Gå til innhold

Sønnen min sliter på skolen....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette har på gått over flere år. Han går nå i 4. klasse. Er snakk om flere som mobber han, og derfor synes jeg dette er veldig vanskelig. Jeg er alene med han så trenger et sted jeg kan lufte litt tanker. Kanskje har noen også vert borti noe lignende?

Det har som sagt foregått over lengre tid, og jeg har følt det er svært vanskelig å ta opp ting med foreldre. De bortforklarer hendelser. Sønnen min har flere ganger kommet hjem med blå merker, men det er vel ofte ordene som sårer mest...

Skolen har gjentatte ganger ringt til foreldre, men det blir svært liten bedring. Nå har de opprettet mobbesak, men jeg er veldig spent på om dette kan snu. Vil gjerne bli boende her vi bor, siden vi har hele nettverket vårt her. Noe som er greit siden barnefar er helt ute av bilde. Jeg jobber som sykepleier, så jobbmessig er det ikke så vanskelig å få jobb et annet sted. 

Noen som har råd eller historier der et dårlig klassemiljø har blitt veldig bra?

Anonymkode: bb033...281

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min erfaring er at det sjelden nytter å snakke med foreldrene, det er på skolen det skjer, så det er på skolen tiltakene må settes inn. Fint at de har opprettet en mobbesak nå, men det burde jo vært gjort for lenge siden om dette har pågått i flere år...