Gå til innhold

Viss jeg blir sykmeldt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har jobbet 19 uker etter siste sykmelding, etter en operasjon. 
Om jeg blir smittet av covid og får problemer og da blir sykmeldt, må jeg da f eks starte på nytt for å jobbe mot 26 uker?

Anonymkode: b4460...991

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du blir sykemeldt ut over arbeidsgiverperioden så må du det. 

Anonymkode: fe30b...0d3

Skrevet

Bare hvis du brukte opp perioden du har mulighet til å være sykemeldt forrige gang.

Jeg mener den er på 52 uker, mulig noe kortere, men ikke mye.

Skrevet

Om du gikk til maksdato for sykepenger, dvs at du har vært sykmeldt 248 dager regnet 3 år tilbake, da du fikk sykmelding ved operasjon og er tilbake i full jobb etter maksdato så har du ikke rett på sykepenger ut over arbeidsgiverperiode før det har gått 26 uker.

Om du ikke gikk til maksdato ved opersasjonen så er det korrekt at du etter et nytt sykefravær må jobbe 26 uker før du får nye fulle sykepengerettigheter. Men du vil fortsatt har rette poå sykepenger om du ikke har brukt opp de 248 dager.  Om fraværet kun er i arbeidsgiverperioden dvs 16 vil det ikke påvirke opptjeningstiden på 26 uke- den påvirkes kun når fraværet er ut over arbeidsgiverperioden.

Anonymkode: 33ab9...125

Skrevet

Var du sykemeldt et helt år? Da må du jobbe 26 uker ja. 

Anonymkode: 7ff45...f7b

Skrevet

HVIS jeg blir sykemeldt, eller OM. 

Anonymkode: d4c30...556

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

HVIS jeg blir sykemeldt, eller OM. 

Anonymkode: d4c30...556

Kryp ned fra hesten din da.

Hvis og viss har vært likestilt siden 2005. Selv om du personlig foretrekker hvis, betyr det ikke at vedkommende skriver feil.

2EBCC2D2-7E1C-40BD-A4EE-038F05F1F4FB.jpeg

Anonymkode: 1984b...b42

Skrevet

Nei jeg var ikke sykmeldt ett år, men 40 uker med fullt, delvis og 20% før jeg var tilbake i full jobb. 
Har nå jobbet 22 uker ser jeg.. covid på alle kanter og livredd for å bli sykmeldt om jeg skulle bli smittet/uheldig på annet vis..

Anonymkode: b4460...991

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...