Anonym bruker Skrevet 13. desember 2021 #1 Skrevet 13. desember 2021 Jeg er egentlig en grei sjåfør, har kjørt skadefritt i over 20 år og fremdeles ikke brukt forsikringen. Men for hvert år så hater jeg sørpe og glatt føre mer og mer. Bor i en middels by på Østlandet, her saltes hovedveier, men ikke resten. Jeg har flere steder på vei til jobb hvor det er så glatt, kryss hvor du blir stående i bakke med nesten ingen sikt da brøytebilen legger snøhaugen ved krysset og det er vikeplikt. Jeg bare virkelig hater det, hater å bli stående å spinne med utålmodige folk bak, hater å ha hjertet i halsen hver gang jeg må krysse. Er helt skjelven når jeg endelig kommer meg på plass på jobben. Flere som har blitt sånn med årene? Før kunne jeg fint spinne rundt på glatta uten å stresse. Herregud, når jeg er sånn allerede, hvordan blir jeg siden da? Kommer vel til å bli en sånn som ikke kjører når det er mørkt eller glatt 😅 Anonymkode: 0cf58...032
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2021 #2 Skrevet 13. desember 2021 Man får jo heldigvis/dessverre bedre evne til å forestille seg hva som kan gå galt med årene... Antakelig blir du også en tryggere sjåfør av det Anonymkode: 62c67...3d9
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2021 #3 Skrevet 13. desember 2021 Har egentlig ikke vært så bekymret hittil, men kjenner jo at jeg er blitt en mer forsiktig sjåfør med årene. Kjører heller trygt enn å slenge litt. Men jeg tror også at vi som slang litt med ræva på bilen i ungdommen er tryggere sjåfører som voksne. Anonymkode: 95f28...260
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2021 #4 Skrevet 13. desember 2021 Kanskje du bør bytte dekk? Jeg kjørte rundt i mange år med dekk jeg trodde var bra. Det viste seg at da jeg byttet (til piggdekk fordi vi bor i enden av en bratt bakke) forsvant alle bekymringer. Nå kommer jeg fram overalt uten noen problemer på alt føre. Anonymkode: 73878...5f0
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2021 #5 Skrevet 13. desember 2021 Anonym bruker skrev (28 minutter siden): Kanskje du bør bytte dekk? Jeg kjørte rundt i mange år med dekk jeg trodde var bra. Det viste seg at da jeg byttet (til piggdekk fordi vi bor i enden av en bratt bakke) forsvant alle bekymringer. Nå kommer jeg fram overalt uten noen problemer på alt føre. Anonymkode: 73878...5f0 Hvilke dekk har du? Jeg har nettopp fått ny bil, dekkene er nok like gamle som bilen, den er bare litt over to år gammel. Har ikke kostet på meg firehjulstrekk denne gangen (jeg savner asx, den var fantastisk på vinterføre). Kanskje verdt kronene i dekk så jeg får lavere puls 🙈 Jeg blir jo så forbanna på de som legger seg helt oppi rumpa når man skal utpå ved bakketoppen, gi folk litt manøvreringsrom liksom, så kommer alle seg utpå. Anonymkode: 0cf58...032
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2021 #6 Skrevet 13. desember 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Hvilke dekk har du? Jeg har nettopp fått ny bil, dekkene er nok like gamle som bilen, den er bare litt over to år gammel. Har ikke kostet på meg firehjulstrekk denne gangen (jeg savner asx, den var fantastisk på vinterføre). Kanskje verdt kronene i dekk så jeg får lavere puls 🙈 Jeg blir jo så forbanna på de som legger seg helt oppi rumpa når man skal utpå ved bakketoppen, gi folk litt manøvreringsrom liksom, så kommer alle seg utpå. Anonymkode: 0cf58...032 Tja, hva heter de igjen? Sitter på kontoret, og kan ikke løpe ut og sjekke nå. Tror de er kinesiske eller japnske. Toyo? De er iallfall veldig gode sammenlignet med de jeg hadde før. Anonymkode: 73878...5f0
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2021 #7 Skrevet 13. desember 2021 9 hours ago, Anonym bruker said: Jeg er egentlig en grei sjåfør, har kjørt skadefritt i over 20 år og fremdeles ikke brukt forsikringen. Men for hvert år så hater jeg sørpe og glatt føre mer og mer. Bor i en middels by på Østlandet, her saltes hovedveier, men ikke resten. Jeg har flere steder på vei til jobb hvor det er så glatt, kryss hvor du blir stående i bakke med nesten ingen sikt da brøytebilen legger snøhaugen ved krysset og det er vikeplikt. Jeg bare virkelig hater det, hater å bli stående å spinne med utålmodige folk bak, hater å ha hjertet i halsen hver gang jeg må krysse. Er helt skjelven når jeg endelig kommer meg på plass på jobben. Flere som har blitt sånn med årene? Før kunne jeg fint spinne rundt på glatta uten å stresse. Herregud, når jeg er sånn allerede, hvordan blir jeg siden da? Kommer vel til å bli en sånn som ikke kjører når det er mørkt eller glatt 😅 Anonymkode: 0cf58...032 Jeg elsker vinteren hvis den er stabil,men det er den dessverre ikke, så derfor hater jeg vinteren også,men tar buss så kan ikke si så mye mer Anonymkode: b2071...724
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2021 #8 Skrevet 13. desember 2021 Elsker vinter og snø, men ikke glatt og slaps..... dessverre så viser gradestokken 4 pluss grader, så den lille snøen vibhar blir nok borte til helga Anonymkode: 04eda...75b
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 13. desember 2021 #9 Skrevet 13. desember 2021 Jeg er veldig glad i snø og vinter, men ikke glatte veier. Hadde salt bare vært forbudt her i innlandet så hadde veiene vært forutsigbare og flotte, men nå vet man aldri. Det kan være saltet, eller kanskje ikke. Og mye graps og slaps i veien, siden trafikken er altfor liten til at saltet har noen trafikksikkerhetsmessig funksjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå