Gå til innhold

Spist opp av fuglelopper! Hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har alltid i perioder på vinter og vår hatt noen uker der vi går et vet bitt. 
Vi bor i et hus i et område med mye skjor eller skjære. Vet de har reir i nærheten.

Vi har katt. Men den får ikke komme inn på soverom. Den går inn og ut katteluke.

Denne måneden har vi blitt aldeles spist opp av loppestikk. Vi skifter på senger, støvsuger og rister. Likevel. Tar bare helt av. Vi ser ikke ut og klør oss til blods😫

Hva gjør man?

Anonymkode: b3efb...213

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finner kilden? Børster katte og bruker loppekur på den. Ser etter reir i takskjegg etc, noen jeg hørte om fikk lopper inn via lufteluke i veggen. River ned skjærereir om du vet hvor de er. Fryser sengetøy og tekstiler. 

Anonymkode: fa8ab...dab

Skrevet

Det finnes loppekur til katten. Ellers så er det som hun over skriver, finn kilden! Fordelen med fuglelopper er at de ikke kan leve av menneskeblod så de dør fort ut om dere får stoppet nye fra å komme til. 

Skrevet

Fuglelopper i desember? Hm... Sikker på at dere ikke har veggedyr? 

Anonymkode: 36492...e4d

Skrevet

Hi her. 
Jeg er vokst opp på gård med rom under et stort tre. Dette er fugleloppe, ingen tvil.

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Vi har alltid i perioder på vinter og vår hatt noen uker der vi går et vet bitt. 
Vi bor i et hus i et område med mye skjor eller skjære. Vet de har reir i nærheten.

Vi har katt. Men den får ikke komme inn på soverom. Den går inn og ut katteluke.

Denne måneden har vi blitt aldeles spist opp av loppestikk. Vi skifter på senger, støvsuger og rister. Likevel. Tar bare helt av. Vi ser ikke ut og klør oss til blods😫

Hva gjør man?

Det er ikke lopper på denne tiden av året. Sjekk om det er vannkopper eller veggdyr

Anonymkode: 36802...3b2

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det er ikke lopper på denne tiden av året. Sjekk om det er vannkopper eller veggdyr

... eller skabb?

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

... eller skabb?

Ikke skabb. Jeg jobber i helsevesen og har opplæring i skabb.

På Vestlandet kan man få fugleloppe midt på vinteren, men vår/påske vanligst.

HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

HI

Skabb kan vise seg på mange måter, trenger ikke ha typisk utslett mellom fingre/tær osv. Så hadde ikke avfeid det helt. Fuglelopper i hopetall nå høres usannsynlig ut. 

Anonymkode: de888...616

Skrevet

Fuglelopper lurte seg inn ventilasjonsluke på soverommet til datteren min. Stengte den- ikke mer kløe. 

Anonymkode: ea4ae...e89

Skrevet

Gi katten flåttmiddel, det hjelper mot lopper og

Vi får fuglelopper i hus fra våren av, da starter vi med flåttkur med en gang og de blir borte.

Anonymkode: 8a898...4a5

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 17.12.2021 den 13.34):

HI

Du har opplæring på skabb og ekspert da ja?

Ei jeg kjente i studietiden var hos 3 ulike leger som studerte huden hennes før den siste (østeuropeisk) klarte å stille riktig diagnose: skabb.

Flott du er ekspert da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...