Anonym bruker Skrevet 10. desember 2021 #1 Skrevet 10. desember 2021 Jeg leier en vertikaldelt tomannsbolig..flyttet inn for kun kort tid siden. Nå er det felles innkjøring til ytterdør kan man si..jeg har 1 garasjeplass som er ett stykke unna huset. Jeg parkerer bilen der..men naboen okkuperer hele 3 parkeringsplasser..han har 2 ved siden av husveggen også parkerer han bilen foran husdøra..han bor alene. Men har en kjæreste som kommer på overnatting støtt og stadig..hun parkerer på en av plassene inntil husveggen hans. Jeg begynte å parkere foran døra på huset jeg leier..men bare i 1 times tid om dagen..dette svarte han på med å parkere bilen bak min bil sånn at jeg ikke kom meg ut! For deretter å sende melding til min husvert at det parkeres foran huset..tullingen benytter ikke begge parkeringsplassene han har ved siden av husveggen sin..men velger heller å parkere foran døra si som er 3 meter unna parkeringen..dermed kan ikke jeg parkere heller utfor min dør 😵 dvs jeg har 1 parkering i garasje 50 meter unna å han okkuperer 3 plasser. Jeg sjekka med kartverket hvordan tomtegrensen går og den er altså delt på midten slik at min husvert eier halvparten fremfor huset/innkjøring. Desverre er husverten min tafatt og orker ikke starte noe med naboen..men det irriterer meg noe helt sinnsykt. Og faktisk i går etter han hadde klagt på at jeg hadde parkert så kjørte han avgårde på jobb med bilen sin..like etter kommer kjæresten ut for å flytte sin bil fra parkeringa ved siden av huset å satte den fremfor ytterdøra. Der sto hun parkert hele dagen bare på rein faenskap!!! Anonymkode: c301a...ee8
HeiteH Skrevet 10. desember 2021 #2 Skrevet 10. desember 2021 Dere er jo like kørka. Begge parkerer foran døra der det ikke er parkeringsplass og begge irriterer seg over at den andre gjør det.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2021 #3 Skrevet 10. desember 2021 Du får sette opp et lite gjerde, krukker med blomter osv på grensen da, så han ikke får parkert der han heller. Ingen av dere skal jo parkere der egentlig... Anonymkode: 35912...b6b
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2021 #4 Skrevet 11. desember 2021 Anonym bruker skrev (23 timer siden): Du får sette opp et lite gjerde, krukker med blomter osv på grensen da, så han ikke får parkert der han heller. Ingen av dere skal jo parkere der egentlig... Anonymkode: 35912...b6b Joda han får parkert for han har adkomst rett ut til hovedveien..problemet er at hvis jeg skulle finne på å parkere foran min dør så kommer ikke jeg meg ut hvis han kommer å parkerer etter meg.. Anonymkode: c301a...ee8
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2021 #5 Skrevet 11. desember 2021 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Joda han får parkert for han har adkomst rett ut til hovedveien..problemet er at hvis jeg skulle finne på å parkere foran min dør så kommer ikke jeg meg ut hvis han kommer å parkerer etter meg.. Anonymkode: c301a...ee8 Kan ikke du parkere de inne da, eller går ikke det? Anonymkode: 32e5b...c16
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2021 #6 Skrevet 11. desember 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Kan ikke du parkere de inne da, eller går ikke det? Anonymkode: 32e5b...c16 Nei det går ikke å parkere de inne 😅 Anonymkode: c301a...ee8
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2021 #7 Skrevet 11. desember 2021 Kan jo utvikle jeg til en skikkelig nabokrangel det der. Hadde vært fristet til å slippe lufta ut av dekkene hans eller noe annet faenskap. Men da er det vel sånn at ingen egentlig skal parkere foran døra? Da får dere bli enige om det så får du bruke garasjen. Litt trim skader ingen. Anonymkode: 8cbc3...b7d
Pobie Skrevet 11. desember 2021 #8 Skrevet 11. desember 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Joda han får parkert for han har adkomst rett ut til hovedveien..problemet er at hvis jeg skulle finne på å parkere foran min dør så kommer ikke jeg meg ut hvis han kommer å parkerer etter meg.. Anonymkode: c301a...ee8 Så du vil parkere foran din dør men da kan ikke naboen parkere foran sin dør? Hvorfor mener du at du har mer rett til å parkere foran ditt hus enn naboen har til å parkere foran sitt hus? Når ingen av delene faktisk er parkeringsplass? Parker der du skal i garasjen 50 meter unna du. Du har ikke noe med hvor naboen parkerer på sin eiendom så lenge han ikke er i veien for deg.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2021 #9 Skrevet 12. desember 2021 Kan du tegne det på ett ark? Skjønner ikke helt jeg. 🙈 Anonymkode: 66eca...fab
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2021 #10 Skrevet 12. desember 2021 Pobie skrev (2 timer siden): Så du vil parkere foran din dør men da kan ikke naboen parkere foran sin dør? Hvorfor mener du at du har mer rett til å parkere foran ditt hus enn naboen har til å parkere foran sitt hus? Når ingen av delene faktisk er parkeringsplass? Parker der du skal i garasjen 50 meter unna du. Du har ikke noe med hvor naboen parkerer på sin eiendom så lenge han ikke er i veien for deg. Jeg har ikke behov for å parkere foran min dør..men naboen parkerer en stor h****bil foran sin dør..enda han har 2 parkeringsplasser ved siden av huset sitt! Det er en prinsipp sak..han er til hinder for meg og ikke kan jeg parkere en ussel time der uten at han skal kontakte huseier for å klage på at det parkeres foran huset. Når det er han som parkerer der 24/7 og IKKE meg. Ingen burde få lov å parkere der..hverken naboen eller meg! Desverre har ikke huseier baller nok til å si ifra til han..slik at nå okkuperer han hele 4 plasser..2 ved siden av huset sitt..1 i garasjen og i stedet for å bruke disse parkerer han bilen rett foran inngangsdøra si! Jeg rett ved sidenav og er helt avhengig av å gå forbi hans dør for å komme meg ut noenplass... Anonymkode: c301a...ee8
Pobie Skrevet 12. desember 2021 #11 Skrevet 12. desember 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Jeg har ikke behov for å parkere foran min dør..men naboen parkerer en stor h****bil foran sin dør..enda han har 2 parkeringsplasser ved siden av huset sitt! Det er en prinsipp sak..han er til hinder for meg og ikke kan jeg parkere en ussel time der uten at han skal kontakte huseier for å klage på at det parkeres foran huset. Når det er han som parkerer der 24/7 og IKKE meg. Ingen burde få lov å parkere der..hverken naboen eller meg! Desverre har ikke huseier baller nok til å si ifra til han..slik at nå okkuperer han hele 4 plasser..2 ved siden av huset sitt..1 i garasjen og i stedet for å bruke disse parkerer han bilen rett foran inngangsdøra si! Jeg rett ved sidenav og er helt avhengig av å gå forbi hans dør for å komme meg ut noenplass... Anonymkode: c301a...ee8 Men du har jo ikke noe med hvor han parkerer på sin eiendom? Hvis han har mer enn én bil tar han naturlig nok opp mer enn én plass. Du har ikke lov til å parkere foran døra uansett, men har egen parkeringsplass 50 meter unna. Dette er en ikke-sak. Du parkerer der du har lov og lar naboen gjøre som han selv vil på sin eiendom.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2021 #12 Skrevet 12. desember 2021 Pobie skrev (1 time siden): Men du har jo ikke noe med hvor han parkerer på sin eiendom? Hvis han har mer enn én bil tar han naturlig nok opp mer enn én plass. Du har ikke lov til å parkere foran døra uansett, men har egen parkeringsplass 50 meter unna. Dette er en ikke-sak. Du parkerer der du har lov og lar naboen gjøre som han selv vil på sin eiendom. Du leste rett og slett ikke innlegget du? HI, forstår din frustrasjon 🤬 Anonymkode: 5d860...d2e
Pobie Skrevet 12. desember 2021 #13 Skrevet 12. desember 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Du leste rett og slett ikke innlegget du? HI, forstår din frustrasjon 🤬 Anonymkode: 5d860...d2e Jo? To ganger faktisk. Den eneste andre løsningen er at HI parkerer rett foran sin dør der det ikke er lov, men da kan ikke naboen parkere foran sin dør og må parkere en annen plass. Altså mener HI at hun har mer rett til å parkere foran sin dør enn det naboen har. For hvis den ene parkerer der, kan ikke den andre parkere der. Begge har oppmerkede plasser annetsteds.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2021 #14 Skrevet 12. desember 2021 Dette må du bare glemme og kutte ut å irritere deg over, for her kommer du ingen vei. Jeg har selv leid lelighet i mine yngre dager, og måtte selv parkere 100 meter unna, fordi jeg hadde en gammel bil, og huseieen ville ha en sånn skrotkasse stå foran huset til spott og spe for naboene. Ler av det i dag, men godtok det da. Ikke kan jeg huske jeg irriterte meg heller. Hva sier din kontrakt ang parkering? At du har plass foran huset til en bil, eller kun garasjeplass? Du kommer ingen vei her. Er dette noe å bruke raseri på? Syns nesten det er litt pinlig å lese. Du er nyinnflyttet, og har en kontrakt, så forhold deg til den. Anonymkode: 38fd9...bef
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2021 #15 Skrevet 12. desember 2021 Det er jo uansett ikke du som eier noe av dette... Din leilighet er leid, og du har en kontrakt på parkering i/foran garasje 50 meter unna. Hva huseieren ved siden av gjør på sin eiendom har du ingenting med. Han som eier din leilighet vil ikke ha uvennskap med nabo og ber deg forholde deg til din kontrakt som sier du skal parkere ved garasjen. Det er en ikke-sak! Du har ingenting med dette, du må bare forholde deg til din kontrakt. Du eier ikke huset du bor i, og ihvertfall ikke tomta til naboen. Så ikke bruk negativ energi på dette, du har ingenting å komme med. Anonymkode: 35912...b6b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå