Anonym bruker Skrevet 11. desember 2021 #1 Skrevet 11. desember 2021 Og mister en del undervisning… Mine barn har vært syke lenge nå. Begge to av og på i 3 uker. I løpet av de ukene har de vært hjemme 2-3 dager, en dag på skolen, hjemme igjen 2-3 dager osv. holdt de hjemme hele uken som har gått nå. Det er feber en dag, feberfri neste, så feber igjen. Begge har testet med hurtigtest 3 ganger, begge negative. Men de hoster så veldig og langt ned i lungene. De sier at det svir i brystet. Så har de da gått glipp av undervisning i 3 uker. Eldste har mistet to fagdager/karaktergrunnlagsdager på skolen. De har ikke kapasitet til å ta igjen dette da mange er syke og det skjønner jeg jo. Men jeg er bekymret for undervisningen de mister. Eldste er ikke spesielt skoleflink. Middels-litt over middels nivå, minste ligger egentlig godt an faglig, men de mister jo undervisning på ting de ikke kan. Ingen tilbud om hjemmeskole, og noen dager er de for syke til det også. De har fått noen oppgaver de kan gjøre, men det er jo ikke læring i det. Hvordan gjør man det for å ta igjen 3 uker undervisning? Anonymkode: 15272...a0e
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2021 #2 Skrevet 11. desember 2021 Jeg ville sett hva som har vært undervisningsmålene de tre ukene, og tatt det derfra. Det du mener at de trenger å lære finner du informasjon om/oppgaver til, og så jobber dere litt med det hjemme. Hilsen lærer. Anonymkode: 0f1f9...92c
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2021 #3 Skrevet 11. desember 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg ville sett hva som har vært undervisningsmålene de tre ukene, og tatt det derfra. Det du mener at de trenger å lære finner du informasjon om/oppgaver til, og så jobber dere litt med det hjemme. Hilsen lærer. Anonymkode: 0f1f9...92c Jeg har spurt skolen, og de sier hvilke oppgaver de kan jobbe med, men jeg, med min dyskalkuli, skjønner rett og slett ikke en dritt av matematikken. Og naturfag er heller ikke noe jeg forstår så mye av. Det er bare to oppgavesider til minste og en til eldste. Tenkte de skulle på skolen på mandag, men så sitter jeg nå oppe og hører at varna «hoster om kapp» nede i andre enden av huset Anonymkode: 15272...a0e
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2021 #4 Skrevet 12. desember 2021 Nå er det jo snart jul og folk har gjerne litt mer fri. Om du har familie (eller venner) som dere skal være med og som ikke synes det gjør noe med barn som hoster så kan du spørre dem om hjelp. Kanskje de kan komme innom noen timer i romjulen og gå gjennom noe av stoffet med barna dine? En annen løsninger er at de tar det via Teams f.eks. Har du ikke det er det mange lærerstudenter som også gir privatundervisning. Klassen repeterer gjerne noe av stoffet ved oppstart i januar også og da kan dine barn få det med seg. Er det oppgaver i matte de ikke har fått til hjemme er det også mulig å spørre lærer om hjelp til disse på skolen selv om hovedfokus i klassen er på et annet område. Anonymkode: da8b4...d87
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2021 #5 Skrevet 12. desember 2021 Anonym bruker skrev (12 timer siden): Og mister en del undervisning… Mine barn har vært syke lenge nå. Begge to av og på i 3 uker. I løpet av de ukene har de vært hjemme 2-3 dager, en dag på skolen, hjemme igjen 2-3 dager osv. holdt de hjemme hele uken som har gått nå. Det er feber en dag, feberfri neste, så feber igjen. Begge har testet med hurtigtest 3 ganger, begge negative. Men de hoster så veldig og langt ned i lungene. De sier at det svir i brystet. Så har de da gått glipp av undervisning i 3 uker. Eldste har mistet to fagdager/karaktergrunnlagsdager på skolen. De har ikke kapasitet til å ta igjen dette da mange er syke og det skjønner jeg jo. Men jeg er bekymret for undervisningen de mister. Eldste er ikke spesielt skoleflink. Middels-litt over middels nivå, minste ligger egentlig godt an faglig, men de mister jo undervisning på ting de ikke kan. Ingen tilbud om hjemmeskole, og noen dager er de for syke til det også. De har fått noen oppgaver de kan gjøre, men det er jo ikke læring i det. Hvordan gjør man det for å ta igjen 3 uker undervisning? Anonymkode: 15272...a0e Jeg spurde og fikk tilsendt det barna skulle gjøre i timene på skolen, så vi gjorde det i løpet av dagen. Mitt barn var borte en hel uke, men når alt nesten kan gjøres på iPad, er det en mulighet Anonymkode: 32c20...dc4
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2021 #6 Skrevet 12. desember 2021 Litt på siden - har du hatt dem til lege? De kan jo ha fått RS-virus eller lungebetennelse. Anonymkode: eb9aa...4a7
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2021 #7 Skrevet 12. desember 2021 Anonym bruker skrev (42 minutter siden): Litt på siden - har du hatt dem til lege? De kan jo ha fått RS-virus eller lungebetennelse. Anonymkode: eb9aa...4a7 Ja, de har vært hos lege. Ikke korona, ikke RS. Satser på skole i morgen, men nattesøvnen er delvis ødelagt av hoste Anonymkode: 15272...a0e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå