Gå til innhold

Hvem kan ta ansvar når de som styrer landet bryter loven?

Anbefalte innlegg

Korona kan ikke lenger anses som en allmennfarlig smittsom sykdom. Majoriteten av befolkningen er vaksinert, og kun 3% av pasientene på sykehus er koronapasienter. Myndighetene sier de må komme med restriksjoner med bakgrunn i et helhetlig problem i helsenorge. Men dette strider med loven? Hvilken hjemmel bruker de? Hvem eller hvilket organ har ansvar for at loven følges når de som styrer landet bryter lovene?

Anonymkode: b710f...002

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Korona kan ikke lenger anses som en allmennfarlig smittsom sykdom. Majoriteten av befolkningen er vaksinert, og kun 3% av pasientene på sykehus er koronapasienter. Myndighetene sier de må komme med restriksjoner med bakgrunn i et helhetlig problem i helsenorge. Men dette strider med loven? Hvilken hjemmel bruker de? Hvem eller hvilket organ har ansvar for at loven følges når de som styrer landet bryter lovene?

Hvilken lov strider det mot?

Anonymkode: 4c4bd...1a8

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Du har åpenbart ikke god kjennskap til helsenorge. Du vet vi kneler?

Anonymkode: f0571...cef

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

De misbruker smittevernloven. Det var ikke dette den var ment til. 

Anonymkode: a754f...61a

Og hvordan vet du at den ikke var tenkt brukt slik?Er det noe du VET?Eller noe du TROR?

Annonse

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Du har åpenbart ikke god kjennskap til helsenorge. Du vet vi kneler?

3% av de innlagte er koronapasienter. Helse-Norge har knelt i åresvis. 

Anonym bruker skrev (38 minutter siden):

Coronapasienter er ekstremt ressurskrevende, bemanningskrevende og økonomisk. Jeg kan ikke for mitt bare liv forstå hvorfor det er så jævlig mange idioter som snakker i store bokstaver om ting de ikke har peiling på. Jeg er så lei at jeg spyr.

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Coronapasienter er ekstremt ressurskrevende, bemanningskrevende og økonomisk. Jeg kan ikke for mitt bare liv forstå hvorfor det er så jævlig mange idioter som snakker i store bokstaver om ting de ikke har peiling på. Jeg er så lei at jeg spyr.

De kan være så ressursskrevende de bare vil, så lenge de utgjør 3%(!) av alle innlagte pasienter, så sier det seg selv at det ikke er dem som velter lasset i helsevesenet. 

Anonym bruker skrev (41 minutter siden):

En ny faglig vurdering fra Helsedirektoratet viser at 30 prosent av intensivpasienter på norske sykehus er coronapasienter.

I tillegg ligger de i gjennomsnitt innlagt i fire ganger så lang tid, og kan kreve flere intensivsykepleiere samtidig.

https://www.dagbladet.no/nyheter/innlagt-fire-ganger-sa-lenge/74862702

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

En ny faglig vurdering fra Helsedirektoratet viser at 30 prosent av intensivpasienter på norske sykehus er coronapasienter.

I tillegg ligger de i gjennomsnitt innlagt i fire ganger så lang tid, og kan kreve flere intensivsykepleiere samtidig.

https://www.dagbladet.no/nyheter/innlagt-fire-ganger-sa-lenge/74862702

Den totale prosentsatsen er likevel 3%. 

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Du prøver virkelig å vise deg frem? Det eneste du viser er hvor ignorant og enkel du er. 

Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Men, skjønner du ikke forskjellen på en pasient på barsel, en med beinbrudd eller nyoppdaget diabetes og en coronapasient på intensiv? Coronapasienten krever mye spesialutdannet personell som må jobbe i smittevernsutstyr. Tung, krevende jobb, og faktisk så krevende at folk slutter. Vi har ikke for mange intensivsykepleiere i dette landet, og når de sier at det går på stumpene løs, så er det vilt respektløst av deg og sitte og skrike 3%.

Anonymkode: 0cd9a...a7d

Annonse

Anonym bruker skrev (35 minutter siden):

Men, skjønner du ikke forskjellen på en pasient på barsel, en med beinbrudd eller nyoppdaget diabetes og en coronapasient på intensiv? Coronapasienten krever mye spesialutdannet personell som må jobbe i smittevernsutstyr. Tung, krevende jobb, og faktisk så krevende at folk slutter. Vi har ikke for mange intensivsykepleiere i dette landet, og når de sier at det går på stumpene løs, så er det vilt respektløst av deg og sitte og skrike 3%.

Anonymkode: 0cd9a...a7d

Det jobber ca 300 000 mennesker innen norsk helsevesen. Det du skriver er opphauset sprøyt. Uansett om de er litt mer krevende er det helt åpenbart at 300 personer aldri vil velte lasset. 

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Det jobber ca 300 000 mennesker innen norsk helsevesen. Det du skriver er opphauset sprøyt. Uansett om de er litt mer krevende er det helt åpenbart at 300 personer aldri vil velte lasset. 

Norske sykehus har holdt det gående fordi vi får sykepleiere og spesialsykepleiere utenfra for å dekke ledige vakter. 

Denne muligheten har vi ikke nå pga koronaen. Folk går doble vakter i tungt utstyr over ikke bare måneder,men år.Det sier seg selv at dette ikke går.Men selvfølgelig,om du synes dette er så opphauset og tull. Hva om ditt barn blir utsatt for en ulykke og du får beskjed om at "beklager,her er det fullt,barnet ditt må ligge på vanlig avdeling og ikke på intensiven". så tror jeg pipa di hadde fått en annen lyd.

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Så du mener av alle som er lagt inn på alle landets sykehus? Det spiller jo ingen rolle når det er på intensivavdelingene hvor de sykeste ligger det brenner mest. 

Anonymkode: dc9c8...239

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Så du mener av alle som er lagt inn på alle landets sykehus? Det spiller jo ingen rolle når det er på intensivavdelingene hvor de sykeste ligger det brenner mest. 

Du kan jo lese her hva Nettavisen skriver om sykehuset i Kalnes. Det er rett og slett løgn at de ikke klarer å håndtere dette. Sykehusene synes bare det er behagelig å slippe og omplassere ansatte, bedre å la det gå utover hele befolkningen..

https://www.nettavisen.no/nyheter/sykehus-ba-om-nasjonale-tiltak-hadde-16-covid-pasienter-innlagt/s/12-95-3424217267

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Du kan jo lese her hva Nettavisen skriver om sykehuset i Kalnes. Det er rett og slett løgn at de ikke klarer å håndtere dette. Sykehusene synes bare det er behagelig å slippe og omplassere ansatte, bedre å la det gå utover hele befolkningen..

https://www.nettavisen.no/nyheter/sykehus-ba-om-nasjonale-tiltak-hadde-16-covid-pasienter-innlagt/s/12-95-3424217267

Hvor syk er man i hodet når man klarer å tenke noe slikt? Jeg er mer drittlei folk som deg enn alle verdens virus til sammen!

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Hvor syk er man i hodet når man klarer å tenke noe slikt? Jeg er mer drittlei folk som deg enn alle verdens virus til sammen!

Leste du artikkelen? Jeg er aller mest lei av folk som stoler blindt på at alle i ledende stillinger alltid gjør det som er best for flertallet. Det er skremmende mye inkompetanse blant ledere med voldsomt mye makt. Nettopp derfor er det utrolig skummelt at media har sittet som nikkedukker og mikrofonstativ for myndighetene i to år. Nå begynner heldigvis kritikken og komme, og for alle som kan lese og tolke hva de leser/hører så er den kritikken mer enn velbegrunnet. 

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Moxnes med mistillit 😂

Nei du, kanskje de faktisk hører på sykepleiere og leger som står midt i det akkurat nå? 

Anonymkode: ad78e...606

Jeg synes det er så vanskelig å forholde seg til, for noen sykepleiere og leger sier at de er overbelastet og det er krise, så har du mange som sier at det bare er til å kule'n, for alt er rolig og problemfritt. Hvem er det som har rett??

Anonymkode: 01470...bb1

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Jeg synes det er så vanskelig å forholde seg til, for noen sykepleiere og leger sier at de er overbelastet og det er krise, så har du mange som sier at det bare er til å kule'n, for alt er rolig og problemfritt. Hvem er det som har rett??

Anonymkode: 01470...bb1

De som jobber midt i dritten selvfølgelig. 

Anonymkode: ad78e...606

• Opprett ny...