Gå til innhold

Noen som erfaring med botox i nakken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har konstant smerter i nakken og sover altfor lite pga nakkesmertene er verst da. Ibux og paracet hjelper ikke. Å kiropraktor hjelper ikke etter å ha prøvd det mye. Da hadde bare legen ett alternativ igjen å det er botox i nakken. Veldig dyr løsning da men holder på å gå på veggene her av smerte så har sagt ja til det nå.

Dere som har fått botox i nakken hjalp det? Å hadde dere ingen smerter lenger da? Eller bare mindre smerter? Å hvor fort merker en effekt? Må bare nevne at jeg har tatt MR men den viste ikke noe galt. Men både lege og kiropraktor sier at det ikke rart at jeg har så vondt i nakken og er så svimmel,etter å ha kjent på nakken.

Anonymkode: 4067d...640

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bedre å finne en fysioterapeut eller naprapat som er virkelig dyktig med IMS-/triggerpunktbehandling med nåler og har erfaring med å jobbe med nakke og også de små musklene der. Og så få et godt treningsopplegg for deretter å trene forebyggende og kun ta forebyggende timer til kiropraktor og med nålebehandling.

Anonymkode: cdc71...5cc

Skrevet

Å er det noen av dere som får det på blå resept? Som alenemamma som kun har AAP som inntekt nå,så er 1700 kr hver tredje måned mye penger.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Bedre å finne en fysioterapeut eller naprapat som er virkelig dyktig med IMS-/triggerpunktbehandling med nåler og har erfaring med å jobbe med nakke og også de små musklene der. Og så få et godt treningsopplegg for deretter å trene forebyggende og kun ta forebyggende timer til kiropraktor og med nålebehandling.

Jeg står på venteliste til manuelterapaut her jeg bor,han er visst fantastisk flink. Så skal absolutt prøve han ut når jeg en gang får time. Aner ikke om han kan hjelpe meg men det er jo verdt å prøve.

Skrevet

Jeg får det som del av migrenebehandling, så det blir jo ikke helt sammenlignbart. Jeg har mye nakkesmerter under migreneanfall, som gjør at jeg spenner alt som kan spennes, og dermed også får noen smerter utenom anfall. Også disse bedres av injeksjonene. Forsvinner ikke, men dempes helt klart. 

Anonymkode: d10da...35a

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jeg får det som del av migrenebehandling, så det blir jo ikke helt sammenlignbart. Jeg har mye nakkesmerter under migreneanfall, som gjør at jeg spenner alt som kan spennes, og dermed også får noen smerter utenom anfall. Også disse bedres av injeksjonene. Forsvinner ikke, men dempes helt klart. 

Betaler du det selv?

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Jeg står på venteliste til manuelterapaut her jeg bor,han er visst fantastisk flink. Så skal absolutt prøve han ut når jeg en gang får time. Aner ikke om han kan hjelpe meg men det er jo verdt å prøve.

Da ville jeg i det minste ha ventet med botox til du har vært hos ham, og hvis han ikke driver slik med nålebehandling, så ville jeg forsøkt det hos andre.

Botox er ikke et legemiddel uten bivirkninger, og  jeg har vært borti noen tilfeller som hadde god effekt til å begynne med, så ble plagene forverret. En venninne av meg er blitt så dårlig at hun stadig er på sykehus pga. smertelindring (botox mot migrene og i nakkemuskulatur).

Les nøye gjennom denne: https://www.felleskatalogen.no/medisin/pasienter/pil-botox-allergan-547056

Les spesielt det som står om bivirkninger. Du risikerer på sikt å bli svakere i muskulaturen som behandles, det vil igjen gi dårligere stabilitet, og det igjen vil gjøre at man får mer muskelspenninger og mer smerter.

La den typen behandling være absolutt siste mulighet, etter at alt annet er forsøkt!

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Betaler du det selv?

Nei. Det gis på blåresept når en rekke andre migrenebehandlinger er utprøvd uten adekvat effekt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...