Anonym bruker Skrevet 14. desember 2021 #1 Skrevet 14. desember 2021 https://e24.no/boers-og-finans/i/L5mBgQ/jens-stoltenberg-vil-bli-ny-sentralbanksjef?referer=https%3A%2F%2Fwww.vg.no tipper Jens ser på lista over søkere og konstaterer at han har gode muligheter Anonymkode: 6df2f...7eb
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2021 #2 Skrevet 14. desember 2021 Han er en fantastisk mann da. Det må jeg virkelig si! Jeg savner han som statsminister. Han gjorde en god jobb. Anonymkode: 45060...8a2
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2021 #3 Skrevet 14. desember 2021 Har folk ingen skamfølelse? Anonymkode: 820bd...16c
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 14. desember 2021 #4 Skrevet 14. desember 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Har folk ingen skamfølelse? Anonymkode: 820bd...16c Tipper det er noen på jobbsøkerkurs på den listen der.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2021 #5 Skrevet 14. desember 2021 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Har folk ingen skamfølelse? Anonymkode: 820bd...16c Det er jo symptomatisk at det kun er menn som søker på en jobb de så tydelig ikke er kvalifisert til. Anonymkode: 038b2...049
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2021 #6 Skrevet 14. desember 2021 Hvor gøy hadde det ikke vært om det kun var én som faktisk var kvalifisert, men de måtte allikevel intervjuet Jens og Kjell fra kløfta 😆 Anonymkode: 13c92...1bd
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 14. desember 2021 #7 Skrevet 14. desember 2021 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Hvor gøy hadde det ikke vært om det kun var én som faktisk var kvalifisert, men de måtte allikevel intervjuet Jens og Kjell fra kløfta 😆 Anonymkode: 13c92...1bd Ser for meg venterommet hvor alle kandidatene satt og ventet sammen😅
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2021 #8 Skrevet 14. desember 2021 I praksis ser det ut som om det kun er to søkere. Synes lista nesten virker suspekt, jeg... Ser ut som om Ida Wolden Bache er mest aktuell av de to. Anonymkode: d2b51...b79
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2021 #9 Skrevet 14. desember 2021 Skulle forresten ikke forundre meg om at flere på lista er arbeidssøkere med krav fra Nav om å søke x antall jobber på så og så lang tid... Anonymkode: d2b51...b79
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2021 #10 Skrevet 14. desember 2021 Han er jo blitt oppfordret til å søke, vil tro at jobben er så godt som Jens sin. Anonymkode: 17d09...b41
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2021 #11 Skrevet 14. desember 2021 Jeg synes ikke en så profil politiker burde få denne typen jobb, selv om jeg liker Stoltenberg.Er enig i de som sier det er uheldig. Anonymkode: 087a0...0d0
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2021 #12 Skrevet 15. desember 2021 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Han er jo blitt oppfordret til å søke, vil tro at jobben er så godt som Jens sin. Anonymkode: 17d09...b41 Han er ikke en egnet kandidat. Hun som er stedfortreder i stillingen i dag er best egnet. Anonymkode: 4bebc...baa
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2021 #13 Skrevet 15. desember 2021 Det har dessverre vært noen tilfeller de siste årene hvor politikere har søkt på jobber som de ikke har anledning til å ta, men får reservert til seg når det passer dem etter visse verv er ferdige. Høie gikk foran andre kvalifiserte søkere som fylkesmann/statsforvalter, som han vel nå skulle begynne i. Og det har vært flere andre også. Får Stoltenberg jobben som sentralbanksjef vil det samme skje, for han kan ikke ta jobben før om et år. Dette sender ut uheldige signaler om interne nettverk som grenser til korrupsjon. Korrupsjon har ofte et annet uttrykk i Norge enn i en del andre land. Ida Wolden Bache, som har vært visesentralbanksjef i halvannet år er sosialøkonom og er professor i samfunnsøkonomi og har mangeårig erfaring fra Norges Bank. Det ville være veldig merkelig om hun blir forbigått av Stoltenberg, mener jeg. Anonymkode: d2b51...b79
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2021 #14 Skrevet 15. desember 2021 Anonym bruker skrev (17 timer siden): Skulle forresten ikke forundre meg om at flere på lista er arbeidssøkere med krav fra Nav om å søke x antall jobber på så og så lang tid... Anonymkode: d2b51...b79 Bombesikkert. Jeg var i praksis i mottaket hos NAV en periode og hjalp bl.a. en dame som stadig kom for å søke på stillinger. Jeg kjente henne jo igjen, og hun ba om hjelp til de samme tingene hver gang. Jeg stusset på at hun bare søkte lederstillinger, men svært bredt: Rektor, sykehussjef, bedriftsleder osv. Så jeg måtte til slutt spørre om hun var kvalifisert for noen av disse stillingene. Da sa hun at ikke ville i jobb, hun syntes det var deilig å gå hjemme på dagpenger, men at kravet fra veileder var å søke fem stillinger i uka, så hun søkte bare sånt hun ikke kunne få. Anonymkode: 4b933...9a5
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2021 #15 Skrevet 15. desember 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Bombesikkert. Jeg var i praksis i mottaket hos NAV en periode og hjalp bl.a. en dame som stadig kom for å søke på stillinger. Jeg kjente henne jo igjen, og hun ba om hjelp til de samme tingene hver gang. Jeg stusset på at hun bare søkte lederstillinger, men svært bredt: Rektor, sykehussjef, bedriftsleder osv. Så jeg måtte til slutt spørre om hun var kvalifisert for noen av disse stillingene. Da sa hun at ikke ville i jobb, hun syntes det var deilig å gå hjemme på dagpenger, men at kravet fra veileder var å søke fem stillinger i uka, så hun søkte bare sånt hun ikke kunne få. Anonymkode: 4b933...9a5 ...og andre eventyr som aldri har skjedd. Anonymkode: 45060...8a2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå