Anonym bruker Skrevet 19. desember 2021 #1 Skrevet 19. desember 2021 Jenta mi er snart 10 år. Vi skal feire jul hos besteforeldre, og de er så fornøyde med at skolene ble hjemmeskole for da har hun jobikkenvært i kontakt med noen før jul. De er 65 år, har fått tredje dose og er ellers friske. Jeg tenker jo at jeg ikke kan holde barnet mitt uten kontakt med venner i en hel uke?!? En dem av vennene til jenta mi har hatt korona for 5-6 uker siden (skolen har sendt med hjemmetester, og vi har pcr- testet ved behov, så er sikre på at vår jente ikke har hatt.) Jeg tenker kanskje at det sikreste må være å leke med de som allerede har hatt korona? Anonymkode: 8ab36...699
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 19. desember 2021 #2 Skrevet 19. desember 2021 Her får mine selvsagt være med vennene sine som før . Vi har den innstillingen at vi ikke lever strengere enn det som er anbefalt og vi tenker at jul blir det uansett . Skolen gikk over til hjemmeskole i uken som var så etter skoletid så er gutta sammen med kompisene sine .
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2021 #3 Skrevet 19. desember 2021 Mine har to faste venner de har fått være med hele pandemien. Vi familiene er enige om at vi KUN omgås hverandre nå frem til jul pga julefeiring med eldre familiemedlemmer. Vi har vel gått i isolasjon med disse familiene på en måte. Etter julefeiring er over kommer vi til å ha åpent hus for venner som vi alltid har. Anonymkode: 1b0ba...9ad
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2021 #4 Skrevet 19. desember 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Jenta mi er snart 10 år. Vi skal feire jul hos besteforeldre, og de er så fornøyde med at skolene ble hjemmeskole for da har hun jobikkenvært i kontakt med noen før jul. De er 65 år, har fått tredje dose og er ellers friske. Jeg tenker jo at jeg ikke kan holde barnet mitt uten kontakt med venner i en hel uke?!? En dem av vennene til jenta mi har hatt korona for 5-6 uker siden (skolen har sendt med hjemmetester, og vi har pcr- testet ved behov, så er sikre på at vår jente ikke har hatt.) Jeg tenker kanskje at det sikreste må være å leke med de som allerede har hatt korona? Anonymkode: 8ab36...699 Viss du ikke bryr deg om at du og jenta di kanskje må feire jul alene, viss hun blir nærkontakt, så er det bare å kose seg med venner! Her er barna bare med de vi ellers skulle vært med nå i julen, slik at enten blir det feiring sammen, eller bare oss her i huset, skulle noen av oss bli smittet eller bære nærkontakt. Ønsker ikke å gjøre noe for å bli utsatt nå desse dagene, og tenker og på besteforeldrene vi skal feire med! Anonymkode: 9142b...39f
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2021 #5 Skrevet 19. desember 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Viss du ikke bryr deg om at du og jenta di kanskje må feire jul alene, viss hun blir nærkontakt, så er det bare å kose seg med venner! Her er barna bare med de vi ellers skulle vært med nå i julen, slik at enten blir det feiring sammen, eller bare oss her i huset, skulle noen av oss bli smittet eller bære nærkontakt. Ønsker ikke å gjøre noe for å bli utsatt nå desse dagene, og tenker og på besteforeldrene vi skal feire med! Anonymkode: 9142b...39f Men om hun leker med de som nettopp har hatt korona? Anonymkode: 8ab36...699
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2021 #6 Skrevet 19. desember 2021 Anonym bruker skrev (44 minutter siden): Men om hun leker med de som nettopp har hatt korona? Anonymkode: 8ab36...699 Hadde ikke tatt sjansen selv, viss de går inn i huset til de andre barna, viss andre blir med på leken…… har hele familien hatt korona? Ellers kan mor/barn/søsken bli nærkontakter eller få korona, så blir ditt barn nærkontakt. Sier ikke at en skal isolere seg eller slik, bra barna er sosiale , men slik reglene er nå, så risikerer en å sitte inne med bare husstanden i hele jula Anonymkode: 9142b...39f
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2021 #7 Skrevet 19. desember 2021 Mine unger er selvfølgelig med venner. På mandag har de hjemmeskole sammen med klassevenner. Å isolere barna er uaktuelt Anonymkode: 33a0a...5b9
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2021 #8 Skrevet 19. desember 2021 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Hadde ikke tatt sjansen selv, viss de går inn i huset til de andre barna, viss andre blir med på leken…… har hele familien hatt korona? Ellers kan mor/barn/søsken bli nærkontakter eller få korona, så blir ditt barn nærkontakt. Sier ikke at en skal isolere seg eller slik, bra barna er sosiale , men slik reglene er nå, så risikerer en å sitte inne med bare husstanden i hele jula Anonymkode: 9142b...39f Men jeg selv må på jobb frem til jul. Mer sannsynlig at det er jeg som drar med smitte hjem (jobb med mange nærkontakter, uten mulighet for munnbind eller avstand. (Avstand er på millimeternivå). Så syns det er tragisk å skulle si at barnet mitt skal være uten venner hele uken 😱 Anonymkode: 8ab36...699
Leverpostei Skrevet 19. desember 2021 #9 Skrevet 19. desember 2021 Mine barn skal selvsagt få være med vennene sine disse dagene. Det er stor forskjell på 2- 4 mulige smittekilder per barn, og 28 mulige per barn. Jeg skal også treffe et par venninner, og tenker at det er noe helt annet enn mine 100 nærkontakter på jobb. Må vi i karantene tar vi det med.
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2021 #10 Skrevet 20. desember 2021 On 12/19/2021 at 9:24 AM, Anonym bruker said: Jenta mi er snart 10 år. Vi skal feire jul hos besteforeldre, og de er så fornøyde med at skolene ble hjemmeskole for da har hun jobikkenvært i kontakt med noen før jul. De er 65 år, har fått tredje dose og er ellers friske. Jeg tenker jo at jeg ikke kan holde barnet mitt uten kontakt med venner i en hel uke?!? En dem av vennene til jenta mi har hatt korona for 5-6 uker siden (skolen har sendt med hjemmetester, og vi har pcr- testet ved behov, så er sikre på at vår jente ikke har hatt.) Jeg tenker kanskje at det sikreste må være å leke med de som allerede har hatt korona? Anonymkode: 8ab36...699 de er ganske hysteriske da.. jeg skal feire med barnet som er snart 9 og besteforeldre på over 70år , de blir heller urolig hvis barnet ikke har kontakt med venner. så her har barnet kontakt med venner,men mange er opptatte nå før jul, så veldig mye kontakt blir det ikke likvel,men noe blir det Anonymkode: 316cd...e73
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2021 #11 Skrevet 20. desember 2021 Min 13 åring lever som normalt med venner. Blir det karatene eller isolasjon i julen, så blir det sånn. Anonymkode: f055a...784
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2021 #12 Skrevet 22. desember 2021 On 12/20/2021 at 3:55 PM, Anonym bruker said: Min 13 åring lever som normalt med venner. Blir det karatene eller isolasjon i julen, så blir det sånn. Anonymkode: f055a...784 det er egoitisk det Anonymkode: 316cd...e73
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 22. desember 2021 #13 Skrevet 22. desember 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): det er egoitisk det Anonymkode: 316cd...e73 Hvorfor det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå