Anonym bruker Skrevet 18. desember 2021 #1 Skrevet 18. desember 2021 Hva gjør dere med katten når dere er på sommerferie? Vi har lyst å dra bort tre uker i sommer, og lurer på hvordan vi ordner det best for katten. Hun er rett over året når vi har planlagt å dra. Jeg ønsker å låne bort huset til noen som kan bo her med henne, men jeg vet ikke om jeg får tak i noen som er pålitelige og snille. Mannen foreslår kattepensjonat, men det tenker jeg er stressende for katten? Hun er kun inne nå, men skal begynne å være ute til våren. Anonymkode: 6d813...8ea
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2021 #2 Skrevet 18. desember 2021 Har noen som er innom og ser til katten, gi den rent vann og mat. Anonymkode: 664fc...542
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2021 #3 Skrevet 18. desember 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Har noen som er innom og ser til katten, gi den rent vann og mat. Anonymkode: 664fc...542 Det er selvsagt også en mulighet, men jeg tror det blir litt lenge for henne å være alene. Hun er supersosial og kosete, så jeg er redd hun blir litt ensom. Anonymkode: 6d813...8ea
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2021 #4 Skrevet 18. desember 2021 Vi har katteluke, får en nabo til å gå innom og gi mat og kos. Anonymkode: 90ab0...b97
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2021 #5 Skrevet 18. desember 2021 Vi deler katt med naboen. En av familiene er bestandig hjemme og katten går ut og inn i begge hus som den vil. Da gjør det ikke noe om noen er borte en stund. Anonymkode: 0ece0...2ef
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2021 #6 Skrevet 18. desember 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Vi deler katt med naboen. En av familiene er bestandig hjemme og katten går ut og inn i begge hus som den vil. Da gjør det ikke noe om noen er borte en stund. Anonymkode: 0ece0...2ef Det er jo kjempefint! ❤️ Vi har veldig koselige naboer som også har katt, så vi pleier å passe for hverandre når en familie er borte noen dager. Anonymkode: 6d813...8ea
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2021 #7 Skrevet 18. desember 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Vi har katteluke, får en nabo til å gå innom og gi mat og kos. Anonymkode: 90ab0...b97 Vi skal absolutt kjøpe katteluke når hun er gammel nok. Anonymkode: 6d813...8ea
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2021 #8 Skrevet 18. desember 2021 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Vi skal absolutt kjøpe katteluke når hun er gammel nok. Anonymkode: 6d813...8ea Hun bør ha vært ute en stund og vennet seg til katteluke før dere drar bort 3 uker. Hvis ikke er pensjonat bedre. Vi gjør som andre har nevnt. Vi har avtale om at noen kommer innom hver dag. Vi har to katter, og det hjelper jo - og de går ut og inn som de vil. Så er jo spørsmålet hva dere gjør dersom noe skjer. Vi måtte dra hjem fra ferie tidligere en fang fordi den ene katten var dårlig. Anonymkode: 97e68...413
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2021 #9 Skrevet 18. desember 2021 Vi gjør som andre her, har katteluke og får noen til å komme innom for mat, vann og litt kos. Vår katt er også supersosial og liker nok ikke så godt å være hjemme. Så hvert år får vi bilder fra naboen av katta som henger i hagen hos dem når de griller etc 😉 I tillegg stopper han folk på gata å tvangskoser de litt. Det gjør han forøvrig året rundt. Glad når vi kommer hjem igjen, men på sommeren er han uansett mye ute. Anonymkode: 49fb1...69d
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2021 #10 Skrevet 18. desember 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Vi gjør som andre her, har katteluke og får noen til å komme innom for mat, vann og litt kos. Vår katt er også supersosial og liker nok ikke så godt å være hjemme. Så hvert år får vi bilder fra naboen av katta som henger i hagen hos dem når de griller etc 😉 I tillegg stopper han folk på gata å tvangskoser de litt. Det gjør han forøvrig året rundt. Glad når vi kommer hjem igjen, men på sommeren er han uansett mye ute. Anonymkode: 49fb1...69d alene hjemme skulle det stå. Han kommer absolutt hjem når vi er her 😅 Anonymkode: 49fb1...69d
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2021 #11 Skrevet 18. desember 2021 Vi tar med katten på ferie Anonymkode: 1cd14...043
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2021 #12 Skrevet 18. desember 2021 Vi har to katter. Her en naboungdommen innom hver dag og gir mat og friskt vann og kos om de ønsker. Tilsyn hver dag er viktig. Vi bor landlig og fint så de styrer seg selv med katteluke. Hadde det vært mer trafikkert område hadde vi vurdert å sperre luka og bare ha de inne med tilsyn hver dag. Kattepensjonat synes jeg ikke noe om. Anonymkode: e5184...342
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2021 #13 Skrevet 18. desember 2021 5 hours ago, Anonym bruker said: Hva gjør dere med katten når dere er på sommerferie? Vi har lyst å dra bort tre uker i sommer, og lurer på hvordan vi ordner det best for katten. Hun er rett over året når vi har planlagt å dra. Jeg ønsker å låne bort huset til noen som kan bo her med henne, men jeg vet ikke om jeg får tak i noen som er pålitelige og snille. Mannen foreslår kattepensjonat, men det tenker jeg er stressende for katten? Hun er kun inne nå, men skal begynne å være ute til våren. Anonymkode: 6d813...8ea her passet naboene på katten Anonymkode: 7530c...a4e
the amazing spidermamma Skrevet 18. desember 2021 #14 Skrevet 18. desember 2021 Mine foreldre pleier å betale ei ung jente i nabolaget for å bo der når de er på ferie. Dette er selvsagt en person de stoler på som de vet at ikke inviterer til hjemme alene-fest. Men å betale en ungdom (eller en voksen for den saks skyld) for å komme innom og ordne mat og kose litt, går vel an? Eller en barnefamilie som er glad i dyr, alle reiser vel ikke på ferie? Mine barn elsker katter og hadde vært overlykkelige for å få en sånn 'jobb'.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2021 #15 Skrevet 18. desember 2021 Ungenes gamle lekestue har blitt kattehus. Luke i døra og nabo som gir mat og kos Anonymkode: f5654...c76
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2021 #16 Skrevet 18. desember 2021 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Hun bør ha vært ute en stund og vennet seg til katteluke før dere drar bort 3 uker. Hvis ikke er pensjonat bedre. Vi gjør som andre har nevnt. Vi har avtale om at noen kommer innom hver dag. Vi har to katter, og det hjelper jo - og de går ut og inn som de vil. Så er jo spørsmålet hva dere gjør dersom noe skjer. Vi måtte dra hjem fra ferie tidligere en fang fordi den ene katten var dårlig. Anonymkode: 97e68...413 Takk for tips, kanskje det er lurt å vente med luke til høsten, ja. Hvis noe skjer har vi gode folk som kan trø til mens vi kommer oss hjem. Anonymkode: 6d813...8ea
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2021 #17 Skrevet 18. desember 2021 Kattene våre (to voksne, kastrerte hannkatter) har katteluke (med chip). De kommer og går som de vil. Både når vi er hjemme og når vi ikke er hjemme. Vi har avtale med nabo som stikker innom og bytter vann og fyller på mat. For vår del kunne vi gjerne hatt med kattene på hytta, men de hater kattebur, hyler og skriker av redsel når vi kjører bil med dem til veterinæren, og virker preget og skvetne i flere dager etterpå. Så vi har landet på at det er mest hensynsfullt å la dem ha huset for seg selv mens vi er borte. De kunne sikkert bli tilvendt bur og bilturer på sikt, men veien dit vil være utfordrende for både kattene og oss, og jeg tror ikke det er verdt det. Anonymkode: a804f...6a5
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2021 #18 Skrevet 19. desember 2021 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Takk for tips, kanskje det er lurt å vente med luke til høsten, ja. Hvis noe skjer har vi gode folk som kan trø til mens vi kommer oss hjem. Anonymkode: 6d813...8ea Men hvor gammel er katten når dere drar? Hvis hun er for liten til katteluke bør hun kanskje ikke være alene i tre uker. Anonymkode: 97e68...413
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2021 #19 Skrevet 19. desember 2021 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Kattene våre (to voksne, kastrerte hannkatter) har katteluke (med chip). De kommer og går som de vil. Både når vi er hjemme og når vi ikke er hjemme. Vi har avtale med nabo som stikker innom og bytter vann og fyller på mat. For vår del kunne vi gjerne hatt med kattene på hytta, men de hater kattebur, hyler og skriker av redsel når vi kjører bil med dem til veterinæren, og virker preget og skvetne i flere dager etterpå. Så vi har landet på at det er mest hensynsfullt å la dem ha huset for seg selv mens vi er borte. De kunne sikkert bli tilvendt bur og bilturer på sikt, men veien dit vil være utfordrende for både kattene og oss, og jeg tror ikke det er verdt det. Anonymkode: a804f...6a5 Samme her. Dessuten er det hønsehauk og ørn ved hytta så de kan ikke være ute alene. Det gjør de sure og lei seg. For fire år siden forsøkte en ørn å ta en liten hund i området. Takk og lov var den i bånd. Men den fikk stygge sår på ryggen. Har sett ørna vurdere hunder som er så store som cocker spaniel. De er skikkelige rovdyr asså. Anonymkode: e5184...342
Superdolly Skrevet 19. desember 2021 #20 Skrevet 19. desember 2021 Jeg hadde gått for kattepensjonat. Jeg kan ikke se en eneste grunn til ikke å bruke det. Da forutsetter jeg selvsagt at dere finner er seriøst pensjonat der de tar seg godt av dyrene. Selv har jeg bare gode erfaringer med det.
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2021 #21 Skrevet 19. desember 2021 Superdolly skrev (28 minutter siden): Jeg hadde gått for kattepensjonat. Jeg kan ikke se en eneste grunn til ikke å bruke det. Da forutsetter jeg selvsagt at dere finner er seriøst pensjonat der de tar seg godt av dyrene. Selv har jeg bare gode erfaringer med det. For voksne katter som er trygge på omgivelsene ( at de ikke nettopp har flyttet et nytt sted) kan det være vel så bra å være hjemme med daglig tilsyn. Det rådet fikk i alle fall vi av veterinær. Katter er jo veldig territoriale, og for mange kan det være stressende å være i et nytt miljø sammen med mange andre katter. Men i noen tilfeller er nok pensjonat å foretrekke. Katter som er utrygge alene, eller for unge til å være alene, for eksempel. Eller dersom man ikke har noen som kan se til dem hver dag. Anonymkode: 97e68...413
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2021 #22 Skrevet 19. desember 2021 https://www.lerud.no/ Anonymkode: 40ecd...960
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2021 #23 Skrevet 19. desember 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): https://www.lerud.no/ Anonymkode: 40ecd...960 Dette er ikke langt unna her jeg bor, bare 10 minutters kjøretur og folk skryter veldig av stedet 😊 Vurderer å ha kattene der til sommeren hvis vi drar på ferie 😊 Anonymkode: 9bb46...887
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2021 #24 Skrevet 19. desember 2021 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Men hvor gammel er katten når dere drar? Hvis hun er for liten til katteluke bør hun kanskje ikke være alene i tre uker. Anonymkode: 97e68...413 Hun er født i mai, så 13-14 måneder. Jeg tenker også at hun ikke bør være alene så lenge, det er derfor vi vurderer enten pensjonat eller at noen bor hos oss. Men jeg har ikke hatt katt før, så jeg vet ikke. Anonymkode: 6d813...8ea
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2021 #25 Skrevet 19. desember 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Hun er født i mai, så 13-14 måneder. Jeg tenker også at hun ikke bør være alene så lenge, det er derfor vi vurderer enten pensjonat eller at noen bor hos oss. Men jeg har ikke hatt katt før, så jeg vet ikke. Anonymkode: 6d813...8ea Altså det er selvsagt ikke et alternativ at hun skal være uten daglig tilsyn 😅 Jeg mener at hun er for liten til at noen bare stikker innom en kort stund daglig. Anonymkode: 6d813...8ea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå