Anonym bruker Skrevet 19. desember 2021 #1 Skrevet 19. desember 2021 Jeg har kun AAP som inntekt å har hele tiden fått 3500 kr i bostøtte.Denne måneden skulme jeg fått 1500 kr itellegg pga høye strømpriser. Så jeg tenkte å kjøpe julegave til 11 åringen min på mandag når bostøtten er kommet. Nå fikk jeg beskjed om at jeg ikke får utbetalt noe i bostøtte pga de påstår at jeg har fått etterbetalt AAP i november. Dette får jeg ikke til å stemme så skal klage. Men det verste er jo at nå har 2000 kr som skal vare til 10.januar. vi mangler julemat og gave til mitt eget barn! Kan jeg søke om nødhjelp av NAV selv om jeg har 2000 kr? Det er ikke nok til å leve på til 10.januar,å gave til barnet mitt er jo ganske viktig. Anonymkode: 4e842...8e0
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2021 #2 Skrevet 19. desember 2021 Anonym bruker skrev (28 minutter siden): Jeg har kun AAP som inntekt å har hele tiden fått 3500 kr i bostøtte.Denne måneden skulme jeg fått 1500 kr itellegg pga høye strømpriser. Så jeg tenkte å kjøpe julegave til 11 åringen min på mandag når bostøtten er kommet. Nå fikk jeg beskjed om at jeg ikke får utbetalt noe i bostøtte pga de påstår at jeg har fått etterbetalt AAP i november. Dette får jeg ikke til å stemme så skal klage. Men det verste er jo at nå har 2000 kr som skal vare til 10.januar. vi mangler julemat og gave til mitt eget barn! Kan jeg søke om nødhjelp av NAV selv om jeg har 2000 kr? Det er ikke nok til å leve på til 10.januar,å gave til barnet mitt er jo ganske viktig. Anonymkode: 4e842...8e0 Du må finne fram utbetaling "skjema" fra AAP utbetalingen di . Der står det OM og HVOR MYE du har fått i etterbetaling AAP, så finner du ut om det stemmer. Nei du kan ikke søke nødhjelp. For å få nødhjelp, må du være tom på konto, altså stå uten midler til å kjøpe mat. Du må enten vente med å søke nødhjelp, eller bruke pengene opp idag, og søke nødhjelp når du kan vise du er tom for penger. Jeg ville lagt ved utbetaling dokumentasjon på aap, hvor det står om du har fått, eller ikke fått etterbetaling. Du vet jo hva du får utbet i aap hver 14.dag, så en enkel sjekk på bank kontoen din sier deg om du har rett eller ikke. Anonymkode: 86a05...989
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2021 #3 Skrevet 19. desember 2021 Anonym bruker skrev (36 minutter siden): Jeg har kun AAP som inntekt å har hele tiden fått 3500 kr i bostøtte.Denne måneden skulme jeg fått 1500 kr itellegg pga høye strømpriser. Så jeg tenkte å kjøpe julegave til 11 åringen min på mandag når bostøtten er kommet. Nå fikk jeg beskjed om at jeg ikke får utbetalt noe i bostøtte pga de påstår at jeg har fått etterbetalt AAP i november. Dette får jeg ikke til å stemme så skal klage. Men det verste er jo at nå har 2000 kr som skal vare til 10.januar. vi mangler julemat og gave til mitt eget barn! Kan jeg søke om nødhjelp av NAV selv om jeg har 2000 kr? Det er ikke nok til å leve på til 10.januar,å gave til barnet mitt er jo ganske viktig. Anonymkode: 4e842...8e0 Jeg ville gått og kjøpt gaven til din sønn, og søkt nødhjelp. Nav sosial skal bruke skjønn i desember grunnet ekstra store utgifter med julen. Lykke til. Anonymkode: 86a05...989
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2021 #4 Skrevet 19. desember 2021 Du har hatt 12 måneder siden forrige jul til å legge av noen kroner, eller kjøpt gave tidligere. Hvem venter til 4 dager før jul med å kjøpe en så viktig gave, med penger som kanskje kommer.. Stakkars barna dine. Anonymkode: 66ea5...727
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2021 #5 Skrevet 19. desember 2021 Ja jeg skal sjekke utbetalingene ikveld når jeg kommer hjem;har ikke kodebrikken med meg nå. Men hadde jo reagert på om jeg fikk flere tusen ekstra i november så det må jo være en feil. Men pga jul så er det nok lenge til jeg får tilbakebetalt pengene. Jeg får 8000 kr 27.desember med de er nødt å gå til husleie,så da er ikke neste utbetaling før 10.januar. Anonymkode: 4e842...8e0
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2021 #6 Skrevet 19. desember 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Du har hatt 12 måneder siden forrige jul til å legge av noen kroner, eller kjøpt gave tidligere. Hvem venter til 4 dager før jul med å kjøpe en så viktig gave, med penger som kanskje kommer.. Stakkars barna dine. Anonymkode: 66ea5...727 Jeg har minstetakst av AAP så nei har ikke hatt penger å legge av. Har også hatt veldig dyr tannlegeregning både i oktober og November. Jeg har kjøpt julegave til de fleste nå ettersom jeg begynte å kjøpe smågaver fra august,men ventet med sønnen min siden jeg var usikker på hva jeg skulle kjøpe. Hadde jeg fått 4500 kr på Mandag som jeg skulle fått,så hadde det ikke vært noen problem med å kjøpe verken gave eller julemat. Men selvfølgelig blir det ett stort problem når jeg plutselig får nesten 5000 kr mindre enn planlagt! Anonymkode: 4e842...8e0
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2021 #7 Skrevet 19. desember 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Jeg har minstetakst av AAP så nei har ikke hatt penger å legge av. Har også hatt veldig dyr tannlegeregning både i oktober og November. Jeg har kjøpt julegave til de fleste nå ettersom jeg begynte å kjøpe smågaver fra august,men ventet med sønnen min siden jeg var usikker på hva jeg skulle kjøpe. Hadde jeg fått 4500 kr på Mandag som jeg skulle fått,så hadde det ikke vært noen problem med å kjøpe verken gave eller julemat. Men selvfølgelig blir det ett stort problem når jeg plutselig får nesten 5000 kr mindre enn planlagt! Anonymkode: 4e842...8e0 Ikke bry deg om det neket som bare prøver å trykke deg ned. Hvis du vet at du vil få tilbakebetalt pengene kan kanskje et kredittkort være til hjelp nå? Det er rentefritt i inntil 40 dager om du betaler hele summen til forfall. Ellers så kan kjøp med Klarna gjøre samme nytte - altså om du vet at du får penger over nyttår. Håper det ordner seg for deg! God jul🎄 Anonymkode: c7f41...29f
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2021 #8 Skrevet 19. desember 2021 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Du har hatt 12 måneder siden forrige jul til å legge av noen kroner, eller kjøpt gave tidligere. Hvem venter til 4 dager før jul med å kjøpe en så viktig gave, med penger som kanskje kommer.. Stakkars barna dine. Anonymkode: 66ea5...727 Fy du er slem. En av de som finner glede i å trykke nede andre på dette forumet. Jeg spyr av sånne som deg. 🤮 Anonymkode: 86a05...989
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2021 #9 Skrevet 19. desember 2021 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Jeg har minstetakst av AAP så nei har ikke hatt penger å legge av. Har også hatt veldig dyr tannlegeregning både i oktober og November. Jeg har kjøpt julegave til de fleste nå ettersom jeg begynte å kjøpe smågaver fra august,men ventet med sønnen min siden jeg var usikker på hva jeg skulle kjøpe. Hadde jeg fått 4500 kr på Mandag som jeg skulle fått,så hadde det ikke vært noen problem med å kjøpe verken gave eller julemat. Men selvfølgelig blir det ett stort problem når jeg plutselig får nesten 5000 kr mindre enn planlagt! Anonymkode: 4e842...8e0 Ikke bry deg om idioten som forsøker å trykke deg ned. Vedkommende har glede av dette, så for alt i verden, ikke siter idioten mer. Anonymkode: 86a05...989
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2021 #10 Skrevet 19. desember 2021 Mener at du kan søke om ekstra støtte til julemat og gave til barnet ditt. Ta kontakt med NAV på mandag Anonymkode: 526ce...759
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2021 #11 Skrevet 19. desember 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Mener at du kan søke om ekstra støtte til julemat og gave til barnet ditt. Ta kontakt med NAV på mandag Anonymkode: 526ce...759 Til vanlig når jeg har AAP er det nok ikke mulig;jeg fikk hvertfall beskjed om samtidig som jeg fikk AAP at nå måtte jeg stå på egne bein. Det har aldri vært ett problem før nå når jeg ikke får bostøtte som jeg hadde ventet på. NAV har jo ganske lange behandlingstider så tviler på at den blir behandlet før jul,men kan jo absolutt prøve. Anonymkode: 4e842...8e0
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2021 #12 Skrevet 19. desember 2021 Du kan kjøpe julemat og gave for de pengene du har nå. Og så når du ikke har mer penger til mat og inntekt til å leve av så søker du nav om nødhjelp. Dette blir riktig rekkefølge. Anonymkode: 15aed...b36
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2021 #13 Skrevet 19. desember 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Du kan kjøpe julemat og gave for de pengene du har nå. Og så når du ikke har mer penger til mat og inntekt til å leve av så søker du nav om nødhjelp. Dette blir riktig rekkefølge. Anonymkode: 15aed...b36 Okey takk for svar Anonymkode: 4e842...8e0
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2021 #14 Skrevet 19. desember 2021 Du har ikke fått 3 utbetalinger på AAP i november da, sånn at det er derfor? Mener å huske at AAP kom på mandager? Og i november var det 5 mandager. Anonymkode: 72da9...b9c
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2021 #15 Skrevet 19. desember 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Du har ikke fått 3 utbetalinger på AAP i november da, sånn at det er derfor? Mener å huske at AAP kom på mandager? Og i november var det 5 mandager. Anonymkode: 72da9...b9c Nei jeg har hvertfall ikke fått,å har fått samme samne beløp som alltid. Å hadde det kommet en ekstra utbetaling utenom det så hadde jeg nok reagert på det. Men skal sjekke ikveld på NAV hva det står av utbetalinger. Jeg helt sikker på at det må ha skjedd en feil. Anonymkode: 4e842...8e0
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2021 #16 Skrevet 19. desember 2021 Anonym bruker skrev (33 minutter siden): Nei jeg har hvertfall ikke fått,å har fått samme samne beløp som alltid. Å hadde det kommet en ekstra utbetaling utenom det så hadde jeg nok reagert på det. Men skal sjekke ikveld på NAV hva det står av utbetalinger. Jeg helt sikker på at det må ha skjedd en feil. Anonymkode: 4e842...8e0 Jeg er ganske sikker på at du har fått 3 utbetalinger av AAP i november. Veldig mange som har AAP har fått det. Det skjer ca. 2 ganger i året at det kommer tre utbetalinger i en måned. Da blir inntekten din for høy til å å bostøtte og det er ikke klagegrunnlag. Skulle det derimot være sånn at du har fått en etterbetaling for en lengre periode, og det er tatt refusjon i den slik at pengene er utbetalt til kommunen, så kan du sende inn https://nedlasting.husbanken.no/Filer/9s13.pdf. Det er veldig kjedelig når det kommer som en overraskelse at du får avslag på bostøtte, men nå vet du at det kan skje sånn at du er forberedt til neste gang. Følg med på utbetalingene dine, og når du har fått tre i en måned, så vet du at det antagelig blir avslag på bostøtte neste utbetaling. Søk sosialhjelp, du kvalifiserer neppe til nødhjelp i og med at du har 2 000,-. Sjekk om du har noen kroner på Trumf, Coop el, så kanskje du har litt ekstra der å kjøpe gave for. Anonymkode: b374f...4f1
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2021 #17 Skrevet 19. desember 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Jeg er ganske sikker på at du har fått 3 utbetalinger av AAP i november. Veldig mange som har AAP har fått det. Det skjer ca. 2 ganger i året at det kommer tre utbetalinger i en måned. Da blir inntekten din for høy til å å bostøtte og det er ikke klagegrunnlag. Skulle det derimot være sånn at du har fått en etterbetaling for en lengre periode, og det er tatt refusjon i den slik at pengene er utbetalt til kommunen, så kan du sende inn https://nedlasting.husbanken.no/Filer/9s13.pdf. Det er veldig kjedelig når det kommer som en overraskelse at du får avslag på bostøtte, men nå vet du at det kan skje sånn at du er forberedt til neste gang. Følg med på utbetalingene dine, og når du har fått tre i en måned, så vet du at det antagelig blir avslag på bostøtte neste utbetaling. Søk sosialhjelp, du kvalifiserer neppe til nødhjelp i og med at du har 2 000,-. Sjekk om du har noen kroner på Trumf, Coop el, så kanskje du har litt ekstra der å kjøpe gave for. Anonymkode: b374f...4f1 Jeg er ganske sikker på at det er dette HI opplever. Det er en helt håpløs ordning, og de som jobber med f.eks. sosialkontor, økonomisk rådgivning, økonomiske verger, gjeldsrådgivere m.fl. har påpekt det i årevis, for denne ordningen skaper gjeldsofre. Hadde folk på stønad fått utbetalt stønad en gang i måneden, slik det var før div. reformer, da ville man hatt forutsigbarhet i økonomien. Problemet når HI trolig har hatt tre utbetalinger i november, det er at hun på papiret tilsynelatende har hatt flere tusen "over grensen" i november, som hun da i teorien da liksom skulle ha spart. Problemet er at uansett hvordan man snur og vender på det, så får man to utbetalinger pr månedsutgifter. Den første utbetalingen HI fikk i november gikk mest trolig til husleie, den andre til mat, den tredje til husleie desember. Første utbetaling i desember går da til mat hele desember, og siste utbetaling i desember går til husleie. Ergo, i praksis har de som går på aap ikke reelt mer å rutte med disse månedene. For selv om man på papiret har "to ekstra utbetalinger pr år", så vil som regel disse gå bort i første/siste husleier i året, eller fordi datoene for utbetaling hele tiden endrer seg gjennom året, så går den ene gjerne til å ikke bli altfor sen å betale en husleie. Og problemene bare forskyver seg. For HI og andre på aap betyr dette at de alltid måneden etter "tre utbetalinger på en måned" (som regel to ganger i året), så vil de få kutt i hele eller deler av bostøtte og ev. sosialstønad. Og det uten at de faktisk har mer å rutte med. Dermed kommer de skjevt ut økonomisk, og kommer stadig mer i minus. Jeg har sittet sammen med ledere i kommunen og satt opp dette i detalj, måned for måned for slike brukere, vist hvordan disse "ekstra utbetalingene" ikke er reelt mer penger inn, og hvordan dette skaper stadig flere gjeldsoffer, og også faktisk gjør mange langt sykere, helt unødvendig, for det er som regel ikke personer som roter til egen økonomi dette gjelder, men personer som har så lite å gå på i utgangspunktet at de må forholde seg til virkeligheten, men uansett blir slått tilbake flere ganger i året. For det er jo ikke bare disse to såkalt ekstra utbetalingene det gjelder, man kan også miste bostøtte en måned på sommeren etter at man har fått lavere skatt i juni. Når jeg har satt opp slike regnskap og vist realiteten, da innrømmer alle som ser dem at ja, de er helt enige, dette er et stort problem, de ser det også i sine statistikker, langt flere er blitt gjeldsoffer helt uten å ha vært uansvarlig med penger på noen måte. Ordningen er teoretisk mulig å greie seg på for de som får lave satser aap-stønad utbetalt, men det forutsetter faktisk at man har penger i banken når man går over på aap som tilsvarer minst beløpet av disse to "ekstrautbetalinger" samt beløpet av redusert skatt i juni og desember. Helst bør man i tillegg ha en buffer til uforutsette utgifter nok for tre år (siden de på de laveste satsene sjelden har muligheter til å spare noe som helst) man går på aap. Men de som får laveste satser er som regel også de som fra før har hatt lavere lønninger slik at de har hatt minimale muligheter til å spare på forhånd, og de fleste av dem har også hatt større utgifter pga. sykdom/skade som har spist opp det lille overskuddet de tidligere kanskje hadde da de var i jobb. Jeg vet det er varslet oppover i systemene, både byråkratiet og politiske partier, men det at denne ordningen fungerer så elendig er de ikke villige til å gjøre noe med. De kunne løst de største problemene med et pennestrøk som ga folk på slike stønader utbetaling én gang i måneden, basert på antall dager i måneden, slik det var tidligere. Da ville alle hatt en forutsigbarhet, både på hvor stor inntekten var pr. måned (og de små forskjellene fra måned til måned som da også skjer er såpass små at de er håndterlige), og på utbetalingsdato, slik at man kunne ha kontroll over økonomien. Slik det er nå forskyves det hele tiden og det gir sterke tilbakeslag minst tre ganger i året, noe disse med lavest inntekt ikke kommer seg opp igjen fra mellom hver gang. Og politikerne bryr seg ikke, for en eller annen byråkrat og økonom som ikke forstår hvordan systemet fungerer i praksis og i virkeligheten, har overbevist dem om at det er bedre. Men alle som jobber med disse brukerne har sett det motsatte, og meldt fra i årevis. Merkelig nok blir dette ikke tatt opp i media og saken blir fortiet av alt av politikere. Dette er politikerpåført unødvendig gjeldsoffer og offer for unødvendig fattigdom! Hi, beklager om dette ble negativ lesning. Om ikke annet så vet du at du ikke er alene om det. Jeg er enig i det en annen så kort og konsist skrev, at måten å gjøre dette på er å bruke de pengene du har igjen nå på en fornuftig måte, kjøp en fornuftig gave til barnet ditt, og så søker du nødhjelp etterpå. Kanskje du også kan sjekke med nærmeste Frelsesarmeen eller andre som gir litt støtte til jul, kanskje er du heldig å få litt ekstra mat der, eller et gavekort. Etter nyttår, sjekk også alle utbetalingsdatoene for 2022, for da kan du i det minste vite når dette skjer neste gang. For måneden etter du på papiret har fått en "ekstra" tredje utbetaling, da vil bostøtten enten bli redusert eller ikke bli utbetalt. Når du kontakter sosialkontoret så kan det være du også kan argumentere om at nå som bostøtten egentlig er økt, så går du også glipp av denne ekstrastøtten, selv om du i realiteten har mindre å rutte med. Verdt et forsøk. Fokuser alt du kan på å bli frisk, så slipper du forhåpentligvis ut av systemet. Skulle du ende med uføretrygd så utbetales i hvert fall den en gang i måneden, så da slipper man i det minste den usikkerheten man lever med på aap økonomisk, hvis man er så uheldig å ikke komme seg ut i jobb igjen. Anonymkode: 39bd4...13b
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2021 #18 Skrevet 20. desember 2021 On 12/19/2021 at 10:17 AM, Anonym bruker said: Jeg har kun AAP som inntekt å har hele tiden fått 3500 kr i bostøtte.Denne måneden skulme jeg fått 1500 kr itellegg pga høye strømpriser. Så jeg tenkte å kjøpe julegave til 11 åringen min på mandag når bostøtten er kommet. Nå fikk jeg beskjed om at jeg ikke får utbetalt noe i bostøtte pga de påstår at jeg har fått etterbetalt AAP i november. Dette får jeg ikke til å stemme så skal klage. Men det verste er jo at nå har 2000 kr som skal vare til 10.januar. vi mangler julemat og gave til mitt eget barn! Kan jeg søke om nødhjelp av NAV selv om jeg har 2000 kr? Det er ikke nok til å leve på til 10.januar,å gave til barnet mitt er jo ganske viktig. Anonymkode: 4e842...8e0 er nok dessverre for sent og søke, vi søkte den 16 og fikk beskjed om mest sannsynlig ble det ikke godkjent med så kort tid igjen til jul, og jeg hadde konto utskrift og slik som visste at jeg har hatt lite penger over lang tid. heldigvis svelget jeg stolheten og ba om hjelp på finn og fått tak i det meste nå, eneste som mangler er litt ting til meg,men det er ikke så viktig, viktigere at barna får, mat, snop og litt julekos som film på kino og slik Anonymkode: 087bd...da5
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2021 #19 Skrevet 20. desember 2021 Min ex venninne skulle søke om nødhjelp..så da gikk hun i minibanken først - tok ut seks tusen og så fikk konto utskrift som viste tom konto. Pengene fikk hun dagen etterpå som nødhjelp. Anonymkode: 3f2ce...782
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2021 #20 Skrevet 20. desember 2021 10 minutes ago, Anonym bruker said: Min ex venninne skulle søke om nødhjelp..så da gikk hun i minibanken først - tok ut seks tusen og så fikk konto utskrift som viste tom konto. Pengene fikk hun dagen etterpå som nødhjelp. Anonymkode: 3f2ce...782 dette har jeg ingen tro på, fordi hun jeg søkte hos , sa det var stor pågang pga jul, så det kunne ta dager, men hvis dette ikke var i julen, kan det sikkert stemme Anonymkode: 087bd...da5
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2021 #21 Skrevet 20. desember 2021 Anonym bruker skrev (56 minutter siden): dette har jeg ingen tro på, fordi hun jeg søkte hos , sa det var stor pågang pga jul, så det kunne ta dager, men hvis dette ikke var i julen, kan det sikkert stemme Anonymkode: 087bd...da5 Det må du tro på. Jeg har gjort det samme for en tid tilbake. Tok ut 5000kr i minibanken, søkte nødhjelp, og fikk penger. De må gi deg nødhjelp/penger til mat, når du ikke har penger på konto. Pengene kan du få samme dag, de har egne minibank kort du får og kan gå og ta ut pengene i minibank. Anonymkode: 86a05...989
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2021 #22 Skrevet 20. desember 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Det må du tro på. Jeg har gjort det samme for en tid tilbake. Tok ut 5000kr i minibanken, søkte nødhjelp, og fikk penger. De må gi deg nødhjelp/penger til mat, når du ikke har penger på konto. Pengene kan du få samme dag, de har egne minibank kort du får og kan gå og ta ut pengene i minibank. Anonymkode: 86a05...989 Søppelfolk begge to altså Anonymkode: b4b9c...16a
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2021 #23 Skrevet 20. desember 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det må du tro på. Jeg har gjort det samme for en tid tilbake. Tok ut 5000kr i minibanken, søkte nødhjelp, og fikk penger. De må gi deg nødhjelp/penger til mat, når du ikke har penger på konto. Pengene kan du få samme dag, de har egne minibank kort du får og kan gå og ta ut pengene i minibank. Anonymkode: 86a05...989 Skam deg. Anonymkode: b374f...4f1
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2021 #24 Skrevet 20. desember 2021 Anonym bruker skrev (7 timer siden): er nok dessverre for sent og søke, vi søkte den 16 og fikk beskjed om mest sannsynlig ble det ikke godkjent med så kort tid igjen til jul, og jeg hadde konto utskrift og slik som visste at jeg har hatt lite penger over lang tid. heldigvis svelget jeg stolheten og ba om hjelp på finn og fått tak i det meste nå, eneste som mangler er litt ting til meg,men det er ikke så viktig, viktigere at barna får, mat, snop og litt julekos som film på kino og slik Anonymkode: 087bd...da5 Trodde nødhjelp skulle komme innen 1-2 dager jeg,menn kanskje litt annerledes nå i julen. Så godt å høre at dere fikk hjelp Jeg var så heldig å få matkasse med julemat idag så akkurat det er gått i orden. Men mangler forsatt gave til barnet mitt. Men kan kanskje bruke pengene jeg har nå på gave også søke nødhjelp. De kommer kanskje etter jul men trenger de jo absolutt da også. Anonymkode: 4e842...8e0
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2021 #25 Skrevet 20. desember 2021 Anonym bruker skrev (På 19.12.2021 den 10.17): Jeg har kun AAP som inntekt å har hele tiden fått 3500 kr i bostøtte.Denne måneden skulme jeg fått 1500 kr itellegg pga høye strømpriser. Så jeg tenkte å kjøpe julegave til 11 åringen min på mandag når bostøtten er kommet. Nå fikk jeg beskjed om at jeg ikke får utbetalt noe i bostøtte pga de påstår at jeg har fått etterbetalt AAP i november. Dette får jeg ikke til å stemme så skal klage. Men det verste er jo at nå har 2000 kr som skal vare til 10.januar. vi mangler julemat og gave til mitt eget barn! Kan jeg søke om nødhjelp av NAV selv om jeg har 2000 kr? Det er ikke nok til å leve på til 10.januar,å gave til barnet mitt er jo ganske viktig. Anonymkode: 4e842...8e0 Ta ut pengene også søk Anonymkode: ef2fd...5c9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå