Anonym bruker Skrevet 18. desember 2021 #101 Del Skrevet 18. desember 2021 Anonym bruker skrev (På 17.12.2021 den 0.16): Hva med alle de egoistiske livsstilsvalgene så enormt mange tar og som fyller opp sykehusene med alt fra muskel-skjellettproblemer, kreft, hjerte-karsykdommer, diabetes med alle følgesykdommene det fører med seg, alle som er uoppmerksomme sjåfører og påfører seg selv og andre skader, alle som driver risikosport? Greit å vite at man skal aldri skal ha respekt for personer som gjør slikt også... Ser ikke du og andre hvor samfunnet vil ødelegges om slik tankegang fortsetter? Anonymkode: a199f...5f7 Hva er det med alle ‘hva med alle…’? Her diskuteres det folk som aktivt velger bort en vaksine som et samlet helsevesen anbefaler. Det blir så idiotisk å trekke inn alle andre som gjør dumme eller feil valg. To feil gjør ikke en rett. Anonymkode: 69868...798 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144424468-jeg-oppfordrer-alle-til-%C3%A5-ta-kontakt-med-tv2-nrk-vg-og-de-andre-store/page/5/#findComment-149659434 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 18. desember 2021 #102 Del Skrevet 18. desember 2021 Syngensang skrev (9 timer siden): Ja, blir det betre med eit lass ivaksinerte livstrugande sjuke på toppen? Eg berre spør.. om de er vaksinert eller ikke er da irrelevant, men selvsagt utgjør flere syke enda større press på sykehusene. Nå er covid-innlagte isolert sett ikke en stor gruppe, og når du deler dem i vaksinerte og uvaksinerte så blir tallet enda lavere. All den hetsen mange uvaksinerte mottar er derfor helt urimelig, det er ikke dem som tar knekken på helsevesenet, det er det politikerne og forretningsmodellen som gjør. Heldigvis har vi så høy vaksinedekning som vi har, ellers hadde vi nok hatt et problem. For at vi skal fortsette å ha høy vaksinedekning ved neste pandemi er vi avhengig av at vaksiner oppleves som frivillig. Det er det mange som ikke føler i dag. Det er ikke nødvendigvis bare somatiske grunner som er årsak til at mange velger vaksinen bort. Det kan være angst (en høyst reel diagnose), det kan være traumer og det kan være en faktisk eller opplevd bivirkning av denne eller tidligere vaksiner. Det kan være generelt dårlig erfaring med helsevesenet, det kan være manglende tillit til myndigheter og helsevesenet gjennom at man kommer fra land som ikke fortjener tilliten, eller negative erfaring fra Norge. Det kan være psykoser eller vrangforestillinger. Og så har du oss som bare er avventende og kritiske til en hasteutviklet vaksine, og den lille andelen utgjør heller ingen forskjell. Det er heller ikke til å stikke under en stol at den unyanserte mediadekningen gjør det lett for de mer konspirasjonrettede mediene å få ta stor plass. Om de som meldte inn bivirkninger ble tatt mer på alvor av helsevesenet og ikke ble avvist, ville heller ikke tilliten bli så nedsatt. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144424468-jeg-oppfordrer-alle-til-%C3%A5-ta-kontakt-med-tv2-nrk-vg-og-de-andre-store/page/5/#findComment-149659474 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2021 #103 Del Skrevet 18. desember 2021 Anonym bruker skrev (På 17.12.2021 den 7.29): Jøss. Bare .. jøss. Anonymkode: b1c43...ff8 Hva da jøss, bare jøss. Det som blir skrevet her er jo helt sant. Prosentandelen koronainnlagte er lav. At det strammes inn er greit, for en vil jo selvsagt ha kontroll, men de fleste innleggelser skyldes andre sykdommer og virus. Denne informasjonen finner du lett, men dersom en bare ser på de store blinkende overskriftene i media, kan jo virkeligheten oppfattes annerledes. Anonymkode: 724be...8d2 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144424468-jeg-oppfordrer-alle-til-%C3%A5-ta-kontakt-med-tv2-nrk-vg-og-de-andre-store/page/5/#findComment-149659532 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2021 #104 Del Skrevet 18. desember 2021 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Hva er det med alle ‘hva med alle…’? Her diskuteres det folk som aktivt velger bort en vaksine som et samlet helsevesen anbefaler. Det blir så idiotisk å trekke inn alle andre som gjør dumme eller feil valg. To feil gjør ikke en rett. Anonymkode: 69868...798 Det er helt på sin plass å diskutere når det allerede helt, helt i begynnelsen av pandemien kom helt klare rapporter om at f.eks. overvekt (fedme) utgjør en enorm ekstrarisiko for å bli alvorlig syk og sykehusinnlagt av covid-19. To år inn i pandemien er det mange som har økt vekten... Og i tillegg har disse gjerne pådratt seg ekstra livsstilssykdommer, som diabetes, hjerte-karproblematikk og dårligere immunsystem. Skal man først begynne å sortere, så må man gjøre det etter reell risiko for å belaste helsevesenet. Og nei, jeg mener selvfølgelig ikke at noen skal nektes behandling. Men de uvaksinerte utgjør i dag en så liten del av befolkningen, at det er de vaksinerte smittede som sprer mest smitte - både fordi de utgjør noen millioner mennesker. Så selv om bare rundt 25 % av dem smitter videre, så utgjør det over en million vaksinerte smittespredere. Da blir det meningsløst å legge skylden på rundt 300 000 personer, hvor en god del har gode grunner til å ikke ta vaksinen, hvor de fleste tar ekstra hensyn for å ikke bli smittet og spre smitte videre, og hvor de uvaksinerte oftere får tydeligere symptomer og derfor også tester seg oftere enn uvaksinerte som får få symptomer ved smitte og derfor kan smitte langt flere før de selv forstår at de er smittet. Og når vi snakker om dumme og feil valg - det er vel de vaksinerte som nå har festet an mass, gått på svære konserter, levd livet "som normalt" siden Erna åpnet for fri smittefest, som har tatt de dummeste valgene og som nå er årsak til nedstengningene. Ikke uvaksinerte som har fortsatt å leve som om vi er midt i en pandemi og tatt hensyn til det... Anonymkode: a199f...5f7 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144424468-jeg-oppfordrer-alle-til-%C3%A5-ta-kontakt-med-tv2-nrk-vg-og-de-andre-store/page/5/#findComment-149659596 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2021 #105 Del Skrevet 18. desember 2021 Den perfekte mor, påan igjen skrev (3 timer siden): om de er vaksinert eller ikke er da irrelevant, men selvsagt utgjør flere syke enda større press på sykehusene. Nå er covid-innlagte isolert sett ikke en stor gruppe, og når du deler dem i vaksinerte og uvaksinerte så blir tallet enda lavere. All den hetsen mange uvaksinerte mottar er derfor helt urimelig, det er ikke dem som tar knekken på helsevesenet, det er det politikerne og forretningsmodellen som gjør. Heldigvis har vi så høy vaksinedekning som vi har, ellers hadde vi nok hatt et problem. For at vi skal fortsette å ha høy vaksinedekning ved neste pandemi er vi avhengig av at vaksiner oppleves som frivillig. Det er det mange som ikke føler i dag. Det er ikke nødvendigvis bare somatiske grunner som er årsak til at mange velger vaksinen bort. Det kan være angst (en høyst reel diagnose), det kan være traumer og det kan være en faktisk eller opplevd bivirkning av denne eller tidligere vaksiner. Det kan være generelt dårlig erfaring med helsevesenet, det kan være manglende tillit til myndigheter og helsevesenet gjennom at man kommer fra land som ikke fortjener tilliten, eller negative erfaring fra Norge. Det kan være psykoser eller vrangforestillinger. Og så har du oss som bare er avventende og kritiske til en hasteutviklet vaksine, og den lille andelen utgjør heller ingen forskjell. Det er heller ikke til å stikke under en stol at den unyanserte mediadekningen gjør det lett for de mer konspirasjonrettede mediene å få ta stor plass. Om de som meldte inn bivirkninger ble tatt mer på alvor av helsevesenet og ikke ble avvist, ville heller ikke tilliten bli så nedsatt. Enig! Anonymkode: a199f...5f7 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144424468-jeg-oppfordrer-alle-til-%C3%A5-ta-kontakt-med-tv2-nrk-vg-og-de-andre-store/page/5/#findComment-149659598 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Syngensang Skrevet 18. desember 2021 #106 Del Skrevet 18. desember 2021 Den perfekte mor, påan igjen skrev (3 timer siden): om de er vaksinert eller ikke er da irrelevant, men selvsagt utgjør flere syke enda større press på sykehusene. Nå er covid-innlagte isolert sett ikke en stor gruppe, og når du deler dem i vaksinerte og uvaksinerte så blir tallet enda lavere. All den hetsen mange uvaksinerte mottar er derfor helt urimelig, det er ikke dem som tar knekken på helsevesenet, det er det politikerne og forretningsmodellen som gjør. Heldigvis har vi så høy vaksinedekning som vi har, ellers hadde vi nok hatt et problem. For at vi skal fortsette å ha høy vaksinedekning ved neste pandemi er vi avhengig av at vaksiner oppleves som frivillig. Det er det mange som ikke føler i dag. Det er ikke nødvendigvis bare somatiske grunner som er årsak til at mange velger vaksinen bort. Det kan være angst (en høyst reel diagnose), det kan være traumer og det kan være en faktisk eller opplevd bivirkning av denne eller tidligere vaksiner. Det kan være generelt dårlig erfaring med helsevesenet, det kan være manglende tillit til myndigheter og helsevesenet gjennom at man kommer fra land som ikke fortjener tilliten, eller negative erfaring fra Norge. Det kan være psykoser eller vrangforestillinger. Og så har du oss som bare er avventende og kritiske til en hasteutviklet vaksine, og den lille andelen utgjør heller ingen forskjell. Det er heller ikke til å stikke under en stol at den unyanserte mediadekningen gjør det lett for de mer konspirasjonrettede mediene å få ta stor plass. Om de som meldte inn bivirkninger ble tatt mer på alvor av helsevesenet og ikke ble avvist, ville heller ikke tilliten bli så nedsatt. Nei, det er ikkje irrelevant, når du veit at veldig stor del av befolkninga er vaksinert, og størstedelen av dei innlagde covid pasientane ikkje er vaksinerte. Men eg er litt nysgjerrig på korleis du tenkjer at vi som samfunn skulle løyst denne pandemien om ikkje vi tok i bruk denne hasteutvikla vaksina? For eg går ut frå at du meinar at alle burde avventa vaksine då, ikkje berre du? For å bruke resten av befolkninga som prøvekaniner er jo litt ufint. Skulle vi helde fram med nedstengning? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144424468-jeg-oppfordrer-alle-til-%C3%A5-ta-kontakt-med-tv2-nrk-vg-og-de-andre-store/page/5/#findComment-149659621 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 18. desember 2021 #107 Del Skrevet 18. desember 2021 Syngensang skrev (1 time siden): Nei, det er ikkje irrelevant, når du veit at veldig stor del av befolkninga er vaksinert, og størstedelen av dei innlagde covid pasientane ikkje er vaksinerte. Men eg er litt nysgjerrig på korleis du tenkjer at vi som samfunn skulle løyst denne pandemien om ikkje vi tok i bruk denne hasteutvikla vaksina? For eg går ut frå at du meinar at alle burde avventa vaksine då, ikkje berre du? For å bruke resten av befolkninga som prøvekaniner er jo litt ufint. Skulle vi helde fram med nedstengning? Som skrevet i et tidligere innlegg er det mange ulike grunner til at folk velger bort vaksinen. Jeg er glad vi har den og at så mange har valgt å ta den. Både når det gjelder vaksine og andre livsstilsvalg så må hver enkelt stå inne for sine valg og prioriteringer, enten det gjelder røyking, narkotikabruk eller å bli hos en voldelig partner. Tvang fungerer dårlig som behandlingsmodell. I en ideel verden hadde vi hatt god kapasitet på sykehusene, og hatt en mer konsekvent nedstengning. Ikke åpnet opp i ferier for å få svært forventede smittetopper, og også holdt landegrensene helt lukket for de som ikke trengte å passere. Nå er medisin på vei for å behandle pasienter. Hele verden hadde også delt på vaksinene, de rikeste burde ikke fått kloa i langt flere enn de hadde bruk for. Så lenge verden er så skjevvaksinert som den er, vil det ta vesentlig lenger tid å slå ut viruset. Men det er dessverre ikke den verden vi lever i. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144424468-jeg-oppfordrer-alle-til-%C3%A5-ta-kontakt-med-tv2-nrk-vg-og-de-andre-store/page/5/#findComment-149659643 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2021 #108 Del Skrevet 18. desember 2021 On 12/16/2021 at 8:32 AM, Anonym bruker said: De uvaksinerte hyler i alle fall høyt om urettferdigheten de føler seg utsatt for. Det forekommer sikkert hets også, men den hetsen går begge veier (uten at det gjør det greit). At FHI opplyser om statistikken som viser hvor uforholdsmessig stor del av uvaksinerte som opptar plass på sykehus og kompetanse fra utslitte helsearbeidere er helt innafor. Det er ikke hets, det er saklig folkeopplysning. Noen kan ikke velge å ta vaksinen, men derfor er det ekstra viktig at vi som kan ta den faktisk gjør det. De som velger å la være får leve med konsekvensene av sitt valg. Anonymkode: fc66c...672 kan ikke være mer enig i det du skriver her Anonymkode: 07712...a93 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144424468-jeg-oppfordrer-alle-til-%C3%A5-ta-kontakt-med-tv2-nrk-vg-og-de-andre-store/page/5/#findComment-149659710 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Syngensang Skrevet 18. desember 2021 #109 Del Skrevet 18. desember 2021 Den perfekte mor, påan igjen skrev (5 timer siden): Som skrevet i et tidligere innlegg er det mange ulike grunner til at folk velger bort vaksinen. Jeg er glad vi har den og at så mange har valgt å ta den. Både når det gjelder vaksine og andre livsstilsvalg så må hver enkelt stå inne for sine valg og prioriteringer, enten det gjelder røyking, narkotikabruk eller å bli hos en voldelig partner. Tvang fungerer dårlig som behandlingsmodell. I en ideel verden hadde vi hatt god kapasitet på sykehusene, og hatt en mer konsekvent nedstengning. Ikke åpnet opp i ferier for å få svært forventede smittetopper, og også holdt landegrensene helt lukket for de som ikke trengte å passere. Nå er medisin på vei for å behandle pasienter. Hele verden hadde også delt på vaksinene, de rikeste burde ikke fått kloa i langt flere enn de hadde bruk for. Så lenge verden er så skjevvaksinert som den er, vil det ta vesentlig lenger tid å slå ut viruset. Men det er dessverre ikke den verden vi lever i. Men ein meir konsekvent nedstengning vil jo føre til store problem det òg, for born som veks opp, gamle som blir sittande åleine uten å kunne treffe sine kjære dei siste åra av liva sine, bedrifter som går konkurs osb. Er elles einig i at vi burde sørger for vaksinar til alle delar av verda, men enkelte stadar har diverre mange som trur på propaganda frå antivaksarar og konspirasjonsteoretikarar at dei likevel ikkje vaksinerer seg. I land der folk ikkje har tiltru til myndigheitene (gjerne med god grunn) får antivaksarar utfolde seg og sprer sitt glade bodskap til eit mykje større publikum enn her. Eg er absolutt ikkje for tvangsvaksinering, eg berre set spørsmålsteikn ved taktikken "vent å sjå korleis det går med dei andre som vaksinerar seg" litt sånn egoistisk syns eg. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144424468-jeg-oppfordrer-alle-til-%C3%A5-ta-kontakt-med-tv2-nrk-vg-og-de-andre-store/page/5/#findComment-149659808 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 18. desember 2021 #110 Del Skrevet 18. desember 2021 (endret) Syngensang skrev (21 minutter siden): Men ein meir konsekvent nedstengning vil jo føre til store problem det òg, for born som veks opp, gamle som blir sittande åleine uten å kunne treffe sine kjære dei siste åra av liva sine, bedrifter som går konkurs osb. Er elles einig i at vi burde sørger for vaksinar til alle delar av verda, men enkelte stadar har diverre mange som trur på propaganda frå antivaksarar og konspirasjonsteoretikarar at dei likevel ikkje vaksinerer seg. I land der folk ikkje har tiltru til myndigheitene (gjerne med god grunn) får antivaksarar utfolde seg og sprer sitt glade bodskap til eit mykje større publikum enn her. Eg er absolutt ikkje for tvangsvaksinering, eg berre set spørsmålsteikn ved taktikken "vent å sjå korleis det går med dei andre som vaksinerar seg" litt sånn egoistisk syns eg. Jeg tror at ved å være mer konsekvent i de første nedstengningene, dvs å ikke åpne opp i feriene, så kunne vi sluppet med kortere nedstengninger, og kunne prioritert å holde skoler og barnehager mer åpne. Nedstengning har definitivt mange ulemper, men man ser jo at det er mye politikk og ikke nødvendigvis så mye helse bak tiltakene når vinmonopolene åpnes igjen «fordi noen er avhengig av alkohol». Det er nettopp det at konspirasjonsteoretikere får så mye plass der hvor tilliten er lav som skremmer meg. Får når myndighetene avviser så kontant at det finnes alvorlige bivirkninger (f.eks. avviste de kontant at de alvorlige bivirkningene av AZ da de først ble meldt, for siden å gå tilbake på det.) Slike arrogante og lite ydmyke holdninger gror antivaksing og lav tillit. Man skal på ingen måte snakke ned vaksinen, men man skal også være ydmyk for de bivirkningene folk opplever. Nyansert informasjon er viktig, og det er vanskelig å finne. Det er helt vanlig å vente til andre har testet ut vaksiner, det er slik de vanligvis blir produsert og testet ut. At du mener det er egoistisk er likevel din rett, men husk at du ikke har noen anelse om hva som ligger bak den avventningen. Endret 18. desember 2021 av Den perfekte mor, påan igjen Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144424468-jeg-oppfordrer-alle-til-%C3%A5-ta-kontakt-med-tv2-nrk-vg-og-de-andre-store/page/5/#findComment-149659813 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2021 #111 Del Skrevet 18. desember 2021 Anonym bruker skrev (På 16.12.2021 den 8.26): Blir dere med på en dugnad? Slik samfunnet er nå, opplever jeg stadig mer hets og uthenging av en gruppe mennesker som ikke har begått noe lovbrudd - de såkalte uvaksinerte. Mediene har store overskrifter til enhver tid der de messer og maser om de uvaksinerte og deres synd. Det er nærmest en heksejakt. Ønsker vi et slikt samfunn? Et samfunn der avisene og nyhetene får fordele skyld og skam ukritisk og uimotsagt mot en gruppe? Bytt ut ordet uvaksinert med muslim, jøde eller overvektig, så ser dere hvor galt det er. Send en mail til [email protected] eller [email protected] så kanskje vi får en slutt på trakasseringen. Takk. Hilsen vaksinert og lei. Anonymkode: 9e65c...7da Det er vel heller de uvaksinerte som burde bli med på dugnaden i stedet for å skrike om hvor urettferdig alt er. Anonymkode: bc60c...f42 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144424468-jeg-oppfordrer-alle-til-%C3%A5-ta-kontakt-med-tv2-nrk-vg-og-de-andre-store/page/5/#findComment-149659977 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2021 #112 Del Skrevet 19. desember 2021 Anonym bruker skrev (16 timer siden): Det er vel heller de uvaksinerte som burde bli med på dugnaden i stedet for å skrike om hvor urettferdig alt er. Anonymkode: bc60c...f42 Mange av de uvaksinerte gjør en langt større dugnadsjobb, og har gjort det i snart to år, enn mange av de som vaksinerte seg fordi de trodde at de etterpå ville kunne leve som normalt og derfor valgte å ta Erna og co på ordet og bidra til full smittespredning igjen i samfunnet, tross alt man på det tidspunktet og de tre månedene i etterkant har visst om vaksinenes effekt og spredning av viruset og muligheten for nye mutasjoner... Hjelper lite å vaksinere seg og så slå seg selv på brystkassa og si at man er ansvarlig når man i neste øyeblikk har et utall nærkontakter, går på konserter og andre store arrangement, fester, klemmer gud og hvermann, bare fordi man "kan"... Da er det faktisk langt bedre å ha en person uvaksinert som hele tiden har holdt nærkontakter ned, som har unngått større arrangementer og ellers fulgt alle smittevernregler. For denne har tatt ansvar som er langt viktigere i praksis enn det de vaksinerte som tror de kan leve som normalt midt i en pandemi gjør. Anonymkode: a199f...5f7 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144424468-jeg-oppfordrer-alle-til-%C3%A5-ta-kontakt-med-tv2-nrk-vg-og-de-andre-store/page/5/#findComment-149660301 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2021 #113 Del Skrevet 19. desember 2021 Anonym bruker skrev (24 minutter siden): Mange av de uvaksinerte gjør en langt større dugnadsjobb, og har gjort det i snart to år, enn mange av de som vaksinerte seg fordi de trodde at de etterpå ville kunne leve som normalt og derfor valgte å ta Erna og co på ordet og bidra til full smittespredning igjen i samfunnet, tross alt man på det tidspunktet og de tre månedene i etterkant har visst om vaksinenes effekt og spredning av viruset og muligheten for nye mutasjoner... Hjelper lite å vaksinere seg og så slå seg selv på brystkassa og si at man er ansvarlig når man i neste øyeblikk har et utall nærkontakter, går på konserter og andre store arrangement, fester, klemmer gud og hvermann, bare fordi man "kan"... Da er det faktisk langt bedre å ha en person uvaksinert som hele tiden har holdt nærkontakter ned, som har unngått større arrangementer og ellers fulgt alle smittevernregler. For denne har tatt ansvar som er langt viktigere i praksis enn det de vaksinerte som tror de kan leve som normalt midt i en pandemi gjør. Anonymkode: a199f...5f7 Akkurat som koronafornektere og ekstreme antivaksere følger smitteregler..... Anonymkode: bc60c...f42 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144424468-jeg-oppfordrer-alle-til-%C3%A5-ta-kontakt-med-tv2-nrk-vg-og-de-andre-store/page/5/#findComment-149660324 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2021 #114 Del Skrevet 19. desember 2021 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Mange av de uvaksinerte gjør en langt større dugnadsjobb, og har gjort det i snart to år, enn mange av de som vaksinerte seg fordi de trodde at de etterpå ville kunne leve som normalt og derfor valgte å ta Erna og co på ordet og bidra til full smittespredning igjen i samfunnet, tross alt man på det tidspunktet og de tre månedene i etterkant har visst om vaksinenes effekt og spredning av viruset og muligheten for nye mutasjoner... Hjelper lite å vaksinere seg og så slå seg selv på brystkassa og si at man er ansvarlig når man i neste øyeblikk har et utall nærkontakter, går på konserter og andre store arrangement, fester, klemmer gud og hvermann, bare fordi man "kan"... Da er det faktisk langt bedre å ha en person uvaksinert som hele tiden har holdt nærkontakter ned, som har unngått større arrangementer og ellers fulgt alle smittevernregler. For denne har tatt ansvar som er langt viktigere i praksis enn det de vaksinerte som tror de kan leve som normalt midt i en pandemi gjør. Anonymkode: a199f...5f7 Med så mye strre andel som belaster sykehusene av uvaksinerte gjør de tydligvis ikke på langt nær nok til å veie opp for at de ikke er vaksinert. Anonymkode: a64b8...798 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144424468-jeg-oppfordrer-alle-til-%C3%A5-ta-kontakt-med-tv2-nrk-vg-og-de-andre-store/page/5/#findComment-149660556 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg