mamma til adhd gutt<3 Skrevet 15. desember 2021 #1 Skrevet 15. desember 2021 Her er det først og fremst å kunne legge vekk vekkerklokken for en stund. Vi har planlagt en stille og rolig jul uten masse aktiviteter og det skal bli uendelig godt. Gleder meg til å feire kun oss 4 og roe helt ned. Sove lenge, god kaffe, serier på tv og løpeturer. Hva med dere?
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2021 #2 Skrevet 15. desember 2021 Å kunne droppe vekkerklokke. Får ikke sove noe særlig lenger uansett pga konstante smerter i nakken,men deilig å slippe å våkne til vekkerklokke hvertfall. Gleder meg til å slippe å stresse med å tvinge han til å gjøre lekser,når det mange andre gøye ting vi gjerne skulle gjort istedet. Gleder meg til lillejulaften! Da skal vi på julelunsj med flere andre familier på Egon,det blir koselig Anonymkode: 3fa44...d75
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2021 #3 Skrevet 15. desember 2021 At kjæresten kommer for å feire jul, og blir her hele jula. Vi bor i hver sin kommune. At jeg har fri hele jula for første gang på veldig mange år. Å være masse ute på tur, brenne bål og drikke kakao 😊 Anonymkode: 0cff3...323
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2021 #4 Skrevet 15. desember 2021 Å gleder meg veldig til første jul med kjæresten min ❤️ Anonymkode: 3fa44...d75
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2021 #5 Skrevet 15. desember 2021 Være sammen med familien. Alle har fri❤ Null stress. Ingen vekkerklokke. Bare kos❤ Anonymkode: 8e98e...7a0
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2021 #7 Skrevet 15. desember 2021 Å få de store barna hjem og kose oss med kjernefamilien i nesten to hele uker. Lange frokoster, tur, lange middager, film og sene kvelder. Anonymkode: cad24...aa3
Tante Hufsa Skrevet 15. desember 2021 #8 Skrevet 15. desember 2021 Frokost første juledag. Vi koser oss i pysj, mamma har bakt rundstykker (fantastisk gode) Ungene koser seg med julegaver, ser litt film og veksler mellom å sitte ved frokostbordet og leke. Ingen regler første juledag. Etter frokost bunkrer vi oss i stua, skravler, ser kanskje en film, spiller spill. Håper på magisk julevær, -5 og snø. Da er det ut og ake. Vi har en diger akebakke fem meter unna døra. Da er alle med, også bestemor og bestefar. Første juledag er uten tvil årets beste dag.
sug lut Skrevet 15. desember 2021 #9 Skrevet 15. desember 2021 Absolutt alt. Fra siste dag jobb og kolleger og kos, via siste pynting av tre og his og den tradisjonelle selskapeligheten lillejulaften. Men mest av alt Julaften og de første dagene i romjula. Alle kommer hit, og jeg elsker å lage i stand. Maten, stryke duker og servietter, pusse sølv (det gjør jeg på forhånd,da), dekke og pynte bord. Samt se Tre Nøtter, gå en tur, kirka...det faste. Får se ang kirke i år, forresten. Liker det lange måltidet, liker forventningen til pakkehaugen og at det tar et par timer å pakke opp. Elsker å se reaksjon på mine gaver, er et par i år som er så geniale at jeg har gått og humret fornøyd i en måned. Gleder meg til å pakke opp fra venner og familie. Og hvor uendelig sliten og fornøyd jeg er etterpå. Og når vi er ferdige, kaffe og dessert og kaker og løs snipp og mett vralting. Og når alle er lagt med eller mindre praktisk (litt underdimensjonert for antall besøk), sitte alene i stille stue utover natta og ta et stille glass vin. Og så pysj gjennom romjula og enorme mengder film og bål. Ah, jul er genialt.
KellyTaylor Skrevet 15. desember 2021 #10 Skrevet 15. desember 2021 Slå av vekkerklokka for 14 dager ❤️ Late morgener, hygge med barn, svigerdatter og familie (ja vi er under 10 personer) God mat, snop og se filmer.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2021 #11 Skrevet 15. desember 2021 Sove! Jeg så utslitt nå at jeg gråter for ingenting og stadig blir svimmel og skjelver, men får ikke til å sove ut i helgene fordi jeg har så god innebygget vekkerklokke at jeg våkner til samme tid uansett. Det tar minst fire dager å snu dette, og nå skal jeg ha fri i over to uker! Anonymkode: 7b9b1...83a
Væpnet dame Skrevet 15. desember 2021 #12 Skrevet 15. desember 2021 Vekkeklokken her er innebygget, så jeg våkner senest 7.30 når det er fri og barna på 11 og 13 våkner senest 9.00, så den gjelder ikke her. Noen ganger tenker jeg «pokker! Sovne igjen kjerring» når jeg våkner 6.30 på en lørdag, men det nytter ikke å kjefte på seg selv heller. Juleferien skal jeg gå julebukk med noen små, arrangere juletrefest og ellers bare gjøre det vi føler for den dagen. Gå av seg julemat blir det sikkert minst to dager, og så blir det å stå på skøyter om kunden holder seg og gå på ski om snøen ikke forsvinner.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2021 #13 Skrevet 15. desember 2021 KellyTaylor skrev (36 minutter siden): Slå av vekkerklokka for 14 dager ❤️ Late morgener, hygge med barn, svigerdatter og familie (ja vi er under 10 personer) God mat, snop og se filmer. Vanlig at voksne mennesker har fri 14 dager i jula? Anonymkode: feed7...439
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 15. desember 2021 Forfatter #14 Skrevet 15. desember 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Vanlig at voksne mennesker har fri 14 dager i jula? Anonymkode: feed7...439 Det er vel ganske vanlig å fordele ferien sin slik man ønsker ( hvis man ikke må ha all ferie ett bestemt tidspunkt ) . Her har jeg igjen 8 dager og tar de ut i julen . Mannen 7.
Tante Hufsa Skrevet 15. desember 2021 #15 Skrevet 15. desember 2021 Anonym bruker skrev (47 minutter siden): Vanlig at voksne mennesker har fri 14 dager i jula? Anonymkode: feed7...439 Tja. Ikke for alle. Jeg har en skikkelig hektisk periode etter jul som oftest så her oppfordres vi til å ta ut ferie/avspasering til jul for å få ladet batteriene.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2021 #16 Skrevet 15. desember 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (2 timer siden): Her er det først og fremst å kunne legge vekk vekkerklokken for en stund. Vi har planlagt en stille og rolig jul uten masse aktiviteter og det skal bli uendelig godt. Gleder meg til å feire kun oss 4 og roe helt ned. Sove lenge, god kaffe, serier på tv og løpeturer. Hva med dere? Hvis du hater vekkerklokken, hvorfor står du opp så grytidlig som du har skrevet om her før, når du ikke må? Anonymkode: cab17...eb7
tante grusom master of law Skrevet 15. desember 2021 #17 Skrevet 15. desember 2021 Gleder meg til at barna har fri, så det blir rolige morgener uten stress og mas. Gleder meg til julaften, med familie og god mat, og å se barnas øyne når de åpner opp julegavene.
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 15. desember 2021 Forfatter #18 Skrevet 15. desember 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Hvis du hater vekkerklokken, hvorfor står du opp så grytidlig som du har skrevet om her før, når du ikke må? Anonymkode: cab17...eb7 Vekkeklokken er en venn i hverdagen og greit å slippe i ferien. Liker likevel å stå opp før resten av huset.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2021 #19 Skrevet 15. desember 2021 Gavene,🤣 Anonymkode: 7ebb4...526
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2021 #20 Skrevet 15. desember 2021 Gleder meg til å se søsteren min, som kommer en tur 20.-22. desember. Har ikke sett henne på over et halvt år. Krysser fingrene for at alle holder seg friske og hun får kommet en tur. Vi møtes vanligvis ca annenhver måned når det ikke er korona, men nå har jeg ikke sett henne siden juni. Er litt kjøretid mellom oss. Ellers gleder jeg meg til en stille og rolig jul med kjernefamilien. Null vekkeklokke, turer med hunden, god mat og masse kos og hygge. Anonymkode: 133e7...9db
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2021 #21 Skrevet 15. desember 2021 Fri, late morgener, film og håndarbeid Anonymkode: 4794c...f46
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2021 #22 Skrevet 15. desember 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Vanlig at voksne mennesker har fri 14 dager i jula? Anonymkode: feed7...439 Tror jeg må skifte jobb, har kun totalt 4 uker fri i året. Synes rett og slett at det er altfor lite. Anonymkode: 3fe54...918
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2021 #23 Skrevet 15. desember 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Tror jeg må skifte jobb, har kun totalt 4 uker fri i året. Synes rett og slett at det er altfor lite. Anonymkode: 3fe54...918 Enig, kjenner jeg skrev det i misunnelse 😅 Anonymkode: feed7...439
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2021 #24 Skrevet 15. desember 2021 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Tror jeg må skifte jobb, har kun totalt 4 uker fri i året. Synes rett og slett at det er altfor lite. Anonymkode: 3fe54...918 Alle har da 5 uker ferie? Anonymkode: cad24...aa3
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2021 #25 Skrevet 15. desember 2021 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Tror jeg må skifte jobb, har kun totalt 4 uker fri i året. Synes rett og slett at det er altfor lite. Anonymkode: 3fe54...918 Men du fordeler dem nok selv, du også. Ikke furt. Anonymkode: 4f8d4...b6a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå