Twintipp Skrevet 16. desember 2021 #51 Del Skrevet 16. desember 2021 Jeg har mistet tålmodigheten med vaksinemotstanderene. Hele vårt samfunn er bygd opp som en velferdsstat, hvor vi drar lasset sammen. Men, nå velger en gruppe mennesker å sabotere for fellesskapet. Det handler ikke om hvorvidt du ikke tror at du selv skal dø av viruset, men solidaritet til de sårbare, til et helsevesen som står i knestående. Mye av grunnen til at barna våre mister verdifull barne og ungdomstid er på grunn av disse idiotene. Til at pasientene jeg jobber med ser oss gjennom visir og munnbind gjennom deres julefeiringen, til at mange helsearbeidere ikke i år heller får feiret høytid med sine familier. Til at eldre går sine siste leveår i møte på en så uverdig måte.. Mye av grunnen ligger hos de som ikke vaksinerer seg! Det er på tide at denne gruppen får kjenne på kroppen hva de utsetter andre for. Nå er det nok! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144424468-jeg-oppfordrer-alle-til-%C3%A5-ta-kontakt-med-tv2-nrk-vg-og-de-andre-store/page/3/#findComment-149658366 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2021 #52 Del Skrevet 16. desember 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Blir dere med på en dugnad? Slik samfunnet er nå, opplever jeg stadig mer hets og uthenging av en gruppe mennesker som ikke har begått noe lovbrudd - de såkalte uvaksinerte. Mediene har store overskrifter til enhver tid der de messer og maser om de uvaksinerte og deres synd. Det er nærmest en heksejakt. Ønsker vi et slikt samfunn? Et samfunn der avisene og nyhetene får fordele skyld og skam ukritisk og uimotsagt mot en gruppe? Bytt ut ordet uvaksinert med muslim, jøde eller overvektig, så ser dere hvor galt det er. Send en mail til [email protected] eller [email protected] så kanskje vi får en slutt på trakasseringen. Takk. Hilsen vaksinert og lei. Anonymkode: 9e65c...7da Fint forslag, du har rett. Men det er fånyttes. Det er samme mediemaskineri som har fått hele Norge til å tro at vi får store fordeler av å hente inn hundre tusenvis av fremmedkulturelle til Norge. Og det er samme maskineri som får oss til å tro at det haster mye mer i Norge enn andre land å redde klimaet før verden går under. Det er deep state i arbeid med å manipulere massene til å tro noe de ikke har noen grunn til å tro på. Anonymkode: 17b20...f4d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144424468-jeg-oppfordrer-alle-til-%C3%A5-ta-kontakt-med-tv2-nrk-vg-og-de-andre-store/page/3/#findComment-149658367 Del på andre sider Flere delingsvalg…
amandine Skrevet 16. desember 2021 #53 Del Skrevet 16. desember 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Fint forslag, du har rett. Men det er fånyttes. Det er samme mediemaskineri som har fått hele Norge til å tro at vi får store fordeler av å hente inn hundre tusenvis av fremmedkulturelle til Norge. Og det er samme maskineri som får oss til å tro at det haster mye mer i Norge enn andre land å redde klimaet før verden går under. Det er deep state i arbeid med å manipulere massene til å tro noe de ikke har noen grunn til å tro på. Anonymkode: 17b20...f4d Der viste du dine sanne farger godt. Må si det er et veldig lite sjarmerende syn. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144424468-jeg-oppfordrer-alle-til-%C3%A5-ta-kontakt-med-tv2-nrk-vg-og-de-andre-store/page/3/#findComment-149658368 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bie-damen Skrevet 16. desember 2021 #54 Del Skrevet 16. desember 2021 Dessverre har Norge en ensartet media som alle er eid av samme gruppe mennesker. De bestemmer til enhver tid hva som er politisk korrekt, og messer dette budskapet om og om igjen. Akkurat nå har de bestemt at de uvaksinerte skal tas, og hylekoret henger seg på. På min arbeidsplass har vi smitteutbrudd. Alle er fullbaksinerte. Flere også med tredje dose, akkurat som meg. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144424468-jeg-oppfordrer-alle-til-%C3%A5-ta-kontakt-med-tv2-nrk-vg-og-de-andre-store/page/3/#findComment-149658376 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2021 #55 Del Skrevet 16. desember 2021 Twintipp skrev (15 minutter siden): Jeg har mistet tålmodigheten med vaksinemotstanderene. Hele vårt samfunn er bygd opp som en velferdsstat, hvor vi drar lasset sammen. Men, nå velger en gruppe mennesker å sabotere for fellesskapet. Det handler ikke om hvorvidt du ikke tror at du selv skal dø av viruset, men solidaritet til de sårbare, til et helsevesen som står i knestående. Mye av grunnen til at barna våre mister verdifull barne og ungdomstid er på grunn av disse idiotene. Til at pasientene jeg jobber med ser oss gjennom visir og munnbind gjennom deres julefeiringen, til at mange helsearbeidere ikke i år heller får feiret høytid med sine familier. Til at eldre går sine siste leveår i møte på en så uverdig måte.. Mye av grunnen ligger hos de som ikke vaksinerer seg! Det er på tide at denne gruppen får kjenne på kroppen hva de utsetter andre for. Nå er det nok! Det er jo feil! Det er ikke de få som ikke er vaksinert sin skyld. Det er bevist at de vaksinerte smitter like mye som de uvaksinerte, og det er ikke de uvaksinertes skyld at myndighetene ikke gidder å ruste opp sykehusene. Du tar feil. Anonymkode: 9e65c...7da Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144424468-jeg-oppfordrer-alle-til-%C3%A5-ta-kontakt-med-tv2-nrk-vg-og-de-andre-store/page/3/#findComment-149658382 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Twintipp Skrevet 16. desember 2021 #56 Del Skrevet 16. desember 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Det er jo feil! Det er ikke de få som ikke er vaksinert sin skyld. Det er bevist at de vaksinerte smitter like mye som de uvaksinerte, og det er ikke de uvaksinertes skyld at myndighetene ikke gidder å ruste opp sykehusene. Du tar feil. Anonymkode: 9e65c...7da Vaksine beskytter mot alvorlig sykdom dersom du skulle bli smittet, i praksis betyr det at du ikke plager andre enn dine nærmeste med snyting og hosting! Dette er viden kjent for åresvis tilbake i tid, at vaksiner formilder forløp, hvis du blir smittet. Hvorfor klandre myndighetene med opprusting av helsevesenet nå som det brenner rundt oss. Det er en kasus som må utvikles definitivt, men grip det som er tilgjengelig nå! I et fly som styrter så velger du fallskjerm selv om du får noen skraper! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144424468-jeg-oppfordrer-alle-til-%C3%A5-ta-kontakt-med-tv2-nrk-vg-og-de-andre-store/page/3/#findComment-149658385 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2021 #57 Del Skrevet 16. desember 2021 De uvaksinerte har tatt et valg, de burde nektes helsehjelp på sykehus. Anonymkode: 24faa...71c Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144424468-jeg-oppfordrer-alle-til-%C3%A5-ta-kontakt-med-tv2-nrk-vg-og-de-andre-store/page/3/#findComment-149658386 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2021 #58 Del Skrevet 16. desember 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Å henge ut en gruppe og lynsje dem er ikke "kritikk og opplysning". Det er definert som hets. Det er helt greit å opplyse om statistikk og forskning, men å si at alle uvaksinerte er mordere og idioter, og burde fratas enhver helsehjelp, er hets. Anonymkode: 43c32...8a6 Har du virkelig hørt at NRK og TV2 har sagt det da det var det som var tematikk i denne tråden? Anonymkode: f5208...e68 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144424468-jeg-oppfordrer-alle-til-%C3%A5-ta-kontakt-med-tv2-nrk-vg-og-de-andre-store/page/3/#findComment-149658390 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2021 #59 Del Skrevet 16. desember 2021 Da var mail sendt. Oppfordrer dere andre til å sende og, kanskje får vi vite om ting som skjer i verden og ikke bare vaksine, vaksine, vaksine. Anonymkode: 9e65c...7da Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144424468-jeg-oppfordrer-alle-til-%C3%A5-ta-kontakt-med-tv2-nrk-vg-og-de-andre-store/page/3/#findComment-149658399 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2021 #60 Del Skrevet 16. desember 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Men når kub 8-10% er uvaksinerte og de ikke er lokalisert på samme sted. Hvem er der da som har smittet de uvaksinerte? Det skal noe til for at de uvaksinerte er på samme sted til samme tid slik at de smitter hverandre. Sannsynligheten for at de er smittet av en vaksinert er størst. Anonymkode: ba2b7...0b8 Mye av smittespredningen den siste tiden har skjedd via barnehage og barneskolebarn. Der er så godt som ingen vaksinert. I tillegg beskytter vaksinen dårligere mot smitte enn nok alle hadde håpet, selv om den beskytter bra mot alvorlig sykdom. Syke vaksinerte kan også spre viruset videre selv om de smitter mindre enn uvaksinerte. Jo fler som er vaksinert, jo åpnere og friere kan vi leve uten at mange blir alvorlig syke og uten at helsevesenet bryter sammen. Mange intensivsykepleiere balanserer nå på en knivsegg der bare en liten ekstra belastning kan være nok til at de ikke klarer mer og kanskje må sykmeldes over lang tid. De har jobbet så hardt, så lenge og undercså stort press at de er i ferd med å mte veggen. Anonymkode: a64b8...798 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144424468-jeg-oppfordrer-alle-til-%C3%A5-ta-kontakt-med-tv2-nrk-vg-og-de-andre-store/page/3/#findComment-149658408 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2021 #61 Del Skrevet 16. desember 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Mye av smittespredningen den siste tiden har skjedd via barnehage og barneskolebarn. Der er så godt som ingen vaksinert. I tillegg beskytter vaksinen dårligere mot smitte enn nok alle hadde håpet, selv om den beskytter bra mot alvorlig sykdom. Syke vaksinerte kan også spre viruset videre selv om de smitter mindre enn uvaksinerte. Jo fler som er vaksinert, jo åpnere og friere kan vi leve uten at mange blir alvorlig syke og uten at helsevesenet bryter sammen. Mange intensivsykepleiere balanserer nå på en knivsegg der bare en liten ekstra belastning kan være nok til at de ikke klarer mer og kanskje må sykmeldes over lang tid. De har jobbet så hardt, så lenge og undercså stort press at de er i ferd med å mte veggen. Anonymkode: a64b8...798 Tror du sykepleiere gjør en ekstraordinær innsats kun nå? De har et helvete året rundt Anonymkode: ba2b7...0b8 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144424468-jeg-oppfordrer-alle-til-%C3%A5-ta-kontakt-med-tv2-nrk-vg-og-de-andre-store/page/3/#findComment-149658412 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2021 #62 Del Skrevet 16. desember 2021 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Tror du sykepleiere gjør en ekstraordinær innsats kun nå? De har et helvete året rundt Anonymkode: ba2b7...0b8 Og nå er det enda verre. Anonymkode: 7ff3a...597 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144424468-jeg-oppfordrer-alle-til-%C3%A5-ta-kontakt-med-tv2-nrk-vg-og-de-andre-store/page/3/#findComment-149658416 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2021 #63 Del Skrevet 16. desember 2021 Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Tror du sykepleiere gjør en ekstraordinær innsats kun nå? De har et helvete året rundt Anonymkode: ba2b7...0b8 Det varierer nok fra avdeling til avdeling. De jeg har sakket med på intensivavdelinger har et mye større press og og mer slitsome dager enn normalt. I tillegg sliter de med at de får meldinger med spørsmål om å ta ekstravakter hele tiden når de har fri. De kan tjene mye, men jobber så mange og lange vakter at det sliter på helsa. Anonymkode: a64b8...798 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144424468-jeg-oppfordrer-alle-til-%C3%A5-ta-kontakt-med-tv2-nrk-vg-og-de-andre-store/page/3/#findComment-149658424 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2021 #64 Del Skrevet 16. desember 2021 Dere konspirasjonsteoretikerene og antivaksere fortjener faktisk å bli møtt med motstand. Men mot dumskap kjemper selv gudene forgjeves. Anonymkode: f4616...485 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144424468-jeg-oppfordrer-alle-til-%C3%A5-ta-kontakt-med-tv2-nrk-vg-og-de-andre-store/page/3/#findComment-149658433 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2021 #65 Del Skrevet 16. desember 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Dere konspirasjonsteoretikerene og antivaksere fortjener faktisk å bli møtt med motstand. Men mot dumskap kjemper selv gudene forgjeves. Anonymkode: f4616...485 Veldig spenstig å opphøye seg til Gud... Anonymkode: 43c32...8a6 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144424468-jeg-oppfordrer-alle-til-%C3%A5-ta-kontakt-med-tv2-nrk-vg-og-de-andre-store/page/3/#findComment-149658439 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2021 #66 Del Skrevet 16. desember 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Det er bevist at de vaksinerte smitter like mye som de uvaksinerte Nei. Ikke i dag heller. Anonymkode: b1c43...ff8 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144424468-jeg-oppfordrer-alle-til-%C3%A5-ta-kontakt-med-tv2-nrk-vg-og-de-andre-store/page/3/#findComment-149658454 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2021 #67 Del Skrevet 16. desember 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): De uvaksinerte har tatt et valg, de burde nektes helsehjelp på sykehus. Anonymkode: 24faa...71c Da bør de stille seg i kø bak alle andre i samfunnet som driter i egen (og andres) helse og får unødvendige sykdommer eller skader av den grunn. Tenker den køen blir lang, for disse andre koster nasjonen helt vanvittige summer årlig i form av sykemeldinger, vold og misbruk, omsorgssvikt, ulykker, uføretrygd osv. Dit bør vi ikke ønske oss! Er det ingen av dere som roper høyest i tråden som har fått med seg det Camilla Stoltenberg var ekstremt tydelig på i går? Nemlig at vaksine i Norge er og skal være frivillig. Hvorfor? Fordi land hvor det ikke er frivillig har langt dårligere oppslutning rundt vaksiner enn det Norge har. Anonymkode: a199f...5f7 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144424468-jeg-oppfordrer-alle-til-%C3%A5-ta-kontakt-med-tv2-nrk-vg-og-de-andre-store/page/3/#findComment-149658466 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2021 #68 Del Skrevet 16. desember 2021 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Da bør de stille seg i kø bak alle andre i samfunnet som driter i egen (og andres) helse og får unødvendige sykdommer eller skader av den grunn. Tenker den køen blir lang, for disse andre koster nasjonen helt vanvittige summer årlig i form av sykemeldinger, vold og misbruk, omsorgssvikt, ulykker, uføretrygd osv. Dit bør vi ikke ønske oss! Er det ingen av dere som roper høyest i tråden som har fått med seg det Camilla Stoltenberg var ekstremt tydelig på i går? Nemlig at vaksine i Norge er og skal være frivillig. Hvorfor? Fordi land hvor det ikke er frivillig har langt dårligere oppslutning rundt vaksiner enn det Norge har. Anonymkode: a199f...5f7 Ja, hvis vi skal nekte de uvaksinerte ALL helsehjelp ved sykehus, bør vi begynne å gjøre det samme med dem som voldtar, dreper, mishandler kone og barn, utfører bedrageri av offentlige midler, misbruker offentlig stilling, underslår offentlige midler, kjører i fylla, røyker i graviditeten og så videre. Mange utfører handlinger som skader andre, og da bør de altså nektes helsehjelp. Samme logikk. Anonymkode: 43c32...8a6 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144424468-jeg-oppfordrer-alle-til-%C3%A5-ta-kontakt-med-tv2-nrk-vg-og-de-andre-store/page/3/#findComment-149658472 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2021 #69 Del Skrevet 16. desember 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Ja, hvis vi skal nekte de uvaksinerte ALL helsehjelp ved sykehus, bør vi begynne å gjøre det samme med dem som voldtar, dreper, mishandler kone og barn, utfører bedrageri av offentlige midler, misbruker offentlig stilling, underslår offentlige midler, kjører i fylla, røyker i graviditeten og så videre. Mange utfører handlinger som skader andre, og da bør de altså nektes helsehjelp. Samme logikk. Anonymkode: 43c32...8a6 Det begynner vel med de som spiser usunt. Har du spist en sjokolade i løpet av siste år? Beklager, da kan vi ikke behandle blodkreften din. Spist mer enn to epler på en dag? Det var jo leit, for det er ikke sunt. Ingen allergimedisin for din del. Kjørte du mens du pratet med passasjeren din som satt ved siden av deg? Beklager, da kan vi ikke ta deg imot på akutten, det var usunt av deg å være distrahert mens du kjørte, selv om bilulykken er den som kjørte inn i deg sitt ansvar, så var det usunt av deg å prate med noen mens du kjørte. Det er ekstremt mange ulykker og skader som er en følge av at folk tar dumme valg, ja. Enig med deg. Det er derfor veldig få som "fortjener" å få hjelp, hvis dumme valg er det som skal avgjøre om de skal få hjelp eller ei. Anonymkode: ec748...658 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144424468-jeg-oppfordrer-alle-til-%C3%A5-ta-kontakt-med-tv2-nrk-vg-og-de-andre-store/page/3/#findComment-149658476 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2021 #70 Del Skrevet 16. desember 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Det begynner vel med de som spiser usunt. Har du spist en sjokolade i løpet av siste år? Beklager, da kan vi ikke behandle blodkreften din. Spist mer enn to epler på en dag? Det var jo leit, for det er ikke sunt. Ingen allergimedisin for din del. Kjørte du mens du pratet med passasjeren din som satt ved siden av deg? Beklager, da kan vi ikke ta deg imot på akutten, det var usunt av deg å være distrahert mens du kjørte, selv om bilulykken er den som kjørte inn i deg sitt ansvar, så var det usunt av deg å prate med noen mens du kjørte. Det er ekstremt mange ulykker og skader som er en følge av at folk tar dumme valg, ja. Enig med deg. Det er derfor veldig få som "fortjener" å få hjelp, hvis dumme valg er det som skal avgjøre om de skal få hjelp eller ei. Anonymkode: ec748...658 Og så kan man videre nektes økonomisk støtte hvis man var så dum og hadde sex med en mann som ikke ville ha barn, nektes all økonomisk hjelp hvis man sa opp jobben sin og så videre. Det er jo konsekvens av ens egne dumme handlinger, og dumhet kan ikke behandles? Anonymkode: 43c32...8a6 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144424468-jeg-oppfordrer-alle-til-%C3%A5-ta-kontakt-med-tv2-nrk-vg-og-de-andre-store/page/3/#findComment-149658477 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2021 #71 Del Skrevet 16. desember 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Mye av smittespredningen den siste tiden har skjedd via barnehage og barneskolebarn. Der er så godt som ingen vaksinert. I tillegg beskytter vaksinen dårligere mot smitte enn nok alle hadde håpet, selv om den beskytter bra mot alvorlig sykdom. Syke vaksinerte kan også spre viruset videre selv om de smitter mindre enn uvaksinerte. Jo fler som er vaksinert, jo åpnere og friere kan vi leve uten at mange blir alvorlig syke og uten at helsevesenet bryter sammen. Mange intensivsykepleiere balanserer nå på en knivsegg der bare en liten ekstra belastning kan være nok til at de ikke klarer mer og kanskje må sykmeldes over lang tid. De har jobbet så hardt, så lenge og undercså stort press at de er i ferd med å mte veggen. Anonymkode: a64b8...798 I fylket jeg bor i har vi flere sykehus. Siden det har vært forholdsvis få koronasyke i fylket har det ene sykehuset hatt ansvar for koronapasientene. Så ble det slått stort opp om at nå var intensivavdelingen helt full og de hadde ikke plass til flere koronapasienter og et av de andre sykehusene måtte begynne å ta inn koronapasienter som trenger intensivbehandling. Overskrift i nasjonale medier - full intensivavdeling av koronapasienter! Virkeligheten - full intensivavdeling i all hovedsak pga. RS-virus og andre infeksjonssykdommer... og noen ytterst få koronapasienter. Dette var informasjon som nasjonale medier glatt hoppet over, det var bare såvidt nevnt en gang i nrks lokalradio. En kommune i fylket - en uvaksinert helseansatt i kommunen var uten symptomer, testet seg umiddelbart ved første symptom og holdt seg da unna jobb. Noen få brukere ble smittet, alle fullvaksinerte, én eldre person med høy alder og flere andre diagnoser døde. Store oppslag i nasjonale medier pga. en person døde. Kort tid etterpå smittet en vaksinert helsearbeider i samme kommune mange beboere der denne jobbet. Den fullvaksinerte ansatte, som hadde hadde ingen eller få symptomer, testet seg med det samme den merket minimale symptomer, men likevel rakk denne å smitte langt flere beboere enn den uvaksinerte gjorde, langt flere fullvaksinerte syke og tre fullvaksinerte beboere døde pga. smitten fra den fullvaksinerte ansatte. I nasjonale medier? Ikke nevnt i noen nasjonale medier, ikke med ett eneste ord! Og denne skjevrapporteringen av smitterisiko og følgene, den fører til alle de ekstreme holdningene som vi ser i denne tråden, fordi folk får den informasjonen gjennom media som media tjener mest penger på. Samme type skjevpresentasjon av lignende saker er stor fra hele landet. Poenget er ikke å si at folk ikke skal vaksinere seg, men poenget er at nettopp fordi hvor mye vaksinerte faktisk også bidrar til smitte og alvorlig sykdom og død hos andre, er blitt sterkt underkommunisert i media og av politikere, så har det ført til at mange vaksinerte altfor lenge har levd etter en holdning om at de har gjort sitt, så nå kan de mer eller mindre gjøre hva de vil uten tanke på smitte. Dette har ikke stemt, og det stemmer ikke nå. Så blir folk plutselig sjokkerte over at samfunnet må stramme inn igjen. Selvfølgelig blir folk det når de ikke har fått riktig informasjon om hvor mye også vaksinerte faktisk bidrar til økt smitte i samfunnet. Det hjelper ikke at vaksinerte smitter mindre enn uvaksinerte, når de likevel smitter så mye at smitten uansett ville økt omtrent som vi nå ser, og så mange såkalt fullvaksinerte har latt som om det bare er å leve normalt igjen etter vaksinering. Nå står vi overfor influensasesongen, den er allerede såvidt startet, så jeg har all sympati for intensivsykepleierne. Men årsaken til at de har det så vanskelig, det er at politikere - og folk flest - har nektet å høre på dem og andre fagfolk som i mange, mange år har skreket om manglende kapasitet i sykehusene og at alle sykehus bygget siste tiårene er bygget for små til folketallet på byggetidspunkt, og langt mindre bygget med tanke på økningen i befolkningen. Her jeg bor har de planlagt nytt sykehus siden 1970-tallet, da det allerede begynte å bli lite og bygget begynte å sprekke opp og var utdatert for nyere medisinsk utstyr. Fremdeles er det ikke nytt sykehus, selv om nytt nå skal bygges. Men for lite det også... Det folk må innse er at det er mange ulike måter å bidra til denne dugnaden på. Jeg kjenner noen få som ikke har vaksinert seg, alle uten én har medisinske årsaker. Og alle, også den uten medisinsk årsak, har levd svært forsiktig i to år nå. De har begrenset sosial omgang med andre også i de periodene det har vært sluppet mer opp, de har latt være å reise både innenlands og utenlands for ferie, de har valgt å konsekvent handle lokalt, men når de har handlet har de gjort det på tidspunkt med få andre i butikkene. To har til og med valgt å støtte lokale aktører økonomisk som har tapt mye penger pga. pandemien. Jeg tør påstå at disse bidrar mer til å hindre smittespredning enn de del- og fullvaksinerte som har levd mer eller mindre som normalt, reist på langhelgturer innenlands og var på sommerferie i utlandet i sommer, og som har valgt å ikke holde avstand til personer utenom egen husstand etter de selv ble vaksinerte. En annen ting, det ville ha langt større virkning for vår egen fremtid om vi nå - fremfor å sette enda flere vaksinedoser i egen befolkning - heller fokuserte på å få vaksinert store deler av verden som fremdeles er mer eller mindre helt uten vaksiner. Gjøres ikke det vil det ta mye lenger tid før også vi her hjemme kan få en noenlunde normal hverdag. Men dette faktum overser altfor mange, for det er jo så mye mer tilfredsstillende å ta ut egen frustrasjon på noen her hjemme istedenfor. Anonymkode: a199f...5f7 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144424468-jeg-oppfordrer-alle-til-%C3%A5-ta-kontakt-med-tv2-nrk-vg-og-de-andre-store/page/3/#findComment-149658487 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lessismore Skrevet 16. desember 2021 #72 Del Skrevet 16. desember 2021 Anonym bruker skrev (26 minutter siden): I fylket jeg bor i har vi flere sykehus. Siden det har vært forholdsvis få koronasyke i fylket har det ene sykehuset hatt ansvar for koronapasientene. Så ble det slått stort opp om at nå var intensivavdelingen helt full og de hadde ikke plass til flere koronapasienter og et av de andre sykehusene måtte begynne å ta inn koronapasienter som trenger intensivbehandling. Overskrift i nasjonale medier - full intensivavdeling av koronapasienter! Virkeligheten - full intensivavdeling i all hovedsak pga. RS-virus og andre infeksjonssykdommer... og noen ytterst få koronapasienter. Dette var informasjon som nasjonale medier glatt hoppet over, det var bare såvidt nevnt en gang i nrks lokalradio. En kommune i fylket - en uvaksinert helseansatt i kommunen var uten symptomer, testet seg umiddelbart ved første symptom og holdt seg da unna jobb. Noen få brukere ble smittet, alle fullvaksinerte, én eldre person med høy alder og flere andre diagnoser døde. Store oppslag i nasjonale medier pga. en person døde. Kort tid etterpå smittet en vaksinert helsearbeider i samme kommune mange beboere der denne jobbet. Den fullvaksinerte ansatte, som hadde hadde ingen eller få symptomer, testet seg med det samme den merket minimale symptomer, men likevel rakk denne å smitte langt flere beboere enn den uvaksinerte gjorde, langt flere fullvaksinerte syke og tre fullvaksinerte beboere døde pga. smitten fra den fullvaksinerte ansatte. I nasjonale medier? Ikke nevnt i noen nasjonale medier, ikke med ett eneste ord! Og denne skjevrapporteringen av smitterisiko og følgene, den fører til alle de ekstreme holdningene som vi ser i denne tråden, fordi folk får den informasjonen gjennom media som media tjener mest penger på. Samme type skjevpresentasjon av lignende saker er stor fra hele landet. Poenget er ikke å si at folk ikke skal vaksinere seg, men poenget er at nettopp fordi hvor mye vaksinerte faktisk også bidrar til smitte og alvorlig sykdom og død hos andre, er blitt sterkt underkommunisert i media og av politikere, så har det ført til at mange vaksinerte altfor lenge har levd etter en holdning om at de har gjort sitt, så nå kan de mer eller mindre gjøre hva de vil uten tanke på smitte. Dette har ikke stemt, og det stemmer ikke nå. Så blir folk plutselig sjokkerte over at samfunnet må stramme inn igjen. Selvfølgelig blir folk det når de ikke har fått riktig informasjon om hvor mye også vaksinerte faktisk bidrar til økt smitte i samfunnet. Det hjelper ikke at vaksinerte smitter mindre enn uvaksinerte, når de likevel smitter så mye at smitten uansett ville økt omtrent som vi nå ser, og så mange såkalt fullvaksinerte har latt som om det bare er å leve normalt igjen etter vaksinering. Nå står vi overfor influensasesongen, den er allerede såvidt startet, så jeg har all sympati for intensivsykepleierne. Men årsaken til at de har det så vanskelig, det er at politikere - og folk flest - har nektet å høre på dem og andre fagfolk som i mange, mange år har skreket om manglende kapasitet i sykehusene og at alle sykehus bygget siste tiårene er bygget for små til folketallet på byggetidspunkt, og langt mindre bygget med tanke på økningen i befolkningen. Her jeg bor har de planlagt nytt sykehus siden 1970-tallet, da det allerede begynte å bli lite og bygget begynte å sprekke opp og var utdatert for nyere medisinsk utstyr. Fremdeles er det ikke nytt sykehus, selv om nytt nå skal bygges. Men for lite det også... Det folk må innse er at det er mange ulike måter å bidra til denne dugnaden på. Jeg kjenner noen få som ikke har vaksinert seg, alle uten én har medisinske årsaker. Og alle, også den uten medisinsk årsak, har levd svært forsiktig i to år nå. De har begrenset sosial omgang med andre også i de periodene det har vært sluppet mer opp, de har latt være å reise både innenlands og utenlands for ferie, de har valgt å konsekvent handle lokalt, men når de har handlet har de gjort det på tidspunkt med få andre i butikkene. To har til og med valgt å støtte lokale aktører økonomisk som har tapt mye penger pga. pandemien. Jeg tør påstå at disse bidrar mer til å hindre smittespredning enn de del- og fullvaksinerte som har levd mer eller mindre som normalt, reist på langhelgturer innenlands og var på sommerferie i utlandet i sommer, og som har valgt å ikke holde avstand til personer utenom egen husstand etter de selv ble vaksinerte. En annen ting, det ville ha langt større virkning for vår egen fremtid om vi nå - fremfor å sette enda flere vaksinedoser i egen befolkning - heller fokuserte på å få vaksinert store deler av verden som fremdeles er mer eller mindre helt uten vaksiner. Gjøres ikke det vil det ta mye lenger tid før også vi her hjemme kan få en noenlunde normal hverdag. Men dette faktum overser altfor mange, for det er jo så mye mer tilfredsstillende å ta ut egen frustrasjon på noen her hjemme istedenfor. Anonymkode: a199f...5f7 Godt sagt! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144424468-jeg-oppfordrer-alle-til-%C3%A5-ta-kontakt-med-tv2-nrk-vg-og-de-andre-store/page/3/#findComment-149658499 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2021 #73 Del Skrevet 16. desember 2021 Lessismore skrev (21 minutter siden): Godt sagt! Og sykehuset Kalnes har visse bedt om tiltak da de var på grønn beredskap: Norsk politikk, Koronaviruset | Sykehus ba om nasjonale tiltak: Hadde 16 covid-pasienter innlagt (nettavisen.no) Anonymkode: 43c32...8a6 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144424468-jeg-oppfordrer-alle-til-%C3%A5-ta-kontakt-med-tv2-nrk-vg-og-de-andre-store/page/3/#findComment-149658505 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2021 #74 Del Skrevet 16. desember 2021 Tror nok disse mediehusene har innboksene stapp fulle som det er, men mailer fra mer eller mindre virkelighetsforstyrrede folk som «må si ifra». Anonymkode: 0ed59...bc0 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144424468-jeg-oppfordrer-alle-til-%C3%A5-ta-kontakt-med-tv2-nrk-vg-og-de-andre-store/page/3/#findComment-149658510 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2021 #75 Del Skrevet 16. desember 2021 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Men når kub 8-10% er uvaksinerte og de ikke er lokalisert på samme sted. Hvem er der da som har smittet de uvaksinerte? Det skal noe til for at de uvaksinerte er på samme sted til samme tid slik at de smitter hverandre. Sannsynligheten for at de er smittet av en vaksinert er størst. Anonymkode: ba2b7...0b8 Det er ikke snakk om smitte, men om de som blir alvorlig syke og overbelastet helsevesenet. Det er de som er uvaksinert som blir sykeste og trenger helsehjelp. Vi vaksinerte blir ikke så syke. Sykehusene har bare kapasitet til en viss mengde pasienter. Det er ikke bare covid som gjør folk syke heller. Folk skal kunne få hjelp til andre alvorlige sykdommer også. Det blir f.eks. ikke mindre kreft i samfunnet, selv om vi er midt i en pandemi. Når 60% av innlagte covid pasientene er uvaksinerte og kommer fra en 8% stor andel av befolkningen, så kan man ikke skyve under en stol at de er en stor del av problemet. Samfunnet stenges ned fordi det ikke er plass til flere på intensivavdelingen i landet vårt. Vi vil jo absolutt ikke havne i en slik situasjon som de nylig hadde i Tyskland, der de sykeste pasientene ble bortprioritert, fordi de ikke hadde kapasitet til å hjelpe alle. Anonymkode: decd2...1eb Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144424468-jeg-oppfordrer-alle-til-%C3%A5-ta-kontakt-med-tv2-nrk-vg-og-de-andre-store/page/3/#findComment-149658555 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg