Gå til innhold

Tror dere de stenger ned barnehagene nå?

Anbefalte innlegg

Skjønner de ansatte er redd og slitne! Men vi er ikke mindre slitne vi i helsevesenet. Vi jobber doble vakter, blir beordret på jobb osv. Mannen har hjemmekontor, men får ikke gjort noe jobb med små barn hjemme. Orker ikke nedstengning igjen! Sov knapt på 7 uker.

Anonymkode: 32362...a1f

Fortsetter under...

Neppe. Men det kan komme begrenset åpningstid eller barnehage annenhver dag slik at gruppene blir mindre og de ansatte får avlastning. I områder med høyt smittetrykk så kan det kanskje skje. 

Anonymkode: 0b316...b82

Nei,men tror kanskje skolen før ferie før ,kanskje 15, og så tror jeg det blir rødt i barnhagen.

Men dere som jobber i bhg, har dere ikke lov til og ta ut ferie? jeg jobber også i et samfunnkritisk jobb,men jeg fikk beskjed om at jeg måtte ta den ferien jeg hadde igjen før nyttår, så jeg jobber bare dag , morgen og onsdag og da  har jeg fri frem til 30 desember

Anonymkode: 525be...e79

Stenger ned barnehager? Nei, hva er vitsen med det? Så og si alle har jo rett på å være i barnehagen selv om vi «stenger ned».

Alle barn med EN foreldre som har samfunnskritisk yrke kan komme. I min barnehage er det 3 av 40 barn som ikke kan komme når vi stenger ned. nesten alle yrker er jo samfunnskritiske så da kan alle komme. 

Anonymkode: 82317...52e

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Nei,men tror kanskje skolen før ferie før ,kanskje 15, og så tror jeg det blir rødt i barnhagen.

Men dere som jobber i bhg, har dere ikke lov til og ta ut ferie? jeg jobber også i et samfunnkritisk jobb,men jeg fikk beskjed om at jeg måtte ta den ferien jeg hadde igjen før nyttår, så jeg jobber bare dag , morgen og onsdag og da  har jeg fri frem til 30 desember

Vi får ikke tak i vikarier og må ha nok folk på jobb til å drive forsvarlig. Vanskelig å ta da ferie da. 

Annonse

1 minute ago, Anonym bruker said:

Vi får ikke tak i vikarier og må ha nok folk på jobb til å drive forsvarlig. Vanskelig å ta da ferie da. 

den skjønner jeg

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Men gi oss gjerne økt smitte i januar så lenge vi (lærere og pedagoger) kan slippe å feire julaften i isolasjon…. Stenger ned på alkoholservering når det er aldersgruppa 6-12 som har høyest smittetall -merkelig! 

Anonymkode: 37f45...050

Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Nei, ikke denne uka. Mulig åpningstid kl 8-15.30 slik vår kommune nå har på gult nivå. Tror de stenger i romjula for alle, opphold for barn/foreldre med samfunnskritiske yrker. 

Ja for i romjulen er jo korona mer smittsomt enn ellers 😂 Høres mer ut som dere ansatte leter etter grunn til å få fri istedenfor å gidde å jobbe o romjulen.

Anonymkode: d3660...d3e

Annonse

Forstår ikke at skolestenging øker smitte, hvis alle er samlet på skolen eller alle sitter hjemme hos seg selv. Får ikke regnestykket til å gå opp. Blir vel ikke flere smittet ved mindre sosial omgang?!

Anonymkode: 86332...da2

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Ja for i romjulen er jo korona mer smittsomt enn ellers 😂 Høres mer ut som dere ansatte leter etter grunn til å få fri istedenfor å gidde å jobbe o romjulen.

For  barnehageansatte er jo noen late unnasluntrere.........:roll:

Anonymkode: 88a4b...b97

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Forstår ikke at skolestenging øker smitte, hvis alle er samlet på skolen eller alle sitter hjemme hos seg selv. Får ikke regnestykket til å gå opp. Blir vel ikke flere smittet ved mindre sosial omgang?!

-Mange blir nok ikke værende hjemme hos seg selv, hvis det ble som sist så hang de på kjøpesenteret i stedet for.

Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

-Mange blir nok ikke værende hjemme hos seg selv, hvis det ble som sist så hang de på kjøpesenteret i stedet for.

Om de henger på kjøpesenter så er det noe foreldre som ikke har skjønt bedre. 

Anonymkode: f7ac2...847

Anonym bruker skrev (35 minutter siden):

Fy faen for en holdning. Du kunne prøvd noen mnd i det trykket vi har hatt. Med syke barn og syke kollegaer. Håper ikke du har barn i bhg 

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Om de henger på kjøpesenter så er det noe foreldre som ikke har skjønt bedre. 

Foreldrene var nok på jobb. Hva skulle foreldre gjort da? Låst ungdommene inne før rommet før de går??

Anonym bruker skrev (49 minutter siden):

Jeg jobber på skole så jeg har fri fra 21/12 til 3/1 uansett tiltaksnivå.

I fjor stengte vår kommune for alle bortsett fra samfunnskritiske. Det gjorde at flere ansatte fikk avviklet avspasering av overtid og feriedager de har tilgode. Så får barna våre tilbringe mer tid med oss foreldre! 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Nå er den vaksinerte gruppa kjøpesenterunger, de uvaksinerte fra 1.-4. klasse henger ikke på kjøpesenter, ikke i min omgangskrets. 

• Opprett ny...