Gå til innhold

Servise igjen... til hverdags

Anbefalte innlegg

Foreldrene mine vil gi meg nytt hverdagsservise til jul! Sårt tiltrengt, for her spiser vi at Ikea-tallerkener med skår i. Det er frokost/lusjtallerkener jeg trenger i første omgang. Jeg liker at de er litt store, 22,5 - 23 cm. Så hvilke er fine til dette formålet?!

Anonymkode: b9155...1ea

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144424457-servise-igjen-til-hverdags/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg liker Bogstad strå fra Porsgrunn, laget i Norge og tåler mye.

Anonymkode: e2b4f...df8

Men det er ikke et servise de fleste bruker til hverdags, og det har heller ikke tallerkner i den str. hun sier hun vil ha. Nå er det riktignok få serviser som har frokosttallerkner i den størrelsen, jeg datt av der. Alle de jeg tenkte foreslå er 20-21 cm.

HeiteH skrev (18 minutter siden):

Men det er ikke et servise de fleste bruker til hverdags, og det har heller ikke tallerkner i den str. hun sier hun vil ha. Nå er det riktignok få serviser som har frokosttallerkner i den størrelsen, jeg datt av der. Alle de jeg tenkte foreslå er 20-21 cm.

Gi meg gjerne forslagene dine likevel 😊HI

Annonse

HeiteH skrev (11 timer siden):

Det er da mange som bruker bogstad strå til hverdags, jeg kjenner personlig flere stykker, bl.a min mor....

De har flate tallerkner i str 20 cm, 24,5 cm og 27 cm, pluss asjett i str 17,5 cm, så det er bare å velge.

Synes kanskje Bogstad strå er litt sånn oldemor-aktig. Mamma har sånt servise, arvet fra gamle familiemedlemmer. Jeg bor i et moderne rekkehus og tenker serviset ikke passer helt inn hos meg :) Men takk for forslag! 

Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Det er da mange som bruker bogstad strå til hverdags, jeg kjenner personlig flere stykker, bl.a min mor....

De har flate tallerkner i str 20 cm, 24,5 cm og 27 cm, pluss asjett i str 17,5 cm, så det er bare å velge.

Kanskje de færreste småbarnsforeldre (ref. hvilket forum vi er på) som bruker tallerkner til 1000 kr stk til hverdags? Selv om din mor gjør det.

Her i huset har vi Upplaga fra IKEA til hverdags. Asjettene er bare 21 cm da, men passer helt fint til to skiver. Her bruker de to minste barna denne til middagstallerken også. Liker at det er litt kant på dem om vi har mat med saus osv. 

Liker også veldig godt skålene. Disse brukes både til suppe, frokostblandinger, godteriskal, dip osv. 

https://www.ikea.com/no/no/p/upplaga-servise-18-deler-hvit-20429637/

https://www.ikea.com/no/no/cat/upplaga-serien-45243/

Her er vi seks stk i husstanden og alt av servise, bestikk osv har vi til minst 24, så greit at det ikke koster skjorta. Er lett og ikke så innmari dyrt å supplere om noe blir ødelagt eller man ønsker mer av noe. 

Jeg synes i alle fall dette er enkelt, tidløst og passer egentlig til alt. Fungerer veldig godt til hverdagsservise. Virker også som det tåler en god del. Går ikke lett av skall osv. 

Anonymkode: 62dca...c2b

Vi har dette, og er veldig fornøyd med det.

Store frokostasjetter, så vi bruker dem av og til til middag også.

Vi bruker dette serviset til fint også. Lett å pynte fint rundt det.

Vi har et finservise i tillegg, men det brukes nesten aldri😅 Kun til jul og andre spesielle anledninger.

5E1B7941-A96F-4BAF-A629-4A2C0ED81555.png

Anonymkode: 26202...191

Jeg ville gått for noe klassisk som benporselen i serien Royal fra Villeroy and Boch. Dette selges også i sett. Spørs hvor mye du vil legge i det for du finner nok billigere enn det. 

https://royaldesign.no/serien/villeroy-boch-royal

Endret av Elina

Annonse

Vi har ittala teema til både hverdags og fint, 3 størrelser. De minste passer til 1 skive eller et kakestykke, mellomste til frokost eller liten middagsporsjon, mens de store får plass til alt du trenger! Liker at de tåler alt fra ovn, mikro, frys+++ nøytrale og fås i fine enkle farger som lett kan jazzes opp! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...