Gå til innhold

Lei av vaksinenektere

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Jeg ble også "kjempesyk" etter 2. dose, men det varte jo bare i to dager. Så var jeg helt fin igjen. 

Hvis gutten ikke kan ta vaksinen er det synd for ham, men han bør sjekke det med legen. Det kan for eksempel hende han tåler den ene men ikke den andre eller at den vaksinen han reagerte på hadde andre hjepestoffer.

Anonymkode: a5859...cef

Jeg var syk i 2 måneder. 

Anonymkode: e9c0a...19c

Fortsetter under...

mamma til adhd gutt<3 skrev (7 minutter siden):

I 2018 ville jeg gått på jobb med lett feber og hodepine . Vi vet heller ikke om denne gutten tåler eller ikke tåler denne vaksinen. Det bør i så fall en lege uttale seg om. 

Så i 2018 var det greit å smitte andre slik at noen døde? Du vet at eldre døde av influensa i alle tider også, ikke sant?

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Jeg er også lei av dem. De er en liten gruppe og burde ties ihjel.

Anonymkode: 53145...9dc

Tror du at det vil få flere av dem til å vaksinere seg? 😂 Nei, det har nok blitt tørt for mye, fakta er ikke like spennende som fiksjon. Man bør kunne adressere alle sidene av en, det å tie og sensurere har motsatt effekt. Det bør bli en større åpenhet i diskusjonen først da vil vi få en ordentlig diskusjon som er et demokrati verdig. 

Anonymkode: 66352...7c0

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Så i 2018 var det greit å smitte andre slik at noen døde? Du vet at eldre døde av influensa i alle tider også, ikke sant?

I 2018 så tenkte vi på smitte på en annen måte. Spesielt forkjølelse og det var naturlig å gå på jobb med de symptomene hun skisserte . 

mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden):

I 2018 så tenkte vi på smitte på en annen måte. Spesielt forkjølelse og det var naturlig å gå på jobb med de symptomene hun skisserte . 

I 2018 tenkte vi at døden er en del av livet og at det er helt normalt at eldre, skrøpelige mennesker døde av diverse virussykdommer. Men det var like forkastelig å gå rundt som en vandrende smittebombe i 2018 som det er nå. At man var dum før, betyr ikke at det var greit. 

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

I 2018 tenkte vi at døden er en del av livet og at det er helt normalt at eldre, skrøpelige mennesker døde av diverse virussykdommer. Men det var like forkastelig å gå rundt som en vandrende smittebombe i 2018 som det er nå. At man var dum før, betyr ikke at det var greit. 

Jeg svarte på de rådene hun fikk i 2018. Jeg hadde gått på jobb da og sikkert rådet andre til det samme. Hvorvidt jeg svarte det i tråden husker jeg ikke. 

Annonse

mamma til adhd gutt<3 skrev (3 minutter siden):

Jeg svarte på de rådene hun fikk i 2018. Jeg hadde gått på jobb da og sikkert rådet andre til det samme. Hvorvidt jeg svarte det i tråden husker jeg ikke. 

Men hvorfor hadde du gått på jobb i 2018, men ikke nå? Hvorfor var det greit at folk døde av influensa i 2018? Det er ikke noe ny forskning som har kommet mellom 2018 og 2021 når det gjelder spredning av virus. Man visste i 2018 hvordan virus smitter og at folk i risikogruppe risikerer å bli alvorlig syke og i verste fall dø av forskjellige virus. Så det er ingen unnskyldning at man "ikke visste bedre den gangen". Det er bare at døden var ansett naturlig i 2018, mens nå skal visst alle leve til de er 150 år. Eller nei, de kan dø av alt mulig, men ikke av korona. 

Men hvorfor hadde du gått på jobb i 2018, men ikke nå? Hvorfor var det greit at folk døde av influensa i 2018? Det er ikke noe ny forskning som har kommet mellom 2018 og 2021 når det gjelder spredning av virus. Man visste i 2018 hvordan virus smitter og at folk i risikogruppe risikerer å bli alvorlig syke og i verste fall dø av forskjellige virus. Så det er ingen unnskyldning at man "ikke visste bedre den gangen". Det er bare at døden var ansett naturlig i 2018, mens nå skal visst alle leve til de er 150 år. Eller nei, de kan dø av alt mulig, men ikke av korona. 

Hvis jeg hadde hatt de symptomene i 2018 så hadde jeg gått på min jobb. På min jobb sitter jeg på kontor og hadde fint klart å holde avstand til mine kollegaer. Hadde vi holdt oss hjemme med de symptomene hele vinteren så hadde fraværet vært skyhøyt . 

mamma til adhd gutt<3 skrev (3 minutter siden):

Hvis jeg hadde hatt de symptomene i 2018 så hadde jeg gått på min jobb. På min jobb sitter jeg på kontor og hadde fint klart å holde avstand til mine kollegaer. Hadde vi holdt oss hjemme med de symptomene hele vinteren så hadde fraværet vært skyhøyt . 

Men du kunne ha smittet en kollega som smittet sin mor på sykehjem. Det var imidlertid greit i 2018. Ingen spritet hendene hele tiden og alle gikk på jobb med influensa og forkjølelse, selv om alle visste hvordan virus smittet og at mange eldre dør av influensa. 

Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

Jeg regner med at du er en av de som anbefalte meg å ta to paracet og skjerpe meg, da jeg i 2018 spurte her inne om jeg kunne dra på jobb med lett feber og hodepine. Jeg mener å huske du svarte i den tråden. Jeg fikk så mye drit, om at jeg var slapp og lat, og en snylter på samfunnet, hvis jeg ikke pelte meg på jobb. Vet du? Pga de rådene jeg fikk her inne, hetsen og truslene, gikk jeg på jobb med influensa. Gudene vet hvor mange jeg smittet, som igjen smittet videre. Folk kan til og med ha dødd.

Denne gutten her, som ikke tåler vaksine, skal ikke måtte hetses fordi han velger å avstå. Han skal ikke måtte bære på sine skuldre at det kanskje finnes noen der ute (som mest sannsynlig allerede er fullvaksinert) som han kan smitte. DET ER IKKE HANS ANSVAR. 
Skjerp deg.

Anonymkode: c5c3c...d39

Hvis du føler deg så pressa av anonyme på nett, så burde du ikke være her inne. Du kan ikke skylde på noen andre enn deg selv for at du gikk på jobb med influensa.

Anonymkode: 30418...ae4

Ok, et kjapt regnestykke...
Av 2471 tilfeller hadde over 1800 fått 2 doser, og 234 var injisert 3 ganger...så det betyr at under 400 har en eller ingen doser.  

Funker dårlig å skylde på de vaksinefrie da!

For det første så fremstår dere som latterlige og for det andre viser dere verden hvor lite kunnskap dere besitter om hvorfor og hvordan et virus muterer. 

Og siden dødstallene i Norge er så lave har helsemyndighetene i stor grad basert seg på tall fra utlandet! Ærlig talt, for 2 år siden ville dette aldri ha passert hos det norske folk.

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Av 2471 tilfeller hadde over 1800 fått 2 doser, og 234 var injisert 3 ganger...så det betyr at under 400 har en eller ingen doser.  

For det første så fremstår dere som latterlige og for det andre viser dere verden hvor lite kunnskap dere besitter om hvorfor og hvordan et virus muterer. 

Og siden dødstallene i Norge er så lave har helsemyndighetene i stor grad basert seg på tall fra utlandet! Ærlig talt, for 2 år siden ville dette aldri ha passert hos det norske folk.

Desverre ser det ikke ut til at vsksinene beskytter mye mot smitte nå, men de beskytter mot alvorlige bivirkninger. Det er viktig.

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Det er jo fullstendig galskap å massevaksinere midt i en pandemi. Særlig med en vaksine som ikke virker. 

Annonse

Desverre ser det ikke ut til at vsksinene beskytter mye mot smitte nå, men de beskytter mot alvorlige bivirkninger. Det er viktig.

Men omikron-varianten gir ikke alvorlig sykdom i utgangspunktet jo.

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Det er det som er viktig. Men det er de uvaksinerte som får skylden for smitte og at noen blir alvorlig syke. Vil de risikere å bli alvorlig syke selv, så må de da få lov til det? De belaster ikke helsevesenet i stor grad mer enn de er fra før. Husk at staten kjøpte inn 1000 nødrespiratorer for å forberede seg, og ingen av de har vært i bruk. Det å ruste opp helsevesenet bør være en prioritet også utenfor en pandemi. Sykehusene er overbelastet hver dag, hele året. 
Jeg tenker at man ikke skal sitte å legge skyld på og sette hverandre i grupper hvor noen er de ansvarlige og de andre er uansvarlige. Det er faktisk like uansvarlig å trippe rundt og tro man har gjort noe ekstremt bra for dugnaden fordi man er vaksinert og glemmer at den kun mildner symptomer, ikke beskytter mot smitte

Anonymkode: 0b3f4...f5d

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Hvor?

Aiser får du kjøpt der du handler mat. Du kan også lese mye på nett. Her er en liste over de viktigste dagsavisene i Norge:

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Liste_over_norske_aviser

mamma til adhd gutt<3 skrev (2 timer siden):

I 2018 ville jeg gått på jobb med lett feber og hodepine . Vi vet heller ikke om denne gutten tåler eller ikke tåler denne vaksinen. Det bør i så fall en lege uttale seg om. 

Hvis du ikke har kontor hvor du kan være helt adskilt fra alle andre kolleger på alle måter, så er det uansvarlig - ikke minst også overfor arbeidsgiver - å gå på jobb når man har en smittsom sykdom og feber.

Slike valg fører til unødvendig mye sykemeldinger for samfunnet. Men det er kanskje ikke ditt problem..

Anonymkode: 34268...528

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Desverre ser det ut til at den gjør det, omtrentpå linje med delta.

Sannheten er at man enda ikke vet hvor alvorlig omikron er mtp. alvorligere sykdom.

Foreløpig ser det ut som om den kan gi noe mindre risiko for alvorlig sykdom, selv om det er en del usikkerhet rundt det også mtp. at Sør-Afrika har en forholdsvis ung befolkning. Samtidig har Sør-Afrikas befolkning verdens høyeste andel av Hiv-smittede, og landet har også en del utfordringer med bl.a. tuberkolose, noe som selvfølgelig også påvirker hvor alvorlig syk de som har slik smitte blir.

I tillegg har du det faktum at bare vel 25 % av Sør-Afrikas befolkning er vaksinerte. En del av befolkningen kan allerede ha vært smittet av andre koronavarianter, og av den grunn ha mindre alvorlig sykdom av omikron.

Ser du ber folk lese aviser, men det er få, om noen som sier at omikron er like alvorlig som deltavarianten, når det kommer til risiko for alvorlig sykdom. Så godt som alle påpeker at man foreløpig ikke vet sikkert, bl.a. pga. overnevnte årsaker.

Her er hva WHO sa for fem dager siden: https://www.afro.who.int/news/omicron-spreads-severe-cases-remain-low-south-africa

Antar det kommer ny informasjon fra WHO i morgen, om hva man vet om omikron-mutasjonen: https://www.who.int/news-room/events/detail/2021/12/15/default-calendar/who-global-consultation---what-evidence-do-we-have-that-omicron-is-evading-immunity-and-what-are-the-implications

Ser du forsøker deg med en arrogant link til en oversikt over landets aviser til en annen anonym bruker over her. Påstår du at du har annen informasjon enn hva WHO opererer med, så bør det også være en enkel sak for deg å vise til link...

Foreløpig ser den største trusselen fra omikron til å være det at den er så smittsom, slik at et enormt antall personer kan bli smittet på svært kort tid. Skjer det vil også flere trenge behandling for covid-19 samtidig, og det har vi ikke sykehuskapasitet til. Da vil flere trolig dø unødvendig, både med og uten covid-19.

Anonym bruker skrev (59 minutter siden):

Sannheten er at man enda ikke vet hvor alvorlig omikron er mtp. alvorligere sykdom.

Foreløpig ser det ut som om den kan gi noe mindre risiko for alvorlig sykdom, selv om det er en del usikkerhet rundt det også mtp. at Sør-Afrika har en forholdsvis ung befolkning. Samtidig har Sør-Afrikas befolkning verdens høyeste andel av Hiv-smittede, og landet har også en del utfordringer med bl.a. tuberkolose, noe som selvfølgelig også påvirker hvor alvorlig syk de som har slik smitte blir.

I tillegg har du det faktum at bare vel 25 % av Sør-Afrikas befolkning er vaksinerte. En del av befolkningen kan allerede ha vært smittet av andre koronavarianter, og av den grunn ha mindre alvorlig sykdom av omikron.

Ser du ber folk lese aviser, men det er få, om noen som sier at omikron er like alvorlig som deltavarianten, når det kommer til risiko for alvorlig sykdom. Så godt som alle påpeker at man foreløpig ikke vet sikkert, bl.a. pga. overnevnte årsaker.

Her er hva WHO sa for fem dager siden: https://www.afro.who.int/news/omicron-spreads-severe-cases-remain-low-south-africa

Antar det kommer ny informasjon fra WHO i morgen, om hva man vet om omikron-mutasjonen: https://www.who.int/news-room/events/detail/2021/12/15/default-calendar/who-global-consultation---what-evidence-do-we-have-that-omicron-is-evading-immunity-and-what-are-the-implications

Ser du forsøker deg med en arrogant link til en oversikt over landets aviser til en annen anonym bruker over her. Påstår du at du har annen informasjon enn hva WHO opererer med, så bør det også være en enkel sak for deg å vise til link...

Foreløpig ser den største trusselen fra omikron til å være det at den er så smittsom, slik at et enormt antall personer kan bli smittet på svært kort tid. Skjer det vil også flere trenge behandling for covid-19 samtidig, og det har vi ikke sykehuskapasitet til. Da vil flere trolig dø unødvendig, både med og uten covid-19.

«Omikron har ikke ført til en overbelastning på sykehusene i Sør-Afrika, ifølge lederen for den sørafrikanske legeforeningen. Hun mener det ikke er vits i å innføre strengere smittevernregler.»
https://www.tv2.no/nyheter/14428247/

Anonym bruker skrev (På 14.12.2021 den 12.35):

Aiser får du kjøpt der du handler mat. Du kan også lese mye på nett. Her er en liste over de viktigste dagsavisene i Norge:

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Liste_over_norske_aviser

De fleste medier i utlandet samt tall fra Sør Afrika tyder på at omikrom ikke gir alvorlig sykdom i spesielt stor grad. 

Anonymkode: 66352...7c0

Anonym bruker skrev (På 14.12.2021 den 7.07):

https://www.tv2.no/nyheter/14427305/ godt sagt og forstår godt at han er lei!

Anonymkode: 4af6a...85d

Nå er vaksinemotstanderne lei av han! 😂

Linnerud har også blitt kontaktet personlig av rasende motstandere.

– Det er ganske direkte personangrep, og det går selvsagt inn på meg. Jeg har blant annet fått vite at jeg er fullstendig uegnet som sykepleier, sier han til TV 2.

https://www.tv2.no/nyheter/14431869/

Anonymkode: 1a677...c05

• Opprett ny...