Anonym bruker Skrevet 10. desember 2021 #1 Skrevet 10. desember 2021 Hei er alene med sønnen min, faren har ikke villet signert for egen bankkonto for sønnen min så jeg har opprettet en konto til han i litt navn. Nå har han fått tilbud om en liten ekstrajobb, men jeg ble så usikker på det med bankkonto mtp at det ikke er hans navn... Er det noe regler rundt det? Anonymkode: 77b83...642
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2021 #2 Skrevet 10. desember 2021 Spør arbeidsgiver om hvordan dere kan gjøre det. Anonymkode: e4f9e...ce5
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2021 #3 Skrevet 10. desember 2021 Du kan opprette konto i barnets navn uten den andre forelderens samtykke, men da må fylkesmannen på banen. En 14-åring med jobb må selvfølgelig ha sin egen konto og sitt eget kort, i 2021 er alt annet helt på jordet. Det vil du få godkjent hos fylkesmannen. Bare ta kontakt og si at den andre forelderen ikke er til å samarbeide med i dette, og barnet trenger en egen konto som ikke kommer i fars nettbank fordi han er så vanskelig å samarbeide med. Snart skal barnet søke videregående og trenger bank id osv, det går ikke an å la en lite samarbeidende forelder ødelegge for et normalt kundeforhold til bank. Anonymkode: d8359...2d0
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2021 #4 Skrevet 11. desember 2021 Anonym bruker skrev (23 timer siden): Hei er alene med sønnen min, faren har ikke villet signert for egen bankkonto for sønnen min så jeg har opprettet en konto til han i litt navn. Nå har han fått tilbud om en liten ekstrajobb, men jeg ble så usikker på det med bankkonto mtp at det ikke er hans navn... Er det noe regler rundt det? Anonymkode: 77b83...642 Arbeidsgiver sjekker ikke kontonummer, de utbetaler til det kontonummeret som blir oppgitt. Når han blir 18 kan han endre kontonummer 😊 Anonymkode: f1c2b...027
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå