Gå til innhold

Hva drikker dere til julematen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hamar julebrus🥳

Anonymkode: 0c161...d72

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Øl, rødvin og akevitt. 

Anonymkode: 79766...176

Skrevet

Vi setter fram hjemmelagd juleøl, rødvin, vann, julebrus, champagnebrus og Pepsi Max. Da får alle sin favoritt. Jeg drikker alt det røde.

Skrevet
HeiteH skrev (6 minutter siden):

Vi setter fram hjemmelagd juleøl, rødvin, vann, julebrus, champagnebrus og Pepsi Max. Da får alle sin favoritt. Jeg drikker alt det røde.

Hva med skikkelig cola? Får de bare kopi uten sukker? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Hva med skikkelig cola? Får de bare kopi uten sukker? 

Regner med at @HeiteH selv kjenner sine gjester og selv vet om de foretrekker vanlig cola eller Pepsi Max

Skrevet

Som regel blir det rødvin, øl, akevitt,  julebrus, vann og alkolfri øl på julaften. I år kommer svigermor,  så da utgår rødvin, øl og akevitt.  Hun har en tendens til å drikke seg dritings,  det gidder vi ikke flere ganger! Av erfaring vet vi at hun da blir å dra hjem igjen rett etter middagen,  ikke sikkert hun får med seg gaveåpning engang.  Like greit! Mulig vi andre tar et glass rødt da 😉

Anonymkode: e8760...507

Skrevet

Vann og cola 😊😊

Anonymkode: a82bd...020

Skrevet

Julebrus uten sukker eller Pepsi Max. Gjerne en liten akevitt, men i år er jeg gravid. Liker et glass rødvin litt utpå kvelden, men isvann er også deilig. 

Anonymkode: e8974...7f8

Skrevet

Champagne, øl, akevitt, vin, julebrus, farrisvarianter, brus (ikke sukkerfritt) og appelsinjuice til hun som liker det best. 

Skrevet

Julebrus (rød og brun) og Coca Cola.

Anonymkode: 1c63b...3dc

Skrevet

Juleøl/rødvin/brus/akevitt til pinnekjøttet. Bayleys/cognac/brus/kaffe til kakene.

Anonymkode: 6f835...b82

Skrevet

Berntsen Julebrus 

Anonymkode: 14ddb...468

Skrevet

Santa clausthaler og et fingerbøl akevitt. Er egentlig ikke så veldig glad i noen av delene, men det passer godt til maten og hører med til smaken av jul. 

Skrevet

Alkoholfritt hjemmebrygget "snarøl" og akevitt til maten. Videre et par glass rødvin utover kvelden, vil jeg tro. 

Anonymkode: 08996...927

Skrevet

Juleøl og en liten akevitt.  Alkoholfritt alternativ er eplemost med eller uten kullsyre. Og kaldt godt vann til å slukke tørsten med. 

Anonymkode: fbd79...49f

Skrevet

Julebrus, rødvin, vann, øl og akevitt. Har aldri opplevd en trist julaften på mine 35 år. 

Anonymkode: 73508...be0

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Julebrus, rødvin, vann, øl og akevitt. Har aldri opplevd en trist julaften på mine 35 år. 

Anonymkode: 73508...be0

Har noen antydet det?

Anonymkode: 2e31d...7c7

Skrevet

Vi setter fram hjemmebrygget øl, juleøl, alkoholfritt øl, rødvin, julebrus, cola og vann. Selv velger jeg julebrus til middagen.

Og så har vi selvsagt akevitt. 

Skrevet
On 12/17/2021 at 12:09 PM, Anonym bruker said:

🎅

Anonymkode: c391c...c76

brus og et glass vin :)

Anonymkode: 51ce5...a87

Skrevet

Dahls julebrus og ingefærøl (fra Dahls), juleøl med og uten alkohol, rødvin. 

Skrevet

Jeg drikker vann og rødvin, kanskje bitte litt akevitt. Ellers drikkes det julebrus, cola, lettøl, vanlig øl, akevitt og konjakk av ulike personer i løpet av kvelden. 

Anonymkode: 2a048...a9f

Skrevet

Det blir clausthaler til meg, juleøl til mannen og julebrus til ungene

Skrevet

Her var det mange som har alkohol når det er barn tilstede…..ikke bra

Anonymkode: 49996...e52

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Det er stor forskjell på å ta et glass og drikke hele flasken, det at med tar et glass er ikke ensbetydende med å drikke seg full.
Ser ikke noe galt i å ta et glass vin/en øl/en liten akevitt eller lignende med barn tilstede.

Anonymkode: bce99...682

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det er stor forskjell på de av oss som drikker 1-3 enheter fordelt utover en lang kveld, og de som drikker seg beruset. Vanlige barn som aldri har vært utsatt for fulle foreldre, tåler helt fint at foreldrene tar seg en øl eller ett glass vin til middagen og kanskje en konjakk til kaffen. Nå er mine barn store (13-19 år) og vi har snakket om alkohol flere ganger. Alle har faktisk sagt at de synes det er koselig å se oss ta et glass vin til maten, og eldstemann, som da altså er voksen nå, har adoptert våre drikkevaner. Han liker ikke å drikke seg full, men kan ta et glass eller to i ny og ne. Det handler jo mye om hvordan man gjør det.

Anonymkode: 2a048...a9f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...