Gå til innhold

Spysyken, kan vi smitte hverandre på nytt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Minste begynte, så ble det kastet på oss voksne. Nå har vi såvidt begynt å bli bedre og så våknet vi til at mellomste spydde..

Kan vi da bli smittet på nytt eller er vi immun på noe vis? Regner jo definitivt med at har fått det av oss og at det da er akkurat det samme som vi har.

Anonymkode: 6f49a...104

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer an på hvilket magevirus det er.

Som oftest blir man immun, men det finnes noen man kan få flere ganger.

Jeg hadde valgt å tenke jeg var immun.

Anonymkode: 164c6...4d2

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Det kommer an på hvilket magevirus det er.

Som oftest blir man immun, men det finnes noen man kan få flere ganger.

Jeg hadde valgt å tenke jeg var immun.

Anonymkode: 164c6...4d2

Jeg håper virkelig det, er så lei av spy nå🤢

Skrevet

Ja det er mulig. Sønnen min kastet opp masse,å når han ble bedre så begynte jeg å kaste opp. Når jeg ble frisk så dro vi på besøk,å da begynte sønnen min å kaste opp igjen selv om det var flere dager siden han ble frisk.

Anonymkode: f39fb...221

Skrevet
Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Ja det er mulig. Sønnen min kastet opp masse,å når han ble bedre så begynte jeg å kaste opp. Når jeg ble frisk så dro vi på besøk,å da begynte sønnen min å kaste opp igjen selv om det var flere dager siden han ble frisk.

Huff, håper vi slipper det😑

Skrevet
Anonym bruker skrev (38 minutter siden):

Krysser fingrene for dere. 🤞 Spysyke er noe herk!

Anonymkode: 4634e...e10

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Krysser fingrene for dere. 🤞 Spysyke er noe herk!

Anonymkode: 4634e...e10

Takk for det. Ja da vi begge spydde på skift og skulle ta oss av en baby trodde jeg seriøst at jeg skulle omkomme. Man er jo fullstendig tappet for energi.

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Vi har heldigvis bare opplevd det en gang. Å det smitter jo helt ekstremt! Moren min passet barnet mitt når jeg var så dårlig å hun ble smittet. Så besøkte vi barnefaren når jeg var frisk men da begynte jo småen å kaste opp igjen å smittet barnefaren. Farmor og farfaren var innom i maks 5 minutter for de hadde så lyst å se barnebarnet,å de ble også syk stakkars. Vi advarte de selvsagt før de kom inn at barnet hadde omgangssyke,men de hadde så lyst å være litt barnebarnet likevel.

Skrevet

Godt mulig.  Men har heldigvis aldri opplevd det. Her har det gått på tur, og så er vi alle ferdige . 

Anonymkode: bf5a7...730

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Godt mulig.  Men har heldigvis aldri opplevd det. Her har det gått på tur, og så er vi alle ferdige . 

Anonymkode: bf5a7...730

Satser på at vi er like heldig☺️

Skrevet

Da noro-viruset svirret rundt her for fullt for noen år siden, fikk vi beskjed om at viruset godt kunne smitte et par ganger rett etter hverandre før man ble immun. Men etter det var man til gjengjelde immun en stund. 

Anonymkode: e0763...4fc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...