Anonym bruker Skrevet 16. desember 2021 #26 Skrevet 16. desember 2021 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Ikke nødvendigvis. Eksen og jeg har vanvittig godt samarbeid om barna, vi avlaster hverandre på sekundet i krisetilfeller, har god dialog, gir hverandre beskjed om skolerelaterte ting, minner hverandre på foreldremøter og ellers har en god tone. Tipser hverandre om noe ikke relatert til barn, for eksempel ga eksen meg råd om bilfiksing (han er mekaniker) når mannen var borte på jobb og ikke kunne hjelpe, og jeg hjalp eksen å skrive klage til kommunen fordi verken han eller hans nye samboer forstår seg på regelverket der. Men vi har aldri feiret noe som helst sammen. Ikke har vi dratt sammen på ferier, sett film sammen eller spist middag sammen "for barnas skyld". Vi har heller ingen sjalu stemødre eller stefedre. Anonymkode: 76fe8...c2e Det er vel heller ingen som sier at det å feire barnebursdag sammen er noe man MÅ gjøre. Men dersom det er det som har vært kotymen i alle år, så blir det veldig rart om den ene parten plutselig skulle endre holdning uten å informere den andre. og særlig uten å informere barnet! Hva ville du tenkt hvis barnefar plutselig bestemte seg for å ikke kontakte deg om behovet for avlastning i krisetilfeller eller bestemte seg for å ikke gi deg informasjon om kommende foreldremøte? Anonymkode: e9ca7...c4c
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2021 #27 Skrevet 16. desember 2021 Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Og når man får nye barn, skal disse barna utestenges slik at eksene skal få lov til å være sammen og leke familie? Anonymkode: 76fe8...c2e Du er en av de som finner det morsomt å kverulere her inne. Gidder ikke sitere sånne som deg. Du burde prøve å oppføre deg hyggelig i trådene, tror det vil gjøre deg godt. Anonymkode: 40ae8...5fe
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2021 #28 Skrevet 16. desember 2021 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Det er vel heller ingen som sier at det å feire barnebursdag sammen er noe man MÅ gjøre. Men dersom det er det som har vært kotymen i alle år, så blir det veldig rart om den ene parten plutselig skulle endre holdning uten å informere den andre. og særlig uten å informere barnet! Hva ville du tenkt hvis barnefar plutselig bestemte seg for å ikke kontakte deg om behovet for avlastning i krisetilfeller eller bestemte seg for å ikke gi deg informasjon om kommende foreldremøte? Anonymkode: e9ca7...c4c Nå er det mitt eget ansvar å passe på når foreldremøter er. Vi minner hverandre på det kun som ekstra "service". Hvis han ikke hadde kontaktet meg med behovet for avlastning, men heller brukt moren sin, ville det ikke ha vært noe problem for meg. Anonymkode: 76fe8...c2e
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2021 #29 Skrevet 16. desember 2021 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Du er en av de som finner det morsomt å kverulere her inne. Gidder ikke sitere sånne som deg. Du burde prøve å oppføre deg hyggelig i trådene, tror det vil gjøre deg godt. Anonymkode: 40ae8...5fe Du siterer meg med å skrive "gidder ikke sitere sånne som deg"? Jeg dauer Anonymkode: 76fe8...c2e
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2021 #30 Skrevet 16. desember 2021 Anonym bruker skrev (39 minutter siden): Og når man får nye barn, skal disse barna utestenges slik at eksene skal få lov til å være sammen og leke familie? Anonymkode: 76fe8...c2e Hvorfor lager du deg stråmenn? Det du beskriver er jo ikke situasjonen i det hele tatt. Å arrangere bursdag for egne barn selv om man ikke bor sammen er ikke å leke lykkelig familie. Det er å ta ansvar for barna og sette egne følelser til sides. Ev nye barn vil jo bli behandlet som søsken, altså har man ikke småsøsken med i klassebursdag. Hi Anonymkode: 722d1...574
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2021 #31 Skrevet 16. desember 2021 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Hvorfor lager du deg stråmenn? Det du beskriver er jo ikke situasjonen i det hele tatt. Å arrangere bursdag for egne barn selv om man ikke bor sammen er ikke å leke lykkelig familie. Det er å ta ansvar for barna og sette egne følelser til sides. Ev nye barn vil jo bli behandlet som søsken, altså har man ikke småsøsken med i klassebursdag. Hi Anonymkode: 722d1...574 Så alle vi som IKKE feirer sammen med eksen, tar ikke ansvar for barna våre og luller oss inn i egne følelser? Jeg har ingen følelser overfor eksen lenger - verken dårlige eller gode. Det er derfor vi er ekser. Likevel har jeg ingen interesse i å omgås ham som bestevenner og leke lykkelig ektepar overfor foreldrene til de andre barna i klassen. Anonymkode: 76fe8...c2e
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2021 #32 Skrevet 16. desember 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Så alle vi som IKKE feirer sammen med eksen, tar ikke ansvar for barna våre og luller oss inn i egne følelser? Jeg har ingen følelser overfor eksen lenger - verken dårlige eller gode. Det er derfor vi er ekser. Likevel har jeg ingen interesse i å omgås ham som bestevenner og leke lykkelig ektepar overfor foreldrene til de andre barna i klassen. Anonymkode: 76fe8...c2e Nei, dere setter deres egne følelser over barnets beste. Det er ikke noe gode foreldre gjør. hi Anonymkode: 722d1...574
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2021 #33 Skrevet 16. desember 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Eller er det kanskje slik at far har fått ny familie og det er på tide å gi slipp på eksen en gang for alle? Det er ikke slik at man kan leke lykkelig familie flere år etter skilsmissen, ikke er det sunt for barna heller. Anonymkode: 76fe8...c2e En barnebursdag har ikke noe med ny familie å gjøre all den tid det kun er barnets venner og ikke familien. Personlig hadde jeg satt pris på å slippe barnebursdag men når hi og far har samarbeidet om denne og han slutter med det uten å si fra så er det dårlig gjort. Anonymkode: 43e33...345
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2021 #34 Skrevet 16. desember 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Nei, dere setter deres egne følelser over barnets beste. Det er ikke noe gode foreldre gjør. hi Anonymkode: 722d1...574 Så vi må tvinge oss til å arrangere barnebursdager sammen, selv om verken vi eller barna selv er interessert i det? Du kaller meg altså en dårlig forelder uten å kjenne meg i det hele tatt? Fordi vi arrangerer klassebursdager på skift? Meld meg gjerne til barnevernet da, siden jeg er så jævla dårlig forelder. Og som sagt, vi har ingen følelser for hverandre, så det er ingen følelser å sette over barnets beste. Spiller det noe rolle om det er 1 eller 2 voksne som arrangerer klassebursdag? Jeg har opplevd at barna mine er mest interessert i å leke med klassekompisene sine i bursdagen, ikke henge med foreldrene. Anonymkode: 76fe8...c2e
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2021 #35 Skrevet 16. desember 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Nei, dere setter deres egne følelser over barnets beste. Det er ikke noe gode foreldre gjør. hi Anonymkode: 722d1...574 Vi er godt gift og likevell har ofte bare en av oss vært til stede i barnebursdager. Det er en jobb som gjøres og ingen krise å miste hvis det koliderer med jobb eller noe annet. Anonymkode: cc178...80e
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2021 #36 Skrevet 16. desember 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Så vi må tvinge oss til å arrangere barnebursdager sammen, selv om verken vi eller barna selv er interessert i det? Du kaller meg altså en dårlig forelder uten å kjenne meg i det hele tatt? Fordi vi arrangerer klassebursdager på skift? Meld meg gjerne til barnevernet da, siden jeg er så jævla dårlig forelder. Og som sagt, vi har ingen følelser for hverandre, så det er ingen følelser å sette over barnets beste. Spiller det noe rolle om det er 1 eller 2 voksne som arrangerer klassebursdag? Jeg har opplevd at barna mine er mest interessert i å leke med klassekompisene sine i bursdagen, ikke henge med foreldrene. Anonymkode: 76fe8...c2e Det er vel like saklig av meg å påstå at dere ikke setter barna først som det er av deg å påstå at jeg vil at vi arrangerer selskapet sammen for å "leke lykkelig familie"? Ikke sant? Men det er jo tydelig at jeg traff en nerve, du tar jo helt av! hi Anonymkode: 722d1...574
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2021 #37 Skrevet 16. desember 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Vi er godt gift og likevell har ofte bare en av oss vært til stede i barnebursdager. Det er en jobb som gjøres og ingen krise å miste hvis det koliderer med jobb eller noe annet. Anonymkode: cc178...80e Det er jo ikke det saken omhandler i det hele tatt. hi Anonymkode: 722d1...574
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2021 #38 Skrevet 16. desember 2021 Anonym bruker skrev (34 minutter siden): Du siterer meg med å skrive "gidder ikke sitere sånne som deg"? Jeg dauer Anonymkode: 76fe8...c2e Det var KUN for å poengtere det. Det skjønte vel du også? Eller er du retard? 😉 Jeg dauer av deg som ikke har annet å gjøre enn å være vemmelig. 😂 Anonymkode: 40ae8...5fe
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2021 #39 Skrevet 16. desember 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Vi er godt gift og likevell har ofte bare en av oss vært til stede i barnebursdager. Det er en jobb som gjøres og ingen krise å miste hvis det koliderer med jobb eller noe annet. Anonymkode: cc178...80e Jeg er også godt gift med min nye mann som har pendlerjobb. Han er aldri med på noen arrangementer i ukedagene, fordi han simpelthen ikke er hjemme. Han er sikkert en vanvittig dårlig ektemann og far Anonymkode: 76fe8...c2e
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2021 #40 Skrevet 16. desember 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det var KUN for å poengtere det. Det skjønte vel du også? Eller er du retard? 😉 Jeg dauer av deg som ikke har annet å gjøre enn å være vemmelig. 😂 Anonymkode: 40ae8...5fe Når du ikke gidder å gjøre noe, så gjør du det ikke. Nå er det andre gang du siterer meg som du ikke skulle gidde å sitere. Nice. Anonymkode: 76fe8...c2e
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2021 #41 Skrevet 16. desember 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Det er vel like saklig av meg å påstå at dere ikke setter barna først som det er av deg å påstå at jeg vil at vi arrangerer selskapet sammen for å "leke lykkelig familie"? Ikke sant? Men det er jo tydelig at jeg traff en nerve, du tar jo helt av! hi Anonymkode: 722d1...574 Ingen nerve truffet. Men at man er på gråten fordi man ikke får feire bursdag med eksen, er en overreaksjon. Anonymkode: 76fe8...c2e
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2021 #42 Skrevet 16. desember 2021 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Det er jo ikke det saken omhandler i det hele tatt. hi Anonymkode: 722d1...574 Eksen din har vell yenkt at han gjorde deg en tjeneste ved å ta hele jobben. Anonymkode: cc178...80e
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2021 #43 Skrevet 16. desember 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Ingen nerve truffet. Men at man er på gråten fordi man ikke får feire bursdag med eksen, er en overreaksjon. Anonymkode: 76fe8...c2e For en kverulant du er. Husk at du og familien din ikke er fasiten på hva som er riktig. Hi er selvsagt lei seg for å ikke få feire bursdagen med BARNET og lei seg for at barnet ble skuffet fordi hun pleier å feire med barnet og ikke «prioriterte» barnet i år. Anonymkode: e7f46...106
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2021 #44 Skrevet 16. desember 2021 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): For en kverulant du er. Husk at du og familien din ikke er fasiten på hva som er riktig. Hi er selvsagt lei seg for å ikke få feire bursdagen med BARNET og lei seg for at barnet ble skuffet fordi hun pleier å feire med barnet og ikke «prioriterte» barnet i år. Anonymkode: e7f46...106 Mor skal jo feire med barnet. Både hun og far skal ha selskap med sine familier. Dette var bare barnebursdagen. Anonymkode: cc178...80e
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2021 #45 Skrevet 16. desember 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Mor skal jo feire med barnet. Både hun og far skal ha selskap med sine familier. Dette var bare barnebursdagen. Anonymkode: cc178...80e Nettopp. Er det virkelig så vanlig å henge med foreldrene i en klassebursdag? Når jeg arrangerer klassebursdag, ser jeg vanligvis ikke barnet i det hele tatt i løpet av kvelden, fordi barnet er opptatt med å feire med klassekompisene sine. Anonymkode: 76fe8...c2e
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2021 #46 Skrevet 16. desember 2021 Anonym bruker skrev (31 minutter siden): Jeg er også godt gift med min nye mann som har pendlerjobb. Han er aldri med på noen arrangementer i ukedagene, fordi han simpelthen ikke er hjemme. Han er sikkert en vanvittig dårlig ektemann og far Anonymkode: 76fe8...c2e Det er virkelig ikke det saken omhandler i det hele tatt, om du gidder å lese hovedinnlegget. Anonym bruker skrev (30 minutter siden): Ingen nerve truffet. Men at man er på gråten fordi man ikke får feire bursdag med eksen, er en overreaksjon. Anonymkode: 76fe8...c2e Jeg er lei meg fordi jeg ikke fikk feire med barnet, skjønner du faktisk ikke det? Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Eksen din har vell yenkt at han gjorde deg en tjeneste ved å ta hele jobben. Anonymkode: cc178...80e Han kjenner meg nok til å vite at jeg elsker å lage til og være med på selskapene. Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Mor skal jo feire med barnet. Både hun og far skal ha selskap med sine familier. Dette var bare barnebursdagen. Anonymkode: cc178...80e Og det er første barnebursdagen jeg ikke er med på, derfor er jeg lei meg. Jeg syns ikke at det er godt "å slippe". hi Anonymkode: 722d1...574
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2021 #47 Skrevet 16. desember 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det er virkelig ikke det saken omhandler i det hele tatt, om du gidder å lese hovedinnlegget. Jeg er lei meg fordi jeg ikke fikk feire med barnet, skjønner du faktisk ikke det? Han kjenner meg nok til å vite at jeg elsker å lage til og være med på selskapene. Og det er første barnebursdagen jeg ikke er med på, derfor er jeg lei meg. Jeg syns ikke at det er godt "å slippe". hi Anonymkode: 722d1...574 Det er ikke barnebursdag, det er klassebursdag. Barnebursdag feirer dere med familien, og der er du med. Anonymkode: 76fe8...c2e
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2021 #48 Skrevet 16. desember 2021 Herlighet, så glad jeg hadde blitt hvis min eks hadde arrangert klasse-bursdagen!!! Hadde forsåvidt besvimt av sjokk om han hadde gjort det!! 🤣 En barnebursdag er da bare helt fantastisk å slippe å ordne!! Anonymkode: 8bd7c...9b6
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2021 #49 Skrevet 16. desember 2021 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Nettopp. Er det virkelig så vanlig å henge med foreldrene i en klassebursdag? Når jeg arrangerer klassebursdag, ser jeg vanligvis ikke barnet i det hele tatt i løpet av kvelden, fordi barnet er opptatt med å feire med klassekompisene sine. Anonymkode: 76fe8...c2e Jeg henger selvsagt ikke sammen med de mens de leker? Jeg begynner virkelig å lure på om det er mulig å ha så tungt for ting! Er det så vanskelig å skjønne at noen faktisk liker å være sammen med barna, lage til og arrangere div leker osv. Barn gleder seg til selskapene hos oss fordi det skjer så mye. Jeg er helt sikker på at far lagde et fint selskap, han er en flink far, men jeg er skuffet over at han ekskluderte meg uten så mye som en sms på forhånd. hi Anonymkode: 722d1...574
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2021 #50 Skrevet 16. desember 2021 Det er ingen vits i å diskutere hva som er den "riktige" måten å gjøre det på når det gjelder barnebursdag her, det finnes det ingen fasit på. Noen foreldre liker å være til stede, noen synes det bare er en jobb. Noen barn synes det er viktig at foreldrene er til stede, noen bryr seg ikke. Poenget er at det ER dårlig gjort å plutselig endre på gjeldende praksis og noe de har vært enige om, uten å engang informere den andre. Og spesielt når far i dette tilfellet tydeligvis vet at mor gjerne ville vært med. Anonymkode: c75cd...48d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå