Anonym bruker Skrevet 10. desember 2021 #26 Skrevet 10. desember 2021 Pobie skrev (10 minutter siden): Klutvask tar under ett minutt, dusj tar minimum 20 minutter. Det er ikke at dusjen er så mye styr, bare at det føles som utrolig bortkastet tid når man ikke har lyst og har mange andre ting man heller vil gjøre med de 20 minuttene. 20 minutt?? Har du full overhaling hver gang du dusjer? Jeg vasker hår hver 2-3 dag, da tar vel selve dusjen max 10 min, men de dagene jeg bare vasker kroppen bruker jeg under 5 min. Å smøre og ordne med håret, de gangene jeg vasker det, vil vel ta 20 min totalt før jeg er ferdig påkledd. hi Anonymkode: 8d3e3...da5
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2021 #27 Skrevet 10. desember 2021 Milfy Way skrev (Akkurat nå): Jeg lurer mer på hvordan folk har råd til å dusje i 20 minutter med dagens strømpriser.... Det er virkelig ikke et tema for mange av oss. Å dusje når man har behov og anledning er noe de fleste med normal inntekt kan unne seg. Anonymkode: 8d3e3...da5
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2021 #28 Skrevet 10. desember 2021 Anonym bruker skrev (15 timer siden): Jeg hater restskatt. Anonymkode: 11e2f...d03 Det er ganske enkelt å unngå 😄 Anonymkode: 7b80d...646
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2021 #29 Skrevet 10. desember 2021 Anonym bruker skrev (16 timer siden): Hver eneste kveld. Søndag som mandag. Vinter som sommer. Hverdag som helligdag. Må man inn i dusjen. Selve seansen er jo ganske deilig når man først står der, men alt styret! Vaske, skylle, tørke, smøre, tørke dusj, rydde bort tøy. Det er så kjeeeedelig. Hilsen hi, fem år 🙈🙄 Anonymkode: 8d3e3...da5 Jeg dusjer ikke hver dag, problem løst 👌🏻 Anonymkode: 7b80d...646
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2021 #30 Skrevet 10. desember 2021 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Jeg dusjer ikke hver dag, problem løst 👌🏻 Anonymkode: 7b80d...646 Behovet for å være ren trumfer hatet mot å dusje. hi Anonymkode: 8d3e3...da5
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2021 #31 Skrevet 10. desember 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Behovet for å være ren trumfer hatet mot å dusje. hi Anonymkode: 8d3e3...da5 Da får du dusje hver dag da, hvis det er nødvendig for å være ren 😅 Anonymkode: 7b80d...646
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2021 #32 Skrevet 10. desember 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Da får du dusje hver dag da, hvis det er nødvendig for å være ren 😅 Anonymkode: 7b80d...646 Ja? Jeg gjør jo det. Jeg liker det bare ikke 🤪 Anonymkode: 8d3e3...da5
Soon to be mum Skrevet 10. desember 2021 #33 Skrevet 10. desember 2021 Pobie skrev (40 minutter siden): Klutvask tar under ett minutt, dusj tar minimum 20 minutter. Det er ikke at dusjen er så mye styr, bare at det føles som utrolig bortkastet tid når man ikke har lyst og har mange andre ting man heller vil gjøre med de 20 minuttene. 20 minutter???! 👀 Hva i all verden er det du drivet med i dusjen. Hvis vi sammenligner med det dere gjør med kluten, og dermed ikke tar med hårvask: Å gå inn i dusjen, skru på vannet, såpe seg inn og skylle av igjen tar Max 2 min. Og da overdriver jeg for å legge til litt tid til justering av vanntemperaturen og slikt. Legger du til hårvask tar det 2-3 min ekstra, avhengig av om du vasker en eller to ganger. man trenger ikke full spa-opplevelse hver gang man er i dusjen altså. Det kan man spare til søndager.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2021 #34 Skrevet 10. desember 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Ja? Jeg gjør jo det. Jeg liker det bare ikke 🤪 Anonymkode: 8d3e3...da5 Hehe, ja, men det er jo eneste svaret man kan gi, i og med det er en selv som tar det valget 😂 Anonymkode: 7b80d...646
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2021 #35 Skrevet 10. desember 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Bruker du 20 minutter på å dusje??? Hvordan i alle dager får du det til? Jeg bruker på det meste 7-8 minutter, og da inkluderer det barbering av legger, armhulene og bikinikant. Vanligvis bruker jeg 4-5 minutter. Kan legge til at jeg har langt hår og bruker balsam i det. Anonymkode: 3ff89...08b 4-5 minutter inklusive av og påkledning og tørking av langt hår? Anonymkode: d207a...b32
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2021 #36 Skrevet 10. desember 2021 Anonym bruker skrev (26 minutter siden): 4-5 minutter inklusive av og påkledning og tørking av langt hår? Anonymkode: d207a...b32 På å dusje. Ikke på å stelle seg. Vanskelig? Anonymkode: 8d3e3...da5
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2021 #37 Skrevet 10. desember 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): 4-5 minutter inklusive av og påkledning og tørking av langt hår? Anonymkode: d207a...b32 Vi snakket om selve dusjingen nå, ikke før og etterpå. Men det tar uansett ikke lange tiden. Jeg dusjer når jeg står opp, og jeg sover naken, så null tid på å kle av meg. Bruker tide når vannet varmer seg opp til å finne fram klær. Bruker vel 2-3 minutter etterpå til å tørke meg og håret (med håndkle) og kle på meg. Så totalt ca. 7-8 minutter fra jeg går inn på badet om morgenen til jeg er ferdig dusjet og påkledd. Anonymkode: 3ff89...08b
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2021 #38 Skrevet 10. desember 2021 Klarer ikke relatere. Det er det beste jeg vet. Elsker å dusje før leggetid, og legge meg naken og nyvasket. Litt mer pes på morgenkvisten, men blir nødt for å våkne før jobb. Har jeg fri kan jeg fint droppe det og går i pysj til langt på dag. Men klarer ikke sminke meg før jeg har dusjet. Det føles helt feil. Anonymkode: da311...f48
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2021 #39 Skrevet 10. desember 2021 Jeg har ikke dusjet siden juli. Heller ikke vasket håret. Håret stinker, men jeg tar på lue når jeg går ut. Anonymkode: 71378...d89
Pobie Skrevet 10. desember 2021 #40 Skrevet 10. desember 2021 Soon to be mum skrev (6 timer siden): 20 minutter???! 👀 Hva i all verden er det du drivet med i dusjen. Hvis vi sammenligner med det dere gjør med kluten, og dermed ikke tar med hårvask: Å gå inn i dusjen, skru på vannet, såpe seg inn og skylle av igjen tar Max 2 min. Og da overdriver jeg for å legge til litt tid til justering av vanntemperaturen og slikt. Legger du til hårvask tar det 2-3 min ekstra, avhengig av om du vasker en eller to ganger. man trenger ikke full spa-opplevelse hver gang man er i dusjen altså. Det kan man spare til søndager. 20 minutter på alt, altså justering av temp, selve dusjen, tørking og krem osv etterpå. Jeg tok tiden, og det kjappeste jeg kan gjøre det er 18-20 minutter. Siden jeg ikke dusjer hver dag må jeg også barbere meg hver gang jeg dusjer, så jeg kunne gjort det litt kjappere hvis jeg dusjet hver dag, men da hadde jeg jo likevel brukt mer tid på å dusje.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2021 #41 Skrevet 10. desember 2021 Pobie skrev (1 time siden): 20 minutter på alt, altså justering av temp, selve dusjen, tørking og krem osv etterpå. Jeg tok tiden, og det kjappeste jeg kan gjøre det er 18-20 minutter. Siden jeg ikke dusjer hver dag må jeg også barbere meg hver gang jeg dusjer, så jeg kunne gjort det litt kjappere hvis jeg dusjet hver dag, men da hadde jeg jo likevel brukt mer tid på å dusje. Jeg synes fortsatt det er utrolig lenge. Er det smøringen da, kanskje? Jeg smører meg aldri med krem etter en dusj, og bruker rundt 10 minutter totalt fra jeg går inn på badet til ferdig påkledd hvis jeg barberer meg, 7-8 min hvis ikke. Men likevel, 8-10 minutter til å smøre seg meg krem er kang tid, altså, og må du virkelig det? Anonymkode: 3ff89...08b
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2021 #42 Skrevet 10. desember 2021 Har ikke tatt tiden sånn, men tror jeg bruker ca 30 min fra jeg begynner til ferdig Barberer hver gang jeg dusjer. Dusjer ikke hver dag. Vasker hår 2 ganger og balsam. Og så vaske kropp. Så kremer deler av kroppen. Så på med klær. Anonymkode: be5e5...454
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2021 #43 Skrevet 10. desember 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Har ikke tatt tiden sånn, men tror jeg bruker ca 30 min fra jeg begynner til ferdig Barberer hver gang jeg dusjer. Dusjer ikke hver dag. Vasker hår 2 ganger og balsam. Og så vaske kropp. Så kremer deler av kroppen. Så på med klær. Anonymkode: be5e5...454 Er det med sminke, pusse tennene osv også da? I dag f.eks. stod jeg opp kl. 7, ganske nøyaktig (alarmen på klokken gikk da jeg var på vei ut av sengen). Gikk på badet, tisset, tok på kontaktlinser, dusjet (inkludert barbering, balsam i håret siden det er langt osv), tørket meg selv og hår, tok på klær, pusset tenner, børstet håret og sminket meg. Gikk ut av badet 7.20, og det vet jeg også fordi da gikk alarmen til datteren min, og jeg hørte den da jeg gikk ut baderomsdøren. Og da fortet jeg meg ikke. Derfor blir det litt ubegripelig for meg at noen klarer å bruke 20-30 minutter på selve dusjingen. Det må jo gå i snegletempo? Anonymkode: 3ff89...08b
Soon to be mum Skrevet 10. desember 2021 #44 Skrevet 10. desember 2021 Pobie skrev (2 timer siden): 20 minutter på alt, altså justering av temp, selve dusjen, tørking og krem osv etterpå. Jeg tok tiden, og det kjappeste jeg kan gjøre det er 18-20 minutter. Siden jeg ikke dusjer hver dag må jeg også barbere meg hver gang jeg dusjer, så jeg kunne gjort det litt kjappere hvis jeg dusjet hver dag, men da hadde jeg jo likevel brukt mer tid på å dusje. Ok. Men jeg skjønner fremdeles ikke hvordan du regner. Når du beregner tid på klutvask (under ett minutt, skrev du lengre opp her) vs beregning av tid på dusj - i argumentasjonen om at det er uaktuelt å dusje hver dag, men aktuelt med klutvask hver dag. Du bruker med andre ord ikke kroppskrem de dagene du ikke dusjer? Hvorfor er det så mye viktigere med kroppskrem de dagene du dusjer enn de dagene vasker deg med klut? Og dette du omtaler som «osv». Det er ting du _bare_ gjør etter dusj? For slik jeg tenker rundt dette, blir det jo merkelig å sammenligne en kjapp vask med klut med en grundig vask, barbering og full kroppsbehandling. Premisset her, slik jeg oppfatter det, er jo en kjapp vask med klut vs en kjapp vask i dusjen. Når jeg trenger en kjapp vask, slik jeg antar dere gjør når dere finner frem kluten, går jeg inn i dusjen og vasker raskt over kroppen med vann og såpe uten å fukte håret. Altså sammenlignbart med klutvask. Når jeg derimot trenger full overhaling, så er det vaske håret, barbere, hårkur, peeling og whatnot. DA kan jeg kanskje bruke 20 min, men det er ikke snakk om veldig mye mer. Dette er jo ikke noe man må gjøre hver eneste gang man dusjer.
Pobie Skrevet 11. desember 2021 #45 Skrevet 11. desember 2021 Soon to be mum skrev (1 time siden): Ok. Men jeg skjønner fremdeles ikke hvordan du regner. Når du beregner tid på klutvask (under ett minutt, skrev du lengre opp her) vs beregning av tid på dusj - i argumentasjonen om at det er uaktuelt å dusje hver dag, men aktuelt med klutvask hver dag. Du bruker med andre ord ikke kroppskrem de dagene du ikke dusjer? Hvorfor er det så mye viktigere med kroppskrem de dagene du dusjer enn de dagene vasker deg med klut? Og dette du omtaler som «osv». Det er ting du _bare_ gjør etter dusj? For slik jeg tenker rundt dette, blir det jo merkelig å sammenligne en kjapp vask med klut med en grundig vask, barbering og full kroppsbehandling. Premisset her, slik jeg oppfatter det, er jo en kjapp vask med klut vs en kjapp vask i dusjen. Når jeg trenger en kjapp vask, slik jeg antar dere gjør når dere finner frem kluten, går jeg inn i dusjen og vasker raskt over kroppen med vann og såpe uten å fukte håret. Altså sammenlignbart med klutvask. Når jeg derimot trenger full overhaling, så er det vaske håret, barbere, hårkur, peeling og whatnot. DA kan jeg kanskje bruke 20 min, men det er ikke snakk om veldig mye mer. Dette er jo ikke noe man må gjøre hver eneste gang man dusjer. Jeg trenger ikke krem på hele kroppen når jeg ikke dusjer. Jeg vasker ikke *hele* kroppen med klut, da jeg ikke blir skitten på hele kroppen hver dag. Og når jeg dusjer må jeg vaske håret, ellers blir det ekstremt krøllete, og når jeg vasker håret må jeg bruke to typer balsam pga jeg har eksem og tørr hodebunn. Når jeg dusjer må jeg ha krem og diverse på fjeset, og dette tar tid. Med klutvask trenger jeg ikke gjøre noe med fjeset, og har da allerede gjort det eller kan gjøre det senere på dagen. Det er enklere og mer motiverende å finne to minutter til å gjøre noe kjapt enn å finne 20 minutter til å gjøre noe kjedelig.
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2021 #46 Skrevet 11. desember 2021 Pobie skrev (12 timer siden): dusj tar minimum 20 minutter. Langt ifra. Anonymkode: da1d2...7e9
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2021 #47 Skrevet 11. desember 2021 Hvorfor må du dusje hver kveld, da? Anonymkode: e2af1...b93
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2021 #48 Skrevet 11. desember 2021 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Hvorfor må du dusje hver kveld, da? Anonymkode: e2af1...b93 Fordi jeg vil føle meg ren når jeg legger meg. hi Anonymkode: 8d3e3...da5
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2021 #49 Skrevet 11. desember 2021 Og jeg som trodde jeg var alene om å mislike å dusje.. dvs hater ikke det varme deilige varme vannet og selve tiden under vannet… men hater bli kald, hater forberedelsene, etter arbeidet, hater å kle på meg nydusjet. men for ha det sagt ELSKER å være ren og nydusjet 🙈🤣🥰 Anonymkode: c3f02...dcb
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2021 #50 Skrevet 11. desember 2021 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Fordi jeg vil føle meg ren når jeg legger meg. hi Anonymkode: 8d3e3...da5 Du kan ikke hate det SÅ veldig da, når du faktisk gidder å dusje hver kveld. Anonymkode: e2af1...b93
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå