Gå til innhold

Skoleskade og forsikring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva fikk dere tilbake på forsikringen til skolen? Jeg har 3 trur a 45 min en vei, altså 3*1,5 time, materiell 200, og parkering 350. Fikk dere dekket alt dette, og hvor enkelt var det å få det dekket?

Anonymkode: 7b0b1...3ca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette var vanskelig å lese. Kjører du 3 turer? Har det skjedd en ulykke hvor du har hatt utgifter på 200 kroner? Også måtte du betale for parkering? Er du ansatt på skolen? Eller er du lærer?

Anonymkode: 5b3f7...17e

Skrevet
Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Dette var vanskelig å lese. Kjører du 3 turer? Har det skjedd en ulykke hvor du har hatt utgifter på 200 kroner? Også måtte du betale for parkering? Er du ansatt på skolen? Eller er du lærer?

Jeg har kjørt 3*1,5 time for sykehusbesøk, betalt parkering på 300 ved sykehusbesøk og betalt 200 til materiell ved sykehusbesøk. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Jeg har kjørt 3*1,5 time for sykehusbesøk, betalt parkering på 300 ved sykehusbesøk og betalt 200 til materiell ved sykehusbesøk. 

Så det du lurer på er om du kan få dekket utgifter ved transport til og fra sykebesøk? Gjelder dette en skade som barnet ditt har fått på skolen?

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Så det du lurer på er om du kan få dekket utgifter ved transport til og fra sykebesøk? Gjelder dette en skade som barnet ditt har fått på skolen?

Nei. Jeg lurer på hvilke utgifter andre har fått dekket når det er skoleskade 

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Dette er forsikringssak

Da må du lese på hjemmesiden til kommunen /fylket. Her er det som gjelder i grunnskolene i Bergen. Du kan også undersøke om du får noe på barnets reiseforsikring.

Skrevet

Det står ingenting om parkering i regelverket her, men reise og materiell dekkes. Trekkes fra en egenandel på 500 kr da.

https://www.nedenes.skole.arendal.no/index.php?pageID=229

Aner ikke hvor lett eller vanskelig det er å få det gjennom, for har aldri prøvd. Men reglene står jo der ihvertfall.

Anonymkode: e9457...654

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Det står ingenting om parkering i regelverket her, men reise og materiell dekkes. Trekkes fra en egenandel på 500 kr da.

https://www.nedenes.skole.arendal.no/index.php?pageID=229

Aner ikke hvor lett eller vanskelig det er å få det gjennom, for har aldri prøvd. Men reglene står jo der ihvertfall.

Anonymkode: e9457...654

I noen tilfeller kan parkering tolkes som en del av reisen. 😊

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Da må du lese på hjemmesiden til kommunen /fylket. Her er det som gjelder i grunnskolene i Bergen. Du kan også undersøke om du får noe på barnets reiseforsikring.

Privat forsikring dekker ikke dette. Mitt forsikringsselskap henviser til skolens forsikringsselskap, skolen henviser til forsikringsselskap, forsikringsselskap henviser til kommunen, kommunen svarer ikke, skolen har ikke en rutine for dette, kommunen sier de har rutine for dette, men svarer ikke på telefon for de har juleferie. Vedtaket fra nav sier at jeg skal få reise, parkering og materiell/behandling dekket av HELFO, men HELFO viser til forsikring fordi det gjelder barn. 

Derfor lurer jeg på hva de som har fått dekket noe har fått dekket. Jeg er usikker på om jeg gidder dette for 1000kr i dekning. Altså bekrefter nav at jeg skal få dekket alt, men hva noen faktisk har fått dekket er det jeg er ute etter

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Hva fikk dere tilbake på forsikringen til skolen? Jeg har 3 trur a 45 min en vei, altså 3*1,5 time, materiell 200, og parkering 350. Fikk dere dekket alt dette, og hvor enkelt var det å få det dekket?

Hvordan i all verden tror du noen av oss skjønner hva du spør om med den forklaringen der??🙄

Anonymkode: 0c43d...225

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Hvordan i all verden tror du noen av oss skjønner hva du spør om med den forklaringen der??🙄

Anonymkode: 0c43d...225

Det er ikke forklaringen man trenger å forstå, men spørsmålet. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (56 minutter siden):

Det er ikke forklaringen man trenger å forstå, men spørsmålet. 

Åh jøss!

Anonymkode: 37869...fd8

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Åh jøss!

Anonymkode: 37869...fd8

Jeg kunne spurt om hva andre har fått dekket etter en skoleskade uten forklaring, så forklaringen er jo irrelevant for å kunne svare på spørsmålet 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jeg kunne spurt om hva andre har fått dekket etter en skoleskade uten forklaring, så forklaringen er jo irrelevant for å kunne svare på spørsmålet 

Det er en stor fordel at folk forstår hva du spør om. Det tok litt tid før jeg forstod spørsmålet.

Skrevet

Hæh…bare, hæh?
Hvem er skadet og hvorfor er det kun selve bilkjøring/ parkeringen du er ute etter ang forsikring? Skjønte lite av dette

Anonymkode: 4e743...854

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Hæh…bare, hæh?
Hvem er skadet og hvorfor er det kun selve bilkjøring/ parkeringen du er ute etter ang forsikring? Skjønte lite av dette

Anonymkode: 4e743...854

Et barn er skadet, det er kjøring og parkering som koster penger

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...