Gå til innhold

Smitte i klassen, karantene?

Anbefalte innlegg

Etter nye regler f.o.m i morgen i forhold til karantene skal alle elevene i karantene ved smitte i klassen? Min 5. klassing har hatt pandemiens 2 første smittetilfeller de siste ukene. Dersom det kommer et tilfelle til nå, skal medelevene i karantene? #forvirra

Anonymkode: 415a5...7cb

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144424354-smitte-i-klassen-karantene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Etter nye regler f.o.m i morgen i forhold til karantene skal alle elevene i karantene ved smitte i klassen? Min 5. klassing har hatt pandemiens 2 første smittetilfeller de siste ukene. Dersom det kommer et tilfelle til nå, skal medelevene i karantene? #forvirra

Det stemmer. Øvrige nærkontakt kan teste seg ut fra dag 3 og kan da gå på skole/jobb. Men må holde seg i karantene på fritida i 7 dager.

Anonymkode: a73ca...8fe

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Det var jo snillt å komme med rett før jul så mange ikke får feiret jul pga de er i karantene..

Anonymkode: 440d1...62a

Ikke sant… Jobber på barneskole selv og med to barn på annen barneskole i episenteret for smitte på Østlandet. Føler jeg har kjøpt mange lodd til smittelotteriet nå. 

Og gult nivå høres sikkert betryggende ut på pressekonferansen men det stanser ingen smitte… HI

Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Det stemmer. Øvrige nærkontakt kan teste seg ut fra dag 3 og kan da gå på skole/jobb. Men må holde seg i karantene på fritida i 7 dager.

Anonymkode: a73ca...8fe

Smitter korona kun på fritiden, og ikke i klasserommet/ på jobb?

Er medelever/ lærere i karantene, ved smitte hos medelev altså?

Anonymkode: 1d915...a39

Smitter korona kun på fritiden, og ikke i klasserommet/ på jobb?

Er medelever/ lærere i karantene, ved smitte hos medelev altså?

Usikker, kanskje, muligens… Tiden får vise! Kan bli en ekstra spesiell julaften for mange familier og bhgfolk/ lærere i år… 

Annonse

Usikker, kanskje, muligens… Tiden får vise! Kan bli en ekstra spesiell julaften for mange familier og bhgfolk/ lærere i år… 

Kan si hva en vil om Bent Høie, men han var MYE tydeligere i forhold til påbud og anbefalinger😅. Nå er jeg faktisk veldig usikker på reglene på skolen..!

• Opprett ny...