Gå til innhold

Hva om jeg bryter reglene og inviterer 35 stk på nyttårsaften?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hva slags konsekvenser får dette? I et leid lokale. Vi er 15 nære voksne, og resten er barn. 

Anonymkode: 40b28...a8f

Hvorfor gidde? Jeg synes reglene er helt idiotiske i dagens situasjon, men man må jo følge reglene uansett hvor upopulære de er. 

Milfy Way skrev (Akkurat nå):

Hvorfor gidde? Jeg synes reglene er helt idiotiske i dagens situasjon, men man må jo følge reglene uansett hvor upopulære de er. 

Yeye men hva får jeg av konsekvenser ? 

Milfy Way skrev (1 minutt siden):

Forstått at det er anbefaling ikke en regel. 

Annonse

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Hva slags konsekvenser får dette? I et leid lokale. Vi er 15 nære voksne, og resten er barn. 

Da håper jeg dere får en saftig bot. 

Anonymkode: 25166...35d

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Forstått at det er anbefaling ikke en regel. 

Nei. Det er forskriftsfestet. Arrangementer, gjester i hjemmet og avstand - Helsedirektoratet

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Da håper jeg dere får en saftig bot. 

Anonymkode: 25166...35d

Jaja du håper det men det er ikke en regel? Kun anbefaling ?

Tror at det pr idag bare er en anbefaling, så da skjer det ingen verdens ting. Men tipper det blir påbud etter i kveld. Da blir det saftig bot på alle deltakere og ekstra høy for arrangøren. 

Så kan man diskutere lovligheten i at staten bøtelegger deg for dette..

Anonymkode: f23a8...985

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jaja du håper det men det er ikke en regel? Kun anbefaling ?

Forskrift om smitteverntiltak mv. ved koronautbruddet (covid-19-forskriften) - Lovdata

Sist jeg sjekket var det 10.000 for arrangør og 5.000 for gjester så lenge det er påbud. 

Spørsmålet er vel også om utleier vi leie ut til deg når du sier at dere blir 35 personer. 

Anonymkode: d169c...9c3

Annonse

Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Jeg vil tippe denne problemstillingen er helt hypotetisk fordi de aller fleste vil av eget initiativ droppe store selskaper nå. 

Anonymkode: 3e483...553

Det er mer enn jeg har hørt. Folk er dritt lei nå. Voksne mennesker i bur!! 

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

At folker drittlei tenkte jeg når jeg var ute tidligere i dag, nesten ingen som brukte munnbind i matbutikkene.

Anonymkode: 3719a...726

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

At folker drittlei tenkte jeg når jeg var ute tidligere i dag, nesten ingen som brukte munnbind i matbutikkene.

Anonymkode: 3719a...726

Ja dette er bare ikke ok!! Det er ikke menneskelig. Hva med alle med psykiske sykdommer. Altså som å leve i fengsel!! 

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Det sier mest om hvem du er og hva du omgås.

Anonymkode: e51c3...1ca

Anonym bruker skrev (53 minutter siden):

Ja dette er bare ikke ok!! Det er ikke menneskelig. Hva med alle med psykiske sykdommer. Altså som å leve i fengsel!! 

Nei men i alle dager!!! Anbefalingene er 10 stk i et selskap. Butikker er åpne, kinoer er åpne, restauranter, alt er åpent! Det er ingen som lever i fengsel, nå må du gi deg 

Anonymkode: 01c97...3ad

Jeg tror bøtene er satt til 20.000 for arrangør og 10.000 for hver av gjestene. Hvis det er et påleg og ikke bare en anbefaling. Totalt sett bøter for inntil  360.000,-

Anonymkode: 89f1a...f2f

• Opprett ny...