Gå til innhold

Hva hadde dere valgt? Dilemma ang hus.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi eier i dag et hus, men har holdt av en tomt som er klar til våren. 
I tillegg eier vi en leilighet i Oslo, som vi leier ut. 
Hvis vi bygger hus uten å selge leiligheten har vi et budsjett på alt (inkl tomt til 1.7) på 7 millioner. Selger vi leiligheten kan vi bygge for 10-11 millioner. 

Er sånn i tvil (vet det er I-lands problem)! Leiligheten er en investering vi har gjort, og som muligens barna skal benytte når de skal studere. 

Hva hadde dere valgt?

Anonymkode: b3b06...4e6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde beholdt leiligheten.

Det er en investering for fremtiden, å eie i hovedstaden vil alltid være lønnsomt.

Anonymkode: 19444...901

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg hadde beholdt leiligheten.

Det er en investering for fremtiden, å eie i hovedstaden vil alltid være lønnsomt.

Anonymkode: 19444...901

Ja, jeg er litt enig. Men, det frister med større hus og ekstra løsninger også😅

Skrevet

Vanskelig å svare på, da jeg ikke ser for meg hva dere får uten å selge leiligheten, kontra huset dere får hvis dere selger.

Man bygger som regel hus en gang i livet. Og for meg er hverdagslivet det viktigste. Å ha et hus som gir høy livskvalitet til alle som bor der. Vi har i hvert fall makset vårt budsjett, OG lagt inn utallige timers egeninnsats for å sitte igjen med drømmehus på drømmetomt. Det er verdt det for oss. 

Anonymkode: f4861...4a9

Skrevet

Ikke (!!!) selg en leilighet i hovedstaden! Ser faktisk ikke dilemmaet.

Dere kan bygge hus for over fem mill, får mer enn godt nok hus for det altså.

Anonymkode: 56fab...151

Skrevet

For all del. Behold leiligheten

Anonymkode: a7ed3...7e1

Skrevet

Ville beholdt leiligheten. Men forstår dilemmaet. Vi bygger hytte nå og 90 kvm kommer på 5.5 mill (tomten er 1.5). Og standarden er god, men ikke ekstravagant.

Anonymkode: cac87...619

Skrevet

Hva sparer dere til? Er det en  konkyuranse om å ha mest på bok når dere dør eller vil dere leve best mulig mens dere lever?

Anonymkode: ccb21...3be

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Hva sparer dere til? Er det en  konkyuranse om å ha mest på bok når dere dør eller vil dere leve best mulig mens dere lever?

Anonymkode: ccb21...3be

Leiligheten er ment som en investering til vi eldre. Vi har ingen utgifter på leiligheten nå som vi leier den ut, den går faktisk litt i pluss. Men, vi kan frigjøre kapital ved å selge.

Tanken var å leie den ut, så selge om mange år og leve godt som pensjonister.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...