Anonym bruker Skrevet 18. desember 2021 #1 Skrevet 18. desember 2021 Har vi bor er det ikke så veldig mange butikker foruten et par Kiwi butikker med dårlig utvalg, Jeg har en ganske lang handleliste, og ør dra til noen butikker i nabokommunen. Vår kommune er rød, men i det området vi bor i er det mindre smitte enn andre stedet i kommunen, så tviler på at området hvor vi bor egentlig er rødt selv om kommunen er det. Mye av det jeg trenger finner jeg på sentret i nabokommunen, men den kommunen er helt mørke rød. Hadde dere dratt og handlet der? (Munnbind og avstand til andre kommer jeg selvfølgelig til å ha) Anonymkode: 15314...199
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2021 #2 Skrevet 18. desember 2021 Absolutt! Jeg bor det stedet i Norge med mest smitte. Må handle som vanlig, men tar litt ekstra forhåndsregler. I tillegg til munnbind og vanlig håndhygiene drar jeg blant annet bare på butikken tidlig eller sent. Aldri når "alle andre" er der. Anonymkode: a5af9...275
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2021 #3 Skrevet 18. desember 2021 Bare å handle, men det er lurt at du har god tid. Jeg jobber i butikk og folk er så stressa at de glemmer meter og alt annet de bør gjøre, så da er det lurt å ha god tid slik at du klarer å se før går på seg og kan gå små omveier rundt folk. På min jobb er det ingen problemer med å holde en meter eller mer til folk, men folk presser seg oppi deg, kjører på hverandre med handlevogner osv samtidig som de klager over denne coronaen. Bedre å bruke ti min ekstra i butikken enn en uke syk hjemme tenker jeg. Anonymkode: 4f175...c66
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2021 #4 Skrevet 18. desember 2021 Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Bare å handle, men det er lurt at du har god tid. Jeg jobber i butikk og folk er så stressa at de glemmer meter og alt annet de bør gjøre, så da er det lurt å ha god tid slik at du klarer å se før går på seg og kan gå små omveier rundt folk. På min jobb er det ingen problemer med å holde en meter eller mer til folk, men folk presser seg oppi deg, kjører på hverandre med handlevogner osv samtidig som de klager over denne coronaen. Bedre å bruke ti min ekstra i butikken enn en uke syk hjemme tenker jeg. Anonymkode: 4f175...c66 Takk, korona eller ikke, jeg orker rett og slett ikke dra ut og handle med dårlig tid Det blir bare stress HI Anonymkode: 15314...199
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2021 #5 Skrevet 18. desember 2021 Jeg hadde ikke en gang tenkt over det, men så er jeg lærer og har nærmest vasset i smitte i høst, helt uten meteren og munnbind, så jeg har nok blitt litt immun mot å være bekymret 🤷♀️ Ser i hvert fall ut som vaksinen virker, så der er jo bra. Handle der du vil du, men det er jo kanskje greit å unngå de travleste tidspunktene hvis du kan. Og for ordens skyld, jeg bruker også munnbind og holder avstand på butikken, men det er egentlig bare fordi det er påbudt. Anonymkode: 939e9...516
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå