Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Stenger de ned landet igjen? Vanskelig å planlegge noe. Har lite penger men gutter ønsker seg og trenger mye slalomsko og ski. Men er redd for å bruke penger på det og så blir bakken stengt. 

Anonymkode: 3cd12...c59

Hva som skjer etter jul vet ingen. Det jeg vet er at vi lever her og nå . Jeg hadde kjøpt utstyret . Kjøp gjerne brukt hvis du har mulighet til det. Man kan ikke leve i dag med tanke om katastrofe i morgen . 

Hva som skjer etter nyttår kommer an på befolkningen. Hvis befolkningen nå virkelig går inn for å hindre å spre smitte kommende måneden, så tenker jeg vi kan leve med begrensede tiltak. Dessverre tror jeg ikke det kommer til å skje. Etter at Erna og Høie åpnet opp skjedde det noe med folk, mange gir f.... Hadde vært mye bedre om man fortsatte som det var på den tiden, da hadde vi kontroll på smitten, smittesporing som var overkommelig for kommunene og tiltak som var levelig for de fleste. Men ved å åpne fullt opp sendte Erna og co signaler til folket om at det var fritt frem.

Akkurat slalombakker tror jeg de vil forsøke å holde åpne. Grunnlaget for de aller fleste bakker er allerede lagt nå, med kunstsnø i sålen. Så selv om mange steder kanskje ikke legger så mye mer kunstsnø pga. strømprisene, så kan det bli mye gode forhold, hvis dere bor et sted med noenlunde gode snøforhold, Hi. Du kan jo også ta en telefon til den nærmeste bakken og høre om de har noen anelse om hva de kommer til å gjøre, verdt et forsøk, og de er sikkert glade for at folk tenker på dem og viser at de ønsker at de skal greie å holde åpent.

Anonymkode: ec4f9...34c

mamma til adhd gutt<3 skrev (58 minutter siden):

Hva som skjer etter jul vet ingen. Det jeg vet er at vi lever her og nå . Jeg hadde kjøpt utstyret . Kjøp gjerne brukt hvis du har mulighet til det. Man kan ikke leve i dag med tanke om katastrofe i morgen . 

Hvorfor ikke? Da unngår man skuffelser og bomkjøp. 

Annonse

mamma til adhd gutt<3 skrev (8 timer siden):

Man kan selvsagt leve sånn , men personlig så synes jeg det høres veldig stusselig ut.

De fleste lever med en viss form for konsekvenstenkning og økonomisk sans 

Anonymkode: 70d51...9a3

Anonym bruker skrev (58 minutter siden):

De fleste lever med en viss form for konsekvenstenkning og økonomisk sans 

Anonymkode: 70d51...9a3

De fleste gjør nok det . Det kan man også gjøre uten å leve etter alt det dårlige som KAN skje i morgen . Det blir som å la være å nyte solen i dag fordi det KAN regne i morgen . Poenget er at vi nå vet lite om hva som kommer , men det hjelper ingen å planlegge for mørke tider. 

Myndighetene kommer nok til å fortsette å begrense livene til alle. Selvsagt uten at de legger noen skikkelig plan for hvordan de skal løse problemet.   Mer tafatt ledelse tror jeg aldri noensinne jeg he vært vitne til. Og folk bare nikker og tar i mot..

Men slalombakker kommer de nok til å la holde på, så ville ikke vært redd for å kjøpe utstyr her. 

Anonymkode: 78f0b...656

mamma til adhd gutt<3 skrev (29 minutter siden):

De fleste gjør nok det . Det kan man også gjøre uten å leve etter alt det dårlige som KAN skje i morgen . Det blir som å la være å nyte solen i dag fordi det KAN regne i morgen . Poenget er at vi nå vet lite om hva som kommer , men det hjelper ingen å planlegge for mørke tider. 

Det er ikke snakk om sola eller regnet, men om noe som mest sannsynlig kommer til å skje. Alpinbakkene var stengt våren 2020. Vi har nå strammet kraftig inn, og neste steg i innstrammingen er lockdown. Så det er ikke usannsynlig at alpinbakken blir stengt etter jul. 

Milfy Way skrev (4 minutter siden):

Det er ikke snakk om sola eller regnet, men om noe som mest sannsynlig kommer til å skje. Alpinbakkene var stengt våren 2020. Vi har nå strammet kraftig inn, og neste steg i innstrammingen er lockdown. Så det er ikke usannsynlig at alpinbakken blir stengt etter jul. 

Mye mulig ,og du må gjerne fokusere på stenginger og lockdown . Det gidder ikke jeg. Jeg tar det eventuelt når det kommer. Da tar jeg det i så fall med fatning . 

Milfy Way skrev (7 minutter siden):

Jeg tror faktisk ikke at det blir lockdown igjen. Det var en engangshendelse pga at verden ikke visste hvordan man skulle takle en så omfattende smitte. 

Jeg tror derfor ikke at alpinbakkene blir stengt, de holder nok åpne med restriksjoner på hvem man kan sitte med i heisen osv. 

Om man hele tiden skal forberede låser verste får man et tungt liv. 

Hi, jeg hadde altså kjøpt inn nødvendig utstyr, men uansett sjekket om det er mulig å få tak i brukt først.  

Anonymkode: 2ba4a...06b

Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Jeg tror faktisk ikke at det blir lockdown igjen. Det var en engangshendelse pga at verden ikke visste hvordan man skulle takle en så omfattende smitte. 

Jeg tror derfor ikke at alpinbakkene blir stengt, de holder nok åpne med restriksjoner på hvem man kan sitte med i heisen osv. 

Hi, jeg hadde altså kjøpt inn nødvendig utstyr, men uansett sjekket om det er mulig å få tak i brukt først.  

Trodde du det ville være begrensninger på antall personer hjemme i jula 2021?

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Lockdown var ikke en engangshendelse, vi er på god vei dit igjen. Det handler ikke om å ta forholdsregler mot alt som kan komme som vi ikke vet, dette ser vi kommer. Det vil snart vise seg at dose nr 3 ikke holder mot omikron, smittetallene stiger og så får vi en ny lockdown eller en variant av lockdown. Før den nye vaksinen kommer og frir oss fra tiltakene igjen

Anonymkode: 31231...c76

• Opprett ny...