Anonym bruker Skrevet 13. desember 2021 #1 Skrevet 13. desember 2021 Jeg har alltid sett på meg som det. Og føler vel egentlig det. Men, nå klarer jeg ikke høre noe om korona uten at jeg får vondt i magen. Det velter en depressiv følelse innover meg hver gang jeg hører om det. Jeg blir fysisk uvel. Jeg er ikke redd for å bli syk av korona, så er ikke det som det kommer av. Jeg vet egentlig ikke helt hva det kommer av. Jobber på sykehjem, så frykten for å ta med meg smitte dit har jeg hatt hele tiden. Men, hvorfor lar jeg meg knekke nå liksom? Hadde aldri trodd jeg skulle sitte med følelsen av å være deprimert pga korona. Anonymkode: 24436...849
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2021 #2 Skrevet 13. desember 2021 Det trodde jeg også om meg. Men en dag raknet alt og jeg måtte innse at jeg ikke var den tøffeste likevel. Sa det ikke til noen, kjente på det for meg selv. Men uvel av å høre om korona har jeg aldri blitt. Jeg er litt ei strøing og har elsket tiden korona kunne brukes for å unngå å være sosial Anonymkode: 8c0ce...47a
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2021 #3 Skrevet 13. desember 2021 Det røyner nok på hos noen og enhver nå. Men da er det ekstra viktig å følge restriksjoner og anbefalinger, vi må få dette under kontroll. Jeg må innrømme at jeg ikke ser frem til hjemmekontor i julen med hele storfamilien rundt meg. Men alternativet er jo verre. Anonymkode: 93301...92f
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2021 #4 Skrevet 13. desember 2021 Samme her. Jeg ER sterk psykisk, men nå tærer det på. Frykt, skremsel, mas, mas, mas. Hver gang jeg åpner et nyhetsnettsted, blinker det mot meg. Jeg orker ikke denne propagandaen mer. Anonymkode: 0f0fb...c3f
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2021 #5 Skrevet 13. desember 2021 Samme her. Har hodepine hver dag (pleier aldri å ha det). Orker ikke prate med folk, spesielt fordi hvert jævla menneske man snakker med snakker KUN snakker om korona og smitte. Ikke om faktisk syke folk, men smittede folk. Fy faen så dritt lei jeg er av dette helvetes hysteriet. Bare jeg ser eller hører Nakstad får jeg lyst til å kasts opp, og hvis han sier ordet «bekymret» en jævla gang til så klikker det for meg. Anonymkode: 2ab65...220
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2021 #6 Skrevet 13. desember 2021 Jeg tror mange av de som selv mener de er «psykisk sterke» ikke egentlig er det når det kommer en krise. Anonymkode: 36e6b...0d8
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2021 #7 Skrevet 14. desember 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg tror mange av de som selv mener de er «psykisk sterke» ikke egentlig er det når det kommer en krise. Anonymkode: 36e6b...0d8 Tja. Man kan jo argumentere for at dette ikke er en krise mer. Det var en krise våren 2020. Nå er det blitt en permanent unntakstilstand. Det er faktisk noe annet, og krever mer av oss. Anonymkode: 44f17...b51
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2021 #8 Skrevet 14. desember 2021 Alle er kei Corona og styret rundt. Gidder så vidt lese om det lenger. Men har fått med meg nye regler. Spyr av alt. Går ikke ann å kreve normalt lenger, klart det sliter på folk. Anonymkode: 45d5f...e90
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2021 #9 Skrevet 14. desember 2021 Hvis vi tar et lite overblikk, ser på samfunnet vårt slik det er blitt, er det egentlig noen koronakrise? Det er færre innlagt på sykehus nå enn en normal influensasesong, men det er det ingen som skriver om. Og hva er egentlig problemet med smitte når ingen er syke eller dør? For noen år siden ble vi rådet om å ta enn Paracet eller to og gå på jobb når vi fikk feber og hodepine. Man var lat og snylter hvis man fant på å bli hjemme. Fy søren jeg fikk høre det her inne da jeg skrev et slikt innlegg for noen år siden, jeg var visstnok verdens største snylter om jeg ikke pelte meg på jobb. Så hva er det som skjer? Faller folk døde om i gatene? Lukter det lik og forråtnelse i borettslagsoppganger fordi så mange kveles av korona? Jeg ser faktisk ingen krise annet enn i mediene. Anonymkode: 0f0fb...c3f
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2021 #10 Skrevet 14. desember 2021 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Hvis vi tar et lite overblikk, ser på samfunnet vårt slik det er blitt, er det egentlig noen koronakrise? Det er færre innlagt på sykehus nå enn en normal influensasesong, men det er det ingen som skriver om. Og hva er egentlig problemet med smitte når ingen er syke eller dør? For noen år siden ble vi rådet om å ta enn Paracet eller to og gå på jobb når vi fikk feber og hodepine. Man var lat og snylter hvis man fant på å bli hjemme. Fy søren jeg fikk høre det her inne da jeg skrev et slikt innlegg for noen år siden, jeg var visstnok verdens største snylter om jeg ikke pelte meg på jobb. Så hva er det som skjer? Faller folk døde om i gatene? Lukter det lik og forråtnelse i borettslagsoppganger fordi så mange kveles av korona? Jeg ser faktisk ingen krise annet enn i mediene. Anonymkode: 0f0fb...c3f Du fikk sagt det Anonymkode: 7a55a...d1a
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2021 #11 Skrevet 14. desember 2021 Det er bare å skru av TV og slutte å lese aviser. Det har vært sykelig fokus på korona i snart to år. Nye tiltak flere ganger hver uke. Anonymkode: 8e6a7...8de
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2021 #12 Skrevet 14. desember 2021 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Det er bare å skru av TV og slutte å lese aviser. Det har vært sykelig fokus på korona i snart to år. Nye tiltak flere ganger hver uke. Anonymkode: 8e6a7...8de Hjelper ikke å skru av tv når man har mistet jobben og fritidsaktivitetene til ungene er stengt. Det er 50/50 sjanse for at julen blir ødelagt av karantene. Dette er altså bare noen av konsekvensene for at myndighetene får panikk av et forkjølelsesvirus. Jeg får bare ikke sagt hvor lei jeg er av dette sirkuset. Det er fullstendig absurd. Anonymkode: 2ab65...220
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2021 #13 Skrevet 14. desember 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hvis vi tar et lite overblikk, ser på samfunnet vårt slik det er blitt, er det egentlig noen koronakrise? Det er færre innlagt på sykehus nå enn en normal influensasesong, men det er det ingen som skriver om. Og hva er egentlig problemet med smitte når ingen er syke eller dør? For noen år siden ble vi rådet om å ta enn Paracet eller to og gå på jobb når vi fikk feber og hodepine. Man var lat og snylter hvis man fant på å bli hjemme. Fy søren jeg fikk høre det her inne da jeg skrev et slikt innlegg for noen år siden, jeg var visstnok verdens største snylter om jeg ikke pelte meg på jobb. Så hva er det som skjer? Faller folk døde om i gatene? Lukter det lik og forråtnelse i borettslagsoppganger fordi så mange kveles av korona? Jeg ser faktisk ingen krise annet enn i mediene. Anonymkode: 0f0fb...c3f Hvordan går det an å være så uvitende? Anonymkode: ad9ae...ab2
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2021 #14 Skrevet 14. desember 2021 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Hvordan går det an å være så uvitende? Anonymkode: ad9ae...ab2 Hva er poenget med å svare dette? Kom med motargumenter, så går det an å ta deg seriøst. Kritikken har begynt å hagle, så tiden der man bare kan slenge ut slike meningsløse kommentarer er forbi. Kommuneleger, smittevernsoverleger og jurister rasler med sablene nå. Så svar heller konkret: hvor er denne koronakrisen alle snakker om? Tusen døde på to år? 3% av alle innlagte på norske sykehus? Anonymkode: 2ab65...220
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2021 #15 Skrevet 14. desember 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hva er poenget med å svare dette? Kom med motargumenter, så går det an å ta deg seriøst. Kritikken har begynt å hagle, så tiden der man bare kan slenge ut slike meningsløse kommentarer er forbi. Kommuneleger, smittevernsoverleger og jurister rasler med sablene nå. Så svar heller konkret: hvor er denne koronakrisen alle snakker om? Tusen døde på to år? 3% av alle innlagte på norske sykehus? Anonymkode: 2ab65...220 Altså, hvor skal man begynne? Du må jo ha sovet i to år? Det er jo ikke antall døde som er problemet her, men overbelastning av helsevesen ol. Anonymkode: ad9ae...ab2
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2021 #16 Skrevet 14. desember 2021 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Altså, hvor skal man begynne? Du må jo ha sovet i to år? Det er jo ikke antall døde som er problemet her, men overbelastning av helsevesen ol. Anonymkode: ad9ae...ab2 Det er mange av oss som hører at myndighetene roper ulv ulv. Men nå har de kommet med krisescenarier uten rot i virkeligheten i to år. På tide at befolkningen får ordentlig informasjon slik at jurister kan vurdere lovligheten av tiltakene. Anonymkode: 2ab65...220
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2021 #17 Skrevet 14. desember 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det er mange av oss som hører at myndighetene roper ulv ulv. Men nå har de kommet med krisescenarier uten rot i virkeligheten i to år. På tide at befolkningen får ordentlig informasjon slik at jurister kan vurdere lovligheten av tiltakene. Anonymkode: 2ab65...220 Så du vet hva som er fakta? Det er du som sitter på fasit, og de som jobber med dette har ikke peiling? Eller er det du som ikke greier ta til deg informasjon, og du som tolker ting slik du vil ha det? Mener du ikke det er noen pandemi? Anonymkode: ad9ae...ab2
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2021 #18 Skrevet 14. desember 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Det er mange av oss som hører at myndighetene roper ulv ulv. Men nå har de kommet med krisescenarier uten rot i virkeligheten i to år. På tide at befolkningen får ordentlig informasjon slik at jurister kan vurdere lovligheten av tiltakene. Anonymkode: 2ab65...220 Dette. I tillegg så har antall intensivplasser blitt lavere i desember 2021 sammenlignet med mars 2020. De fortsetter å bygge ned helsevesenet mens folk sperres i hjemmene sine i arbeidstiden. Anonymkode: 8e6a7...8de
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2021 #19 Skrevet 14. desember 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Så du vet hva som er fakta? Det er du som sitter på fasit, og de som jobber med dette har ikke peiling? Eller er det du som ikke greier ta til deg informasjon, og du som tolker ting slik du vil ha det? Mener du ikke det er noen pandemi? Anonymkode: ad9ae...ab2 Hvorfor skal man alltid overdrive slik? Tilstanden er definert som en pandemi. Det er den polariserte informasjonen vi reagerer på - krisemaksimeringen, alt har visst bare vært ræva i snart to år, ingen tegn til bedring, hysteri, hysteri, hysteri. Noen har allerede fått den fjerde dosen, selv om vi ble forespeilet at vi var fullvaksinert etter to. Det presenteres helt urealistiske tall som er overdrevet og ikke har noen rot i virkeligheten. Informasjon om koronademonstrasjoner i utlandet publiseres ikke i norske aviser, men informasjon om enkeltpersoner i USA som har fått korona og blitt "omvendt" fra vaksinehater til vaksineelsker tyter ut overalt. Og så har vi flere som ble innlagt med store smerter og hjerteposebetennelse, som strør av seg med slagord fra sykesenga og sier at de hadde ofret seg igjen og igjen. Arroganse fra helsemyndigheter når bekymring om blødninger etter vaksinen blir møtt med "det er normalt at kvinner blør". Jeg savner mer nøytral informasjon, mer ydmyk holdning, realistisk fremstilling av tall og mindre krisemaksimering. Anonymkode: 8e6a7...8de
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2021 #20 Skrevet 14. desember 2021 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Altså, hvor skal man begynne? Du må jo ha sovet i to år? Det er jo ikke antall døde som er problemet her, men overbelastning av helsevesen ol. Anonymkode: ad9ae...ab2 7000 innlagte på noen uker i 2017/2018, 1400 døde. Av INFLUENSA. Helt vanlig influensa. Hva gjorde politikerne for å ruste opp sykehusene etter dette? Hvor mye kunne du lese i mediene om krise, smitte, død og fordervelse? Nærmest ingenting! 1% av pasientene på Drammen sykehus er koronapasienter. 15 stykker. Samtidig testes alle i hue og ræva flere ganger i uka, «smitten har eksplodert.» Hvor er alle disse dødssjuke? Ligger folk og råtner i skogen, alene? Det finnes ingen krise, dette er hausset opp så til de grader. Vi skremmes og pumpes fulle av propaganda hele tiden, for hva? Et virus som gir sår hals og hodepine for 99,98%. «Ta vaksinen. Første og andre dose funker ikke lenger, så ta dose tre. NÅ! Fort!» Ok, et kjapt regnestykke... Av 2471 tilfeller hadde over 1800 fått 2 doser, og 234 var injisert 3 ganger...så det betyr at under 400 har en eller ingen doser. Funker dårlig å skylde på de vaksinefrie da! For det første så fremstår dere som latterlige og for det andre viser dere verden hvor lite kunnskap dere besitter om hvorfor og hvordan et virus muterer. Så hvis du og barna er friske, slutt å teste dere. Da blir det slutt på pandemien! Og siden dødstallene i Norge er så lave har helsemyndighetene i stor grad basert seg på tall fra utlandet! Ærlig talt, for 2 år siden ville dette aldri ha passert hos det norske folk. Anonymkode: 0f0fb...c3f
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2021 #21 Skrevet 14. desember 2021 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Altså, hvor skal man begynne? Du må jo ha sovet i to år? Det er jo ikke antall døde som er problemet her, men overbelastning av helsevesen ol. Anonymkode: ad9ae...ab2 Men sp spørs det jo om det er så ille hos alle da, burde man kanskje stenge ned de stedene som sliter istedenfor hele landet. https://www.drm24.no/corona/smitten-oker-antall-innlagte-synker/121248?fbclid=IwAR24iCnWNb90WBz6pOeeUGHV99qORi68Z_gHe0571TdRYfE0LpeJJYLkjVY Anonymkode: 7a1e5...46c
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2021 #22 Skrevet 14. desember 2021 Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Hvorfor skal man alltid overdrive slik? Tilstanden er definert som en pandemi. Det er den polariserte informasjonen vi reagerer på - krisemaksimeringen, alt har visst bare vært ræva i snart to år, ingen tegn til bedring, hysteri, hysteri, hysteri. Noen har allerede fått den fjerde dosen, selv om vi ble forespeilet at vi var fullvaksinert etter to. Det presenteres helt urealistiske tall som er overdrevet og ikke har noen rot i virkeligheten. Informasjon om koronademonstrasjoner i utlandet publiseres ikke i norske aviser, men informasjon om enkeltpersoner i USA som har fått korona og blitt "omvendt" fra vaksinehater til vaksineelsker tyter ut overalt. Og så har vi flere som ble innlagt med store smerter og hjerteposebetennelse, som strør av seg med slagord fra sykesenga og sier at de hadde ofret seg igjen og igjen. Arroganse fra helsemyndigheter når bekymring om blødninger etter vaksinen blir møtt med "det er normalt at kvinner blør". Jeg savner mer nøytral informasjon, mer ydmyk holdning, realistisk fremstilling av tall og mindre krisemaksimering. Anonymkode: 8e6a7...8de Men det er jo du som framstår hysterisk og krisemaksimerer her? Bare måten du ordlegger deg på? Du mener de som jobber med dette burde visst alt med en gang? Det er ulovlig for dem å komme med en forespeiling av hva som kommer til å skje som viser seg å ikke stemme helt? Vaksinepridusenter burde laget en vaksine som stoppet alle varianter av viruset hos alle med en gang? På de få mnd de har hatt på seg? Alt du skriver viser bare hvor lite innsikt du har. Ar man er lei er greit, men det er da ikke myndighetene sin feil at pandemien kom? Anonymkode: ad9ae...ab2
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2021 #23 Skrevet 14. desember 2021 Anonym bruker skrev (26 minutter siden): 7000 innlagte på noen uker i 2017/2018, 1400 døde. Av INFLUENSA. Helt vanlig influensa. Hva gjorde politikerne for å ruste opp sykehusene etter dette? Hvor mye kunne du lese i mediene om krise, smitte, død og fordervelse? Nærmest ingenting! 1% av pasientene på Drammen sykehus er koronapasienter. 15 stykker. Samtidig testes alle i hue og ræva flere ganger i uka, «smitten har eksplodert.» Hvor er alle disse dødssjuke? Ligger folk og råtner i skogen, alene? Det finnes ingen krise, dette er hausset opp så til de grader. Vi skremmes og pumpes fulle av propaganda hele tiden, for hva? Et virus som gir sår hals og hodepine for 99,98%. «Ta vaksinen. Første og andre dose funker ikke lenger, så ta dose tre. NÅ! Fort!» Ok, et kjapt regnestykke... Av 2471 tilfeller hadde over 1800 fått 2 doser, og 234 var injisert 3 ganger...så det betyr at under 400 har en eller ingen doser. Funker dårlig å skylde på de vaksinefrie da! For det første så fremstår dere som latterlige og for det andre viser dere verden hvor lite kunnskap dere besitter om hvorfor og hvordan et virus muterer. Så hvis du og barna er friske, slutt å teste dere. Da blir det slutt på pandemien! Og siden dødstallene i Norge er så lave har helsemyndighetene i stor grad basert seg på tall fra utlandet! Ærlig talt, for 2 år siden ville dette aldri ha passert hos det norske folk. Anonymkode: 0f0fb...c3f Haha, det blir slutt på pandemien om man slutter å teste? Er du seriøs? Anonymkode: ad9ae...ab2
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2021 #24 Skrevet 14. desember 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Men det er jo du som framstår hysterisk og krisemaksimerer her? Bare måten du ordlegger deg på? Du mener de som jobber med dette burde visst alt med en gang? Det er ulovlig for dem å komme med en forespeiling av hva som kommer til å skje som viser seg å ikke stemme helt? Vaksinepridusenter burde laget en vaksine som stoppet alle varianter av viruset hos alle med en gang? På de få mnd de har hatt på seg? Alt du skriver viser bare hvor lite innsikt du har. Ar man er lei er greit, men det er da ikke myndighetene sin feil at pandemien kom? Anonymkode: ad9ae...ab2 Når man kommer med informasjon til befolkningen, skal denne informasjonen ha vitenskapelig bakgrunn. Man kan ikke slenge ut påstander man ikke har hold i. Og man skal ikke tillate at kvasiforskere skremmer befolkningen på riksdekkende TV. Anonymkode: 8e6a7...8de
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2021 #25 Skrevet 14. desember 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Når man kommer med informasjon til befolkningen, skal denne informasjonen ha vitenskapelig bakgrunn. Man kan ikke slenge ut påstander man ikke har hold i. Og man skal ikke tillate at kvasiforskere skremmer befolkningen på riksdekkende TV. Anonymkode: 8e6a7...8de Hvordan vet du at informasjonen ikke har vitenskapelig bakgrunn? Hvor mange pandemier har folk erfaring med å håndtere tror du? Anonymkode: ad9ae...ab2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå