Anonym bruker Skrevet 18. desember 2021 #1 Skrevet 18. desember 2021 Vi eier i dag et hus, men har holdt av en tomt som er klar til våren. I tillegg eier vi en leilighet i Oslo, som vi leier ut. Hvis vi bygger hus uten å selge leiligheten har vi et budsjett på alt (inkl tomt til 1.7) på 7 millioner. Selger vi leiligheten kan vi bygge for 10-11 millioner. Er sånn i tvil (vet det er I-lands problem)! Leiligheten er en investering vi har gjort, og som muligens barna skal benytte når de skal studere. Hva hadde dere valgt? Anonymkode: b3b06...4e6
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2021 #2 Skrevet 18. desember 2021 Jeg hadde beholdt leiligheten. Det er en investering for fremtiden, å eie i hovedstaden vil alltid være lønnsomt. Anonymkode: 19444...901
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2021 #3 Skrevet 18. desember 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg hadde beholdt leiligheten. Det er en investering for fremtiden, å eie i hovedstaden vil alltid være lønnsomt. Anonymkode: 19444...901 Ja, jeg er litt enig. Men, det frister med større hus og ekstra løsninger også😅 Anonymkode: b3b06...4e6
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2021 #4 Skrevet 18. desember 2021 Vanskelig å svare på, da jeg ikke ser for meg hva dere får uten å selge leiligheten, kontra huset dere får hvis dere selger. Man bygger som regel hus en gang i livet. Og for meg er hverdagslivet det viktigste. Å ha et hus som gir høy livskvalitet til alle som bor der. Vi har i hvert fall makset vårt budsjett, OG lagt inn utallige timers egeninnsats for å sitte igjen med drømmehus på drømmetomt. Det er verdt det for oss. Anonymkode: f4861...4a9
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2021 #5 Skrevet 18. desember 2021 Ikke (!!!) selg en leilighet i hovedstaden! Ser faktisk ikke dilemmaet. Dere kan bygge hus for over fem mill, får mer enn godt nok hus for det altså. Anonymkode: 56fab...151
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2021 #6 Skrevet 18. desember 2021 For all del. Behold leiligheten Anonymkode: a7ed3...7e1
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2021 #7 Skrevet 18. desember 2021 Ville beholdt leiligheten. Men forstår dilemmaet. Vi bygger hytte nå og 90 kvm kommer på 5.5 mill (tomten er 1.5). Og standarden er god, men ikke ekstravagant. Anonymkode: cac87...619
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2021 #8 Skrevet 18. desember 2021 Hva sparer dere til? Er det en konkyuranse om å ha mest på bok når dere dør eller vil dere leve best mulig mens dere lever? Anonymkode: ccb21...3be
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2021 #9 Skrevet 18. desember 2021 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Hva sparer dere til? Er det en konkyuranse om å ha mest på bok når dere dør eller vil dere leve best mulig mens dere lever? Anonymkode: ccb21...3be Leiligheten er ment som en investering til vi eldre. Vi har ingen utgifter på leiligheten nå som vi leier den ut, den går faktisk litt i pluss. Men, vi kan frigjøre kapital ved å selge. Tanken var å leie den ut, så selge om mange år og leve godt som pensjonister. Anonymkode: b3b06...4e6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå