Anonym bruker Skrevet 9. desember 2021 #1 Skrevet 9. desember 2021 Da barna var små, hadde de hver sine og de var lett å skille. Nå som de er store (11 og 13) har vi ca samme skostørrelse alle sammen og alle foretrekker sorte sokker. Kjøper sokker på europris, og ser helt ærlig ikke forskjellen på hvem som eier hvilke, så jeg bretter og fordeler jevnt i kommodene våre. Dermed har vi familiesokker. Eneste er at sønnen ikke bruker ankelsokker om sommeren, men det gjør datteren og jeg, så de sokkene deler jeg på oss. Hvordan gjør dere det? Kjøper forskjellige eller familiesokker? De blir jo brukt bare en dag, og så vaskes de. Ville forresten sett forskjell om jeg hadde hatt en mann, men det har jeg ikke Anonymkode: c4b4a...126
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2021 #2 Skrevet 9. desember 2021 Det var jo en smart løsning om alle syns de sokkene er ok. Vi er to voksne og ett barn så det går greit å skille - eneste er at når mannen legger i skuffene så kan sønnen og jeg få hverandres sokker. Det er ikke så lett å se forskjell på str 36 og 38, selv om jeg jo lett ser hva som er damesokker og ikke. Anonymkode: 169f9...fe9
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2021 #3 Skrevet 9. desember 2021 Vi har alle egne sokker Anonymkode: b4df4...bd1
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2021 #4 Skrevet 9. desember 2021 Minste er 7 år og har bare egne sokker i liten størrelse med barnemotiver. 14 åringen har en del egne sokker med forskjellige motiver som smileys, coca cola ol. Hun og jeg har samme skostørrelse, så vi har en haug med vanlige sokker både svarte og hvite samt ankelsokker og treningssokker som jeg bare fordeler tilfeldig mellom oss når jeg plukker ut av tørketrommelen. Mannen sine sokker som er 8-9 str større og han har derfor egne. Anonymkode: e6463...8c3
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2021 #5 Skrevet 9. desember 2021 Vi har pga dugnader MYE like sokker, og de går litt om hverandre. Sønnen på 14 har en haug stripete, men hender minsten må låne. Hun på 18 og han på 9 har samme størrelse så de låner av hverandre, men hun eldste vil helst ha hvite. Må ha sorte pga jobb og da går hun i min eller stefarens skuff. Same same, er jo bare sokker Anonymkode: a290d...57f
Himmel og hav Skrevet 9. desember 2021 #6 Skrevet 9. desember 2021 I og med at ingen i huset har samme skostørrelse, eller samme smak i sokker, så har vi hver våre.
amandine Skrevet 9. desember 2021 #7 Skrevet 9. desember 2021 Både og. Nåde den som tar mine, men ellers er det fritt frem.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2021 #8 Skrevet 9. desember 2021 Vi har hver våre. Jeg bruker som regel sorte, og kjenner igjen mine egne. Mannen bruker som regel litt tykkere sokker i ullblanding, som ulvang o.l. De to tenåringsguttene bruker veldig forskjellige sokker, så jeg kjenner de fra hverandre. Verre med boksere, med mann og to tenåringsgutter som alle tre bruker str M. Der har de valgt å ha hver sine merker, ene har bare Bjørn Borg osv. Jentene på 12 og 14 år bruker samme størrelse i både sokker og undertøy så der har jeg satt en kommode i gangen utenfor rommene deres som jeg har alt sammen i. De har sine egne og vet hvem som eier hva, så de går bare i undertøyskuffen eller sokkeskuffen og finner en av sine egne rene truser eller sokker. Jeg aner ikke hvem som eier hva Anonymkode: 33cbf...f47
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2021 #9 Skrevet 9. desember 2021 Mannen har så store føtter at det er lett å se forskjell, men det begynner å bli vanskelig med meg og sønnen på 9. Han bruker 35-37 og jeg 38-40. Bomullssokkene vi bruker på sommeren er forskjellige, men på vinteren bruker vi alle Ulvang sokker. Men størrelsen står under foten, så jeg kan skille dem fra hverandre foreløpig. Jeg går lange turer og blir svett på føttene, så synes det er litt ekkelt å la sønnen min bruke de samme sokkene, spesielt ullsokker som ikke kan vaskes så hardt. (Får meg ikke til å vaske dem sammen en gang.) Så må vel kjøpe i to forskjellige farger når han går opp en størrelse. 😛 Anonymkode: 9d258...a23
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2021 #10 Skrevet 9. desember 2021 Jeg er eneste jenta i familien og bruker kun ankelsokker. Mannen har størst føtter og dermed får ha sokkene sine for seg selv... foreløpig. Guttene bruker forskjellige str så er enkelt å pare ennå.... blir vel en problemstilling om noen år vil jeg tru. Anonymkode: 3fd88...d5e
Frulakris Skrevet 9. desember 2021 #11 Skrevet 9. desember 2021 Jeg klarer ikke å holde orden på hvem som eier hvem. Mannen og tenåringen har samme størrelse, jeg og yngste barn har samme størrelse. Jeg har to kurver på badet, en med store sokker og en med litt mindre sokker og vi tar fra den boksen som vil passe best. Om ett par-tre år får jeg nok mine egne sokker siden minsten mest sannsynlig har vokst såpass at han bruker fra boksen med størst sokker.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2021 #12 Skrevet 9. desember 2021 Jeg og de to eldste barna kan nok bytte litt på, da vi har mange like par og bruker samme str i sokker. De to yngste og mannen får ha sine i fred, pga str og utseende. Anonymkode: f89e3...c6c
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2021 #13 Skrevet 9. desember 2021 Vi har familiesokker som hverdagssokker, og vi kjøper kun sokker i ett merke. Det ble sånn etter at jeg var lei av å sortere sokker og alltid sitte igjen med enkle som ikke passet sammen... Sparer meg for mye irritasjon. Og så har vi selvfølgelig et og annet par som vi ikke deler, men de aller fleste er felles. Anonymkode: 082d4...4ba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå