Gå til innhold

Hva tror dere jenter? Er jeg paranoid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Typen har ikke alltid vært den beste. Vi jobber med ting.

I det siste har han svart på sms sent- rutinene har liksom endret seg. 
jeg har vært syk noen dager, men bra idag. Skulle kjøre på en snarvisitt og overraske. Står en bil på gjesteparkeringen hans. Dame sin bil. 
jeg ringer- ingen svar. 
etter en stund får jeg svar- nei han sov. Kjenner ikke til bilen. Men var avvisende og la på for han mente jeg anklagde han for utroskap. 

kjører hjem til han. Ringer på. Ingen åpner. Prøver litt til- ingenting. 

får etter en time en sms om at han slipper meg ikke inn for sjalusi er usexy. 

seriøst??? 
magefølelsen sier at heeer er det noe galt. Men jeg vet jeg kan være godtroende og naiv og

Anonymkode: 37330...2f4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vifter med ett stort rødt flagg🚩🚩🚩

Anonymkode: 34d0b...b80

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Vifter med ett stort rødt flagg🚩🚩🚩

Takk!!! Det er det jeg tenker også!! 
greit nok sjalusi er usexy, men er du alene klarer man å være voksen nok til å åpne døra!!

Skrevet

🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩

Anonymkode: 255fe...ed5

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Takk!!! Det er det jeg tenker også!! 
greit nok sjalusi er usexy, men er du alene klarer man å være voksen nok til å åpne døra!!

Ja han der er det bare å glemme og blokkere. 

Skrevet

Herlighet. Dere har allerede problemer i forholdet, dere bor ikke sammen. Han blir tatt på fersken med en annen dame og han mener du er usexy som reagerer på det?

Eks-typen, mener du vel? ;)

Det naive her vil være å tro på ham. Eneste unntaket tenker jeg er om du vet du sliter med et alvorlig sjalusiproblem fra før, men selv da ville det vært naivt å tro at en vilt fremmed dame helt tilfeldig velger å parkere hos ham, uten at han vet noe om det.

Anonymkode: 3d8de...947

Skrevet

Han bor i tomannsbolig , og skyldte på at det var naboen som sikkert hadde besøk. Men han har en fast gjesteparkering… 

jeg har ikke for vane å være ekstremt sjalu 😂

nei- vi bor ikke sammen, da det er for tidlig. 
Jeg kan lett bli usikker, og tenke at jeg overreagerer nå, men hadde ikke JEG hatt noe å skjule, så hadde jeg fortsatt kunne åpne døren. 

og hvis det er slik at det var ei dame der inne , så må jo det ha vært ganske kleint for han. Sa vel jeg var en crazy x eller no. 🙄 

skal sies at han tok ikke telefon da jeg ringte på utsiden. Ei heller åpnet døren. Kun den ene meldingen der han ikke åpner døren fordi sjalusi er usexy….

Skrevet

Denne her kan du bare kutte ut. Han skjuler noe for deg. Og ikke slippe deg inn med en slik begrunnelse. Kutt han ut og bevar verdigheten. Ikke gi han en eneste sjanse. Hadde trolig bare ghosta han også. Han er ikke verdt en eneste kalori. 

Anonymkode: 119c1...aff

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Han bor i tomannsbolig , og skyldte på at det var naboen som sikkert hadde besøk. Men han har en fast gjesteparkering… 

jeg har ikke for vane å være ekstremt sjalu 😂

nei- vi bor ikke sammen, da det er for tidlig. 
Jeg kan lett bli usikker, og tenke at jeg overreagerer nå, men hadde ikke JEG hatt noe å skjule, så hadde jeg fortsatt kunne åpne døren. 

og hvis det er slik at det var ei dame der inne , så må jo det ha vært ganske kleint for han. Sa vel jeg var en crazy x eller no. 🙄 

skal sies at han tok ikke telefon da jeg ringte på utsiden. Ei heller åpnet døren. Kun den ene meldingen der han ikke åpner døren fordi sjalusi er usexy….

Det er jo tydelig fra første setningen din i HI at det har vært andre ting med denne typen.

Ikke kast bort mer tid på ham!

Avslutt året på en god måte for deg selv, og vit at du starter det nye året med alle muligheter til å finne en faktisk god mann :)

Skrevet

Det er jo tydelig fra første setningen din i HI at det har vært andre ting med denne typen.

Ikke kast bort mer tid på ham!

Avslutt året på en god måte for deg selv, og vit at du starter det nye året med alle muligheter til å finne en faktisk god mann :)

Ja, han kan være ganske manipulerende. 
vanskelig å være foruten han. Sykt, men sant. At man er obs på det, men ikke har vett nok. 
men for meg tok dette litt kaka… 

hvorfor ikke åpne døra om man ikke skjuler noe… det kan søren ikke være fordi jeg er sjalu - eller mistenker. Hvis man ikke har noen der inne. 
I helgen utgikk de typiske «natta mld». De koselige små mld på kveldstid også… 

Skrevet

Hadde det vært meg hadde det vært slutt nå. 

Anonymkode: ce820...57d

Skrevet

Jeg tenker om du nå «kjøper» forklaringen hans også tar du han på fersken om noen uker/mnd så kommer du til å rive deg i håret at du var så dum at du kastet bort tid på han.

Skrevet

Enig med dere jenter. 
frykten for at jeg tar feil- den sitter i. Jeg skal være så ærlig. 

han er en sånn i overkant ærlig person, på godt og vondt så tenkte et sekund at.. ja men da hadde han vært ærlig. 
Men nei.. han ble jo tatt ganske på fersken. Han gikk vel i et annet rom og ringte. Var «frekk», avvisende og jeg hadde helt feil. Mistro gadd han ikke høre på så han la på… 

og da dette med å ikke åpne døra deretter. Ubrukelighet..

Skrevet

Har du søkt opp nr på bilen?

Anonymkode: b1a5a...8e5

Skrevet

Har du søkt opp nr på bilen?

Anonymkode: b1a5a...8e5

Det er ei dame som eier bilen ja. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Denne her kan du bare kutte ut. Han skjuler noe for deg. Og ikke slippe deg inn med en slik begrunnelse. Kutt han ut og bevar verdigheten. Ikke gi han en eneste sjanse. Hadde trolig bare ghosta han også. Han er ikke verdt en eneste kalori. 

Anonymkode: 119c1...aff

Ja. Du har nok rett der. Jeg syns det var en rar begrunnelse … 

Skrevet

Hallo, det er jo han som er usexy.

Konklusjonen din bør være: Takk for moroa, neste kapittel venter!

Anonymkode: 4e05d...d2d

Skrevet

Hva gjør du videre nå da, HI?

Du sier han er en manipulerende mann. Manipulerende menn er ikke ærlige, selv om du sier han ellers er ærlig. Nå vet du at han lyver til deg, og ikke bare lyver han til deg, han bruker klassisk psykopatargumentasjon for å skylde på deg og få deg til å tvile på deg selv.

Fortsetter du forholdet til denne mannen så bare forlenger og forverrer du - unnskyld uttrykket - djevelskapen.

Du vil tvile mer og mer på deg selv, du vil miste mer og mer troen på deg selv, du vil miste deg selv.

Eller du kan ta tilbake ditt eget liv og kvitte deg med han som ødelegger deg...

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hva gjør du videre nå da, HI?

Du sier han er en manipulerende mann. Manipulerende menn er ikke ærlige, selv om du sier han ellers er ærlig. Nå vet du at han lyver til deg, og ikke bare lyver han til deg, han bruker klassisk psykopatargumentasjon for å skylde på deg og få deg til å tvile på deg selv.

Fortsetter du forholdet til denne mannen så bare forlenger og forverrer du - unnskyld uttrykket - djevelskapen.

Du vil tvile mer og mer på deg selv, du vil miste mer og mer troen på deg selv, du vil miste deg selv.

Eller du kan ta tilbake ditt eget liv og kvitte deg med han som ødelegger deg...

Du har helt helt rett.  Jeg kunne ( tidligere) lett trodd på han i dette, tenkt at det er sant det han sier- det er sikkert tilfeldigheter. Han åpner ikke kun fordi jeg oppfører meg teit. 

slik var jeg før. 100%.  En av grunnene til at jeg lagde innlegget er for å se om flere tenkte som meg, nettopp for å få litt mer tro på meg selv og mine tanker. 
for noe galt er det!  Aldri i verden kan jeg tro At han ikke hadde åpnet døren om han var alene. 

det er j**** bittert for det er kun få dager siden man fikk de godeste ord, håp og lovnader. 
nærhet og alt. Æsj kjenner jeg blir litt kvalm oppi alt. Både pga usikkerheten og ja… alt. 

Skrevet

Han har dame. Dropp ham.

Anonymkode: 74ad6...4d0

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Han har dame. Dropp ham.

Anonymkode: 74ad6...4d0

Vel- han har iallfall tydeligvis ei på si… 

så hun kan få overta rollen. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Du har helt helt rett.  Jeg kunne ( tidligere) lett trodd på han i dette, tenkt at det er sant det han sier- det er sikkert tilfeldigheter. Han åpner ikke kun fordi jeg oppfører meg teit. 

slik var jeg før. 100%.  En av grunnene til at jeg lagde innlegget er for å se om flere tenkte som meg, nettopp for å få litt mer tro på meg selv og mine tanker. 
for noe galt er det!  Aldri i verden kan jeg tro At han ikke hadde åpnet døren om han var alene. 

det er j**** bittert for det er kun få dager siden man fikk de godeste ord, håp og lovnader. 
nærhet og alt.
Æsj kjenner jeg blir litt kvalm oppi alt. Både pga usikkerheten og ja… alt. 

Dette er jo klassisk for de som manipulerer partneren. Masse lovord og tilsynelatende godhet, for så så snu helt om og så anklage deg for hvordan du kan tro så galt om ham og være så stygg med ham.

Si at han faktisk var alene og ikke hadde hatt en dame der - da henger det ikke på greip at han valgte å ikke åpne. En normal mann ville kanskje følt seg støtt fordi du trodde han var utro når han ikke var det, men han hadde også sett at den absolutt enkleste måten å vise deg at det ikke stemte var å slippe deg inn. Denne mannen gjør det motsatte, og han styrker jo bare troen på at han var utro og hadde noe å skjule. At han så reagerer med å bli stygg mot deg er bare en ytterligere bekreftelse på dette.

Pass deg nå slik at du ikke lar deg snakke tilbake til ham, for slike menn er skumle, han vet garantert akkurat hvilke følelsesmessige knapper han skal trykke på for å få kontroll på deg og bryte deg ned enda litt mer, slik at du tolererer enda mer dritt neste gang.

Dump ham jo før jo heller! Og deretter - null kontakt med ham uansett hva han sier. Blokker ham på sosiale medier, telefon osv. Kutt all kontakt.

Skrevet

En ting til - ikke gå inn i en diskusjon med ham om det at du dumper ham. Bare gjenta deg selv til det kjedsommelige, at dere ikke er bra for hverandre, og at det derfor er det beste for begge to å gå videre i livene, og ønsk ham lykke til videre. Men presiser at dere ikke skal ha mer kontakt, at det ikke har noen hensikt.

Skrevet

Dette er jo klassisk for de som manipulerer partneren. Masse lovord og tilsynelatende godhet, for så så snu helt om og så anklage deg for hvordan du kan tro så galt om ham og være så stygg med ham.

Si at han faktisk var alene og ikke hadde hatt en dame der - da henger det ikke på greip at han valgte å ikke åpne. En normal mann ville kanskje følt seg støtt fordi du trodde han var utro når han ikke var det, men han hadde også sett at den absolutt enkleste måten å vise deg at det ikke stemte var å slippe deg inn. Denne mannen gjør det motsatte, og han styrker jo bare troen på at han var utro og hadde noe å skjule. At han så reagerer med å bli stygg mot deg er bare en ytterligere bekreftelse på dette.

Pass deg nå slik at du ikke lar deg snakke tilbake til ham, for slike menn er skumle, han vet garantert akkurat hvilke følelsesmessige knapper han skal trykke på for å få kontroll på deg og bryte deg ned enda litt mer, slik at du tolererer enda mer dritt neste gang.

Dump ham jo før jo heller! Og deretter - null kontakt med ham uansett hva han sier. Blokker ham på sosiale medier, telefon osv. Kutt all kontakt.

Jepp. Er det jeg mener også. 
hadde han åpnet den døra så hadde han jo vært fri fra alt dette. Jeg anklager ikke ut av det blå feks. 
etter han ringte og var så avvisende på tlf, kjørte jeg til han for å prate med han. Ikke for å sjekke. Det at han unngikk å åpne ga vel egentlig bare mer ild på bålet for min del.. og du har helt rett, han er flink til å si de rette tingene. 
følte først at jeg overreagerte men jeg tror jammen ikke det

Skrevet

Nå vet ikke jeg om han er utro eller ikke, men vet at da min eks (som vas sykelig sjalu) kjørte hjem til meg (40 min å kjøre en vei), da en kompis av meg var på besøk, for så å kontakte meg fra butikken og beskylde meg for å være utro, og så komme på døra…. Da åpnet jeg ikke. Det får være grenser til hva jeg finner meg i av en kjæreste. Etter den episoden svarte jeg han aldri på meldinger eller telefon igjen. Det var over og ut fordi sykelig sjalusi er lite tiltrekkende og viser hvor «gal» den kan gjøre enkelte. 

Og for å ta det med. Besøket mitt er bestevennen min. Vi har vært venner i over 30 år, aldri hatt sex. Han er homofil. Dette var min eks klar over, men ble psyko i eget tankespinn. Å kjøre så langt bare for å sjekke om jeg var utro fordi jeg var sammen med en venn i helgen er sykt. Jeg var da mindre aktiv på telefonen og for brisen da jeg la meg. Dette var den eneste guttevenner jeg turte å si til han at jeg hadde. I hans verden var det umulig for kvinne og mann å være bare venner

Anonymkode: 516a4...74e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...