Anonym bruker Skrevet 9. desember 2021 #1 Skrevet 9. desember 2021 Det er mørkt, kaldt, glatt osv. Gleder meg bare til våren igjen og sommeren. Det er desidert den beste tiden. Hva tenker dere? Anonymkode: a437d...e01
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2021 #2 Skrevet 9. desember 2021 Jeg gleder meg veldig til jul så sånn sett så elsker jeg denne måneden Men merker at jeg gruer meg til å gå ut pga den voldsomme kulden og holder meg mest mulig inne nå pga det er såpeglatt utenfor. Er arbeidsledig så burde absolutt ikke bare sitte inne,men vil ikke gå ut når det er fare for å skade meg pga det er så glatt. At det er mørkt plager meg ikke. Anonymkode: 8a274...6b2
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2021 #3 Skrevet 9. desember 2021 Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Det er mørkt, kaldt, glatt osv. Gleder meg bare til våren igjen og sommeren. Det er desidert den beste tiden. Hva tenker dere? Anonymkode: a437d...e01 Flytt til Spania 😃❤ Anonymkode: 3616a...8b6
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2021 #4 Skrevet 10. desember 2021 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Jeg gleder meg veldig til jul så sånn sett så elsker jeg denne måneden Men merker at jeg gruer meg til å gå ut pga den voldsomme kulden og holder meg mest mulig inne nå pga det er såpeglatt utenfor. Er arbeidsledig så burde absolutt ikke bare sitte inne,men vil ikke gå ut når det er fare for å skade meg pga det er så glatt. At det er mørkt plager meg ikke. Anonymkode: 8a274...6b2 Brodder? Anonymkode: 5f0ce...226
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2021 #5 Skrevet 10. desember 2021 Jeg er så enig. Når jeg blir pensjonist skal jeg flytte til Granka 😂 Alt blir tyngre, snø, glatt, trøtt, kaldt, høy strømregning, lite d-vitaminer og kiloene sniker seg på. Huden blir tørr og gusten. Anonymkode: b84c2...8c2
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 10. desember 2021 #6 Skrevet 10. desember 2021 Selv om jeg alltid gleder meg til sommer så har jeg de siste årene blitt veldig glad i vinteren. Varm kaffe, store ullgensere , kalde klare dager, varme votter og skjerf og ski på tv . Krype ned i sofaen med gode serier og ikke minst tenne masse stearinlys .
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2021 #7 Skrevet 10. desember 2021 Elsker vinteren ♥️ Også elsker jeg sommeren. Og høsten. Og våren. Men vinteren mest. Kunne aldri bodd et sted uten skikkelig høst og vinter. Anonymkode: 43c68...d4e
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2021 #8 Skrevet 10. desember 2021 Helt enig, hi. Har så ille eksem at jeg blir deprimert av tanken på alle disse månedene Anonymkode: 0aeab...632
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2021 #9 Skrevet 10. desember 2021 Jeg HATER vinteren og har lenge sagt til mannen min at når vi blir pensjonister, så flytter vi til et varmere strøk når det er vinter (med unntak av julen). Anonymkode: 12ef8...615
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2021 #10 Skrevet 10. desember 2021 Å den voldsomme eksem sønnen min får på denne årstiden er heller ikke noe kjekt nei. Han ser helt forferdelig ut på hendene når det er så kaldt. Mens om våren og sommeren har han ingen eksem. Anonymkode: 8a274...6b2
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2021 #11 Skrevet 10. desember 2021 Våren og høsten er de årstidene jeg liker best, våren på førsteplass. Sommeren er for varm, og vinteren for kald Men jeg setter pris på endringene, hadde ikke satt så pris på de årstidene jeg liker best om vi ikke også hadde de jeg ikke liker så godt. Har hund, så ut må jeg uansett. Da liker jeg tørr vinter best, minus 1 til minus 5 grader og snø, så det blir litt lysere og koseligere ute. Ikke så fan av slaps, vått, mørkt og glatt føre, men tåler det også. Har gode brodder, gidder ikke skli rundt ute, og godt vintertøy så jeg fryser ikke. Da er det godt å komme inn etter en runde med bikkja, sette seg under pleddet i sofaen og kose seg. Anonymkode: e8a64...54f
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2021 #12 Skrevet 10. desember 2021 Jeg hater snø. Begynner vel å hate kulda også etter strømregningen kommer. Anonymkode: 73afd...bf9
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2021 #13 Skrevet 10. desember 2021 Jeg stortrives i denne tiden, selv om jeg ikke er ett utemenneske, turmenneske eller skimenneske. Jeg liker at det er mørkt om kvelden, for da er det så koselig med lys, fyr i peisen og disse tingene. Tenne lys på trappa når mørket kommer en en liten glede hver dag. At det er kaldt gjør ikke noe, det er jo bare å kle seg etter været. At det er glatt gjør heller ikke noe, er jo bare å ha på seg skikkelige sko og brodder. Jeg sykler til jobb året rundt, aldri hatt noen uhell heller. Det å være ute når det er kaldr syns jeg er helt greit, for det er så deilig å komme inn når det er kaldt ute. Måke snø syns jeg bare er koselig og deilig, ikke pga st jeg bruker snøen noe serlig men jeg vet ungene setter stor pris på den. De aker, står på ski, lager snømenn osv. dette selv om de nå har blitt store. Jeg tror folk kjører seg fast i tankegangen at mørketiden er så trist at de gjør den tung og vanskelig. Når jeg sier alt som jeg syns er positivt med denne tiden så er de faktisk ganske enige, men en hører de har satt seg fast på at denne tiden er trist. Denblir hva vi gjør den til tenker jeg. Vi lever i norge og da må vi tilpasse oss, for vi kan jo ikke håpe vært år at dette plutselig ikke skjer. Anonymkode: 6edee...d7f
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2021 #14 Skrevet 10. desember 2021 Anonym bruker skrev (På 12/10/2021 den 0.01): Jeg gleder meg veldig til jul så sånn sett så elsker jeg denne måneden Men merker at jeg gruer meg til å gå ut pga den voldsomme kulden og holder meg mest mulig inne nå pga det er såpeglatt utenfor. Er arbeidsledig så burde absolutt ikke bare sitte inne,men vil ikke gå ut når det er fare for å skade meg pga det er så glatt. At det er mørkt plager meg ikke. Anonymkode: 8a274...6b2 Kjøp deg broddar! Hi, eg syns det er litt godt eigentleg. Likar sommar og vår og, men då er det så mykje å gjere ute. Alt til si tid! No er det pledd og inneliv ei stund, så ein er klare til full fart igjen om nokre mnd. Anonymkode: e5b46...295
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2021 #15 Skrevet 10. desember 2021 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Kjøp deg broddar! Hi, eg syns det er litt godt eigentleg. Likar sommar og vår og, men då er det så mykje å gjere ute. Alt til si tid! No er det pledd og inneliv ei stund, så ein er klare til full fart igjen om nokre mnd. Anonymkode: e5b46...295 Fin måte å se det på. Anonymkode: a437d...e01
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2021 #16 Skrevet 11. desember 2021 Anonym bruker skrev (15 timer siden): Jeg stortrives i denne tiden, selv om jeg ikke er ett utemenneske, turmenneske eller skimenneske. Jeg liker at det er mørkt om kvelden, for da er det så koselig med lys, fyr i peisen og disse tingene. Tenne lys på trappa når mørket kommer en en liten glede hver dag. At det er kaldt gjør ikke noe, det er jo bare å kle seg etter været. At det er glatt gjør heller ikke noe, er jo bare å ha på seg skikkelige sko og brodder. Jeg sykler til jobb året rundt, aldri hatt noen uhell heller. Det å være ute når det er kaldr syns jeg er helt greit, for det er så deilig å komme inn når det er kaldt ute. Måke snø syns jeg bare er koselig og deilig, ikke pga st jeg bruker snøen noe serlig men jeg vet ungene setter stor pris på den. De aker, står på ski, lager snømenn osv. dette selv om de nå har blitt store. Jeg tror folk kjører seg fast i tankegangen at mørketiden er så trist at de gjør den tung og vanskelig. Når jeg sier alt som jeg syns er positivt med denne tiden så er de faktisk ganske enige, men en hører de har satt seg fast på at denne tiden er trist. Denblir hva vi gjør den til tenker jeg. Vi lever i norge og da må vi tilpasse oss, for vi kan jo ikke håpe vært år at dette plutselig ikke skjer. Anonymkode: 6edee...d7f Her forenkler du nok litt vel mye. Jeg er som personlighetstype positiv og optimistisk, altså jeg prøver og klarer for det meste å holde meg selv glad og finne fram til det som er positivt i ulike situasjoner. Vinteren sliter jeg voldsomt med. Jeg takler høsten fordi jeg da er mettet av en lang og deilig sommer og kan sette pris på endringene. Stort sett takler jeg november og desember fint også fordi det da nærmer seg/er jul. Jeg koser meg med utelys, julepynt osv. Og som deg, så synes jeg det er veldig koselig å tenne lys inne når det er mørkt ute. Men der stopper det. Jeg er nok en av de som blir litt vinterdeprimert, og jeg får langt flere fysiske plager om vinteren. Mer smerter i musklene, sår på huden osv. Og jeg synes faktisk ikke det er noe positivt med å måtte gå tur med hunden i stappmørke og enten tvinge på henne potesokker, eller risikere såre labber pga alt saltet. Jeg blir lei meg inni meg når jeg går fra jobb og det allerede er mørkt. Jeg avskyr å fryse, og selv med lue, votter og tykk jakke, så blir det jo kaldt i kinnene og på nesen. Ikke tåler jeg ull heller (allergisk), så jeg blir ofte kald på legger og lår. Og jeg misliker snøen og sluddet og isen som krever måking, salting og gir glatte veier som igjen gir vonde muskler fordi jeg blir mye mer anspent og engstelig av å kjøre bil på sånt føre. Og her vi bor er det oftere tynt rimlag/islag på veiene og fortau enn direkte is og snø, noe som gjør brodder ubrukelig. Jeg prøver å holde humøret opp med å glede meg til jul i desember, og deretter desperat tenke at nå blir det lysere og går mot vår når det blir januar og februar, men optimisten i meg får det verre for hvert år. Koselige telys inne og tepper, kan ikke veie opp for tristhet over mørket, smerter i kroppen og et inderlig hat mot kulde og snø. Anonymkode: 12ef8...615
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2021 #17 Skrevet 11. desember 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg er som personlighetstype positiv og optimistisk Ingenting i det du skriver tilsier det. Anonymkode: ac0d5...e23
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2021 #18 Skrevet 11. desember 2021 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Ingenting i det du skriver tilsier det. Anonymkode: ac0d5...e23 Jeg forstår det fordi jeg i dette innlegget forklarer hvordan jeg har det ved å belyse det problematiske, men jeg er faktisk en positiv og optimistisk person. Som sagt så prøver jeg også å fokusere på det positive når det er vinter, som koselig med lys, fint med jul, det snur og går mot lysere tider igjen etter jul, deilig med varme pledd osv., men mørket og kulden gjør likevel noe med meg. Jeg blir mer nedenfor og negativ enn vanlig, og så letner det igjen rundt mars og holder seg sånn til rundt november/desember igjen. Jeg er også stort sett blid og optimistisk om vinteren, men ikke så mye som ellers i året, så det er tydelig at vinteren gjør noe med meg. Anonymkode: 12ef8...615
Luksusdyret Skrevet 11. desember 2021 #19 Skrevet 11. desember 2021 Jeg sliter også med mørketid, selv om jeg er en positiv person generelt. Men hodepine kombinert med kuldeastma og utslett på hendene er ikke gøy. Dette varer heldigvis i bare to måneder, og fra slutten av januar blir humøret bedre. Da går vi på ski med hundene, drar i alpinbakken og leker i snøen. Tåler heller ikke ull, men har aldri opplevd å fryse skikkelig hvis jeg har på nok klær.
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2021 #20 Skrevet 11. desember 2021 Milfy Way skrev (21 minutter siden): Jeg sliter også med mørketid, selv om jeg er en positiv person generelt. Men hodepine kombinert med kuldeastma og utslett på hendene er ikke gøy. Dette varer heldigvis i bare to måneder, og fra slutten av januar blir humøret bedre. Da går vi på ski med hundene, drar i alpinbakken og leker i snøen. Tåler heller ikke ull, men har aldri opplevd å fryse skikkelig hvis jeg har på nok klær. Hvordan kan det da ha seg at du ser det negative i alle utfordringer som blir diskutert på forumet? Og ja, jeg har lagt merke til deg helt uten å være fan av deg, eller hva det er du pleier å komme med når noen adresserer deg. Slik du fremstår her er vel ikke positiv person det som slår meg først. Anonymkode: 5f0ce...226
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2021 #21 Skrevet 11. desember 2021 On 12/9/2021 at 11:48 PM, Anonym bruker said: Det er mørkt, kaldt, glatt osv. Gleder meg bare til våren igjen og sommeren. Det er desidert den beste tiden. Hva tenker dere? Anonymkode: a437d...e01 Elsker hele Desember ❤️ men ellers enig med deg. hadde det vert -5- -7 hver dag og snø hadde det vert greit,men ikke slik det er på østlandet, snø og regn, slaps , kulde og kjempe glatt Anonymkode: 2c391...395
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2021 #22 Skrevet 11. desember 2021 D-vitamintilskudd ble redningen her. Anbefales!! Anonymkode: 40b7f...ab8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå