Gå til innhold

Jeg oppfordrer alle til å ta kontakt med TV2, NRK, VG og de andre store

Anbefalte innlegg

Blir dere med på en dugnad?
Slik samfunnet er nå, opplever jeg stadig mer hets og uthenging av en gruppe mennesker som ikke har begått noe lovbrudd - de såkalte uvaksinerte. Mediene har store overskrifter til enhver tid der de messer og maser om de uvaksinerte og deres synd. Det er nærmest en heksejakt. Ønsker vi et slikt samfunn? Et samfunn der avisene og nyhetene får fordele skyld og skam ukritisk og uimotsagt mot en gruppe? Bytt ut ordet uvaksinert med muslim, jøde eller overvektig, så ser dere hvor galt det er. 

Send en mail til [email protected] eller [email protected] så kanskje vi får en slutt på trakasseringen.

Takk.

Hilsen vaksinert og lei.

Anonymkode: 9e65c...7da

Fortsetter under...

De uvaksinerte hyler i alle fall høyt om urettferdigheten de føler seg utsatt for. Det forekommer sikkert hets også, men den hetsen går begge veier (uten at det gjør det greit). At FHI opplyser om statistikken som viser hvor uforholdsmessig stor del av uvaksinerte som opptar plass på sykehus og kompetanse fra utslitte helsearbeidere er helt innafor. Det er ikke hets, det er saklig folkeopplysning. Noen kan ikke velge å ta vaksinen, men derfor er det ekstra viktig at vi som kan ta den faktisk gjør det. De som velger å la være får leve med konsekvensene av sitt valg. 

Anonymkode: fc66c...672

*Miss Marple* skrev (2 minutter siden):

Kunne ikke falt meg inn. Kritikk og opplysning er ikke det samme som hets, og velger man bort vaksinen velger man ulempene det medfører. 

Å henge ut en gruppe og lynsje dem er ikke "kritikk og opplysning". Det er definert som hets. Det er helt greit å opplyse om statistikk og forskning, men å si at alle uvaksinerte er mordere og idioter, og burde fratas enhver helsehjelp, er hets. 

Anonymkode: 43c32...8a6

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Å henge ut en gruppe og lynsje dem er ikke "kritikk og opplysning". Det er definert som hets. Det er helt greit å opplyse om statistikk og forskning, men å si at alle uvaksinerte er mordere og idioter, og burde fratas enhver helsehjelp, er hets. 

Kan du vise eksempler hvor journalister i nevnte mediehus har kalt uvaksinerte for mordere eller at de bør fratas nødvendig helsehjelp?

Anonymkode: f9203...064

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Har nrk og tv2 påstått at de er mordere og bør fratas all helsehjelp da?

Anonymkode: a64b8...798

Annonse

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Det er da ingen store mediehus som har kalt vaksinemorstandere for mordere, idiotisk og at de ikke bør få helsehjelp...

Det er "mannen i gata" som sier sånt, og det kan da ikke journalistene bli straffet for.

Anonymkode: 24e0d...2b9

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det er da ingen store mediehus som har kalt vaksinemorstandere for mordere, idiotisk og at de ikke bør få helsehjelp...

Det er "mannen i gata" som sier sånt, og det kan da ikke journalistene bli straffet for.

De kan stenge kommentarfeltene på diverse sosiale medier. Jeg sier ikke at de skriver dette i klartekst, men de bygger opp hatet i artikler om at uvaksinerte har gjort ditt og datt, fy skam. 

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

De kan stenge kommentarfeltene på diverse sosiale medier. Jeg sier ikke at de skriver dette i klartekst, men de bygger opp hatet i artikler om at uvaksinerte har gjort ditt og datt, fy skam. 

Kan du gi et par eksempler på artikler eller liknende som du mener ikke burde vært publisert?

Så vi skal ikke opplyses om at flesteparten av de innlagte på sykehus er uvaksinerte fordi det nører oppunder "hatet" mot vaksinemotstandere?

Det blir for dumt altså

Selvfølgelig skal vi ha den informasjonen, det er viktig for oss å vite at vaksinen faktisk beskytter mot alvorlig sykdom

Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Da må du nesten poste noen linker som beviser at NRK, TV2  osv skriver det du påstår her, ellers så må man gå ut fra at du lyver og overdriver. 

Annonse

Så vi skal ikke opplyses om at flesteparten av de innlagte på sykehus er uvaksinerte fordi det nører oppunder "hatet" mot vaksinemotstandere?

Det blir for dumt altså

Selvfølgelig skal vi ha den informasjonen, det er viktig for oss å vite at vaksinen faktisk beskytter mot alvorlig sykdom

Det er selvfølgelig ikke det jeg snakker om. Jeg snakker om å henge ut uvaksinerte personer med navn og bilde, noe som genererer hat i kommentarfelt. 

amandine skrev (5 minutter siden):

Ikke tale om. Tvert om, jeg mener de uvaksinerte er hovedårsaken til at vi stenger ned som vi gjør nå. 

Åh, jeg trodde det var sykdom som var hovedårsaken, men hovedårsaken er altså uvaksinerte. Takk! Da vet jeg det. Det er ikke sykdom som er farlig, det er uvaksinerte som er farlige.

Anonymkode: ec748...658

Åh, jeg trodde det var sykdom som var hovedårsaken, men hovedårsaken er altså uvaksinerte. Takk! Da vet jeg det. Det er ikke sykdom som er farlig, det er uvaksinerte som er farlige.

Følg med. Vi stenger fordi mange blir alvorlig syk og trenger helsehjelp. Kapasiteten er sprengt og folk får utsatt sine operasjoner fordi sykehusene ikke har plass til flere. Hovedtyngden er uvaksinerte. Vaksinerte får i hovedsak kilde symptomer og klarer seg selv uten å belaste systemet. 

Anonymkode: 7afec...37d

Sannheten er at det er de uvaksinertes skyld at vi må stenge ned. De opptar mer enn halvparten av intensivplassene, på tross av at de utgjør bare 8% av befolkningen. Det trengs et sterkere press for å få de resterende til å ta vaksine, og det er det bare bra at mediene bidrar til. 

Synes det er på tide å lage egne klinikker for de uvaksinerte som ikke vil ta risikoen ved vaksinen, men lener seg på de som er med på vaksinedugnaden. Da kan intensivkapasiteten på sykehusene forbeholdes de som har gjort sitt ved å ta vaksinen, og så kan de uvaksinerte få den behandlingen vi har kapasitet til å tilby. Selvsagt må det være unntak for barn og andre som av medisinske grunner ikke kan ta vaksinen. 

Anonymkode: 49573...562

Det er selvfølgelig ikke det jeg snakker om. Jeg snakker om å henge ut uvaksinerte personer med navn og bilde, noe som genererer hat i kommentarfelt. 

Gjør de det da?

Uvaksinert ansatt ved St. Olavs hospital i Trondheim testet positivt for korona – NRK Trøndelag

Spiller det noen rolle at den ansatte var uvaksinert, all den tid det har forekommet flere tilfeller der fullvaksinerte smittet beboere på sykehjem med døden til følge? Nei, det er irrelevant hvilken status den ansatte har. 

Døde etter koronasmitte fra uvaksinert – myndighetene mangler oversikt – NRK Norge – Oversikt over nyheter fra ulike deler av landet

Her igjen. Men å dø etter å ha vært smittet av en fullvaksinert er helt all right. 

Fullvaksinert døde av covid-19: - Retter fingeren mot uvaksinerte (dagbladet.no)

Denne saken er fra USA, om en enkeltperson. Hun var fullvaksinert. Hadde det vært bedre om hun døde etter kontakt med en smittet fullvaksinert? Sikkert ikke.

De som av ulike årsaker ikke kan ta vaksine er helt ok, kanskje et par tusen totalt. I Norge er det 300 000 uvaksinerte. De fyller opp intensivavdelingene, de sprer smitte og bremser oss  på veien mot et åpnere samfunn. De er en klamp om foten.

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Følg med. Vi stenger fordi mange blir alvorlig syk og trenger helsehjelp. Kapasiteten er sprengt og folk får utsatt sine operasjoner fordi sykehusene ikke har plass til flere. Hovedtyngden er uvaksinerte. Vaksinerte får i hovedsak kilde symptomer og klarer seg selv uten å belaste systemet. 

Anonymkode: 7afec...37d

Nei, det har vært flere fullvaksinerte enn uvaksinerte som var innlagt på sykehus i flere måneder. Totalt 61 fullvaksinerte har dødd av korona (aftenbladet.no) Så smitten drives videre av begge grupper. 

amandine skrev (Akkurat nå):

De som av ulike årsaker ikke kan ta vaksine er helt ok, kanskje et par tusen totalt. I Norge er det 300 000 uvaksinerte. De fyller opp intensivavdelingene, de sprer smitte og bremser oss  på veien mot et åpnere samfunn. De er en klamp om foten.

Snakker du om 300 000 voksne eller i alle aldersgrupper?

amandine skrev (1 minutt siden):

Vi fullvaksinerte sprer også smitte. Ellers hadde vi ikke fått de samme begrensningene som uvaksinerte. På julebordet i Oslo var SAMTLIGE fullvaksinert. De har altså ikke spredt noe smitte ifølge deg? For øvrig blir det aldri noen åpnere samfunn, tro meg. Det kommer nye varianter hele tiden som vaksinen ikke beskytter mot, og da stenges alt ned igjen. 

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Snakker du om 300 000 voksne eller i alle aldersgrupper?

Så vidt jeg har forstått er det voksne.

Uvaksinert ansatt ved St. Olavs hospital i Trondheim testet positivt for korona – NRK Trøndelag

Spiller det noen rolle at den ansatte var uvaksinert, all den tid det har forekommet flere tilfeller der fullvaksinerte smittet beboere på sykehjem med døden til følge? Nei, det er irrelevant hvilken status den ansatte har. 

Døde etter koronasmitte fra uvaksinert – myndighetene mangler oversikt – NRK Norge – Oversikt over nyheter fra ulike deler av landet

Her igjen. Men å dø etter å ha vært smittet av en fullvaksinert er helt all right. 

Fullvaksinert døde av covid-19: - Retter

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Fullvaksinert døde av covid-19: - Retter fingeren mot uvaksinerte (dagbladet.no)

Denne saken er fra USA, om en enkeltperson. Hun var fullvaksinert. Hadde det vært bedre om hun døde etter kontakt med en smittet fullvaksinert? Sikkert ikke.

fingeren mot uvaksinerte (dagbladet.no)

Hvor er disse hengt ut med navn og bilde?

Anonymkode: fc66c...672

• Opprett ny...