Gå til innhold

Ville du vært skuffet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi pleier å feire jul hos mine foreldre sammen med flere andre (barnløse) familiemedlemmer. Noen veldig gamle og noen unge. I år kommer vi ikke til å bli invitert pga korona. Om vi hadde kommet, ville det likevel blitt færre enn ti gjester, så ville være innenfor anbefalingene. Alle over 12 år er fullvaksinerte, men vi har små barn som ikke er vaksinerte.

I fjor ble vi ikke invitert fordi ingen var vaksinerte, og det hadde jeg forståelse for, selv om det var leit. I år fikk vi tidlig høre at vi kunne komme hvis alle var friske (skal mye til at ikke ett av barnehagebarna er forkjølet, men greit nok). Nå har vi fått vite at vi ikke blir invitert likevel, selv om alle skulle være friske. Jeg blir så trist, for neste år skal vi til mannens familie og jeg kan ikke regne med at de eldste lever to år til, så vi kan få feiret jul med dem igjen. De er allerede mye eldre enn gjennomsnittlig forventet levealder. 

Ville du vært skuffet/lei deg i min situasjon? Vi får sikkert en hyggelig jul hjemme, men barna er skuffet og skjønner ikke hvorfor besteforeldrene vil ha besøk, men ikke av dem, og jeg er lei meg.

Anonymkode: 1ca8a...3af

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville vel tenkt at det ikke nødvendigvis er julaften som er viktigst å feire med de gamle i slekten, og at jeg ville besøkt dem gjennom resten av året. Det er lettere å holde avstand i andre settinger. 

Og at dere faktisk kan skiple "annenhver"-ordningen om smittesituasjonen er en annen neste år og de gamle fremdeles lever.

Anonymkode: 23bb2...9e2

Skrevet

Jeg ville vært lei meg, men skjønner jo dem godt. Det er veldig mye smitte blant barn nå, de har ofte ingen symptomer, hjemmetestene er ikke pålitelige, og man kan bli syk selv om man er fullvaksinert. Da er det ikke rart at de ønsker å beskytte de gamle.

Anonymkode: dd9a2...7e1

Skrevet

Eg hadde blitt minst like lei meg om det viste seg at eit av barna, eller eg sjølv drog med meg smitte uten å vite det og dei gamle vart smitta. Hadde besøkt dei mykje på nyåret når smitten forhåpentligvis har roa seg ned igjen. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Vi pleier å feire jul hos mine foreldre sammen med flere andre (barnløse) familiemedlemmer. Noen veldig gamle og noen unge. I år kommer vi ikke til å bli invitert pga korona. Om vi hadde kommet, ville det likevel blitt færre enn ti gjester, så ville være innenfor anbefalingene. Alle over 12 år er fullvaksinerte, men vi har små barn som ikke er vaksinerte.

I fjor ble vi ikke invitert fordi ingen var vaksinerte, og det hadde jeg forståelse for, selv om det var leit. I år fikk vi tidlig høre at vi kunne komme hvis alle var friske (skal mye til at ikke ett av barnehagebarna er forkjølet, men greit nok). Nå har vi fått vite at vi ikke blir invitert likevel, selv om alle skulle være friske. Jeg blir så trist, for neste år skal vi til mannens familie og jeg kan ikke regne med at de eldste lever to år til, så vi kan få feiret jul med dem igjen. De er allerede mye eldre enn gjennomsnittlig forventet levealder. 

Ville du vært skuffet/lei deg i min situasjon? Vi får sikkert en hyggelig jul hjemme, men barna er skuffet og skjønner ikke hvorfor besteforeldrene vil ha besøk, men ikke av dem, og jeg er lei meg.

Du kan da besøke dem uten at det er julaften? Eller invitere de gamle selv? 

Anonymkode: c3ebb...6b0

Skrevet
20 hours ago, Anonym bruker said:

Nei, hadde hatt forstårelse for det

Anonymkode: 923e0...1ca

Skrevet

Jeg hadde nok blitt skuffa, men samtidig skjønt at det var sånn det måtte bli. De ville jo gjort det annerledes om smittesituasjonen ikke var så ille. 

Skrevet

Kan dere ikke feire med mannen familie i år, og din neste år?

Anonymkode: 0ff9d...54e

Skrevet

Rart det er krig når man klarer å overdramatisere ting så utrolig. 

Anonymkode: 026f2...bab

Skrevet

Det hadde jeg faktisk skjønt. Trist ja , men enda tristere om mitt barn hadde smittet andre. 

Anonymkode: 42f88...d99

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...