Anonym bruker Skrevet 16. desember 2021 #51 Skrevet 16. desember 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det er ikke barnebursdag, det er klassebursdag. Barnebursdag feirer dere med familien, og der er du med. Anonymkode: 76fe8...c2e Ok, så fordi vi kaller ting forskjellig så skal jeg være fornøyd? Jeg er lei meg, det får du ikke gjort noe med uansett hvordan du vrir på begrepene. hi Anonymkode: 722d1...574
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2021 #52 Skrevet 16. desember 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Herlighet, så glad jeg hadde blitt hvis min eks hadde arrangert klasse-bursdagen!!! Hadde forsåvidt besvimt av sjokk om han hadde gjort det!! 🤣 En barnebursdag er da bare helt fantastisk å slippe å ordne!! Anonymkode: 8bd7c...9b6 Men jeg er ikke glad. Eksen vet at jeg ville vært med, og han ekskluderer meg med vilje. Er det greit fordi du hadde vært glad for å slippe? Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det er ingen vits i å diskutere hva som er den "riktige" måten å gjøre det på når det gjelder barnebursdag her, det finnes det ingen fasit på. Noen foreldre liker å være til stede, noen synes det bare er en jobb. Noen barn synes det er viktig at foreldrene er til stede, noen bryr seg ikke. Poenget er at det ER dårlig gjort å plutselig endre på gjeldende praksis og noe de har vært enige om, uten å engang informere den andre. Og spesielt når far i dette tilfellet tydeligvis vet at mor gjerne ville vært med. Anonymkode: c75cd...48d Takk! Hi Anonymkode: 722d1...574
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2021 #53 Skrevet 16. desember 2021 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Men jeg er ikke glad. Eksen vet at jeg ville vært med, og han ekskluderer meg med vilje. Er det greit fordi du hadde vært glad for å slippe? Takk! Hi Anonymkode: 722d1...574 Du regnet med at det skulle være til helgen, men du hadde ikke involvert deg nok til å ha reagert p at du enda ikke viste hvilken dag eller tidspunkt, hvor det skulle være, hvem som var invitert, hva du skulle gjøre og hva mannen skulle gjøre eller noe annet. Når hadde du tenkt å begynne planleggingen? Anonymkode: cc178...80e
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2021 #54 Skrevet 16. desember 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Du regnet med at det skulle være til helgen, men du hadde ikke involvert deg nok til å ha reagert p at du enda ikke viste hvilken dag eller tidspunkt, hvor det skulle være, hvem som var invitert, hva du skulle gjøre og hva mannen skulle gjøre eller noe annet. Når hadde du tenkt å begynne planleggingen? Anonymkode: cc178...80e Det er faktisk ikke første gang vi arrangerer selskap, så plass, klokkeslett, hvem som skal komme og hvem som gjør hva er ganske satt allerede. Eller det trodde jeg jo. Vi snakket om selskapet for noen uker siden og ble enige om å kjøre som vanlig. Jeg baker, han ordner godteposene osv. Det er fremdeles fire dager til det planlagte selskapet, vet du. Har du generelt litt vansker med å skjønne at folk ordner ting på forskjellige måter? hi Anonymkode: 722d1...574
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2021 #55 Skrevet 16. desember 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Og når man får nye barn, skal disse barna utestenges slik at eksene skal få lov til å være sammen og leke familie? Anonymkode: 76fe8...c2e Når man skiller seg, så har barnet det best om alle foreldre kan være venner. Barna mine kjenner faren til halvsøsteren og moren til halvbroren. De er innom på kaffe ved levering/henting. Ingen leker familie, men alle er voksne og klarer å gjøre det beste ut av valgene de har tatt for barnet som har skilte foreldre og barna som er kommet til senere. Vennskap har aldri vært det samme som å leke familie. Anonymkode: e68ed...a39
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2021 #56 Skrevet 16. desember 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Det er faktisk ikke første gang vi arrangerer selskap, så plass, klokkeslett, hvem som skal komme og hvem som gjør hva er ganske satt allerede. Eller det trodde jeg jo. Vi snakket om selskapet for noen uker siden og ble enige om å kjøre som vanlig. Jeg baker, han ordner godteposene osv. Det er fremdeles fire dager til det planlagte selskapet, vet du. Har du generelt litt vansker med å skjønne at folk ordner ting på forskjellige måter? hi Anonymkode: 722d1...574 Jeg forstår at du føler deg holdt utenfor, men sett fra fars side vil jeg tro at han trodde du syntes det var deilig å slippe det styret når jenta var hos ham. Jeg tror ikke dette er noen bevist handling for å holde deg utenfor. Anonymkode: cc178...80e
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2021 #57 Skrevet 16. desember 2021 Barnet blir 5, hvor mye etablerte vaner kan dere egentlig ha? Hurra for en far som tar tak og lager bursdag. Anonymkode: 846fb...a25
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2021 #58 Skrevet 16. desember 2021 Dette er en kamel du faktisk må svelge. Skjønner det er kjedelig og at du er lei deg. Men dette er ikke noe alvorlig som skader ditt barn. Det som kan skade ditt barn er om du lager en konflikt ut av det. Hilsen en alenemor som har måtte svelge en drøss med kameler opp igjen om årene. Anonymkode: b9dd6...5bd
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2021 #59 Skrevet 16. desember 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg forstår at du føler deg holdt utenfor, men sett fra fars side vil jeg tro at han trodde du syntes det var deilig å slippe det styret når jenta var hos ham. Jeg tror ikke dette er noen bevist handling for å holde deg utenfor. Anonymkode: cc178...80e Det er jo helt innlysende at han gjør det med vilje, kan du ikke lese? Hjelpes, det florerer jo at mennesker med lesevansker her inne. Anonymkode: f2c7c...5b9
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2021 #60 Skrevet 16. desember 2021 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Det er jo helt innlysende at han gjør det med vilje, kan du ikke lese? Hjelpes, det florerer jo at mennesker med lesevansker her inne. Anonymkode: f2c7c...5b9 Nei, jeg tror ikke det. Anonymkode: cc178...80e
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2021 #61 Skrevet 16. desember 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg forstår at du føler deg holdt utenfor, men sett fra fars side vil jeg tro at han trodde du syntes det var deilig å slippe det styret når jenta var hos ham. Jeg tror ikke dette er noen bevist handling for å holde deg utenfor. Anonymkode: cc178...80e Nei, han trodde ikke det. Han vet at jeg liker å lage selskap og at jeg koser meg med det. Det er jo litt rart at du tror du vet bedre enn meg? Anonym bruker skrev (2 timer siden): Barnet blir 5, hvor mye etablerte vaner kan dere egentlig ha? Hurra for en far som tar tak og lager bursdag. Anonymkode: 846fb...a25 Barnet ble 7, jeg vet ikke hvor 5 kom fra🙈jeg roper ikke så høyt hurra for en far som saboterer en innarbeidet tradisjon. Anonym bruker skrev (1 time siden): Dette er en kamel du faktisk må svelge. Skjønner det er kjedelig og at du er lei deg. Men dette er ikke noe alvorlig som skader ditt barn. Det som kan skade ditt barn er om du lager en konflikt ut av det. Hilsen en alenemor som har måtte svelge en drøss med kameler opp igjen om årene. Anonymkode: b9dd6...5bd Det skadet ikke barnet, men hun er lei seg for at jeg ikke kom. Hun visste ikke at jeg ikke skulle være med før jeg ringte for å gratulere med dagen. Jeg har avdramatisert det ovenfor henne, og vi skal lage fin fest når hun kommer til meg. Jeg har svelgt kameler mothårs gjennom flere år, og har kun sagt til eksen at dette aldri skal skje igjen. Han er ganske flau og ‘trodde at det var greit’. Gjort er gjort og jeg er over det, men jeg syns det var skikkelig dårlig gjort. hi Anonymkode: 722d1...574
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2021 #62 Skrevet 18. desember 2021 Anonym bruker skrev (På 16.12.2021 den 9.57): Ok, så fordi vi kaller ting forskjellig så skal jeg være fornøyd? Jeg er lei meg, det får du ikke gjort noe med uansett hvordan du vrir på begrepene. hi Anonymkode: 722d1...574 Kanskje dine følelser ikke har sånn enormt mye å si for barnet. Prøv å fokusere på at barnet fikk en fin dag, dette handler da ikke om deg. Anonymkode: af90b...28c
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2021 #63 Skrevet 18. desember 2021 Anonym bruker skrev (41 minutter siden): Kanskje dine følelser ikke har sånn enormt mye å si for barnet. Prøv å fokusere på at barnet fikk en fin dag, dette handler da ikke om deg. Anonymkode: af90b...28c Viser du alle følelsene dine til barnet ditt? Eller hender det at du lufter ting med andre som barnet ikke vet at du føler? Det klarer jeg å skille på, skjønner du. Barnet var lei seg over at jeg ikke kom, men vi fokuserer nå på at vi skal ha utebursdag med søskenbarn til uka og at klasseselskapet ble veldig fint selv om jeg måtte jobbe (som er vår forklaring til barnet om hvorfor jeg ikke kom). hi Anonymkode: 722d1...574
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2021 #64 Skrevet 18. desember 2021 Anonym bruker skrev (På 12/16/2021 den 15.35): Jeg har svelgt kameler mothårs gjennom flere år, og har kun sagt til eksen at dette aldri skal skje igjen. Han er ganske flau og ‘trodde at det var greit’. Gjort er gjort og jeg er over det, men jeg syns det var skikkelig dårlig gjort. hi Anonymkode: 722d1...574 Trodde at det var greit å ikke si ifra og da? Fantastisk ansvarsfraskrivelse. Til alle som synes dette er helt greit; har dere generelt vanskeligheter med å sette dere inn i andre sin situasjon? At du blir glad for å slippe noe, betyr da ikke at andre hater det like mye som deg. Anonymkode: efa49...51c
KellyTaylor Skrevet 18. desember 2021 #65 Skrevet 18. desember 2021 Har fulgt med i denne tråden siden du opprettet den HI, og må si jeg er 100 % enig med deg. Har man en avtale på at dette skal feires sammen så holder man avtaler okke som, OM det ikke blir avtalt noe annet. Kommuniksasjon er alfa og omega selv etter en skilsmisse. Man blir aldri "kvitt" en emann/kone. Ble skilt for mange herrens år siden fra far til mine 3 første barn og i dag kan vi glede ogss over barnebarn, dåp, brylluper og andre sammenkomster. Vi var òg bitre fiender i en periode og dårlig på å kommunisere, men heldigvis så vokse vi med oppgaven som skilte foreldre til 3 flotte barn. Hadde jeg vært deg, så hadde jeg tatt dette opp i plenium med FAR ( event stemor) a med en tydlig beskjed ang hvordan dette skal feires fremover i årene som kommer. Lykke til!
Leverpostei Skrevet 18. desember 2021 #66 Skrevet 18. desember 2021 Jeg forstår deg i alle fall veldig godt, og det høres jo ut som om far også har skjønt tegningen?
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2021 #67 Skrevet 18. desember 2021 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Viser du alle følelsene dine til barnet ditt? Eller hender det at du lufter ting med andre som barnet ikke vet at du føler? Det klarer jeg å skille på, skjønner du. Barnet var lei seg over at jeg ikke kom, men vi fokuserer nå på at vi skal ha utebursdag med søskenbarn til uka og at klasseselskapet ble veldig fint selv om jeg måtte jobbe (som er vår forklaring til barnet om hvorfor jeg ikke kom). hi Anonymkode: 722d1...574 Fortsett å fokusere på at dette IKKE handler om deg. Du er ennå ikke i mål, ser jeg. Anonymkode: af90b...28c
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2021 #68 Skrevet 18. desember 2021 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Trodde at det var greit å ikke si ifra og da? Fantastisk ansvarsfraskrivelse. Til alle som synes dette er helt greit; har dere generelt vanskeligheter med å sette dere inn i andre sin situasjon? At du blir glad for å slippe noe, betyr da ikke at andre hater det like mye som deg. Anonymkode: efa49...51c Vi har ikke vanskelig for å sette oss inn i andres situasjon. Jeg setter meg f eks inn i sjuåringens situasjon og ser at på tross av en minimal skuffelse, hadde hun en flott fest. Og det er henne festen dreier seg om, derfor hadde jeg (hvis jeg var mor) børstet dette av meg og gått videre. Anonymkode: af90b...28c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå