Gå til innhold

Hva drikker dere til julematen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg drikker gjerne et glass rødvin til ribba, mannen en øl og akevitt til pinnekjøttet. Junior drikker tante Hedvigs julebrus til sossisene, julepølsen og medisterkakene. (Ja, vi har alt det på julaften. Da skal nemlig alle få det de ønsker seg)

Anonymkode: 24f43...e1b

Skrevet

Drikke ett glass hvitvin mens jeg lager maten. Koooooser meg da. Drikker vann og kanskje brus til maten. Og så ett glass til gavene. 

Anonymkode: af257...9a2

Skrevet

Vi har juleøl med og uten alkohol, pils med og uten alkohol, akevitt, julebrus og vann. Det dekker alles ønsker.

Pinnekjøtt med tilbehør som julemiddag.

Anonymkode: fa770...80b

Skrevet

Hvis jeg kunne bestemt selv så hadde det blitt Hamar julebrus eller Lerum julebrus. Men kan også drikke coca cola. Er ikke glad i alkohol så det står jeg over.

Anonymkode: dd8e3...fc5

Skrevet

Cola, julebrus, farris eller vann

Anonymkode: f8a93...964

Skrevet

Handler inn juleøl, vanlig øl, alkofritt øl, akevitt, julebrus, cola, mozell og farrisløsninger. Noen kjører, noen er gravide, noen liker ikke øl, noen mener julebrus er svaret på alt i juleuka.

Skrevet

Her går det i julebrus, cola og mozell.

Skrevet

Vi har juleøl både med og uten alkohol, brus i ymse varianter og akevitt til pinnekjøttet. 

I år derimot serveres ikke alkohol, men jeg skal kose meg med et glass hvitvin før den alkoholiserte morra mi kommer hadde jeg tenkte. Jeg drikker aldri på julaften pga barna, men nå er de så store at jeg skal unne meg et glass

Anonymkode: 4152e...f18

Skrevet

Jeg drikker rødvin og/eller Pepsi Max.

På bordet forøvrig står det alkoholfritt øl, pils, julebrus, vann og Pepsi Max. Og akevitt fordi det hører til . 

Skrevet

Jeg og mannen min drikker ikke alkohol, så julebrus, farris, vann og Pepsi max er vel det utvalget vi pleier å ha. Svigerfar tar en juleøl og en akevitt til maten. 

Anonymkode: dc2a1...245

Skrevet

Mannen min og faren min drikker en øl og en akevitt. Moren min drikker et glass rødvin. Jeg drikker Pepsi Max eller helst julebrus fra glassflaske. Datteren min drikker eplejuice eller capri sonne. 

Anonymkode: 01479...68a

Skrevet
sug lut skrev (11 minutter siden):

Handler inn juleøl, vanlig øl, alkofritt øl, akevitt, julebrus, cola, mozell og farrisløsninger. Noen kjører, noen er gravide, noen liker ikke øl, noen mener julebrus er svaret på alt i juleuka.

Jeg tilhører den siste gruppa der. :P

Her blir det juleøl, julebrus (med og uten sukker), akevitt og saft med julebrussmak. Da får alle som er til stede her dekket sine ønsker. ;)

Anonymkode: e4187...ea3

Skrevet

Jeg drikker brus til maten. Til gjengjeld liker jeg å åpne en flaske rødvin når gavene er åpnet og roen begynner å senke seg i stua. 

Anonymkode: 3f3d2...630

Skrevet

Jeg drikker cola zero, eller cola uten sukker heter den vel nå.

Ungene drikker Arendals julebrus og CB julebrus.

Mannen drikker gjerne et glass rødvin eller to i løpet av kvelden, men han drikker mest brus han også.

Anonymkode: 6396a...c4d

Skrevet

Hamar julebrus, cola med eller uten sukker, eller rødvin👍

Anonymkode: 31323...00b

Skrevet

Juleøl og akevitt til voksne, julebrus til barna. I løpet av kvelden, sikkert et glass rosevin for kos :)

Anonymkode: be61d...1bd

Skrevet

Julebrus (brun). Har aldri noensinne drukket noe annet til julemiddagen. Har drukket rødvin til ribbe på julebord, men har alltid lengtet etter julebrus da 😅

Anonymkode: fa5af...c30

Skrevet

Dahls julebrus 

Anonymkode: 2cf81...eb4

Skrevet

Vann, rødvin og aquavit til middag. Pepsi max etterpå.

Anonymkode: bae29...078

Skrevet

Kom på da jeg var barn kjøpte vi en kasse assortert brus fra Roma. De hadde en kiwi brus jeg elsket. Den smaker jul for meg. Ikke drukket den på 20 år. Lurer på om den fortsatt finnes? Skal Google. 😊

Anonymkode: af257...9a2

Skrevet

Blir et glass rødvin på meg :)

Skrevet

Dahls julebrus, sukkerfri brus og farris. Når det kun er kjernefamilien, drikker vi ikke alkohol, 

Anonymkode: dacc2...d9d

Skrevet

Jeg synes det er godt med en skikkelig IPA inntil ribbe. I år tenker jeg å teste Fripa, som har blitt en favoritt hos oss. 

Anonymkode: 4c4fd...077

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...