Gå til innhold

Hvor treffer man en potensiell kjæreste...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 42 år.. har ikke datet på årevis.. Er mannfolk mer seriøs i denne aldersgruppen?

Anonymkode: 69738...829

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg traff mannen på Tinder, i samme aldersgruppe. 

Skrevet

Min erfaring er nei. Det er selvfølgelig veldig individuelt, så de seriøse finnes. Men veldig mange, spesielt de på datingtjenester, er ofte i ferd med å rase litt fra seg, som en avreaksjon etter forrige forhold, og spesielt hvis de i tidligere forhold ikke har følt seg særlig attraktiv. Hvis de da opplever å få sjansen, så blir det til at de må sjekke ut hvor mange andre de kan få sjansen på, kanskje er det noe bedre, og noe enda bedre - og så blir de gjerne litt hektet på rushet med det hele.

Men som sagt, det er store forskjeller ute og går, så ikke vær naiv i møte med nye menn, for det er mange løgner ute og går også.

Hvis du tester datingsider, så er det en del ting å huske på. De som ikke har bilde i profilen er i de aller fleste tilfellene i et forhold. Samme med de som ev. har gjort bildene sine veldig utydelige. Finnes få unntak som ikke har bilde pga. at de kanskje er kjente eller har jobber hvor de foretrekker å ikke ha en offentlig dateprofil, men de er få.

Aldri gi fra deg ditt navn og telefonnummer før du har fått mannens. Og husk å søke opp navn og nummer, for å sjekke om det er reelt. Flere oppgir et ikke søkbart nummer, skylder gjerne at telefonen er jobbens, men vil ofte ikke oppgi akkurat hvor de jobber heller. Disse er som regel også gift/samboere. Samme med de som sier de gjerne sender deg bilder på mail, men ikke vil ha i profilen sin.

Vær skeptisk til de som sier de ikke har kontakt med egne barn.

Og vær obs på at noen er veldig playere, noen "love bomber" deg for å huke deg inn.

De som såvidt er kommet ut av et forhold er som oftest veldig ustabile og er sjelden klar for et nytt forhold, er min erfaring.

Og vær skeptisk til de som mer eller mindre planlegger fremtiden deres før dere nesten har møtt hverandre. Flere varianter av disse også.

Kan være nyttig å vite at det finnes en del "navn" som en del med spesielle seksuelle preferanser bruker i profilnavnene sine - master, dom og en del andre er typisk en del av profilnavnet til de som er dominante seksuelt og søker en submissive dame.

Ikke vær redd for å blokkere de som du uten tvil vet du ikke passer sammen med, da rydder du bare i listene, og du slipper å komme i situasjoner hvor disse ev. tar kontakt med deg og så ikke takler at du på en hyggelig måte avviser dem.

Ikke ha for utfordrende bilder i profilen din, det tiltrekker seg en del menn som bare er ute etter sex.

Skriv en ordentlig profiltekst som får frem at du er ute etter et seriøst forhold, gir et inntrykk av hvem du er og hvilke egenskaper ved en mann du passer best sammen med. Sammen med ordentlige bilder av deg, så vil du tiltrekke mer seriøse menn enn om du har veldig lettkledde bilder og lite tekst.

Kan virke som om dette ble veldig negativt, egentlig ikke ment slik, bare en bevisstgjøring fra en som testet ut nettdating over tid og i to perioder. Etterhvert lærer du deg at det er visse ting som går igjen, både av det mindre hyggelige og det hyggelige.

Jeg har møtt og/eller skrevet med flere veldig hyggelige menn. Traff min eks slik også. Noe av utfordringen er ofte avstand, og det stoppet flere potensielt gode muligheter hos meg. Etter det ble slutt mellom min eks og meg så forsøkte jeg meg en periode igjen med nettdating, men ble såpass lei at jeg kuttet det ut. Syntes det ble lengre og lengre mellom de som både var gode menn og hvor begge kanskje var interessert. Må jo være interesse begge veier, og det er det jo ikke alltid ;)

Vær bevisst på hvem du er, hvilke verdier du har, hva som er viktig for deg i et forhold og hva som er uakseptabelt. Nettdating kan være en super måte å møte noen på, hvis du bruker det bevisst, og du bruker det som en av flere metoder for å treffe en ny mann.

Jeg har fått tilbake til gamlemodellen, treffe noen i virkeligheten, oppsøke litt nye miljøer, få nye vennskap i nye miljøer, utvide nettverk osv.

Lykke til :)

Anonymkode: ff616...d38

Skrevet

Førtiåringer er kjedelige og satte.

Anonymkode: 6c0ea...c7e

Skrevet

Jeg traff kjæresten min på singelfest ifjor,han er 46 år å var en del som var eldre enn han også. Han er hvertfall veldig seriøs å begynner nå om å flytte sammen ❤️

Anonymkode: dccbe...fee

Skrevet

På jobb kanskje? 

Anonymkode: 8ab32...d12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...