Anonym bruker Skrevet 16. desember 2021 #1 Skrevet 16. desember 2021 Denne julen i likhet med julen i fjor er det mang som savner noen. Noen som hadde tenkt å feire julen sammen med noen. Noen de likevel ikke kan besøk på grunn av korona og smitte situasjonen. Noen man ikke har sett på lenge annet enn over telefon eller nett. Så er det oss andre. Vi som har mistet noen. Vi som har noen vi ikke lenger kan ringe, eller se over nett. I en kiste, nede i et hull. Gjemt innerst i hjertet vårt- Vi savner også våre kjære nå som høytiden kommer. Nå mer enn ellers i året. Men vi får ikke si noe, dersom vi sier noe har de som ikke kan besøke noen det alltid så mye verre. De får all medfølelse i verden, vi blir satt på sidelinjen. Vi skal være ferdig med sorgen, den skal visstnok også være død og begravet. Jeg savnet pappaen min. Jeg skulle ønske han kunne ha sett at jeg giftet med med den kjæresten jeg hadde han likte så godt. Jeg skulle ønske han kunne han møtt våre 3 barn. Jeg savner at han synger "deilig er jorden" for høy hals så falskt at det skremmer vekk nissen og jesubarnet. I julen er savnet størst, det val liksom hans høytid. Jeg ønsker meg retten til å savne uten å få vite at alle andre har det så mye verre Anonymkode: bfc67...187
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2021 #3 Skrevet 16. desember 2021 Uff, jeg synes det er for galt at noen sier, "min smerte er større enn din smerte". Hvordan kan noen vite det?! Alt er relativt. Jeg forstår deg godt, HI. Jeg har kjent på den smerten i mange år. Jeg har et enkelt spørsmål jeg har stilt i alle år, "hvorfor". Jeg tror ikke det er lett å forstå hva jeg mener... Men smerten er blitt svakere med årene. Ikke borte. Ikke mindre, det vil jeg ikke si. Bare svakere. Jeg vet det er vondt. Du har all rett til å kjenne på den smerten! Og det savnet... Ønsker deg en riktig god jul, HI! Håper det blir en fin tid for dere. Anonymkode: eee81...8e2
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2021 #4 Skrevet 16. desember 2021 Hvorfor gjør du det til en konkurranse og sammenligner deg med andre? Hvorfor er du sjalu på ensomme mennesker som nevnes i noen avisartikler fordi det snart er jul? Jeg mistet mine to kjære, umistelige foreldre for to og ett år siden. Jeg er i begynnelsen av 30-årene og hadde forventet at de skulle leve i veldig mange år til. Men jeg har min kjære og vi har to barn. Det er fortsatt trist og jeg savner foreldrene mine, hver dag. Men jula tenker vi at blir fin likevel. Vi er heldige som her hverandre. Sier ikke at ikke dine følelser er riktige for deg. Man skal ikke legge lokk på følelsene og du føler på savn og tristhet. Men tankene om urettferdighet og sjalusi bør du prøve å legge fra deg, for det hjelper deg ingeting ❤️ Det gjør heller ikke andres sympati mot deg (som du føler at du får for lite av). Du må selv gi deg kjærlighet og akseptere sorgen din, da behøver du ikke at andre utenfor skal trenge å bekrefte at du skal få lov å sørge Anonymkode: 5a718...075
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2021 #5 Skrevet 16. desember 2021 Faren min ligger for døden, vi hadde håp at han lever til over nyttår men det skjer neppe. Så mye smerte og lidelse. Jul og juleglede virker fjernet Anonymkode: a897c...600
HeiteH Skrevet 16. desember 2021 #6 Skrevet 16. desember 2021 Ingen monopol på sorg. Det er nok til alle.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2021 #7 Skrevet 16. desember 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Denne julen i likhet med julen i fjor er det mang som savner noen. Noen som hadde tenkt å feire julen sammen med noen. Noen de likevel ikke kan besøk på grunn av korona og smitte situasjonen. Noen man ikke har sett på lenge annet enn over telefon eller nett. Så er det oss andre. Vi som har mistet noen. Vi som har noen vi ikke lenger kan ringe, eller se over nett. I en kiste, nede i et hull. Gjemt innerst i hjertet vårt- Vi savner også våre kjære nå som høytiden kommer. Nå mer enn ellers i året. Men vi får ikke si noe, dersom vi sier noe har de som ikke kan besøke noen det alltid så mye verre. De får all medfølelse i verden, vi blir satt på sidelinjen. Vi skal være ferdig med sorgen, den skal visstnok også være død og begravet. Jeg savnet pappaen min. Jeg skulle ønske han kunne ha sett at jeg giftet med med den kjæresten jeg hadde han likte så godt. Jeg skulle ønske han kunne han møtt våre 3 barn. Jeg savner at han synger "deilig er jorden" for høy hals så falskt at det skremmer vekk nissen og jesubarnet. I julen er savnet størst, det val liksom hans høytid. Jeg ønsker meg retten til å savne uten å få vite at alle andre har det så mye verre Anonymkode: bfc67...187 Du er i din fulle rett til å både sørge og å uttrykke savn. Men sorg er ingen konkurransen. Den kommer i mange farger og faser. Det som er rett for deg er ikke nødvendigvis rett for meg. Jeg tror du har godt av å la bitterheten ligge. Og la deg selv kjenne på sorgen uten å føle at du må ha bekreftelse fra andre. Jeg savner min mamma som døde av kreft for 5 år siden. Jeg skulle ønske hun fikk se barnebarn vokse opp. Jeg savner henne ekstra i julen. Anonymkode: ba303...b73
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2021 #8 Skrevet 16. desember 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Denne julen i likhet med julen i fjor er det mang som savner noen. Noen som hadde tenkt å feire julen sammen med noen. Noen de likevel ikke kan besøk på grunn av korona og smitte situasjonen. Noen man ikke har sett på lenge annet enn over telefon eller nett. Så er det oss andre. Vi som har mistet noen. Vi som har noen vi ikke lenger kan ringe, eller se over nett. I en kiste, nede i et hull. Gjemt innerst i hjertet vårt- Vi savner også våre kjære nå som høytiden kommer. Nå mer enn ellers i året. Men vi får ikke si noe, dersom vi sier noe har de som ikke kan besøke noen det alltid så mye verre. De får all medfølelse i verden, vi blir satt på sidelinjen. Vi skal være ferdig med sorgen, den skal visstnok også være død og begravet. Jeg savnet pappaen min. Jeg skulle ønske han kunne ha sett at jeg giftet med med den kjæresten jeg hadde han likte så godt. Jeg skulle ønske han kunne han møtt våre 3 barn. Jeg savner at han synger "deilig er jorden" for høy hals så falskt at det skremmer vekk nissen og jesubarnet. I julen er savnet størst, det val liksom hans høytid. Jeg ønsker meg retten til å savne uten å få vite at alle andre har det så mye verre Anonymkode: bfc67...187 Hvem har tatt fra deg retten til det mener du? Kjenner ikke dette igjen fra eget liv eller omgangskrets. Julen er for mange en ekstra sår høytid nettopp fordi mange har mistet noen de savner ekstra da... Anonymkode: 5f16b...056
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2021 #9 Skrevet 16. desember 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Hvem har tatt fra deg retten til det mener du? Kjenner ikke dette igjen fra eget liv eller omgangskrets. Julen er for mange en ekstra sår høytid nettopp fordi mange har mistet noen de savner ekstra da... Anonymkode: 5f16b...056 Enig. Anonymkode: f7a3b...ab1
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2021 #10 Skrevet 16. desember 2021 Jeg har mistet sønnen min i år. Dette blir første jul uten ham. Jeg føler på ingen måte at folk har den innstillingen du beskriver. Jeg har aldri, ikke en gang følt det som du beskriver det. Aldri opplevd sånne holdninger, eller at noen skal «konkurrere» om å ha det trasig. det kan jo hende folk sier sånn til deg bare for å vise at de forstår hvordan det er å savne noen. Anonymkode: 73281...551
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2021 #11 Skrevet 17. desember 2021 Anonym bruker skrev (På 16.12.2021 den 19.19): Jeg har mistet sønnen min i år. Dette blir første jul uten ham. Jeg føler på ingen måte at folk har den innstillingen du beskriver. Jeg har aldri, ikke en gang følt det som du beskriver det. Aldri opplevd sånne holdninger, eller at noen skal «konkurrere» om å ha det trasig. det kan jo hende folk sier sånn til deg bare for å vise at de forstår hvordan det er å savne noen. Anonymkode: 73281...551 ❤️ Klem til deg Anonymkode: 5a718...075
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2021 #12 Skrevet 17. desember 2021 Det var en tråd her inne, der hi uttrykte sorg over å kanskje ikke kunne være med foreldrene sine, tror jeg det var, i jula. Da kom det en inn og sa noe sånt som at denne bare hadde en grav å gå til. Hi hadde ingenting å klage over. Var det deg? Anonymkode: 6b14d...480
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2021 #13 Skrevet 17. desember 2021 Jeg mistet sønnen min for 10 år siden og har aldri opplevd det du beskriver. Jeg får kun respekt og medfølelse for sorgen min. Det er trist at du ikke opplever det slikt. Anonymkode: 9f514...61d
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2021 #14 Skrevet 18. desember 2021 Ingen bestemmer hva du har «rett» til å si, gjøre eller føle. Men DU bestemmer hvilke mennesker som skal få lov å mene noe om deg og din sorg. Og det gjøres slik: du kan ignorere alle utsagn som du ikke syns er relevante eller støttende. Ferdig. Anonymkode: cb1f7...bd6
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2021 #15 Skrevet 18. desember 2021 Anonym bruker skrev (På 16.12.2021 den 17.13): De får all medfølelse i verden, vi blir satt på sidelinjen. Hvordan foregår dette, at dere blir «satt på sidelinjen»? Og hva ville du egentlig ha gjort med «all medfølelse i verden» dersom du var den heldiggrisen som fikk den? Anonymkode: cb1f7...bd6
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2021 #16 Skrevet 18. desember 2021 Anonym bruker skrev (På 12/16/2021 den 17.13): Denne julen i likhet med julen i fjor er det mang som savner noen. Noen som hadde tenkt å feire julen sammen med noen. Noen de likevel ikke kan besøk på grunn av korona og smitte situasjonen. Noen man ikke har sett på lenge annet enn over telefon eller nett. Så er det oss andre. Vi som har mistet noen. Vi som har noen vi ikke lenger kan ringe, eller se over nett. I en kiste, nede i et hull. Gjemt innerst i hjertet vårt- Vi savner også våre kjære nå som høytiden kommer. Nå mer enn ellers i året. Men vi får ikke si noe, dersom vi sier noe har de som ikke kan besøke noen det alltid så mye verre. De får all medfølelse i verden, vi blir satt på sidelinjen. Vi skal være ferdig med sorgen, den skal visstnok også være død og begravet. Jeg savnet pappaen min. Jeg skulle ønske han kunne ha sett at jeg giftet med med den kjæresten jeg hadde han likte så godt. Jeg skulle ønske han kunne han møtt våre 3 barn. Jeg savner at han synger "deilig er jorden" for høy hals så falskt at det skremmer vekk nissen og jesubarnet. I julen er savnet størst, det val liksom hans høytid. Jeg ønsker meg retten til å savne uten å få vite at alle andre har det så mye verre Anonymkode: bfc67...187 Så utrolig bra skrevet. Du er flink til å sette ord på tankene dine. Du har rett til å uttrykke det du vil. Sender deg en god klem❤ Anonymkode: 98b66...c99
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2021 #17 Skrevet 18. desember 2021 Anonym bruker skrev (På 16.12.2021 den 17.54): Faren min ligger for døden, vi hadde håp at han lever til over nyttår men det skjer neppe. Så mye smerte og lidelse. Jul og juleglede virker fjernet Anonymkode: a897c...600 Det var akkurat det samme med meg i fjor. Jula i år blir en kraftig påminner, kanskje på noen måter verre enn i fjor. Men skal prøve å ha det fint med barna. God klem til deg. ❤️❤️ Anonymkode: 7c242...e60
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2021 #18 Skrevet 18. desember 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Det var akkurat det samme med meg i fjor. Jula i år blir en kraftig påminner, kanskje på noen måter verre enn i fjor. Men skal prøve å ha det fint med barna. God klem til deg. ❤️❤️ Anonymkode: 7c242...e60 Julen blir aldri den samme, etter du har mistet en nær og kjær. Sånn tror jeg det er for alle. Jeg har mistet 2 nære som jeg pleide feire julen med. Sorg kommer vi aldri over, men lærer oss til å leve med sorgen etter tid. Anonymkode: 98b66...c99
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2021 #19 Skrevet 18. desember 2021 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Julen blir aldri den samme, etter du har mistet en nær og kjær. Sånn tror jeg det er for alle. Jeg har mistet 2 nære som jeg pleide feire julen med. Sorg kommer vi aldri over, men lærer oss til å leve med sorgen etter tid. Anonymkode: 98b66...c99 Takk❤️ Anonymkode: 7c242...e60
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2021 #20 Skrevet 18. desember 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Julen blir aldri den samme, etter du har mistet en nær og kjær. Sånn tror jeg det er for alle. Jeg har mistet 2 nære som jeg pleide feire julen med. Sorg kommer vi aldri over, men lærer oss til å leve med sorgen etter tid. Anonymkode: 98b66...c99 Jeg er enig i dette. Samtidig er julen en tid hvor jeg føler meg nærmere de som har gått bort. Det er sårt og vemodig, men også ganske fint. Den første julen er verst. Det blir bedre❤️ Anonymkode: f7a3b...ab1
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2021 #21 Skrevet 18. desember 2021 Jeg hater å feire jul etter at bestemor døde. Hun VAR jula! Hun var alt som var fin med jula og minnene kommer strømmende tilbake hver gang. Jeg har 3 barn så jeg kan ikke avlyse jula, men prøver å gjøre de små tingene jeg vet bestemor ville likt ❤️ Jeg har mange å besøke, jeg. Har fortsatt en farmor som lever, jeg har tanter og onkler. Men det betyr faktisk ikke at den eneste jeg skulle ønske var her, ikke er det Det er lov å sørge, sorgen over tapet går aldri over. Det bare endrer form❤️ Anonymkode: 85941...65f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå