Gå til innhold

Hva tenker dere om at ansatte i skoler og barnehager ikke skal settes i karantene fra jobb…

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Når du jobber i barnehage, er du tett på de du er sammen med. Jeg jobber med 1 åringer, bærer og trøster, blir hostet på, nyst på og spydd på. Mine to medarbeidere på gruppa er jeg også tett på hver dag, ingen meter og ikke noe smittevernsutstyr. At en av mine kolleger eller barn skal være i barnehagen når de er utsatt for smitte, er et brudd på arbeidsmiljøloven.  Tro det eller ei. Vi som jobber i barnehagen har, som alle andre, krav på et trygt arbeidsmiljø. Sykepleiere og andre som jobber innen helse har i det minste smittevernsutstyr.

Anonymkode: aa3d5...e6b

Nix, jobber en med personer med svekkede sanser brukes ikke munnbind rutinemessig. Vi er dermed like utsatt som barnehagepersonell.

Anonymkode: 35cbc...5d0

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hva gjorde dere før korona da dere ble smittet av alt mulig rart? Ble det påberopt brudd på aml da også?

Anonymkode: d74bb...1c9

Jeg kan ikke potensielt dø eller bli alvorlig syk av omgangen for å si det sånn. Når alle andre får beskytte seg fordi det er så farlig, så tenker jeg at det er brudd på aml at ikke vi får det så langt det lar seg gjøre.  Og hvis det ikke er så farlig, hvorfor får vi da kun gå på jobb å må være i karantene på fritiden? 

Så lenge de har god kontroll på at de tester seg gør jobb hver dag synes jeg det er greit. Selv om det øker spredningsfaren noe synes jeg det er såpass viktig at elevene får god undervisning og sosial kontakt, de har mistet nok alerede, er jeg glad for at de prioriterer å la disse dra på jobb. Da får heller vi voksne godta større begrensninger ellers.

Anonymkode: d4599...966

Anonym bruker skrev (53 minutter siden):

Så lenge de har god kontroll på at de tester seg gør jobb hver dag synes jeg det er greit. Selv om det øker spredningsfaren noe synes jeg det er såpass viktig at elevene får god undervisning og sosial kontakt, de har mistet nok alerede, er jeg glad for at de prioriterer å la disse dra på jobb. Da får heller vi voksne godta større begrensninger ellers.

Anonymkode: d4599...966

Er lærere og barnehageansatte heldiges å rekker de å komme ut av en fritidskarantere før de puttes inn i en ny. Så de neste månedene så skal vi gå på jobb, utsettes for smitte og ellers sitte i karantene.  Nå kneler sektoren fullstendig.  80% søker andre jobber eller tenker på det. Fortsett sånn som dette og om noen år,  har vi hverken lærer eller assistenter.  

• Opprett ny...