Anonym bruker Skrevet 18. desember 2021 #1 Skrevet 18. desember 2021 Hei, jeg har slitt med helseangst lenge, fullt klar over mitt problem og får hjelp. MEN jeg har fått en så merkelig angst som har kommet det siste året og lurer på om det finnes noen andre med samme angst som meg. Jeg har plutselig blitt veldig redd for allergier, tror jeg skal få anafylaktisk sjokk av alt jeg putter i munnen. Har aldri hatt noen allergier i mitt liv, men har hørt man plutselig kan få allergi for nøtter selv om man har spist det hele livet osv og dette har skremt vannet av meg. Tidligere har jeg spist hva som helst uten å tenke over det, nå er jeg blitt hysterisk og det gjør at jeg nesten ikke tør spise. Tør ikke fortelle noen om dette heller, for jeg vet det høres idiotisk ut! Hvis jeg skal spise noe med nøtter, eller andre ting jeg ikke har spist på en stund, kan være alt fra krydder til en frukt så får jeg helt panikkfølelse og velger ofte bort å smake på ting fordi jeg tror jeg skal dø hvis jeg putter det i munnen. Er nå gått så langt at jeg føler det prikker i tunga og klør i halsen av alt jeg spiser. Dette er skikkelig grusomt! Og slitsomt. Vet at det høres helt koko ut men det hjelper lite når man har en sykdom, nemlig hypokondri som styrer livet. Vil bare føle meg normal igjen! Kunne slappe av og nyte både mat og livet. Noen tips eller råd? Anonymkode: aa856...64e
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2021 #2 Skrevet 18. desember 2021 Les triologien til Ingvard Wilhelmsen! https://www.ark.no/boker/Ingvard-Wilhelmsen-Selvhjelpstrilogien-9788282161541 Og viktig - bestill deg en legetime og forklar akkurat hvordan du har det. Om du ikke greier å fortelle det, send det du skrev over her til legen din og si at du trenger en time. Du trenger hjelp raskt, for hvis ikke kan dette utvikle seg til å bli langt mer alvorlig. Så bestill deg en time til legen NÅ! Anonymkode: b7c14...330
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå