d...c6a
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2021 #24 Skrevet 20. desember 2021 Anonym bruker skrev (28 minutter siden): Vet du? Nei. Hele poenget med å ta vaksinen er å ikke være en belastning for helsevesenet. Jeg har allerede opptatt utallige timer hos fastlege, vært hos gynekolog og hatt flere ukers fravær fra jobben. Det er belastende. Nå sier jeg stopp. Min kropp, mitt valg. Jeg ofrer ikje meg selv for å «ta en for laget.» HI Anonymkode: 0932d...c6a Ja, selvfølgelig er det helt greit å belaste samfunnet og helsevesenet bare ikke med korona 🤣 Og så er man plutselig forpliktet til å påføre seg selv sykdom for samfunnets skyld. Jeg fikk voldsomme hodepineanfall etter vaksinedose to og hadde dem i over to måneder. Så dose tre tar jeg ikke. Anonymkode: 34e12...b37
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2021 #25 Skrevet 20. desember 2021 Anonym bruker skrev (13 timer siden): Fastlegen min er super vaksinefan. Han har mast om koronavaksinen lenge. Jeg tok en dose i mai, men vil ikke ta mer da jeg fikk voldsomme blødninger. Han insisterer på at de er normalt, og at det ikke har noe med vaksinen å gjøre. Kan han se at jeg ikke har tatt dose to? Kan jeg lyve og late som? Orker ikke å måtte forklare meg og prøve og overbevise han mer. Anonymkode: Du trenger ikke forklare deg. Du har full rett til å velge selv. Hvis legen sier noe igjen så hadde jeg svart at nå har du tatt opp dette flere ganger. Jeg har tatt mitt valg, og det må du respektere. Ferdig snakka ! Anonymkode: 4cd9c...ad7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå