Anonym bruker Skrevet 17. desember 2021 #1 Skrevet 17. desember 2021 Lurer på om det heter noe annet enn sær, eremitt eller loner? Jeg liker veldig godt å være alene. Vil egentlig aldri ha besøk, men sier jo som regel at det greit at de kommer på en kopp kaffe el. Vil heller ikke dra på besøk til noen, vil bare være hjemme. Fungerer ellers greit på jobb og i det daglige blandt andre mennesker, kan ta en fest, er utadvent og kan prate med folk. Men liker mest å være alene uten noen rundt meg. Jeg har ingen mann i mitt liv nå, og klarer meg greit uten. Ringer det uanmeldt på døren, åpner jeg aldri opp. Pandemien og restriksjonene gjør meg ingenting, er bare en unnskyldning for å ikke gå ut. Trives best alene altså. Lurer bare på om det heter noe? Er sikkert flere enn meg. Anonymkode: 1c337...cb1
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2021 #2 Skrevet 17. desember 2021 Enstøing. Jeg er akkurat lik deg. Har det best alene. Anonymkode: 4916d...fd4
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2021 #4 Skrevet 17. desember 2021 Introvert. Jeg er også sånn. Introvert og utadvendt. Slitsomt å være med andre Anonymkode: 4d925...13b
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2021 #5 Skrevet 17. desember 2021 Introvert. Det er helt fint, det🌟 Anonymkode: d51d3...877
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2021 #6 Skrevet 17. desember 2021 Jeg er også introvert, trives best alene. Anonymkode: f6d09...0df
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2021 #7 Skrevet 17. desember 2021 Den perfekte mor, påan igjen skrev (33 minutter siden): Introvert? Jeg er ikke det heller skjønner du, har aldri hatt problemer med å skravle med folk når jeg er med dem. Anonym bruker skrev (56 minutter siden): Enstøing. Jeg er akkurat lik deg. Har det best alene. Anonymkode: 4916d...fd4 Føler jeg er for ung til å være enstøing😄 Hi Anonymkode: 1c337...cb1
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2021 #8 Skrevet 17. desember 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Jeg er ikke det heller skjønner du, har aldri hatt problemer med å skravle med folk når jeg er med dem. Føler jeg er for ung til å være enstøing😄 Hi Anonymkode: 1c337...cb1 Hi hi. Jeg trodde det het det 😂 Introvert, jeg har hørt ordet, men kom ikke på å bruke det nå. Er det kun de gamle som kalles enstøinger da? De må vel kalle meg enstøing, bryr meg ikke om det. Jeg er verken ung eller gammel. Trives i eget selskap, men er også sosial, kan prate og prate i ett. Men blir sliten etter et par timer i sosialt samvær, da vil jeg bare hjem. Anonymkode: 4916d...fd4
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2021 #9 Skrevet 17. desember 2021 Introvert er et begrep som ble formet av Carl Gustav Jung (han som jobbet sammen med Freud og gjorde han så fascinert av og interessert i dette med drømmer). Introvert er ei som stoler mer på seg selv enn på eksterne faktorer. Sier ei venninne for eksempel, "åh, det er kaldt ute!", så tenker den introverte, "det blåste en varm vind når jeg var ute i sted, det er sikkert bare hun som ikke er vant til å kle seg skikkelig for forholdene her". Ekstrovert er ei som stoler mer på eksterne faktorer enn på seg selv. Sier ei venninne for eksempel, "åh, det er kaldt ute!", så tenker den ekstroverte, "det blåste en varm vind når jeg var ute i sted, men det er sikkert blitt en del kaldere nå, kan hende jeg bare ikke la merke til hvor kaldt det var når jeg var ute i sted, for jeg var så opptatt". Anonymkode: b5062...413
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 17. desember 2021 #10 Skrevet 17. desember 2021 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Jeg er ikke det heller skjønner du, har aldri hatt problemer med å skravle med folk når jeg er med dem. Føler jeg er for ung til å være enstøing😄 Hi Anonymkode: 1c337...cb1 Man kan fint være både introvert og utadvendt 👍🏻
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2021 #11 Skrevet 17. desember 2021 Introvert. Du kan også være høytfungerende autist. Særlig jenter er underdiagnostisert der. Jeg og min mann er begge veldig introverte, men vi trives heldigvis med hverandre. Jeg savner ikke venner i hverdagen, det er nok med mann og barn. Jeg vil gjerne ha beskjed på forhånd om jeg får besøk så jeg kan forberede meg. Det er ikke rotete her så jeg må ikke rydde, og jeg har alltid noe jeg kan servere, men jeg trives best med å være forberedt. Samtidig så elsker jeg å holde kurs og stå foran folk, undervise og være i menneskehauger. Jeg elsker gatene i London hvor jeg kan drukne i mennesker. Anonymkode: c3a2c...847
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2021 #12 Skrevet 17. desember 2021 Ambivert? https://www.nrk.no/livsstil/er-du-bade-sjenert-og-sosial_-det-er-vanligere-enn-du-tror-1.13871421 Anonymkode: 1d541...b09
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2021 #13 Skrevet 17. desember 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Introvert. Du kan også være høytfungerende autist. Særlig jenter er underdiagnostisert der. Jeg og min mann er begge veldig introverte, men vi trives heldigvis med hverandre. Jeg savner ikke venner i hverdagen, det er nok med mann og barn. Jeg vil gjerne ha beskjed på forhånd om jeg får besøk så jeg kan forberede meg. Det er ikke rotete her så jeg må ikke rydde, og jeg har alltid noe jeg kan servere, men jeg trives best med å være forberedt. Samtidig så elsker jeg å holde kurs og stå foran folk, undervise og være i menneskehauger. Jeg elsker gatene i London hvor jeg kan drukne i mennesker. Anonymkode: c3a2c...847 Jeg kjenner meg veldig igjen i deg 😉 Holder ikke kurser da, men møter daglig masse folk i jobbsammenheng, og elsker det. Anonymkode: 1d541...b09
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2021 #14 Skrevet 17. desember 2021 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Introvert er et begrep som ble formet av Carl Gustav Jung (han som jobbet sammen med Freud og gjorde han så fascinert av og interessert i dette med drømmer). Introvert er ei som stoler mer på seg selv enn på eksterne faktorer. Sier ei venninne for eksempel, "åh, det er kaldt ute!", så tenker den introverte, "det blåste en varm vind når jeg var ute i sted, det er sikkert bare hun som ikke er vant til å kle seg skikkelig for forholdene her". Ekstrovert er ei som stoler mer på eksterne faktorer enn på seg selv. Sier ei venninne for eksempel, "åh, det er kaldt ute!", så tenker den ekstroverte, "det blåste en varm vind når jeg var ute i sted, men det er sikkert blitt en del kaldere nå, kan hende jeg bare ikke la merke til hvor kaldt det var når jeg var ute i sted, for jeg var så opptatt". Anonymkode: b5062...413 Hæææææ??? Eh hva har du røyka??? Anonymkode: 42ffd...e3c
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2021 #15 Skrevet 17. desember 2021 Anonym bruker skrev (37 minutter siden): Hæææææ??? Eh hva har du røyka??? Anonymkode: 42ffd...e3c Hva nøyaktig er det du er uenig i? Introvert, introversjon, innadvendthet, er hos den sveitsiske psykiateren Carl Gustav Jung en betegnelse på holdningen hos mennesker som tillegger sine egne, indre opplevelser en dominerende betydning. Den motsatte, utadvendte holdningen kalles ekstroversjon, eller det å være ekstrovert. https://snl.no/introvert Anonymkode: b5062...413
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2021 #16 Skrevet 17. desember 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Hva nøyaktig er det du er uenig i? Introvert, introversjon, innadvendthet, er hos den sveitsiske psykiateren Carl Gustav Jung en betegnelse på holdningen hos mennesker som tillegger sine egne, indre opplevelser en dominerende betydning. Den motsatte, utadvendte holdningen kalles ekstroversjon, eller det å være ekstrovert. https://snl.no/introvert Anonymkode: b5062...413 Alt du skrev. Er selv introvert, men tenker da ikke slik. Ikke i det hele tatt. Det går jo mer på at jeg blir sliten av å være med folk, får energi av å være alene osv. Anonymkode: 42ffd...e3c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå