Gå til innhold

Verdens beste parfyme ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ønsker tips til ein frisk kvardags parfyme som lukter passeleg. 

Og ein til party og fest ..gjerne med god,kraftig duft 

Anonymkode: ba937...06e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er libre god? 

Skrevet

Jeg bruker Davidoff cool water til hverdags, og Davidoff rose water til fest :)

Anonymkode: d36e5...714

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jeg bruker Davidoff cool water til hverdags, og Davidoff rose water til fest :)

Anonymkode: d36e5...714

Skal sjekkes, tusen takk

Skrevet

Versace Bright Crystal liker jeg best

Anonymkode: 33f1c...5f4

Skrevet

Jeg elsker J'adore fra Dior.

Verdens beste til både hverdag og fest, men jeg sparer på den og bruker den da mest til fest.

Anonymkode: 35944...9d4

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Versace Bright Crystal liker jeg best

Anonymkode: 33f1c...5f4

Enig med deg! 🤩

Anonymkode: 54db4...885

Skrevet

Jeg liker Aerin sine. Min personlige favoritt er Rose de Grasse, men det er mange naturlige dufter å velge mellom. 

Anonymkode: 5e1e6...8a0

Skrevet

Bruker sommerduften til escada. Liker som oftest de. Lette og litt sommerlig søt. 

Anonymkode: ac8a7...bc1

Skrevet

Har brukt Tresor fra Lancome i snart 30 år, kommer aldri til å bytte.

Anonymkode: 6598c...8e9

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Har brukt Tresor fra Lancome i snart 30 år, kommer aldri til å bytte.

Anonymkode: 6598c...8e9

Hehe. Det er lukten av ungdomstiden på nittitallet det. Tresor og Lou lou. Ikke brukt eller luktet den på sikkert 20 år nå. 😱

Skrevet

Cacharel Loulou og Lancome Hypnose er verdens beste dufter

Anonymkode: 14a7e...02a

Skrevet

Miss Dior har vært med meg i snart 20 år. Elsker den. Skifter ofte til noe annet på sommeren. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Bruker sommerduften til escada. Liker som oftest de. Lette og litt sommerlig søt. 

Takk , eg har 3 stk av dei..elsker dei .

Vil gjerne prøve nokon andre også

Skrevet

Liker amore amore

Anonymkode: 92a29...7da

Skrevet (endret)

Lette, friske parfymer

Pleasures fra Estee Lauder er favoritten, men alle de under er nydelige

Light Blue fra Dolce & Gabbana er fantastisk

Miracle fra Lancombe

l'eau d'issey fra issey Miyake

Eternity fra Calvin Clein

Kveldsparfyme

Loverdose red kiss fra Diesel er favoritten(den får jeg så mange komplimenter for),  men alle under er nyydelige

La Nuit Tresor fra Lancome er nydelig

Hypnotic  Poison fra Dior (lukter ikke like kvalmt og søtt som vanlig poison)

La Vie Est Belle fra Lancome (men den bruker "alle")

Good Girl fra Christina Herrera

Endret av smurfis
Skrevet

Jeg elsker Warm cotton fra Clean. Den lukter rett og slett rent. Får bare positive kommentarer når jeg bruker den.

Ellers liker jeg og Light blue fra Dolce&Gabbana. Har vært favoritt i mange år. 

Anonymkode: 1146c...d19

Skrevet

L’eau nr 5 fra Chanel. Det er en lettere og friskere variant av klassikeren. Riktignok en eau de toilette da men ser mange foretrekker dette, spesielt til hverdags.

Anonymkode: f7f6f...c67

Skrevet

Tusen takk for svar ,skal sjekke opp i alle 😃

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 timer siden):

Jeg elsker J'adore fra Dior.

Verdens beste til både hverdag og fest, men jeg sparer på den og bruker den da mest til fest.

Anonymkode: 35944...9d4

Enig, min absolutte favoritt 😊

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 18.12.2021 den 22.00):

Ønsker tips til ein frisk kvardags parfyme som lukter passeleg

Og ein til party og fest ..gjerne med god,kraftig duft 

Ha-ha... min hjerne leste litt for kjapt og leste:  "...parfyme som lukter passe elg." :D

Er litt svimmel i øyeblikket mulig derfor.

Parfyme er veldig individuelt, så tror det beste er å prøve deg frem. Ikke lukt på mer enn tre parfymer på en gang, for da blir det vanskelig å skille dem. Og prøv en og en, for de kan endre seg mye etter en halvtime etter du har tatt den på.

Jeg har faktisk aldri funnet en lett parfyme som passer meg, og har luktet og prøvd meg gjennom enormt mange.

Lurt å lære deg hvilke duftnoter som finnes i de du liker noenlunde og de du ikke liker, da kan det være enklere å eliminere de som ikke passer deg og finne den rette. F.eks. lukter alt med melon og grapefrukt i høgg når det kommer på min hud, og jeg blir kvalm av dem.

Den jeg har vært mest fornøyd med er faktisk Guerlaine sin Shalimar. Den er også kommet i en lettere variant, som jeg ikke har forsøkt. Folk ler hvis jeg sier jeg bruker den, for de tenker at det er en "bestemorparfyme". Riktignok brukte min bestemor samme, men selv som langt yngre enn jeg nå er opplevde jeg at menn som gikk forbi meg på gaten, bråsnudde og kom etter meg for å spørre hvilken parfyme jeg brukte, og det var ikke menn som hadde noe ønske å sjekke meg opp, de ville ha samme lukt til samboer/kone. Men parfymer lukter veldig ulikt på ulike personer, så det som lukter godt på en kan lukte høgg på en annen.

Så finn ut hvilke undertoner parfymene du liker best har, og ta utgangspunkt i det.

Anonymkode: b5434...9d6

Skrevet

Jeg liker også godt Escada sine sommerlige dufter. Men akkurat nå er favoritten The Scent fra Boss, faktisk, selv om jeg aldri trodde jeg skulle bruke en Boss-duft.

Anonymkode: 514e2...578

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 timer siden):

Ha-ha... min hjerne leste litt for kjapt og leste:  "...parfyme som lukter passe elg." :D

Er litt svimmel i øyeblikket mulig derfor.

Parfyme er veldig individuelt, så tror det beste er å prøve deg frem. Ikke lukt på mer enn tre parfymer på en gang, for da blir det vanskelig å skille dem. Og prøv en og en, for de kan endre seg mye etter en halvtime etter du har tatt den på.

Jeg har faktisk aldri funnet en lett parfyme som passer meg, og har luktet og prøvd meg gjennom enormt mange.

Lurt å lære deg hvilke duftnoter som finnes i de du liker noenlunde og de du ikke liker, da kan det være enklere å eliminere de som ikke passer deg og finne den rette. F.eks. lukter alt med melon og grapefrukt i høgg når det kommer på min hud, og jeg blir kvalm av dem.

Den jeg har vært mest fornøyd med er faktisk Guerlaine sin Shalimar. Den er også kommet i en lettere variant, som jeg ikke har forsøkt. Folk ler hvis jeg sier jeg bruker den, for de tenker at det er en "bestemorparfyme". Riktignok brukte min bestemor samme, men selv som langt yngre enn jeg nå er opplevde jeg at menn som gikk forbi meg på gaten, bråsnudde og kom etter meg for å spørre hvilken parfyme jeg brukte, og det var ikke menn som hadde noe ønske å sjekke meg opp, de ville ha samme lukt til samboer/kone. Men parfymer lukter veldig ulikt på ulike personer, så det som lukter godt på en kan lukte høgg på en annen.

Så finn ut hvilke undertoner parfymene du liker best har, og ta utgangspunkt i det.

Anonymkode: b5434...9d6

Tusen takk for utfyllende svar .det setter eg stor pris på 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...