Anonym bruker Skrevet 9. desember 2021 #1 Skrevet 9. desember 2021 Jeg er ganske sikker på at jeg har ADD eller ADHD og har bedt om utredning. Fått henvisning til DPS, men blitt avvist. Jeg føler livet er et eneste rot og all energi går til å møte forventningene av samfunnet, men jeg klarer det bare tilsynelatende. Jeg hadde håpet at ved å få en utredning og få vite om det faktisk er ADD/ADHD kunne jeg få hjelp til å håndtere dette og ikke bare gå igjennom livet og late som jeg er et "ekte menneske", for det er slik jeg føler det nå. Avslaget var begrunnet med at de måtte fokusere på de som har større vansker enn meg. Men jeg har slitt med depresjon i flere år og tror dette henger sammen. Jeg stoler ikke på meg selv. Tør ikke starte på noe for jeg vet at jeg ikke klarer å fullføre det hvis jeg ikke har "kniven på strupen"... Er det noen som har erfaring med å utredes som voksen? Bør jeg klage, eller er det noen andre jeg kan henvises til? Fastlegen min er ikke veldig lydhør. Hun mente det var usannsynlig at jeg hadde add/adhd fordi jeg er lærer, og klarer å jobbe som det... Anonymkode: d9487...d75
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2021 #2 Skrevet 10. desember 2021 Jeg utredes nå. Om du blir avvist så har du ikke nok utfordringer da. Du må ha utfordringer på minst to arenaer i livet tror jeg. Om din fastlegen ikke mener du har det så har kanskje ikke henvisningen din vært så god? Jeg sendte henvisning i juni og startet utredning i August. Er nå ferdig og skal på siste samtale neste uke. Be om å få tilsendt henvisning. Min lege fylte ut et skjema der spørsmålene dekket alle arenaer i livet. Det var ganske åpenbart ar jeg hadde utfordringer. Forresten så heter det ikke ADD lengre, det heter ADHD uoppmerksom type. Ikke gi deg. Anonymkode: 13e61...eda
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2021 #3 Skrevet 10. desember 2021 Jeg ble utredet i høst av en privat nevropsykolog som ble dekket av jobbens helseforsikring. Fastlegen skrev henvisning som ble godtatt av forsikringen. Jeg har gått videre til privat psykiater for starte testing av medisin. Lange, lange køer på dps. Anonymkode: fdaaa...f3a
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2021 #4 Skrevet 10. desember 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Jeg ble utredet i høst av en privat nevropsykolog som ble dekket av jobbens helseforsikring. Fastlegen skrev henvisning som ble godtatt av forsikringen. Jeg har gått videre til privat psykiater for starte testing av medisin. Lange, lange køer på dps. Anonymkode: fdaaa...f3a DPS her har åpnet kveldsjobbing. De utreder «enkle» tilfeller som meg på kveldstid. Det har hopet seg opp pga korona så nå har de fullt trykk på inntak. Jeg ventet tre måneder så var utredning i gang. Men har man helseforsikring så er det lurt å bruke den. Anonymkode: 13e61...eda
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå