Anonym bruker Skrevet 16. desember 2021 #1 Skrevet 16. desember 2021 Hva er forskjellen på kefir og kulturmelk? Er det viktig at jeg faktisk bruker kefir, når det står kefir i oppskriften? Jeg trodde kulturmelk var det samme, eller? og en annen ting: Kan jeg fryse ned en skuffkake MED ostekrem på? Type gulrotkake/krydderkake. Tåler ostekremen det? Anonymkode: 0a77f...e79
gale damen Skrevet 16. desember 2021 #2 Skrevet 16. desember 2021 Forskjell på kefir og annen syrnet melk er gjærkulturene i hvert fall. Mulig det er mer. Jeg ville ha brukt kefir dersom det står kefir. Kaken kan fryses.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2021 #3 Skrevet 16. desember 2021 gale damen skrev (6 minutter siden): Forskjell på kefir og annen syrnet melk er gjærkulturene i hvert fall. Mulig det er mer. Jeg ville ha brukt kefir dersom det står kefir. Kaken kan fryses. Takk for svar. Sukk, da må jeg ut å kjøpe kefir 😅 Anonymkode: 0a77f...e79
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2021 #4 Skrevet 16. desember 2021 Kulturmelk har bare melkesyrebakterier og er magrere enn kefir. Kefir har både melkesyrebakterier og gjær, pluss høyere fettinnhold. Tine har ganske gode opplysningssider om slike ting, så greit å gå dit om man lurer. https://www.tine.no/helse/sunt-kosthold/forskjellen-på-biola-cultura-kefir-og-kulturmelk?gclid=Cj0KCQiA5OuNBhCRARIsACgaiqXE1vfZYo-wYGag8ZaDbp0YJQVLCm49HmqsdlwTdynLnLguq4mMFywaAqxZEALw_wcB&gclsrc=aw.ds Anonymkode: dbdd8...27f
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2021 #5 Skrevet 16. desember 2021 Helt uproblematisk å bruke kulturmelk istedenfor kefir. Du kommer ikke til å merke forskjell. Ville ha fryst glasuren ved i en boks. Anonymkode: 48d91...32d
Spurvugla Skrevet 16. desember 2021 #6 Skrevet 16. desember 2021 Jeg ville ikke giddet å kjøpe kefir hvis du har kulturmelk fra før. Hvis det er smør eller lignende i kaka i tillegg, blir den forskjellen på fettinnhold i melka minimal i forhold.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2021 #7 Skrevet 16. desember 2021 Det går bra å bruke kulturmelk i stedet. Hvis det er natron i bakverket vil også kulturmelken bidra til hevingen på grunn av syra. Begge deler gjør bakverket saftig. Anonymkode: 8f431...83c
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2021 #8 Skrevet 16. desember 2021 Jeg bruker dem om hverandre og får godt resultat☺️ Anonymkode: ebb0f...818
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå