Anonym bruker Skrevet 15. desember 2021 #1 Skrevet 15. desember 2021 Til syvåringen uten at jeg fikk vite det. Det er far sin uke og barnet har bursdag i dag. Vi har alltid pleid å ha selskap den nærmeste søndagen, og jeg trodde at det var planen i år også. Før har vi laget selskapet sammen, men den som har barnet i bursdagsuken har ansvar for invitasjon osv. Det har fungert supert i fem år Jeg ringer barnet for å gratulere med dagen og får vite at det er selskap i dag! De har lånt lokale, invitert, pynter og lager helt sikkert en fin feiring, men jeg er så lei meg. Barnet lurte også på hvorfor jeg ikke kunne komme i selskapet, men jeg er på jobb og kan selvsagt ikke komme fra på en halvtimes varsel. Far svarer ikke på verken melding eller telefon, noe som er helt typisk for en som skyr alle konfrontasjoner som pesten. Nå vil jeg bare gråte av tanken på at jeg ikke får være med på feiringen og at barnet lurer på hvorfor mamma ikke prioriterer bursdagsselskapet. Er jeg i min rett som syns det er dårlig gjort? Anonymkode: 722d1...574
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2021 #2 Skrevet 15. desember 2021 Hvis dere alltid har feiret sammen er det dårlig gjort å ikke varsle deg om at han ønsker å slutte med det. Men far kan selvsagt gjøre som han vil. Og du har all rett til å være lei deg om det skjedde slik. Det hadde jeg også vært. Anonymkode: 43e33...345
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2021 #3 Skrevet 15. desember 2021 Dårlig gjort av far og stemor! Anonymkode: 0facf...067
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2021 #4 Skrevet 15. desember 2021 Da feirer dere på søndag med familien din, og til barnet sier du som sant er at du er på jobb og kan ikke komme på feiringen. Det er kjedelig når samarbeidet ikke fungerer, men da må man gjøre det beste ut av det. Anonymkode: 1bf7a...ea7
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2021 #5 Skrevet 15. desember 2021 Det er barnebursdagen de har kuppet, familieselskap har vi alltid hver for oss pga store familier. Jeg er en blanding av forbanna og skuffa. Jeg syns ikke det er greit å skippe en pågående avtale på denne måten. hi Anonymkode: 722d1...574
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2021 #6 Skrevet 15. desember 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Det er barnebursdagen de har kuppet, familieselskap har vi alltid hver for oss pga store familier. Jeg er en blanding av forbanna og skuffa. Jeg syns ikke det er greit å skippe en pågående avtale på denne måten. hi Anonymkode: 722d1...574 Hvis det er barnebursdagen har de jo bare gjort deg en tjeneste. Anonymkode: cc178...80e
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2021 #7 Skrevet 15. desember 2021 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Hvis det er barnebursdagen har de jo bare gjort deg en tjeneste. Anonymkode: cc178...80e Virker det som jeg syns det? hi Anonymkode: 722d1...574
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2021 #8 Skrevet 15. desember 2021 La det fare. Far og stemor tok det denne gangen, så kan du ta det neste gang. Uten å varsle. Synes ikke dette her er noen krise Anonymkode: e68ed...a39
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2021 #9 Skrevet 15. desember 2021 Har ungen bursdag denne uken, dere pleier å ha barneselskap søndagen etter bursdagen og dere har ikke snakket sammen om det enda? Hadde du tenkt dere skulle ha selskap til søndag også er ingenting avtalt, ingenting planlagt, ingen innbydelser sendt ut osv? Veldig rart at pappaen har arrangert uten å si noe til deg, men veldig rart at dere ikke har planlagt noe også. Hadde du ikke tenkt dere skulle ha selskap i år også har far planlagt uten å involvere deg? Anonymkode: 79ab7...049
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2021 #10 Skrevet 15. desember 2021 Klassisk eksempel på stemor som bruker barnet for å hevde seg over mor grunnet mindreverdighetskomplekser samt ubrukelig, konfliktsky far som heller dilter etter stemors påfunn enn å tenke på hva som er best for barnet. Anonymkode: b8f4b...a65
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2021 #11 Skrevet 15. desember 2021 Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Har ungen bursdag denne uken, dere pleier å ha barneselskap søndagen etter bursdagen og dere har ikke snakket sammen om det enda? Hadde du tenkt dere skulle ha selskap til søndag også er ingenting avtalt, ingenting planlagt, ingen innbydelser sendt ut osv? Veldig rart at pappaen har arrangert uten å si noe til deg, men veldig rart at dere ikke har planlagt noe også. Hadde du ikke tenkt dere skulle ha selskap i år også har far planlagt uten å involvere deg? Anonymkode: 79ab7...049 Vi snakket om det for noen uker siden og siden barnet er hos far var det hans tur til å ordne med innbydelser. Baking og handling har vi jo god tid til, det er snakk om 10 femåringer. Det er begrenset hvor mye planlegging som trengs. hi Anonymkode: 722d1...574
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2021 #12 Skrevet 15. desember 2021 Du er ute av livet til far, han kan gjøre som han vil. Anonymkode: e7522...175
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2021 #13 Skrevet 15. desember 2021 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Vi snakket om det for noen uker siden og siden barnet er hos far var det hans tur til å ordne med innbydelser. Baking og handling har vi jo god tid til, det er snakk om 10 femåringer. Det er begrenset hvor mye planlegging som trengs. hi Anonymkode: 722d1...574 Er barnet syv eller fem? Lukter trolling her. Når man ikke klarer holde orden på detaljene er det oftest det. Anonymkode: 43e33...345
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2021 #14 Skrevet 15. desember 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Er barnet syv eller fem? Lukter trolling her. Når man ikke klarer holde orden på detaljene er det oftest det. Anonymkode: 43e33...345 Hun er syv, jeg vet ikke hvorfor jeg skrev fem. Men det betyr ingenting hva andre tror, jeg trengte bare å lufte tankene litt. Anonymkode: 722d1...574
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2021 #15 Skrevet 15. desember 2021 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Du er ute av livet til far, han kan gjøre som han vil. Anonymkode: e7522...175 Han er nok stuck med meg i mange år til, det er sånn når man har barn sammen, skjønner du. Anonymkode: 722d1...574
TinaK 1990 Skrevet 15. desember 2021 #16 Skrevet 15. desember 2021 Snakk med far når dette roer deg og i god tid før neste bursdag så snakker dere sammen for at det ikke skal skje igjen.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2021 #17 Skrevet 15. desember 2021 2 hours ago, Anonym bruker said: Til syvåringen uten at jeg fikk vite det. Det er far sin uke og barnet har bursdag i dag. Vi har alltid pleid å ha selskap den nærmeste søndagen, og jeg trodde at det var planen i år også. Før har vi laget selskapet sammen, men den som har barnet i bursdagsuken har ansvar for invitasjon osv. Det har fungert supert i fem år Jeg ringer barnet for å gratulere med dagen og får vite at det er selskap i dag! De har lånt lokale, invitert, pynter og lager helt sikkert en fin feiring, men jeg er så lei meg. Barnet lurte også på hvorfor jeg ikke kunne komme i selskapet, men jeg er på jobb og kan selvsagt ikke komme fra på en halvtimes varsel. Far svarer ikke på verken melding eller telefon, noe som er helt typisk for en som skyr alle konfrontasjoner som pesten. Nå vil jeg bare gråte av tanken på at jeg ikke får være med på feiringen og at barnet lurer på hvorfor mamma ikke prioriterer bursdagsselskapet. Er jeg i min rett som syns det er dårlig gjort? Anonymkode: 722d1...574 hvis dere skal orde den uka han har bursdag så gjorde ikke far noe galt, og du har ikke noe og sutre over Anonymkode: d741b...e7e
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2021 #18 Skrevet 15. desember 2021 Anonym bruker skrev (25 minutter siden): hvis dere skal orde den uka han har bursdag så gjorde ikke far noe galt, og du har ikke noe og sutre over Anonymkode: d741b...e7e Klarer du ikke å lese hva som står i hi? Anonymkode: 722d1...574
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2021 #19 Skrevet 15. desember 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): hvis dere skal orde den uka han har bursdag så gjorde ikke far noe galt, og du har ikke noe og sutre over Anonymkode: d741b...e7e Gjorde ikke noe galt når han ikke informerte hi om at han hadde invitert til selskap slik at hun kunne feire sammen med dem - slik den alltid gjør? Gjetter du er en stemor selv. Tips til deg: barn setter gjerne stor pris på at både mamma og pappa er med å feire bursdag. Dere stemødre derimot er ikke så viktige. Anonymkode: b8f4b...a65
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2021 #20 Skrevet 16. desember 2021 Anonym bruker skrev (13 timer siden): Det er barnebursdagen de har kuppet, familieselskap har vi alltid hver for oss pga store familier. Jeg er en blanding av forbanna og skuffa. Jeg syns ikke det er greit å skippe en pågående avtale på denne måten. hi Anonymkode: 722d1...574 Jeg hadde og blitt rasende. Jeg hadde og blitt så lei at jeg hadde tatt til tårene. Hvis dere alltid har vært sammen på barnebursdag feiringene også, synes jeg det er rart dette ble endret på, uten at du fikk beskjed om det. Det er sjofelt gjort. Barnet blir forvirret over hvorfor du ikke kan komme, og det er far sin feil. Er selv skilt, og eksen har funnet ei ny dame. Da forandrer alt seg, er det stemor som har trumfet gjennom dette mon tro? Kjente jeg ble sint på dine vegne. Anonymkode: 40ae8...5fe
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2021 #21 Skrevet 16. desember 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg hadde og blitt rasende. Jeg hadde og blitt så lei at jeg hadde tatt til tårene. Hvis dere alltid har vært sammen på barnebursdag feiringene også, synes jeg det er rart dette ble endret på, uten at du fikk beskjed om det. Det er sjofelt gjort. Barnet blir forvirret over hvorfor du ikke kan komme, og det er far sin feil. Er selv skilt, og eksen har funnet ei ny dame. Da forandrer alt seg, er det stemor som har trumfet gjennom dette mon tro? Kjente jeg ble sint på dine vegne. Anonymkode: 40ae8...5fe Eller er det kanskje slik at far har fått ny familie og det er på tide å gi slipp på eksen en gang for alle? Det er ikke slik at man kan leke lykkelig familie flere år etter skilsmissen, ikke er det sunt for barna heller. Anonymkode: 76fe8...c2e
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2021 #22 Skrevet 16. desember 2021 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Eller er det kanskje slik at far har fått ny familie og det er på tide å gi slipp på eksen en gang for alle? Det er ikke slik at man kan leke lykkelig familie flere år etter skilsmissen, ikke er det sunt for barna heller. Anonymkode: 76fe8...c2e Jeg mener det motsatte. Det beste for barna er om foreldrene (med nye partnere) kan gå sammen og feire barnebursdager. Det er nettopp det som er sunt for barna. I dette tilfellet, hvor far holder skjult barne selskapet, blir barnet forvirret. Om ikke de nye partnerene vil være med, så holder de ut at mor og far er i sammen noen timer i året. Anonymkode: 40ae8...5fe
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2021 #23 Skrevet 16. desember 2021 Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Eller er det kanskje slik at far har fått ny familie og det er på tide å gi slipp på eksen en gang for alle? Det er ikke slik at man kan leke lykkelig familie flere år etter skilsmissen, ikke er det sunt for barna heller. Anonymkode: 76fe8...c2e At både mamma og pappa deltar på barnets bursdagsfeiring er da ikke å «leke lykkelig familie». To som har et barn sammen vil for alltid ha tette bånd til hverandre. De deler ansvaret for et barn og må selvsagt samarbeide, uansett hvor sjalu og sur det gjør stemor. Å ikke gi beskjed til mor om bursdagsselskapet, spesielt når de vanligvis arrangerer dette sammen, er bare ondskapsfullt både ovenfor mor og barn. Klassisk tildele av «sjalu stemor ønsker å markere seg ovenfor mor og driter i om det går utover barnet». Anonymkode: b8f4b...a65
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2021 #24 Skrevet 16. desember 2021 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Jeg mener det motsatte. Det beste for barna er om foreldrene (med nye partnere) kan gå sammen og feire barnebursdager. Det er nettopp det som er sunt for barna. I dette tilfellet, hvor far holder skjult barne selskapet, blir barnet forvirret. Om ikke de nye partnerene vil være med, så holder de ut at mor og far er i sammen noen timer i året. Anonymkode: 40ae8...5fe Og når man får nye barn, skal disse barna utestenges slik at eksene skal få lov til å være sammen og leke familie? Anonymkode: 76fe8...c2e
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2021 #25 Skrevet 16. desember 2021 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): At både mamma og pappa deltar på barnets bursdagsfeiring er da ikke å «leke lykkelig familie». To som har et barn sammen vil for alltid ha tette bånd til hverandre. De deler ansvaret for et barn og må selvsagt samarbeide, uansett hvor sjalu og sur det gjør stemor. Å ikke gi beskjed til mor om bursdagsselskapet, spesielt når de vanligvis arrangerer dette sammen, er bare ondskapsfullt både ovenfor mor og barn. Klassisk tildele av «sjalu stemor ønsker å markere seg ovenfor mor og driter i om det går utover barnet». Anonymkode: b8f4b...a65 Ikke nødvendigvis. Eksen og jeg har vanvittig godt samarbeid om barna, vi avlaster hverandre på sekundet i krisetilfeller, har god dialog, gir hverandre beskjed om skolerelaterte ting, minner hverandre på foreldremøter og ellers har en god tone. Tipser hverandre om noe ikke relatert til barn, for eksempel ga eksen meg råd om bilfiksing (han er mekaniker) når mannen var borte på jobb og ikke kunne hjelpe, og jeg hjalp eksen å skrive klage til kommunen fordi verken han eller hans nye samboer forstår seg på regelverket der. Men vi har aldri feiret noe som helst sammen. Ikke har vi dratt sammen på ferier, sett film sammen eller spist middag sammen "for barnas skyld". Vi har heller ingen sjalu stemødre eller stefedre. Anonymkode: 76fe8...c2e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå