Anonym bruker Skrevet 15. desember 2021 #1 Del Skrevet 15. desember 2021 Jeg har altså ikke mer å gå på. Alt jeg har kjempet for i hele mitt voksne liv er ødelagt av restriksjoner og tulleregler. Det er pulverisert. Jeg kan og vil ikke ta vaksinen, og hetses for det. Nå er begeret mitt rent over. Hvor kan man henvende seg? Fastlegen min maser bare på at jeg må ta vaksinen når jeg tar det opp med han. Flere som er på bånn? Anonymkode: 33b2f...73f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144424438-da-orker-jeg-ikke-mer-korona-nedturer/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2021 #2 Del Skrevet 15. desember 2021 Hvorfor forteller du folk at du ikke er vaksinert? Anonymkode: 2b903...321 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144424438-da-orker-jeg-ikke-mer-korona-nedturer/#findComment-149657710 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 15. desember 2021 #3 Del Skrevet 15. desember 2021 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Jeg har altså ikke mer å gå på. Alt jeg har kjempet for i hele mitt voksne liv er ødelagt av restriksjoner og tulleregler. Det er pulverisert. Jeg kan og vil ikke ta vaksinen, og hetses for det. Nå er begeret mitt rent over. Hvor kan man henvende seg? Fastlegen min maser bare på at jeg må ta vaksinen når jeg tar det opp med han. Flere som er på bånn? Anonymkode: 33b2f...73f Hvorfor mener du at du ikke kan ta den og fastlegen din noe annet? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144424438-da-orker-jeg-ikke-mer-korona-nedturer/#findComment-149657716 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2021 #4 Del Skrevet 15. desember 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (Akkurat nå): Hvorfor mener du at du ikke kan ta den og fastlegen din noe annet? Hvorfor skal man forlange å få utlevert private helseopplysninger fra fremmede på nett? Anonymkode: e2cd8...ec0 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144424438-da-orker-jeg-ikke-mer-korona-nedturer/#findComment-149657718 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2021 #5 Del Skrevet 15. desember 2021 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Hvorfor forteller du folk at du ikke er vaksinert? Anonymkode: 2b903...321 Jo flere som forteller og står for det jo lettere blir det for andre Anonymkode: 02703...c6f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144424438-da-orker-jeg-ikke-mer-korona-nedturer/#findComment-149657719 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2021 #6 Del Skrevet 15. desember 2021 Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Jeg har altså ikke mer å gå på. Alt jeg har kjempet for i hele mitt voksne liv er ødelagt av restriksjoner og tulleregler. Det er pulverisert. Jeg kan og vil ikke ta vaksinen, og hetses for det. Nå er begeret mitt rent over. Hvor kan man henvende seg? Fastlegen min maser bare på at jeg må ta vaksinen når jeg tar det opp med han. Flere som er på bånn? Anonymkode: 33b2f...73f Du har min dype medfølelse. Jeg har ikke fått noe ødelagt av restriksjoner, enda, men veldig mange har det og jeg syns det er ufattelig trist å se hvordan alt raseres pga dette. Jeg har heller ikke tatt vaksinen, kommer ikke til å ta den, og merker at det begynner å snøre seg til for oss. Hold ut sier jeg bare. Finn andre nær deg som du kan støtte deg på. Fastlegen er det vel ikke mye hjelp i nå, annet enn at du kan få en sykemelding om du har behov for det om det er en mulighet. Anonymkode: 02703...c6f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144424438-da-orker-jeg-ikke-mer-korona-nedturer/#findComment-149657722 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2021 #7 Del Skrevet 15. desember 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (10 minutter siden): Hvorfor mener du at du ikke kan ta den og fastlegen din noe annet? Fastlegen mener ingenting, legene er instruert til å få så mange som mulig til å ta den. Informert samtykke er det visst ikke noe som heter lenger i forbindelse med vaksiner Anonymkode: 02703...c6f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144424438-da-orker-jeg-ikke-mer-korona-nedturer/#findComment-149657725 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2021 #8 Del Skrevet 15. desember 2021 Føler med deg. Jeg har fremdeles inntekt, men koronarestriksjonene har gitt så mye mer jobb at jeg snart ikke klarer mer (ikke sykepleier). Men det verste er denne følelsen av nedstemthet og det å ikke ha noe å glede seg til. Jeg frykter for barnas fremtid. Hva slags samfunn er dette? Hele situasjonen blir bare mer og mer absurd. Vi stenger ned, ødelegger psyken til folk og fratar dem jobbene - og det for et forkjølelsesvirus🤯 Har selv hatt korona, kjenner mange som har hatt det og alle har hatt milde/ ingen symptomer. Jeg orker ikke dette forbanna tullet lenger! Anonymkode: a6723...597 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144424438-da-orker-jeg-ikke-mer-korona-nedturer/#findComment-149657733 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2021 #9 Del Skrevet 15. desember 2021 Anonym bruker skrev (34 minutter siden): Jo flere som forteller og står for det jo lettere blir det for andre Anonymkode: 02703...c6f Det tror jeg ikke noe på. De soner vaksinerte hyler like bastant og idiotisk som de som ikke tar den og mener korona ikke finnes. Begge sider er like blinde og korka Anonymkode: 2b903...321 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144424438-da-orker-jeg-ikke-mer-korona-nedturer/#findComment-149657741 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2021 #10 Del Skrevet 15. desember 2021 Anonym bruker skrev (24 minutter siden): Det tror jeg ikke noe på. De soner vaksinerte hyler like bastant og idiotisk som de som ikke tar den og mener korona ikke finnes. Begge sider er like blinde og korka Anonymkode: 2b903...321 Vel, alle som ikke tar vaksinen mener ikke at korona ikke finnes, og hyler ikke like bastant og idiotisk som du sier. Jeg snakker om å svare helt enkelt på spørsmål om det at man ikke har tatt vaksinen Anonymkode: 02703...c6f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144424438-da-orker-jeg-ikke-mer-korona-nedturer/#findComment-149657751 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2021 #11 Del Skrevet 15. desember 2021 Jeg har veldig medfølelse for de som mister sine livsverk om dagen, i hvert fall når en del regler virker litt banale i tillegg, må det være utrolig frustrerende. Hva det har med vaksinen din å gjøre aner jeg ikke, det er vel to forskjellige ting? Statusen til andre bryr meg lite, det er jo egen kropp og tross alt en selv som løper risikoen ved å stå over. Ser selvfølgelig at sykepleiere på intensivavdeling kan tenke annerledes enn meg, i og med jeg er helt upåvirket av om de som er uvaksinerte blir syke eller ei, i motsetning til de som tar doble skift. Anonymkode: 2558f...7e5 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144424438-da-orker-jeg-ikke-mer-korona-nedturer/#findComment-149657770 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2021 #12 Del Skrevet 15. desember 2021 Anonym bruker skrev (38 minutter siden): Vel, alle som ikke tar vaksinen mener ikke at korona ikke finnes, og hyler ikke like bastant og idiotisk som du sier. Jeg snakker om å svare helt enkelt på spørsmål om det at man ikke har tatt vaksinen Anonymkode: 02703...c6f Det er jeg enig i. Men de som skriker er like bastante på begge sider. Jeg er ikke vaksinert, men jeg sier det ikke, for da er jeg bare dum og idiot og deltar ikke i dugnaden. At jeg kan dø av vaksinen er visst ikke relevant Anonymkode: 2b903...321 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144424438-da-orker-jeg-ikke-mer-korona-nedturer/#findComment-149657792 Del på andre sider Flere delingsvalg…
HeiteH Skrevet 15. desember 2021 #13 Del Skrevet 15. desember 2021 Dersom fastlegen din sier du kan så er det jo tydeligvis ikke noe medisinsk hinder. Altså kan du, men du vil ikke. Hvorfor skal hele landet stoppes opp, folk permitteres og intensivsykepleierene ofre egne familier og nattesøvn fordi du ikke vil vaksineres? DET er toppen av egoisme. Nå er 6 av 10 innlagte uvaksinert. Samtidig utgjør de bare 7 prosent av befolkningen. Så skjerp deg! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144424438-da-orker-jeg-ikke-mer-korona-nedturer/#findComment-149657838 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2021 #14 Del Skrevet 15. desember 2021 Jeg vil ikke blø i måneder i strekk. Jeg har hatt mensforstyrrelser før, jeg orker ikke det igjen. Jeg er allerede blodfattig og har for lite jern. Og jo, det er tulleregler når de vedtar å stenge restauranter og utesteder når mesteparten av smitten skjer blant barna på skolene, og de får holde åpent. Anonymkode: 33b2f...73f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144424438-da-orker-jeg-ikke-mer-korona-nedturer/#findComment-149657869 Del på andre sider Flere delingsvalg…
HeiteH Skrevet 15. desember 2021 #15 Del Skrevet 15. desember 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Jeg vil ikke blø i måneder i strekk. Jeg har hatt mensforstyrrelser før, jeg orker ikke det igjen. Jeg er allerede blodfattig og har for lite jern. Og jo, det er tulleregler når de vedtar å stenge restauranter og utesteder når mesteparten av smitten skjer blant barna på skolene, og de får holde åpent. Anonymkode: 33b2f...73f Har du mistet inntekten din som følge av permittering? Syns du andre skal måtte det fordi du skal slippe (potensiell) uregelmessig mens? Du vet at jern kan tilføres? 🤯 Skal barn holdes hjemme så uansvarlige voksne skal ferdes fritt? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144424438-da-orker-jeg-ikke-mer-korona-nedturer/#findComment-149657873 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luksusdyret Skrevet 15. desember 2021 #16 Del Skrevet 15. desember 2021 HeiteH skrev (9 minutter siden): Har du mistet inntekten din som følge av permittering? Syns du andre skal måtte det fordi du skal slippe (potensiell) uregelmessig mens? Du vet at jern kan tilføres? 🤯 Skal barn holdes hjemme så uansvarlige voksne skal ferdes fritt? Så hun skal påføre seg anemi og tilføre jern for andres skyld? Det er heller uansvarlig å påføre seg selv sykdom slik at noen andre må ta vare på ens barn mens en selv holder på å bli frisk. Derfor takker jeg nei til dose tre. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144424438-da-orker-jeg-ikke-mer-korona-nedturer/#findComment-149657885 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2021 #17 Del Skrevet 15. desember 2021 HeiteH skrev (49 minutter siden): Har du mistet inntekten din som følge av permittering? Syns du andre skal måtte det fordi du skal slippe (potensiell) uregelmessig mens? Du vet at jern kan tilføres? 🤯 Skal barn holdes hjemme så uansvarlige voksne skal ferdes fritt? Herregud, det HAR virkelig rabla for folk.. Jeg er vaksinert, men har respekt for de som av ulike grunner velger å la være. Anonymkode: a6723...597 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144424438-da-orker-jeg-ikke-mer-korona-nedturer/#findComment-149657906 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2021 #18 Del Skrevet 15. desember 2021 HeiteH skrev (1 time siden): Dersom fastlegen din sier du kan så er det jo tydeligvis ikke noe medisinsk hinder. Altså kan du, men du vil ikke. Hvorfor skal hele landet stoppes opp, folk permitteres og intensivsykepleierene ofre egne familier og nattesøvn fordi du ikke vil vaksineres? DET er toppen av egoisme. Nå er 6 av 10 innlagte uvaksinert. Samtidig utgjør de bare 7 prosent av befolkningen. Så skjerp deg! HeiteH skrev (1 time siden): Har du mistet inntekten din som følge av permittering? Syns du andre skal måtte det fordi du skal slippe (potensiell) uregelmessig mens? Du vet at jern kan tilføres? 🤯 Skal barn holdes hjemme så uansvarlige voksne skal ferdes fritt? Det må være greit å leve i den boblen som du og enkelte andre lever i, hvor ting er enten slik eller sånn og ingenting mellom... Det er faktisk ikke så enkelt at alle fastleger eller spesialister nødvendigvis kan eller tør anbefale noe. Det er ikke en gang slik at ulike leger og spesialister er enige om samme risikofaktorer eller vektlegger dem likt. Toppen av egoisme er ikke å ikke vaksinere seg. Toppen av egoisme er å fly rundt og late som om vi ikke er midt i en pandemi og tro at vaksinene gir folk frikort til å gjøre som de vil, til å spre viruset i stor grad og også reise unødvendige reiser til utlandet og på den måten ytterligere bidra til smitteforflytning over landegrenser og øke risikoen for mutasjonssmitte. Toppen av egoisme er å kreve fortgang i setting av tredje vaksinedose, når så lite av resten av verden er vaksinerte, hvor det i altfor mange land fremdeles er helsepersonell som ikke er vaksinerte og hvor dette ligger langt frem. Og hvorfor? For at vi skal leve "normale" liv. Noe som folk ville visst var umulig, hvis de fulgte med, så lenge smitten er så stor i resten av verden. Den aller beste strategien vår nå ville vært å få opp vaksinegraden i resten av verden, mens vi selv levde omtrent slik vi gjorde før Erna valgte å åpne for fri smittespredning og fri importsmitte. Hadde vi fortsatt på den måten, samt begrenset alle unødvendige reiser og beholdt reisekarantene og holdt på TISK og spesielt smittesporing, sa hadde de fleste greid seg bra gjennom resten av pandemien. Toppen av egoisme er å følge så lite med på hva som faktisk skjer at man velger å lytte ukritisk til pr-fokuserte politikere og bli med på smittefesten som Erna og co starter før regjeringen gikk av. Toppen av egoisme er å sitte hjemme i egen stue og bestille varer fra nettbutikker og utland fremfor å handle i lokale butikker. Ikke bare fordi det skaper mindre inntekt til kommunene (som nå sliter pga. økte utgifter pga. pandemien) eller fordi det skaper tap av lokale arbeidsplasser. Men også fordi all netthandelen er en direkte årsak til at svært mange lokale butikker nå sliter med å få varer til butikk, fordi transport blir langt mindre effektiv når alle skal sitte i egen stue og bestille og sende tilbake. Det er en helt konkret link i dag mellom fraktproblemene i verden og i-lands store netthandel. Dette gjør også at produsenter i andre land og i Norge får problem med å få råvarer til produksjon, noe som igjen koster arbeidsplasser både nasjonalt og i land som trenger det enda mer enn oss. Men du så lett det er å skylde på noen få mennesker i landet for alt som er galt... fremfor å se på egen adferd og se på hvordan politikerne har redusert kapasitet i helsevesenet vårt i flere tiår, hvor siste regjering - som lovet å øke beredskapen - valgte å bygge ned landets beredskap istedenfor og gjøre oss mindre rustet til denne pandemien. Pandemien som har vært varslet helt siden svineinfluensaen og som har blitt advart om hele tiden etterpå. Men Erna og hennes regjeringen stakk hodet i sandet og lot som om det ikke kom til å skje, og kuttet stillinger i både FHI, H.dir og Direktoratet for samfunnssikkerhet og beredskap (ironisk nok), og sørget ikke en gang for å skaffe nok smittevernutstyr til landets helsearbeidere når tegnene fra Kina kom. Hadde vi hatt den sykehuskapasiteten som vi burde hatt, da hadde vi trolig sluppet det som nå skjer, bare Erna og co hadde hatt vett nok til å ikke åpne opp for fri smittespredning. Anonymkode: 62abc...cfd Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144424438-da-orker-jeg-ikke-mer-korona-nedturer/#findComment-149657940 Del på andre sider Flere delingsvalg…
HeiteH Skrevet 15. desember 2021 #19 Del Skrevet 15. desember 2021 Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Det må være greit å leve i den boblen som du og enkelte andre lever i, hvor ting er enten slik eller sånn og ingenting mellom... Det er faktisk ikke så enkelt at alle fastleger eller spesialister nødvendigvis kan eller tør anbefale noe. Det er ikke en gang slik at ulike leger og spesialister er enige om samme risikofaktorer eller vektlegger dem likt. Toppen av egoisme er ikke å ikke vaksinere seg. Toppen av egoisme er å fly rundt og late som om vi ikke er midt i en pandemi og tro at vaksinene gir folk frikort til å gjøre som de vil, til å spre viruset i stor grad og også reise unødvendige reiser til utlandet og på den måten ytterligere bidra til smitteforflytning over landegrenser og øke risikoen for mutasjonssmitte. Toppen av egoisme er å kreve fortgang i setting av tredje vaksinedose, når så lite av resten av verden er vaksinerte, hvor det i altfor mange land fremdeles er helsepersonell som ikke er vaksinerte og hvor dette ligger langt frem. Og hvorfor? For at vi skal leve "normale" liv. Noe som folk ville visst var umulig, hvis de fulgte med, så lenge smitten er så stor i resten av verden. Den aller beste strategien vår nå ville vært å få opp vaksinegraden i resten av verden, mens vi selv levde omtrent slik vi gjorde før Erna valgte å åpne for fri smittespredning og fri importsmitte. Hadde vi fortsatt på den måten, samt begrenset alle unødvendige reiser og beholdt reisekarantene og holdt på TISK og spesielt smittesporing, sa hadde de fleste greid seg bra gjennom resten av pandemien. Toppen av egoisme er å følge så lite med på hva som faktisk skjer at man velger å lytte ukritisk til pr-fokuserte politikere og bli med på smittefesten som Erna og co starter før regjeringen gikk av. Toppen av egoisme er å sitte hjemme i egen stue og bestille varer fra nettbutikker og utland fremfor å handle i lokale butikker. Ikke bare fordi det skaper mindre inntekt til kommunene (som nå sliter pga. økte utgifter pga. pandemien) eller fordi det skaper tap av lokale arbeidsplasser. Men også fordi all netthandelen er en direkte årsak til at svært mange lokale butikker nå sliter med å få varer til butikk, fordi transport blir langt mindre effektiv når alle skal sitte i egen stue og bestille og sende tilbake. Det er en helt konkret link i dag mellom fraktproblemene i verden og i-lands store netthandel. Dette gjør også at produsenter i andre land og i Norge får problem med å få råvarer til produksjon, noe som igjen koster arbeidsplasser både nasjonalt og i land som trenger det enda mer enn oss. Men du så lett det er å skylde på noen få mennesker i landet for alt som er galt... fremfor å se på egen adferd og se på hvordan politikerne har redusert kapasitet i helsevesenet vårt i flere tiår, hvor siste regjering - som lovet å øke beredskapen - valgte å bygge ned landets beredskap istedenfor og gjøre oss mindre rustet til denne pandemien. Pandemien som har vært varslet helt siden svineinfluensaen og som har blitt advart om hele tiden etterpå. Men Erna og hennes regjeringen stakk hodet i sandet og lot som om det ikke kom til å skje, og kuttet stillinger i både FHI, H.dir og Direktoratet for samfunnssikkerhet og beredskap (ironisk nok), og sørget ikke en gang for å skaffe nok smittevernutstyr til landets helsearbeidere når tegnene fra Kina kom. Hadde vi hatt den sykehuskapasiteten som vi burde hatt, da hadde vi trolig sluppet det som nå skjer, bare Erna og co hadde hatt vett nok til å ikke åpne opp for fri smittespredning. Anonymkode: 62abc...cfd Jeg syns du bør melde deg snarest for FHI og Helsedirektoratet. De har nok brukt for din ekspertise. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144424438-da-orker-jeg-ikke-mer-korona-nedturer/#findComment-149657953 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2021 #20 Del Skrevet 15. desember 2021 HeiteH skrev (45 minutter siden): Jeg syns du bør melde deg snarest for FHI og Helsedirektoratet. De har nok brukt for din ekspertise. Den som mangler saklige argumenter tyr jo til billige forsøk på hersketeknikk... Det jeg skrev er hentet ut av informasjon fra FHI, H.dir., WHO. Anonymkode: 62abc...cfd Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144424438-da-orker-jeg-ikke-mer-korona-nedturer/#findComment-149657993 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Admin Skrevet 15. desember 2021 #21 Del Skrevet 15. desember 2021 Tråden er ryddet for negativ brukerdebatt og svar til dette. Admin Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144424438-da-orker-jeg-ikke-mer-korona-nedturer/#findComment-149658035 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2021 #22 Del Skrevet 19. desember 2021 Anonym bruker skrev (På 15.12.2021 den 14.07): Jeg har altså ikke mer å gå på. Alt jeg har kjempet for i hele mitt voksne liv er ødelagt av restriksjoner og tulleregler. Det er pulverisert. Jeg kan og vil ikke ta vaksinen, og hetses for det. Nå er begeret mitt rent over. Hvor kan man henvende seg? Fastlegen min maser bare på at jeg må ta vaksinen når jeg tar det opp med han. Flere som er på bånn? Anonymkode: 33b2f...73f Syte over restriksjoner, samtidig som man er en del av problemet med hvorfor det er restriksjoner burde man virkelig avstå fra. Anonymkode: bca21...4ce Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144424438-da-orker-jeg-ikke-mer-korona-nedturer/#findComment-149660011 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg