Anonym bruker Skrevet 19. desember 2021 #1 Skrevet 19. desember 2021 Det snakkes om FOMO (fear of missing out), det vil si at folk er livredde for å gå glipp av ting. Hver uke ser jeg på kalenderen min og foretar en grundig utrenskning. Jeg avlyser eller bare dropper alt som vi absolutt ikke MÅ være med på. Vi har sørget for at barnet vårt er med på aktiviteter som foregår i SFO-tiden og ikke medfører noe ekstra. Vi har hatt det fantastisk under lockdown og nedstengning med hjemmeskole og hjemmekontor. Ingen foreldremøter, barnebursdager, avslutninger, besøk eller annet styr. Har nå funnet ut at dette har et navn: JOMO, joy of missing out. Flere som har det sånn? Anonymkode: e20f0...1bc
sug lut Skrevet 19. desember 2021 #2 Skrevet 19. desember 2021 Men den største gleden er tydeligvis å adoptere allerede slitne engelske uttrykk og se om ikke man kan få tredd dem nedover sin egen norske virkelighet, så man føler man lever i tiden.
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2021 #3 Skrevet 19. desember 2021 sug lut skrev (18 minutter siden): Men den største gleden er tydeligvis å adoptere allerede slitne engelske uttrykk og se om ikke man kan få tredd dem nedover sin egen norske virkelighet, så man føler man lever i tiden. Hvem sa at HI er norsk? Og jeg regner med at du ikke bruker ord som service, bacon og lignende? Anonymkode: 08ea7...f98
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2021 #4 Skrevet 19. desember 2021 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Hvem sa at HI er norsk? Og jeg regner med at du ikke bruker ord som service, bacon og lignende? Anonymkode: 08ea7...f98 Service og bacon er vanlige ord, noe JOMO og FOMO ikke er. Anonymkode: 3c1a7...4c2
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2021 #5 Skrevet 19. desember 2021 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Service og bacon er vanlige ord, noe JOMO og FOMO ikke er. Anonymkode: 3c1a7...4c2 Service og bacon er også låneord fra engelsk. Og tråden handler om noe helt annet. Anonymkode: 08ea7...f98
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2021 #6 Skrevet 19. desember 2021 Nei. Jeg ante det ikke, men jeg trodde jeg var JOMO, mens det nå viser seg jeg er FOMO. Eller. Jeg savner det slik det var før. Jeg savner «maset,» jeg savner full kalender, jeg savner mennesker. Jeg savner å ikke bli sett på som spedalsk, og jeg savner en normal tur på butikken uten å være redd for å få kjeft bare for å være der. Folk har blitt gale, folk er hysteriske, folk er fulle av frykt. Anonymkode: c80e3...bff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå