Gå til innhold

De som har tatt tre vaksinedoser slipper smittekarantene

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Ja, de kan bli smittet og de kan smitte andre. MEN de blir ikke like lett smittet, de er ikke like smittsom og ikke like lenge smittsom.

Anonymkode: 6c48f...a6e

Men da går de å smitter andre. Noen har tatt tre doser å har ikke dannet antistoffer. Noen kan heller ikke ta vaksinen. Da syns jeg det er feil å gå rundt å smitte andre.

Anonymkode: d89df...6b5

Ja, vi skal ha enkle og oversiktlige regler for karantene. Men alle under 18 gjelder ikke de enkle reglene for, og ikke de som har tre doser. Og så har vi lokale varianter i tillegg. Kjempelett. 

Anonymkode: 2e62f...ca1

Annonse

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Ja, vi skal ha enkle og oversiktlige regler for karantene. Men alle under 18 gjelder ikke de enkle reglene for, og ikke de som har tre doser. Og så har vi lokale varianter i tillegg. Kjempelett. 

Anonymkode: 2e62f...ca1

Du glemte samfunnskritiske yrker :D 

Anonymkode: 6e075...c01

Men selve smitten er uinteressant! Det er risikoen for å bli alvorlig syk, og dermed belaste helsetjenesten, som er fokus. Hvorfor er det så vanskelig å forstå for disse antivakserne og konspirasjonsteoretikerne? 

Det spiller ingen rolle om vi er smittet, så lenge vi ikke utvikler alvorlig sykdom. Akkurat som med andre smittsomme sykdommer: Det gjør ingenting om jeg blir smittet av vannkoppeviruset, for så lenge jeg har immunitet, blir jeg ikke syk. 

Anonymkode: acd18...7fa

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Men selve smitten er uinteressant! Det er risikoen for å bli alvorlig syk, og dermed belaste helsetjenesten, som er fokus. Hvorfor er det så vanskelig å forstå for disse antivakserne og konspirasjonsteoretikerne? 

Det spiller ingen rolle om vi er smittet, så lenge vi ikke utvikler alvorlig sykdom. Akkurat som med andre smittsomme sykdommer: Det gjør ingenting om jeg blir smittet av vannkoppeviruset, for så lenge jeg har immunitet, blir jeg ikke syk. 

Ikke alle uvaksinerte er antivaxxere eller konspirasjonsteoretikere. 

Forresten, hvorfor tar du ikke vaksine mot vannkopper? Den kan være farlig for gravide som ikke har hatt sykdommen, eldre osv. Hvorfor så egoistisk?

Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Du er immun mot koronaviruset?

Du er immun mot koronaviruset?

Vaksine gir beskyttelse mot at du blir syk av smitten. Det er DET som er det viktige.

Annonse

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Men hva med de som nylig har fått dose 2? Her er det bare 2 måneder siden jeg tok dose 2, og da 4 mnd før jeg i det hele tatt kan få tilbud om dose 3.

Anonymkode: 75d96...9b0

Vi må jo bare forholde oss til reglene for vaksinering. Jeg venter også på dose 3. Likevel er vi beskytter med våre 2 doser.

Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Forresten, hvorfor tar du ikke vaksine mot vannkopper? Den kan være farlig for gravide som ikke har hatt sykdommen, eldre osv. Hvorfor så egoistisk?

Jeg har hatt vannkopper som barn, og er da sannsynligvis immun. Jeg har iallefall ikke blitt syk som voksen, selv om jeg med flere barn har omgitt meg med mye smitte periodevis.

Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Ikke alle uvaksinerte er antivaxxere eller konspirasjonsteoretikere. 

Nei, og det blir også sagt gang på gang: Det er ikke de som av en eller annen helsemessig årsak ikke kan få vaksinen man retter fokus på. Det er de som har en eller annen teori om at viruset ikke finnes eller at vaksinen er skummel, man snakker om. 

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Nei, og det blir også sagt gang på gang: Det er ikke de som av en eller annen helsemessig årsak ikke kan få vaksinen man retter fokus på. Det er de som har en eller annen teori om at viruset ikke finnes eller at vaksinen er skummel, man snakker om. 

Greit konspirasjonsteoretikerne kan du få billig av meg men alle de som er faktisk redd for vaksinen kan du ikke sette i samme gruppe. En reell redsel skal ikke hånes, det er jo helt tullete. Om noen er redd for vaksinen så kan det være mange grunner, det kan ligge noe psykisk bak eller kanskje noen som ble skadet av svineinfluensa vaksinen eller som kjenner noen som døde av AstraZeneca. At man er redd er en reell frykt for dem det gjelder!

Anonymkode: cf377...751

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Greit konspirasjonsteoretikerne kan du få billig av meg men alle de som er faktisk redd for vaksinen kan du ikke sette i samme gruppe. En reell redsel skal ikke hånes, det er jo helt tullete. Om noen er redd for vaksinen så kan det være mange grunner, det kan ligge noe psykisk bak eller kanskje noen som ble skadet av svineinfluensa vaksinen eller som kjenner noen som døde av AstraZeneca. At man er redd er en reell frykt for dem det gjelder!

Anonymkode: cf377...751

Enig. Det fremmer jo heller ikke tillit når informasjon holdes igjen (f.eks. saken rundt Pfizers testing, sparking av varsler, inngå nye kontrakter med underleverandør som fjusket med første testing m.m.), tvert om gir det bare næring til de som er konspirasjonsteoretikere, som igjen skaper større frykt.

Anonymkode: 989a8...5b7

Jeg blir helt svett av alle disse reglene de rabler sammen til tider. Karantene i 10 dager, men kan teste ut dag 7, men test deg på jobb dag 3 med fritidskarantene. Unntak under 18 eller dose 3 eller samfunnskritisk jobb. Blablablabla

Denne våren var vi lovlig samlet hos meg, men brøt reglene om vi var akkurat de samme hos min søster. 

Hva skjedde med sunn fornuft? 

Anonymkode: a34c5...fec

• Opprett ny...